Z19DTH - slaby vykon pri nizkych otackach
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 22 Mar 2010, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modra
Z19DTH - slaby vykon pri nizkych otackach
Ahojte,
mam Vectru 1,9CDTI 150 koni (motor Z19DTH). Pred nedavnom som si zacal uvedomovat vyrazne slaby vykon motora pri nizkych otackach (pod 2000). V autorizovanom servise mi vymenili cele sanie, nakolko som na vlastne oci videl vyskocenu hriadel, ktora ovladala ventily sania. ERG ventil bol meneny pred rokom. Moj problem mi to vsak nevyriesilo, diagnostika neudava ziadnu chybu. Po celodnovom patrani v autorizovanom servise dospeli k nazoru, ze mi odchadza turbo. A tomu sa mi fakt, ale fakt nechce verit, nakolko to pri otackach nad 2100 dava neskutocne brutalny vykon.
Na nejakom polskom fore som nasiel nazor, ze by to mohlo byt zaspinenym boost cidlom (netusim co to je) a ze ho staci iba vycistit).
Netusite, v com by som mohol mat problem? Ta varianta s turbom sa mi fakt nepozdava...
Laci.
P.S. Inac co sa tyka toho zasvinenia sania, na polskom fore vraj podla odporucania Fiatu (vyrobca motora Z19DTH) odporucaju instalaciu tesnenia do ERG ventila. Nema s tym niekto skusenosti?
mam Vectru 1,9CDTI 150 koni (motor Z19DTH). Pred nedavnom som si zacal uvedomovat vyrazne slaby vykon motora pri nizkych otackach (pod 2000). V autorizovanom servise mi vymenili cele sanie, nakolko som na vlastne oci videl vyskocenu hriadel, ktora ovladala ventily sania. ERG ventil bol meneny pred rokom. Moj problem mi to vsak nevyriesilo, diagnostika neudava ziadnu chybu. Po celodnovom patrani v autorizovanom servise dospeli k nazoru, ze mi odchadza turbo. A tomu sa mi fakt, ale fakt nechce verit, nakolko to pri otackach nad 2100 dava neskutocne brutalny vykon.
Na nejakom polskom fore som nasiel nazor, ze by to mohlo byt zaspinenym boost cidlom (netusim co to je) a ze ho staci iba vycistit).
Netusite, v com by som mohol mat problem? Ta varianta s turbom sa mi fakt nepozdava...
Laci.
P.S. Inac co sa tyka toho zasvinenia sania, na polskom fore vraj podla odporucania Fiatu (vyrobca motora Z19DTH) odporucaju instalaciu tesnenia do ERG ventila. Nema s tym niekto skusenosti?
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
turbo zacina zaberat,resp. je citit jeho ucinok od cca 1800ot/min a najvyssi ucinok mam cca medzi 2200-2500ot/min
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
chcelo by to pozriet kedy a kolko tlaci turbolaci98 napísal:No ale problem je, zeked mam napr 2 prevodovy stupen a 1500 otacok, tak mi trva asi 5 sekund kym dosiahnem 2000 otacok. A tiez nemam vobec pocit, ze turbo zacina zaberat pri 1800 otackach ... ale davnejsie to tak samozrejme bolo.
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
cidlo plniaceho tlaku ale nestretol som sa s tym,ze by pri Z19DTH s nim problemlaci98 napísal:No, povedzme ze by sa zitilo ze do 2000 tlaci prilis malo, tak cim to moze byt? A co ten boost sensor?
Naposledy upravil/-a Signum v 22 Mar 2010, 22:16, upravené celkom 1 krát.
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Mne toto isté robil EGR ventil. Za rok prevádzky sa Ti to mohlo celé znova zaj...... Vyčistil by som EGR-ko a aj kanáliky čo vedú do sánia, prípadne aj klapku
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Tak ,tak zameral by som sa tiez na precistenie EGR ventilujupaza1 napísal:Mne toto isté robil EGR ventil. Za rok prevádzky sa Ti to mohlo celé znova zaj...... Vyčistil by som EGR-ko a aj kanáliky čo vedú do sánia, prípadne aj klapku
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Kontrola a dôkladné prečistenie, to sú dva pojmy. Mne tak išel výkon dole, že som sa už ani do kopca rozbehnúť nevládal, musel som ísť cez spojku a to ma fakt už nasr.....
