Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia
Moderátori: dulo, buci_vectra
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Takze zajtra sa chystam pri jazde pomerat hodnoty dobijania. Potom napisem ci uz je vsetko vporiadku.
Ubytok som meral a rozdiel bol mojim dvestokorunovym merakom nemeratelny.
Update: tak napatia pomerane. Haluz je ze to asi tak do 7 kilakov dobijalo az okolo 14,9V, potom to pomali kleslo pod 14,5V. Je mozne ze pri dost vyslahanej baterke a v takejto zime to nabija vacsim napetim ?
Ubytok som meral a rozdiel bol mojim dvestokorunovym merakom nemeratelny.
Update: tak napatia pomerane. Haluz je ze to asi tak do 7 kilakov dobijalo az okolo 14,9V, potom to pomali kleslo pod 14,5V. Je mozne ze pri dost vyslahanej baterke a v takejto zime to nabija vacsim napetim ?
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ahoj.langdon2 napísal:To mi je jasne....Lenze neda....Netusim kde moze byt chyba..ci blbe ukostrenie alebo kery ancias....
ked neda alternator na volnobeh 14V ale az pri vyssich otackach mam ho dat hned repasovat? vraj je tam blb diodovy mostik :/ alebo regulator
dakujem
vece direct 2004
VeCe 2.2 16V direct sedan
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
ahoj iurai
vcera som sa dostal cez palubak do servisneho testmenu.
pri zapnutom ventilatore na 7 stupni, svetlach a radiu ukazovalo napatie 14,1 - 14,0 V na volnobehu pri cca 20°C .
skusal som este dobijanie ze som odpojil - pol na baterke a rozvietil svetla, zapol dalsie spotrebice atd. vsetko islo ok aj bez baterky. tzn dobijanie by malo byt ok.
lenze kontrolka stale svieti a nezhasne ani po pridani otacok. :roll:
?
vcera som sa dostal cez palubak do servisneho testmenu.
pri zapnutom ventilatore na 7 stupni, svetlach a radiu ukazovalo napatie 14,1 - 14,0 V na volnobehu pri cca 20°C .
skusal som este dobijanie ze som odpojil - pol na baterke a rozvietil svetla, zapol dalsie spotrebice atd. vsetko islo ok aj bez baterky. tzn dobijanie by malo byt ok.
lenze kontrolka stale svieti a nezhasne ani po pridani otacok. :roll:
?
VeCe 2.2 16V direct sedan
pri beziacom motore nemas co odpajat bateriu, mohlo by dojst k zniceniu riadiacich jednotiek. to je taka sprosta rada 30 rokov stara
chyba u teba je svietiaca kontrolka, alternator sa zda, ze funguje.
neviem posudit, ci je potreba to riesit
motor Z22YH ma specialne rieseny alternator, treba sa pozriet na to diagnostikou
podobne ako u Astra-H 1.7 CDTI, vid tema
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... r+riadiaca
chyba u teba je svietiaca kontrolka, alternator sa zda, ze funguje.
neviem posudit, ci je potreba to riesit
motor Z22YH ma specialne rieseny alternator, treba sa pozriet na to diagnostikou
podobne ako u Astra-H 1.7 CDTI, vid tema
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... r+riadiaca
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
ahoj juraj. cital som temu ohladom budenia alt pri astre H 1,7 . neviem povedat ci je to ten isty problem.
jedna sa o chybu :
P0621 - Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
kedze alteranator je po starte "mrtvy" - vybija sa baterka , treba ho ozivit zvysenim otacok. potom mi zacne dobijat. pri cca 30°C vonkajsej teploty na zhruba 14 - 13,9 V co by malo byt normalne. pri zapnutych spotrebicoch (radio, svetla, hmlovky, vyhreivanie sedadiel, ventilator) na zhruba na 13,5 V
mne ale kontrolka dobijania nezhasne ani po nabudeni alternatora. preco?
je nutne vymenit regulator alebo to bude len nejakym kablom?
mozem nejak laicky (odpojit,zapojit ?) zistit ci je to kabelazou?
pozn. VeCe 22 benz 2004. alternator nebol meneny (dufam) ani repasovany.
prikladam foto:
Na displeji po starte

