Problem asi kostra

Moderátor: buci_vectra

Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Problem asi kostra

Príspevok od používateľa Abominator »

Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Aké je napätie pri bežiacom motore na svorkách akumulátora?

Môže to byť aj alternátor a aj "+" od alternátora k baterke.

Teoreticky aj budenie alternátora.

Treba to všetko poriadne pomerať a hlavne pod záťažou.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

kolko by tam malo byt napatie pri zatazi ???
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Pozri, poviem Ti, ako je to u mňa.
Bez záťaže na voľnobehu na svorkách akumulátora 14,5.
Keď pozapínam všetky možné spotrebiče, 13,4.
Skús simulovať situáciu, kedy vyskočí chyba a vtedy meraj - budeme vedieť, čo sa deje s napätím na akumulátore.
Možno budeme prekvapení, keď to bude prepätie :)
Ak by to tak bolo, vadné sú diódy na budení alebo regulátor.
Ak bude na akumulátore normálne napätie, chyba nebude v spojení alternátor-akumulátor.
Ak na akumulátore bude... Ale to budeme riešiť potom.
Meraj
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

nazdar taakze som meral a vysledky pri volnobehu bolo 13,86 a pri plnej zatazi ked vypina az to radio bolo 13,56 takze to nebudel asi vadny alternator ze??

DIIk
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Nie, alternátor sa zdá byť ok.
Takže spojenie alternátor-akumulátor je ok, a aj alternátor a akumulátor sú ok, dobrá bude aj kostra motora a od akumulátora ku karosérii - mínus pól akumulátor je totiž s alternátorom prepojený cez kasňu.

Hľadaj zlú kostru pod prístrojovkou.

Alebo počkaj - urob ešte jeden test.

Prepoj mínus z akumulátora káblom s mínusom rádia. Povytiahni rádio zo šuflíka a pripoj naňho (dočasne) káblik a natiahni ho k aku.
Ak Ti to prestane blbnúť, stačí ukostriť rádio a nemusíš strácať čas hladaním zlého káblu...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

ale ono to nerobi len radio ale aj ked som radio nemal tak mi blikala trochu kontrolka baterky len pri svetlach a ked som do toho pustil smerovku
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

O rádio tu nejde.
Kostra rádia je spojená s kostrou prístrojovky a vo vodiči, kde to ide spoločne, je to pokakané.

Takže ak je táto hypotéza správna a Ty kvalitne ukostríš rádio, kostru cez ten bypass dostanú aj iné spotrebiče v prístrojovke.

Asi nie si v elektrike profík, tak radšej urob, ako Ti hovorím a uvidíš, či sa opraví celá elektrika prístrojovky.

Ak nie, vymyslím niečo iné :)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

aha no a nevadi ze mam radio zapojene na elektriku zapalovaca??
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

To vôbec nevadí, práve o to ide, že všetky kostry sú prepojené.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

taaak ja som to teda prepojil minus akumulatora s minusom zapalovaca kde je aj radio pripojene a stale to robi :(
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Re: Problem asi kostra

Príspevok od používateľa iurai »

Abominator napísal:Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki
ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ?
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

Kajo napísal:Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti.
nie nie :( ja som z piestan:(
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Re: Problem asi kostra

Príspevok od používateľa Abominator »

iurai napísal:
Abominator napísal:Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki
ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ?
hej hej aj ked nejde motor tak to robi a aj ked su svetla vypnute tak to robi staci ze len stlacim brzdu a uz mi stiahne svietivost kontrolky
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

podla mna mas problem alebo s kostrou, alebo s napajanim pristrojovky, radia a pod. velky odpor (zly kontakt) sposobi, ze pri vacsom odbere napatie velmi klesne na spotrebici = napr. na autoradii
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

iurai - centrálna kostra prístrojovky to nie je, všimni si, že vyskúšal kostru nakáblovať priamo z akumulátora na rádio a nepomohlo.

Takže to bude centrálny plus pre prístrojovku, resp. poistkovú skrinku.
Neviem, ako je to tam riešené, ale bolo by treba PRESNE zistiť, ktoré obvody sú postihnuté.

Potom sa kukne do schémy a zistí sa, kadiaľ ide spoločný plus pre tieto obvody - môže to byť aj napr. tzv. odľahčovacie relé alebo spínacia skrinka.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Abominator
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 16:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Abominator »

Taakze co mam teda skusit za fintu natiahnem tak isto ako to minus z aku aj plus??
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

To by si mohol skúsiť a pravdepodobne zistíš, že všetko beží ako má.

Ja by som to plus najskôr priviedol k poistkovej skrinke na niektorú poistku, ktorá je v hre.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
mick04
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 21 Nov 2008, 23:58
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa mick04 »

To bi asi trebalo elektrikára, viem asi som moc nepomohol, ale budeš tam mať niečo naopak zapojené, domotané , šak máš aj voltmeter v interieri nie?
Napísať odpoveď

Návrat na "CALIBRA - ELEKTRO"