Strana 1 z 3

Nesvieti pravy xenon - riadiaca jednotka

Napísané: 10 Sep 2009, 10:49
od používateľa MajklNajt
Ahojte,

vcera mi prestal svietit pravy xenon. Vybojky som skusal zamenit a obidve v lavom svietili, takze su dobre. Diagnostika hlasi chybu:
OP-COM:
B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output


OpelTech2:
B1000 Existuje
( 4 ) Vymen ridici jednotku - zadny signal


Samtotnu jenotku som skusil rozobrat. Dnu je viditelne spalena jedna suciastka (asi SMD odpor, alebo SMD dioda).Hodnotu neviem vycitat, lebo je to spalene na uhol. Co s tym?
Popripade kde zozeniem inu ak sa mi to nepodari opravit?
Foto:

Obrázok

Obrázok

p.s. novu temu som zalozil preto, lebo nikde som nenasiel nic o riadiacich jednotkach na xenony.

Napísané: 10 Sep 2009, 11:23
od používateľa buci_vectra
Ahoj.

Xenon a vlastne akakolvek vybojka cim je starsia tym ma vacsi odber prudu a pozaduje vyssie zapalne napatie.

Len podla polohy a tvaru suciastky predpokladam,ze to bol poistkovy odpor. Ved si rozober druhu funkcnu riadiacku a pozri sa co tam bolo... Nemusis tam ani davat potom smd odpor,moze byt aj klasicky ak sa zmesti, len treba dodrzat "watáž" odporu... ja by som tam praskol 1 az 2W v co najmensom prevedeni...
Hodnotu odporu predpokladam v jednotkach ohmu, ale to je len fakt moj odhad...
Myslim ze za pokus to stoji, ved je aj tak ta riadiacka (ballast) nefunkcna.

Napísané: 10 Sep 2009, 16:44
od používateľa MajklNajt
Uz nejde ani lavy :evil:

Skusil som prelozit tu RJ z laveho svetla na prave, aby som si bol isty chybou tej pravej RJ. Xenon len blikol a potom uz nic. Ked som ju samozrejme vlozil naspat do laveho svetla, tak nejde ani to a diagnostika pise ze su v zadku obidve jednotky.

Nechapem preco to prave svetlo odpalilo obidve RJ.
Teraz zohnam nove riadiace a spravi mi to znova, tak ma porazi :cry:

Napísané: 10 Sep 2009, 17:07
od používateľa buci_vectra
A rozobral si aj tu druhu riadiacku? Zhorela tak isto? Rozober, pofot a hod to sem...

Inac typujem ze ti ballasty odpalila vadna vybojka, takze aspon tu jednu uz nepouzivaj...

Napísané: 10 Sep 2009, 17:24
od používateľa MajklNajt
Rozobral som aj tu druhu, ale tam nie je a ni naznak niecoho spaleneho, ako na tej predoslej.
Neveim sa dalej pohnut, bojim sa ze zohnam druhe RJ a tie mi odpali tak isto.

Skrat

Napísané: 10 Sep 2009, 17:31
od používateľa Karya
Ja predpokladam skrat vo svetle.Skus ho vybrat a premerat ty sa ty nezoskvarili kabely.

Napísané: 10 Sep 2009, 17:32
od používateľa buci_vectra
No ved ked budes zhanat riadiacky dakde na vrakovisku tak si ich daj vyskusat hned na mieste. A vybojky kup nove... Ake stare su tie vybojky co si doteraz mal?

Bolo by este riesenie kupit prestavbovu xenonovu sadu a tu pouzit, hoci to nieje idealne riesenie...

A neskusal si vymenit tu zhorenu suciastku?

Napísané: 10 Sep 2009, 17:39
od používateľa Komo
Hned v 1. prispevku si napisal chybu:
B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output

.... cize mas na vystupe skrat - ten mohol zapricinit aj to ze zhorel dany odpor. Prekontroluj pipakom svetla, koncovky...a urcite najdes chybu...zial inak ti neviem poradit momentalne...

Napísané: 10 Sep 2009, 17:55
od používateľa MajklNajt
Tie stare vybojky boli obidve dobre. resp. svietili dobre. Hned ako prva vec ma napadla chybna vybojka. Ked som vsak obidve vyskusal na este funkcnom lavom reflektore, tak mi bolo jasne ze chyba je inde. Diagnostika ukazovala na zlu RJ praveho xenonu.
Vyskusal som zamenit RJ z laveho a ta nasledne odisla tiez. Tu je foto toho odporu z druhej RJ. Zda sa ze je v poriadku a odislo v nej nieco ine ked uz nefunguje ani v lavom.
Obrázok

Ten odpor som neskusal prepajkovat, lebo som skusil vymenit celu RJ. Takze mi asi ostava rozobrat pravy reflektor a kuknut tomu na creva.
Nemate niekto nejake schemy na zapojenie svetiel, lebo neviem ktore piny na konektoroch mam premerat.