Po zvyseni otacok - nabudeni

Po zapnuti spotrebicov

vyzera ze regulator je dobry lebo dobijanie neklesne pod referencne napatie 13,5 a nestupne viac ako 14,2 (pri t=30°C)
jedna sa o chybu :
P0621 - Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
kedze alteranator je po starte "mrtvy" - vybija sa baterka , treba ho ozivit zvysenim otacok. potom mi zacne dobijat. pri cca 30°C vonkajsej teploty na zhruba 14 - 13,9 V co by malo byt normalne. pri zapnutych spotrebicoch (radio, svetla, hmlovky, vyhreivanie sedadiel, ventilator) na zhruba na 13,5 V
mne ale kontrolka dobijania nezhasne ani po nabudeni alternatora. preco?
je nutne vymenit regulator alebo to bude len nejakym kablom?
mozem nejak laicky (odpojit,zapojit ?) zistit ci je to kabelazou?
pozn. VeCe 22 benz 2004. alternator nebol meneny (dufam) ani repasovany.
prikladam foto:
Na displeji po starte

Po zvyseni otacok - nabudeni

Po zapnuti spotrebicov

vyzera ze regulator je dobry lebo dobijanie neklesne pod referencne napatie 13,5 a nestupne viac ako 14,2 (pri t=30°C)
VeCe 2.2 16V direct sedan
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
neviem, či Ti to pomôže, ale presne túto chybu P0621 mi to vyhadzovalo raz za čas aj mne viď http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=22105&start=20
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
vo Vectre C ma motor Z22YH ma podobne ako Z22SE alternator s inym druhom reglera - ma 2 kontakty
u Z22YH su oba kontakty zapojene na Rj motora. tato vykonava pociatocne budenie alternatora, a aj nejake sledovanie generovaneho napatia
tento alternator je mozne zapojit aj klasicky - budenie kontrolkou v pristrojovke
rozumny popis tej chyby P0621(4) som nenasiel
chyba moze byt - regler, kabelaz, RJ motora.
kedze staci pridat plyn, dojde k samovybudeniu a alternator dobija.
v principe to staci riesit, az prestane uplne dobijat
este som nasiel nejaku opravu, ze sa nahra novsi SW do Rj motora. to by sa ale malo tykat blikajucej kontrolky.
co ta kontrolka presne znamena, najdes v prirucke
u Z22YH su oba kontakty zapojene na Rj motora. tato vykonava pociatocne budenie alternatora, a aj nejake sledovanie generovaneho napatia
tento alternator je mozne zapojit aj klasicky - budenie kontrolkou v pristrojovke
rozumny popis tej chyby P0621(4) som nenasiel
chyba moze byt - regler, kabelaz, RJ motora.
kedze staci pridat plyn, dojde k samovybudeniu a alternator dobija.
v principe to staci riesit, az prestane uplne dobijat
este som nasiel nejaku opravu, ze sa nahra novsi SW do Rj motora. to by sa ale malo tykat blikajucej kontrolky.
co ta kontrolka presne znamena, najdes v prirucke
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
dakujem za popis. sice som laik ale snad som nieco pochopil
musim este raz pozriet tie kable. ked k tomu je ale strasne blby pristup. omg.
elektrikar mi poradil ako skontrolvat kabalaz. za na alt idu tie dva kable ako si spominal aj ty. povedal ze mam skusit odpojit tenky kabel (asi prvotny primatny budic :?: ). kontrolka by mala zhasnut. ked zhasne tak je problem v kabelazi.
dufam ze len v tom to bude.
nejde mi stale do hlavy to ze ta kontrolka stale sviti a rovnakou intenzitou. ziadna zmena ani po nabudeni. proste nezhasne ani ked dobija spravne. cudne.
chcel by som to vsetko ponechat ako je to od vyroby a neprehadzovat to na budenie kontrolkou :/ este to musim nastudovat.

