Strana 1 z 2
Vectra B 1,8 - Hudba vs Baterka
Napísané: 14 Dec 2009, 20:42
od používateľa Vendy4
sewas ... mam otazocku ohladom baterky do Vectry B X18XE... teraz tam je 54 a akosi nestiha... mam bezproblemove startovanie ale ked zapnem hudbu a bassak ktory je v kufry tak to vsetko vypina. rucicky otackomera a rychlosti su schopne spadnut z 80km na 0 !!! radio sa vypne len na chvilu ...a za takych 10 sekund vsetko zase frci bez problemov. vedeli by ste poradit aku maximalne Ah baterku tam mozem dat?? aby to stihal dobijat alternator?? alebo nebodaj viete kde je aj problem?? robi to uz aj castejsie aj ked neni zapnuty bassak . dik Vendy
RE
Napísané: 14 Dec 2009, 21:50
od používateľa bryan
Zdravím ťa, pravdepodobne bude problém v dobíjaní aj som mal taký istý problém ale mne nedobíjalo uplne som mal v riti diodový mostík a regulátor aleternátora. Daj si to radšej skontrolovať
Napísané: 14 Dec 2009, 22:02
od používateľa Komo
Tak tak, ked ti to robi aj pri malom odbere, tak bude pravdepodobne problem v alternatore, pripadne ak ti pada len tachometer, tak to moze byt aj cidlo co ti posiela udaj o rychlosti.
Dalej nepises, aky vykon si budil. Tam by mozno nebolo od veci nahodit kapacitor.
Napísané: 15 Dec 2009, 17:38
od používateľa Vendy4
no je to asi 300W bassak... ide to cez zosilovac a kapacitor.Ked nie je auto nastartovane tak kapacitor ukazuje normal klasiku 12,6 V. Ked je nastartovane tak 14 V cca ... Nerobia to len rucicky tahometra a otacok ale radio sa aj vypne a niekedy sa aj stisi ked ma vela bassov a dokonca niekedy sa aj samo zapina vypina ccs 5 sekund v kuse display co zobrazuje hodinky tak strati svietivost pokial vsetko sa nevrati do normalu. to je vsetko co som zatial spozoroval ...
Napísané: 15 Dec 2009, 20:11
od používateľa Bruno
pozri si poriadne ukostrenie : baterka , zosik. Aka stara je bateria?
Napísané: 15 Dec 2009, 22:04
od používateľa Kajo
V baterke to podľa mňa nebude.
Ako si riešil napájanie zosilňovača?
Tipujem, že tam bude problém, ak cuciaš šťavu z obvodov za poistkami.
Zosilňovač sa totiž VŽDY pripája priamo na aku cez separátnu poistku, nezávisle od toho, či je alebo nie je v aute kapacitor.
Napísané: 16 Dec 2009, 03:43
od používateľa buci_vectra
Nojo,suhlasim s Kajom.
Odkial mas napajany zosilnovac? Aky maju prierez vodice? Mas od zosilnovaca natiahnute + aj - ? Nepouzivas dufam kostru auta...
A v niektorych pripadoch je potrebne natiahnut napajanie aj k autoradiu, ta povodna instalacia v aute nieje stavana na obrie vykony.
Napísané: 16 Dec 2009, 17:03
od používateľa tomi1583
to keby mal naponene minusko zo zosilovaca na kostru auta (aka kolvek kovova cast auta) tak by to nerobilo problemy ziadne , mam to tak uz par rokov
Napísané: 16 Dec 2009, 18:09
od používateľa Kajo
+ pre zosík priamo z aku a - pre zosík z kostry.
Ak by sa aj mínus ťahal od aku, vznikne problém s takzvanou "kĺzavou zemou", die Schleifendemasse. V takom prípade je totiž rozdiel potenciálov kostry autorádia a kostry zosilňovača, takže napr. prístrojovka si "zlepší" kostru cez signálové audio káble k zosíku a vznikne nepekné rušenie, bručanie, praskanie...
