Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

Takze zajtra sa chystam pri jazde pomerat hodnoty dobijania. Potom napisem ci uz je vsetko vporiadku.

Ubytok som meral a rozdiel bol mojim dvestokorunovym merakom nemeratelny.

Update: tak napatia pomerane. Haluz je ze to asi tak do 7 kilakov dobijalo az okolo 14,9V, potom to pomali kleslo pod 14,5V. Je mozne ze pri dost vyslahanej baterke a v takejto zime to nabija vacsim napetim ?
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

cim vyssia teplota, tym nizsie regulacne napatie alternatora.
Používateľov profilový obrázok
M4jky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce n/B

Príspevok od používateľa M4jky »

Takze je to v poriadku ? Predosly regulator mi totizto odisiel z dovodu ze zacal dobijat uz mierne nad 15V a skapinali mi pristroje kvoli tomu. Ale zas nemusim byt paranoidny :). Dik za info.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

langdon2 napísal:To mi je jasne....Lenze neda....Netusim kde moze byt chyba..ci blbe ukostrenie alebo kery ancias.... :lol:

Ahoj.
ked neda alternator na volnobeh 14V ale az pri vyssich otackach mam ho dat hned repasovat? vraj je tam blb diodovy mostik :/ alebo regulator
dakujem
vece direct 2004
VeCe 2.2 16V direct sedan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

zavisi od toho, ake spotrebice mas zapnute. klima, ventilator, svetla a ohrev zadneho okna su najvacsie.
ake je to napatie ?
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

ahoj iurai
vcera som sa dostal cez palubak do servisneho testmenu.
pri zapnutom ventilatore na 7 stupni, svetlach a radiu ukazovalo napatie 14,1 - 14,0 V na volnobehu pri cca 20°C .
skusal som este dobijanie ze som odpojil - pol na baterke a rozvietil svetla, zapol dalsie spotrebice atd. vsetko islo ok aj bez baterky. tzn dobijanie by malo byt ok.
lenze kontrolka stale svieti a nezhasne ani po pridani otacok. :roll:
?
VeCe 2.2 16V direct sedan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pri beziacom motore nemas co odpajat bateriu, mohlo by dojst k zniceniu riadiacich jednotiek. to je taka sprosta rada 30 rokov stara

chyba u teba je svietiaca kontrolka, alternator sa zda, ze funguje.
neviem posudit, ci je potreba to riesit

motor Z22YH ma specialne rieseny alternator, treba sa pozriet na to diagnostikou
podobne ako u Astra-H 1.7 CDTI, vid tema

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14972&highlight=alternator+riadiaca
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

ahoj juraj. cital som temu ohladom budenia alt pri astre H 1,7 . neviem povedat ci je to ten isty problem.
jedna sa o chybu :
P0621 - Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction

kedze alteranator je po starte "mrtvy" - vybija sa baterka , treba ho ozivit zvysenim otacok. potom mi zacne dobijat. pri cca 30°C vonkajsej teploty na zhruba 14 - 13,9 V co by malo byt normalne. pri zapnutych spotrebicoch (radio, svetla, hmlovky, vyhreivanie sedadiel, ventilator) na zhruba na 13,5 V
mne ale kontrolka dobijania nezhasne ani po nabudeni alternatora. preco?

je nutne vymenit regulator alebo to bude len nejakym kablom?
mozem nejak laicky (odpojit,zapojit ?) zistit ci je to kabelazou?

pozn. VeCe 22 benz 2004. alternator nebol meneny (dufam) ani repasovany.
prikladam foto:

Na displeji po starte
Obrázok

Po zvyseni otacok - nabudeni
Obrázok

Po zapnuti spotrebicov
Obrázok

vyzera ze regulator je dobry lebo dobijanie neklesne pod referencne napatie 13,5 a nestupne viac ako 14,2 (pri t=30°C)
VeCe 2.2 16V direct sedan
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

neviem, či Ti to pomôže, ale presne túto chybu P0621 mi to vyhadzovalo raz za čas aj mne viď http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=22105&start=20
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

vo Vectre C ma motor Z22YH ma podobne ako Z22SE alternator s inym druhom reglera - ma 2 kontakty
u Z22YH su oba kontakty zapojene na Rj motora. tato vykonava pociatocne budenie alternatora, a aj nejake sledovanie generovaneho napatia
tento alternator je mozne zapojit aj klasicky - budenie kontrolkou v pristrojovke
rozumny popis tej chyby P0621(4) som nenasiel

chyba moze byt - regler, kabelaz, RJ motora.