Dakujem za reakcie

Napísané: 10 Sep 2009, 18:12
od používateľa MajklNajt
Este pre uplnost napisem chybove hlasky oboch RJ.

Prave svetlo:
B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output


Lave svetlo:
B1000 Present
( 2 ) Replace Electronic Control Unit (ECU) - Hardware Failure

Napísané: 10 Sep 2009, 18:18
od používateľa buci_vectra
No este mohlo prerazit tu objimku ktora je na xenone, ale myslim ze je to nerozoberatelne, zaliate v epoxide.

Posli mi na SS tvoju majlovu adresu, poslem ti schemu...

Napísané: 10 Sep 2009, 18:56
od používateľa Komo
MajklNajt napísal:Este pre uplnost napisem chybove hlasky oboch RJ.

Prave svetlo:
B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output


Lave svetlo:
B1000 Present
( 2 ) Replace Electronic Control Unit (ECU) - Hardware Failure
chyba niekde v tom pravom svetle - znicilo obe jednotky ibaze na kazdej cosi ine :-/ s tou schemou budes hadam mudrejsi...

teraz mozes skusit prepajkovat ten rezistor co vyzera byt OK do tej jednotky v ktorej je odpaleny. Mozno 1 zachranis.....

Napísané: 10 Sep 2009, 21:13
od používateľa Kajo
Mám jednu jednotku (predradník, ballast), ktorá občas zapálila a občas nezapálila výbojku.
Je z Omegy, možno by si z nej mohol použiť nejaké súčiastky...
Darujem Ti ju, ak chceš

Napísané: 10 Sep 2009, 21:53
od používateľa kofi
buci_vectra poprosim aj ja tu schemu.


MajklNajt napis sem cele oznacenie co je na tej suciastke.

Xenony schema

Napísané: 10 Sep 2009, 22:10
od používateľa buci_vectra
Obrázok

Napísané: 11 Sep 2009, 12:12
od používateľa MajklNajt
Zdravim,
tak som to dnes trochu pomeral a zatial som nenasiel ziadny skrat, ani nic nezvycajneho v kabelazi: Vybojka ma nekonecny odpor, taktiez objimka pripajajuca sa na nu. Stava do RJ ide, zem tam tiez je. Odpory medzi troma kablami veduce z RJ do VN menica tiez nekonecne. Idem skumat dalej.

Toto je cislo tej RJ (rovnake je aj na druhej krabicke):

Obrázok


Inak na vrakovisku mi ponukli dve RJ za 80€. Co poviete na tu cenu?

Napísané: 11 Sep 2009, 12:38
od používateľa MajklNajt
MajklNajt napísal:Este pre uplnost napisem chybove hlasky oboch RJ.

Prave svetlo:
B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output


Lave svetlo:
B1000 Present
( 2 ) Replace Electronic Control Unit (ECU) - Hardware Failure
Skusil som medzi sebou vymenit RJ a diagnostika hlasila toto:

Prave svetlo:
B1000 Present
( 2 ) Replace Electronic Control Unit (ECU) - Hardware Failure
[/quote]

Lave svetlo:
B1001 Present
( 0 ) Electronic Control Unit (ECU) Not Calibrated

B1000 Present
( 4 ) Electronic Control Unit (ECU) Malfunction, Short Circuit At Ignitor Output



Mozu sa vlastne Rj medzi sebou vymenit? Lebo tie chyby sa vymenili spolu s tymi jednotkymi. Akurat pribudla dalsia chyba s nejakou kalibraciou. :roll:

Napísané: 11 Sep 2009, 17:25
od používateľa iurai
MajklNajt napísal:
Inak na vrakovisku mi ponukli dve RJ za 80€. Co poviete na tu cenu?
ak su to jednotky xxx 053 alebo xxx 073 pre Vectru B, tak je to super cena.

vo svetlach mas tzv. starter vybojky. je to ta velka cierna skatula na spodu svetla, co z nej idu 2 kable do vybojky. ak je toto pokazene, kludne to moze znicit aj riadiacu jednotku

niekde doma to aj mam, ale teraz som na cestach po cudzich krajoch

Napísané: 11 Sep 2009, 17:46
od používateľa MajklNajt
iurai napísal: vo svetlach mas tzv. starter vybojky. je to ta velka cierna skatula na spodu svetla, co z nej idu 2 kable do vybojky. ak je toto pokazene, kludne to moze znicit aj riadiacu jednotku
To by mozno vysvetlovalo odpalenie oboch jednotiek. Da sa ten starter vybojky (ja som ho pomenoval vyssie ako VN menic) nejak odmerat ci je funkcny? .. alebo nejak vyskusat ?

Meral som odpor, medzi dvoma kablami ktore idu na vybojku a isiel k nekonecnu. Tak isto aj odpor tych troch vodicov voci sebe, ktore do neho vstupuju.

Napísané: 11 Sep 2009, 17:50
od používateľa iurai
no neviem, ako sa to meria. ale ty si to uz asi odmeral, s vysledkom "nefunguje dobre".

este sa ti mozem pozriet na tu suciastku, ked budem doma