Strana 2 z 2

Napísané: 08 Aug 2008, 18:42
od používateľa standape
tak nech to daju frisko dokopi a uz sa jazdi :D
podavaj nadalej info,som zvedavy ako to dopadne :wink:

Napísané: 08 Aug 2008, 20:06
od používateľa iurai
x16xel sa vyraba od odhadujem 1994. nieco neurobili dobre pri navrhu a robi to problemy so spotrebou oleja. ale sa mi nezda, ze by to v roku 2002 este nemai vyriesene

myslim si, ze nie je dobre sa v motore hrabat, kym spotreba nevyjde na nejakych 1 liter na 1000 km

Kto z Vas videl naucne video ?

http://www.youtube.com/watch?v=cmJjCW2X9ao

Napísané: 09 Aug 2008, 22:59
od používateľa Kajo
...toto je veľmi zaujímavá téma.
Ale faktom je, že ani v roku 2002 sa s týmto problémom motora X16XEL nič neurobilo.
Poznám jedného zúfalého taxikára, ktorý svoju Merivu viackrát reklamoval, docielil výmenu všetkého možného... Nakoniec sa zmieril s osudom a dolieva...

Napísané: 11 Aug 2008, 11:32
od používateľa Maťko
Najnovšia iformácia od mechanika !!
Po premeraní valcov a piestov bolo zistené, že tieto súčiastky sú v perfektnom stave, žiadny ovál, na valcoch, žiadne vydratie , tesnosť piestov je dobrá, krúžky sedia dobre, pred rozobratím bola premeraná aj kompresia, všetko je OK. Jediné miesto, že kade to môže žrať olej sú vodítka ńa ventoloch. Takže vyskúša najskôr zohnať nejaké "pružnejšie"krúžky do piestov a následne do hlavy nalysovať nové vodítka, nové semeringy a ak sa rozhodneme aj nové tyčky k ventilom a potom .... ??? Čo vy na to " Macil, Standape"

Napísané: 11 Aug 2008, 11:39
od používateľa macil
Prečo chce meniť krúžky, keď sú údajne dobré a aké tyčky k ventilom má na mysli? Tam sú hydrozvihátka.
Ale tak snáď tvoj mechanik vie čo robí.

Napísané: 11 Aug 2008, 11:46
od používateľa standape
niekto tu ci na inom fore spominal ze aj keby tam tie siemeringy neboli tak to nema vysoku zravost oleja-podla mna je hlupost.najlepsie bz bolo zohnat 100hlavu na tvoj typ motora a skusit to tak.tie ventily a nove gufera neni lacna zalezitost
a odvetravanie kluky by to nemohlo sposobovat tu zravost,nejaky upchaty kanal hadica? :cry:
skus este pisnut SS signumovy je servisak v opli 8)

Napísané: 11 Aug 2008, 12:31
od používateľa iurai
ked je vsetko v poriadku s motorom a pritom zerie 1l na 300 km, tak tomu nerozumiem.

Napísané: 07 Sep 2008, 07:03
od používateľa Maťko
Mechanik dal opraviť hlavu do nejakej firmy v Blave, kde sústružník vylisoval pôvodné vodítka na ventily, nalisoval nové , vysústružil otvory na ventily a stálo ma to 10.000,-Sk. Mechanik hlavu nahodil a v súčasnosti s tým začínam pomaličky jazdiť a sledovať spotrebu oleja. Priebežne podám informácie, či sa táto závada (vysoká žravosť oleja) podarila týmto odstrániť.
Ten maník v Blave sa mal údajne vyjadriť, že tieto hlavy opravuje dosť často, je to konštrukčná vada motora, ktorú "ADAM" neodstránil. Ďalej sa čudoval, že ten motor vydržal až 150.000 km (čo sa týka spotreby oleja), pretože inak je motor v perfektnom stave.

Napísané: 08 Sep 2008, 02:38
od používateľa iurai
ale ja sam pocul, ze konstrukcna vada nie je v hlave, ale v tele motora (bloku)

Napísané: 08 Sep 2008, 15:42
od používateľa Maťko
Juraj
máš pravdu, niečo obdobné povedal aj ten sústružník z Bratislavy a nejaký maník z Brna, že sa sám čuduje, že na tomto motore doposiaľ nebol robený výbrus (honovanie), hoci má 150.000km. On si myslel, že motor už bol najmenej 2 krát honovaný a bol z toho prekvapený, že motor je v pôvodnom stave. Sú to proste konštrukčné vady. Mechanik mi povedal, že viac už takéto motory opravovať nebude, na tomto mojom zistil, že prečo !!!