Napísané: 16 Dec 2009, 20:21
od používateľa Vendy4
Baterka je stara asi cca 4 r. 54AH. zosilovac mam napojeny od baterky +/- 4mm kabel.a to vsetko ide cez kapacitor. a tento problem sa neprejavil hned od zaciatku . zacalo to az casom. ja si myslim ze ta baterka to uz ma spocitane...kebyze nie tak by som este skusil to radio na prijamo dat nie cez poistky.Alebo zeby ta kostra? niekto to neodporuca davat na karoseriu . tak uz neviem. A co som si vsimol najnovsie? jazdim bez zapnuteho radia a bassaka. na bassak mam extra vypinac lebo radio ho nemalo. ak zapnem radio pocas jazdy tak sa preukazu tie problemy rucicky atd a radio sa zapne az na 3ti krat .
Napísané: 16 Dec 2009, 22:03
od používateľa Bruno
:evil: este raz napis aky mas priierez !!! nie priemer napajacieho kabla!!! verim tomu, ze som zle videl !
1. baterka - vek - daj premerat
2. napajaci kabel - kua aspon 10mm2 prierez tam daj !!! to je minimum !!!
Napísané: 17 Dec 2009, 00:24
od používateľa Kajo
Mínus zapoj na kostru, aj keď len na skúšku.
Odpoj ho z baterky a krátkym káblom ho zapoj na plech.
A jazdi.
Tam totiž môže byť celý problém.
Ak mi neveríš, googluj.
Napísané: 17 Dec 2009, 01:36
od používateľa iurai
Kajo napísal:+ pre zosík priamo z aku a - pre zosík z kostry.
Ak by sa aj mínus ťahal od aku, vznikne problém s takzvanou "kĺzavou zemou", die Schleifendemasse. V takom prípade je totiž rozdiel potenciálov kostry autorádia a kostry zosilňovača, takže napr. prístrojovka si "zlepší" kostru cez signálové audio káble k zosíku a vznikne nepekné rušenie, bručanie, praskanie...
audio signal je spojeny na kostru v autoradiu ci zosiku ???
Napísané: 17 Dec 2009, 10:39
od používateľa Kajo
Mení sa potenciál signálového vodiča (stredového) voči kostre. Overíš to ohmmetrom, keď zmeriaš tienenie cinchu proti kostre = 0.
Napísané: 17 Dec 2009, 20:34
od používateľa Vendy4
No takze : Baterka 54AH , stara 4 roky
Kabel ktory ide k zosilovacu od baterky je 4mm hruby
Zosilovac je napajany na baterku + aj -
OK cez vikend to skusim napojit a dobyt baterku... Nasledky budem hned hlasit
Napísané: 18 Dec 2009, 00:44
od používateľa Pajec
Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!
Napísané: 18 Dec 2009, 11:00
od používateľa iurai
Pajec napísal:Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!
ak je kabel 4mm hruby, tak ma prierez 12mm2. teda ak Vendy pise presne
pre ilustraciu prierezy kablov vo Vectre B
- zapalovanie od klucika 6 mm2
- starter plus 25 alebo 16
- alternator 10 alebo 16
mohol by si pre zaujimavost napisat kalkulaciu, z coho vychadza ten prierez 25mm2 ?
nikdy som sa blizsie nezaoberal "pridavnymi zdrojmi hluku"
a niekto kto ma BMW by mohol pozriet, aky hruby kabel ide o autobaterie, ak je umiestnena v kufri
Napísané: 18 Dec 2009, 11:22
od používateľa Grave Digger
Pajec napísal:Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!
Na 25 treba brutal zosik ja som mal max 16 na 5 kanal GZ. Pohoda stacilo + kapacitor na vyrovnávanie strát.
Napísané: 29 Dec 2009, 16:03
od používateľa Vendy4
Cavte.. takze problem som odstranil.... hudba uz nevypina ... napojil som kostru na prijamo cez extra kabel nie cez kabelaz .Ale objavil sa tu iny problem... rozsvietila sa mi kontrolka baterky na pristrojovke ! a pristrojovka vypadla cela.... nefunguju budiky a ked pretocim klucom tak ani sa nerozsvietia kontrolky .az po nastartovani.... baterka , slabucko ABS a slabucko kontrolka motora. V com moze byt chyba? zeby pristrojovka nemala kostru dobru? A este ked zapnem predne hmlovky a hodim spiatocku tak ich vypne ... pomocc poradte pls
Napísané: 29 Dec 2009, 17:37
od používateľa Komo
Skusal si odpojit tu kostru pripadne celu muziku a tak zapnut klucik?