kedze staci pridat plyn, dojde k samovybudeniu a alternator dobija.
v principe to staci riesit, az prestane uplne dobijat

este som nasiel nejaku opravu, ze sa nahra novsi SW do Rj motora. to by sa ale malo tykat blikajucej kontrolky.

co ta kontrolka presne znamena, najdes v prirucke
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

dakujem za popis. sice som laik ale snad som nieco pochopil :lol:
musim este raz pozriet tie kable. ked k tomu je ale strasne blby pristup. omg.
elektrikar mi poradil ako skontrolvat kabalaz. za na alt idu tie dva kable ako si spominal aj ty. povedal ze mam skusit odpojit tenky kabel (asi prvotny primatny budic :?: ). kontrolka by mala zhasnut. ked zhasne tak je problem v kabelazi.
dufam ze len v tom to bude.
nejde mi stale do hlavy to ze ta kontrolka stale sviti a rovnakou intenzitou. ziadna zmena ani po nabudeni. proste nezhasne ani ked dobija spravne. cudne.
chcel by som to vsetko ponechat ako je to od vyroby a neprehadzovat to na budenie kontrolkou :/ este to musim nastudovat.
VeCe 2.2 16V direct sedan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

tie rady elektrikara tu neplatia. funguje to inaksie. do alternatora idu 3 kable.
2 tenke a jeden hruby. tie 2 tenke idu do RJ motora.

kontrolky su ovladane pocitacom, nicim inym
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

je mozne aby som mal v alternatore dva regulatory? jeden na dobijanie a druhy ktory "riadi kontrolku" .
VeCe 2.2 16V direct sedan
Používateľov profilový obrázok
igi76
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
Auto: Signum
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Príspevok od používateľa igi76 »

Mne sa vyskitol nasledovny problem.Včera mi zacala pri ceste domov svietiť kontrolka dobijania a motor po naštartovaní a cca 30 sekundach samovolne zvysil otacky z cca 900 na 1100.Dnes to iste az na to ze ked som daval auto do garaže tak už len cvaklo a nenaštartovalo.Evydentne to pestalo dobijať.Neviem ci chyba moze byť niekde v ukostreni alebo je to už altík :(.Mal som isť zajtra na diagnostiku ale takto sa nikde nepohnem.Netrufam si zajsť asi 3km ani po dobití baterie.
Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36827
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

S najväčšou pravdepodobnosťou ti odišiel alternátor. Daj ho na repas.

A nerieš to v dvoch témach.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
igi76
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
Auto: Signum
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Príspevok od používateľa igi76 »

Neviem s čim je spojená pricina lebo som spominal aj tie otačky na motore.Po nastartovaní normalnych cca 900 a po cca 30 sekundach samovolne na cca 1100.Ak je to tym altikom tak celkom nerozumiem preco sa to tak sprava.A vykon motora sa mi tiež nezdá ale možno je to len nejaka zhoda nahod.
Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36827
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Sú tam elektricky ovládané solenoidy. Keď nie je šťava, nie je výkon. Motor sa zrejme snažil zvýšenými otáčkami kompenzovať klesajúce napätie, ale keďže nedobíja, tak bez odozvy.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
igi76
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
Auto: Signum
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Príspevok od používateľa igi76 »

Ďakujem,už so mudrejší,dam to nejako pomerať a uvidim...no asi zacnem pomali zhanať aj niekoho kto repasuje alternatory :(
Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

igi76
repas alebo vymena ta neminie ale ak chces tak vyskusaj ci ti dobija po zvyseni otacok.
dobi baterku, nastartuj, pri zapnutom radiu drzat "settings" az kym radio nepipne a potom 2x tlacidlo "BC" . dostanes sa takto do akehosi test menu kde uvidis aj dobijacie napatie podla obrazkov vyssie.
zvys otacky nad 2000 a sleduj ako sa ti zmenia hodnoty U.
pokial taketo menu na palubaku nemas tak to mozes vyskusat v tme.
po zvyseni otacok ti zacnu viac svietit svetlomety a vnutorne osvetlenie. podla toho vies ci sa nabudil alt.
ja takto jazdim uz viac ako rok :roll: ale repas bude za par tyzdnov
VeCe 2.2 16V direct sedan
Používateľov profilový obrázok
igi76
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
Auto: Signum
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Príspevok od používateľa igi76 »

Dnes po dobití baterky som to pozeral a dobijanie aj po zvyseni otacok na hodnote 11,6 :( Alternátor je po malom potrapení už von tak dám premerať a potom asi ten repas.Dam vedieť ako to dopadlo.
Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - ELEKTRO"