Strana 1 z 5

Z19DTH - slaby vykon pri nizkych otackach

Napísané: 22 Mar 2010, 21:49
od používateľa laci98
Ahojte,
mam Vectru 1,9CDTI 150 koni (motor Z19DTH). Pred nedavnom som si zacal uvedomovat vyrazne slaby vykon motora pri nizkych otackach (pod 2000). V autorizovanom servise mi vymenili cele sanie, nakolko som na vlastne oci videl vyskocenu hriadel, ktora ovladala ventily sania. ERG ventil bol meneny pred rokom. Moj problem mi to vsak nevyriesilo, diagnostika neudava ziadnu chybu. Po celodnovom patrani v autorizovanom servise dospeli k nazoru, ze mi odchadza turbo. A tomu sa mi fakt, ale fakt nechce verit, nakolko to pri otackach nad 2100 dava neskutocne brutalny vykon.
Na nejakom polskom fore som nasiel nazor, ze by to mohlo byt zaspinenym boost cidlom (netusim co to je) a ze ho staci iba vycistit).
Netusite, v com by som mohol mat problem? Ta varianta s turbom sa mi fakt nepozdava...
Laci.
P.S. Inac co sa tyka toho zasvinenia sania, na polskom fore vraj podla odporucania Fiatu (vyrobca motora Z19DTH) odporucaju instalaciu tesnenia do ERG ventila. Nema s tym niekto skusenosti?

Napísané: 22 Mar 2010, 21:59
od používateľa Signum
turbo zacina zaberat,resp. je citit jeho ucinok od cca 1800ot/min a najvyssi ucinok mam cca medzi 2200-2500ot/min

Napísané: 22 Mar 2010, 22:04
od používateľa laci98
No ale problem je, zeked mam napr 2 prevodovy stupen a 1500 otacok, tak mi trva asi 5 sekund kym dosiahnem 2000 otacok. A tiez nemam vobec pocit, ze turbo zacina zaberat pri 1800 otackach ... ale davnejsie to tak samozrejme bolo.

Napísané: 22 Mar 2010, 22:08
od používateľa Signum
laci98 napísal:No ale problem je, zeked mam napr 2 prevodovy stupen a 1500 otacok, tak mi trva asi 5 sekund kym dosiahnem 2000 otacok. A tiez nemam vobec pocit, ze turbo zacina zaberat pri 1800 otackach ... ale davnejsie to tak samozrejme bolo.

chcelo by to pozriet kedy a kolko tlaci turbo

Napísané: 22 Mar 2010, 22:13
od používateľa laci98
No, povedzme ze by sa zitilo ze do 2000 tlaci prilis malo, tak cim to moze byt? A co ten boost sensor?

Napísané: 22 Mar 2010, 22:14
od používateľa Signum
laci98 napísal:No, povedzme ze by sa zitilo ze do 2000 tlaci prilis malo, tak cim to moze byt? A co ten boost sensor?

cidlo plniaceho tlaku ale nestretol som sa s tym,ze by pri Z19DTH s nim problem

Napísané: 22 Mar 2010, 22:15
od používateľa jupaza1
Mne toto isté robil EGR ventil. Za rok prevádzky sa Ti to mohlo celé znova zaj...... Vyčistil by som EGR-ko a aj kanáliky čo vedú do sánia, prípadne aj klapku

Napísané: 22 Mar 2010, 22:17
od používateľa Signum
jupaza1 napísal:Mne toto isté robil EGR ventil. Za rok prevádzky sa Ti to mohlo celé znova zaj...... Vyčistil by som EGR-ko a aj kanáliky čo vedú do sánia, prípadne aj klapku

Tak ,tak zameral by som sa tiez na precistenie EGR ventilu

Napísané: 22 Mar 2010, 22:18
od používateľa laci98
ERG ventil mi ale pred tyzdnom skotrolovali a ako som hovoril, menili aj cele sanie. Tusi niekto co je to ten boost sensor?

Napísané: 22 Mar 2010, 22:19
od používateľa Kesi
Re laci 98:
To tesnenie čo spomínaš mám namontované ale ešte krátku dobu na to aby som povedal že sa sanie menej zanáša. Má ho aj Swabel, ja ho mám vlastne od neho.

Napísané: 22 Mar 2010, 22:29
od používateľa jupaza1
Kontrola a dôkladné prečistenie, to sú dva pojmy. Mne tak išel výkon dole, že som sa už ani do kopca rozbehnúť nevládal, musel som ísť cez spojku a to ma fakt už nasr.....

Napísané: 22 Mar 2010, 22:29
od používateľa laci98
OK, dik za odpoved ohladom tesnenia.
A teraz spat k mojmu primarnemu problemu - slaby vykon pri nizkych otackach :-(. Ma este niekto nejake napady? (EGR ventil to nebude).