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 22 Mar 2010, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modra
jupaza1 - beriem na vedomie to precistenie ako jednu z moznosti. Tazko povedat ako to kontrolovali, to je pravda... a ci sa to da skontrolovat ze to nie je zadrbane. Mozno si len pozreli historiu oprav a uvedeli ze sa menil pred rokom. A zadrbat sa mohol omnoho rychlejsie koli zaseknutym sacim klapkam, ze ?
snimac tlaku vzduchu za turbom. asi sluzi na riadenie cinnosti turbalaci98 napísal:ERG ventil mi ale pred tyzdnom skotrolovali a ako som hovoril, menili aj cele sanie. Tusi niekto co je to ten boost sensor?
bolo by dobre porovnat s rovnakym autom. najlepsie 2 auta zasebou, druhy ci treti prevodovy stupen, potom stlacit plny plyn a divat sa, ze ci je rozdiel
su 2 moznosti - naozaj taha horsie len pri nizkych otackach, alebo taha zle aj pri vyssich
aky je to rocnik ?
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 22 Mar 2010, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modra
No, taha horsie len pri nizkych otackach. Pri vyssich nad 2100 taha vyborne.
!!! Ale dnes ide auto ako znovazrodene, aspon mam taky pocit, ze sa mu vratila sila aj do nizkych otacok. A tah turba zacinam pocitovat naozaj uz pri 1800 otackach, tak ako to ma byt. Najazdil som asi 200Km s natankovanym V-Power dieslom, a marketing/nemarketing, zda sa ze sa volaco precistilo, mozno ten sensor, mozno ten EGR ventil. Budem to dalej sledovat, urobim nejaku jazdu do kopca a dam vediet. No v kazdom pripade, pocit zlepsenia tu urcite je, a tym padom to rozhodne zlym turbom ako to vyhodnotil autorizovany servis to nebude.
Odporucate mi dat aj nejake aditivum na odkarbizovanie? Viete poradit nejaky konkretny pripravok?
!!! Ale dnes ide auto ako znovazrodene, aspon mam taky pocit, ze sa mu vratila sila aj do nizkych otacok. A tah turba zacinam pocitovat naozaj uz pri 1800 otackach, tak ako to ma byt. Najazdil som asi 200Km s natankovanym V-Power dieslom, a marketing/nemarketing, zda sa ze sa volaco precistilo, mozno ten sensor, mozno ten EGR ventil. Budem to dalej sledovat, urobim nejaku jazdu do kopca a dam vediet. No v kazdom pripade, pocit zlepsenia tu urcite je, a tym padom to rozhodne zlym turbom ako to vyhodnotil autorizovany servis to nebude.
Odporucate mi dat aj nejake aditivum na odkarbizovanie? Viete poradit nejaky konkretny pripravok?
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Zanesenie EGR kvôli zaseknutým klapkám sania, no neviem? Zanesie sa častými studenými jazdami na krátke trasy.Skôr mám dojem , že sa niečo neurobilo celkom tak ako sa malo - vyčistenie a premazanie EGR a kanálikov+ klapky sania. U môjho sa to prejavovalo tak, že pri nízkych ot. mal motor malý výkon,nástup výkonu pri cca 2200 - 2300 ot. a z času na čas motor upadol do núdzového režimu, omedzený výkon motora, nedal sa vytočiť viac ako cca 3000 ot., a potom sa nastavil na normál a išiel tak ako má, podotýkam, že to bolo počas jazdy. Po dôkladnom prečistení všetky prejavy ustúpily, auto začalo zaberať už od cca 1800 ot. a aj turbo som začal trocha vnímať a počuť. Inak tiahlo na klapkách sania mám vybraté von, lebo bolo spadnuté dole, auto jazdí aj bez toho dosť dobre a zatiaľ to neriešim.
Prekontrolovať čistotu EGr nie je problém, drží na štyroch miestach a navyše pokiaľ bol riadne vyčistený, musel byť rozobratý a to je na tej plastovej čiapke vidno ( vyvrtaná dierka)
Prekontrolovať čistotu EGr nie je problém, drží na štyroch miestach a navyše pokiaľ bol riadne vyčistený, musel byť rozobratý a to je na tej plastovej čiapke vidno ( vyvrtaná dierka)
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 03 Júl 2008, 07:39
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: bj
- Kontaktovať používateľa:
chlapi,ja ma tiez tento tym motora a problem trosku iny.ked mam zaradeny piaty resp.siesty prevodovy stupen a motor pridusim,napr.otacky klesnu pod 1600,tak mi turbo vypne.vybehne kontrolka a turbo je nefunkcne.ak auto necham so zaradenym stupnom a nepridavam,tak po case nabehne naspat.ak otacky drzim nad 1800,vlastne odkedy turbo zacina citelne pracovat,tak sa mi nestalo ani raz aby mi vyplo.vedel by mi niekto poradit co by to mohlo byt ?
astra 1.9cdti 88kw