musim este raz pozriet tie kable. ked k tomu je ale strasne blby pristup. omg.
elektrikar mi poradil ako skontrolvat kabalaz. za na alt idu tie dva kable ako si spominal aj ty. povedal ze mam skusit odpojit tenky kabel (asi prvotny primatny budic :?: ). kontrolka by mala zhasnut. ked zhasne tak je problem v kabelazi.
dufam ze len v tom to bude.
nejde mi stale do hlavy to ze ta kontrolka stale sviti a rovnakou intenzitou. ziadna zmena ani po nabudeni. proste nezhasne ani ked dobija spravne. cudne.
chcel by som to vsetko ponechat ako je to od vyroby a neprehadzovat to na budenie kontrolkou :/ este to musim nastudovat.
VeCe 2.2 16V direct sedan
- igi76
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
- Auto: Signum
- Bydlisko: Lipt.Mikuláš
Mne sa vyskitol nasledovny problem.Včera mi zacala pri ceste domov svietiť kontrolka dobijania a motor po naštartovaní a cca 30 sekundach samovolne zvysil otacky z cca 900 na 1100.Dnes to iste az na to ze ked som daval auto do garaže tak už len cvaklo a nenaštartovalo.Evydentne to pestalo dobijať.Neviem ci chyba moze byť niekde v ukostreni alebo je to už altík
.Mal som isť zajtra na diagnostiku ale takto sa nikde nepohnem.Netrufam si zajsť asi 3km ani po dobití baterie.

Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
Astra F White 1,4 44KW EX
- igi76
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 08 Apr 2010, 20:33
- Auto: Signum
- Bydlisko: Lipt.Mikuláš
Neviem s čim je spojená pricina lebo som spominal aj tie otačky na motore.Po nastartovaní normalnych cca 900 a po cca 30 sekundach samovolne na cca 1100.Ak je to tym altikom tak celkom nerozumiem preco sa to tak sprava.A vykon motora sa mi tiež nezdá ale možno je to len nejaka zhoda nahod.
Sigi 1,9CDTi 110kW Sport Edition
Astra F White 1,4 44KW EX
Astra F White 1,4 44KW EX
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 347
- Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
igi76
repas alebo vymena ta neminie ale ak chces tak vyskusaj ci ti dobija po zvyseni otacok.
dobi baterku, nastartuj, pri zapnutom radiu drzat "settings" az kym radio nepipne a potom 2x tlacidlo "BC" . dostanes sa takto do akehosi test menu kde uvidis aj dobijacie napatie podla obrazkov vyssie.
zvys otacky nad 2000 a sleduj ako sa ti zmenia hodnoty U.
pokial taketo menu na palubaku nemas tak to mozes vyskusat v tme.
po zvyseni otacok ti zacnu viac svietit svetlomety a vnutorne osvetlenie. podla toho vies ci sa nabudil alt.
ja takto jazdim uz viac ako rok :roll: ale repas bude za par tyzdnov
repas alebo vymena ta neminie ale ak chces tak vyskusaj ci ti dobija po zvyseni otacok.
dobi baterku, nastartuj, pri zapnutom radiu drzat "settings" az kym radio nepipne a potom 2x tlacidlo "BC" . dostanes sa takto do akehosi test menu kde uvidis aj dobijacie napatie podla obrazkov vyssie.
zvys otacky nad 2000 a sleduj ako sa ti zmenia hodnoty U.
pokial taketo menu na palubaku nemas tak to mozes vyskusat v tme.
po zvyseni otacok ti zacnu viac svietit svetlomety a vnutorne osvetlenie. podla toho vies ci sa nabudil alt.
ja takto jazdim uz viac ako rok :roll: ale repas bude za par tyzdnov
VeCe 2.2 16V direct sedan