Napísané: 22 Mar 2010, 22:34
od používateľa laci98
jupaza1 - beriem na vedomie to precistenie ako jednu z moznosti. Tazko povedat ako to kontrolovali, to je pravda... a ci sa to da skontrolovat ze to nie je zadrbane. Mozno si len pozreli historiu oprav a uvedeli ze sa menil pred rokom. A zadrbat sa mohol omnoho rychlejsie koli zaseknutym sacim klapkam, ze ?

Napísané: 22 Mar 2010, 22:40
od používateľa laci98
jupaza1 - ozaj, a pri vyssich otackach nad 2100 si mal aky vykon? Lebo ja tam mam brutalne dobry... len pod tych 2000 je to hroza.

Napísané: 23 Mar 2010, 03:49
od používateľa iurai
laci98 napísal:ERG ventil mi ale pred tyzdnom skotrolovali a ako som hovoril, menili aj cele sanie. Tusi niekto co je to ten boost sensor?


snimac tlaku vzduchu za turbom. asi sluzi na riadenie cinnosti turba

bolo by dobre porovnat s rovnakym autom. najlepsie 2 auta zasebou, druhy ci treti prevodovy stupen, potom stlacit plny plyn a divat sa, ze ci je rozdiel

su 2 moznosti - naozaj taha horsie len pri nizkych otackach, alebo taha zle aj pri vyssich

aky je to rocnik ?

Napísané: 23 Mar 2010, 08:45
od používateľa laci98
No, taha horsie len pri nizkych otackach. Pri vyssich nad 2100 taha vyborne.
!!! Ale dnes ide auto ako znovazrodene, aspon mam taky pocit, ze sa mu vratila sila aj do nizkych otacok. A tah turba zacinam pocitovat naozaj uz pri 1800 otackach, tak ako to ma byt. Najazdil som asi 200Km s natankovanym V-Power dieslom, a marketing/nemarketing, zda sa ze sa volaco precistilo, mozno ten sensor, mozno ten EGR ventil. Budem to dalej sledovat, urobim nejaku jazdu do kopca a dam vediet. No v kazdom pripade, pocit zlepsenia tu urcite je, a tym padom to rozhodne zlym turbom ako to vyhodnotil autorizovany servis to nebude.
Odporucate mi dat aj nejake aditivum na odkarbizovanie? Viete poradit nejaky konkretny pripravok?

Napísané: 23 Mar 2010, 08:46
od používateľa laci98
Ozaj, rocnik je to 2005.

Napísané: 23 Mar 2010, 10:38
od používateľa iurai
za 5 rokov sa mohlo dost najazdit, takze niektore veci uz mozu nefungovat dobre

Napísané: 23 Mar 2010, 19:21
od používateľa jupaza1
Zanesenie EGR kvôli zaseknutým klapkám sania, no neviem? Zanesie sa častými studenými jazdami na krátke trasy.Skôr mám dojem , že sa niečo neurobilo celkom tak ako sa malo - vyčistenie a premazanie EGR a kanálikov+ klapky sania. U môjho sa to prejavovalo tak, že pri nízkych ot. mal motor malý výkon,nástup výkonu pri cca 2200 - 2300 ot. a z času na čas motor upadol do núdzového režimu, omedzený výkon motora, nedal sa vytočiť viac ako cca 3000 ot., a potom sa nastavil na normál a išiel tak ako má, podotýkam, že to bolo počas jazdy. Po dôkladnom prečistení všetky prejavy ustúpily, auto začalo zaberať už od cca 1800 ot. a aj turbo som začal trocha vnímať a počuť. Inak tiahlo na klapkách sania mám vybraté von, lebo bolo spadnuté dole, auto jazdí aj bez toho dosť dobre a zatiaľ to neriešim.
Prekontrolovať čistotu EGr nie je problém, drží na štyroch miestach a navyše pokiaľ bol riadne vyčistený, musel byť rozobratý a to je na tej plastovej čiapke vidno ( vyvrtaná dierka)

Napísané: 11 Jún 2010, 21:23
od používateľa tulenko
chlapi,ja ma tiez tento tym motora a problem trosku iny.ked mam zaradeny piaty resp.siesty prevodovy stupen a motor pridusim,napr.otacky klesnu pod 1600,tak mi turbo vypne.vybehne kontrolka a turbo je nefunkcne.ak auto necham so zaradenym stupnom a nepridavam,tak po case nabehne naspat.ak otacky drzim nad 1800,vlastne odkedy turbo zacina citelne pracovat,tak sa mi nestalo ani raz aby mi vyplo.vedel by mi niekto poradit co by to mohlo byt ?