Strana 2 z 2

Napísané: 18 Mar 2008, 18:21
od používateľa martin7888
iurai napísal:http://album.inMail.sk/@martin7888?722880

nuz kedze to treba zletovat, tak kto to dokaze, tak si kable urcite najde

robil si to asi na univerzalku ?


Stačí keď poznáš nejakého elektrotechnika aten ti to v pohode vyrobí. Malo by to byť pre neho jednoduché. Ja som ich vyrobil cca 5 ks pre kamarátov do rôzdnych aut. Najzložitejšie to bolo do Fábie.

Ja som si vyrábal celý plošný spoj, ale dá sa to aj na uni. Iba prototyp som robil na uni.

Napísané: 18 Mar 2008, 20:44
od používateľa rado.c

Napísané: 18 Mar 2008, 21:11
od používateľa macil
V tomto zapojení by som rád upozornil na jednu záludnosť, ktorá nemusí znamenať nič, ale v prípade poruchy v zapojení môže spôsobiť nepríjemnosti. Jej odstránenie je však veľmi jednoduché.
Ide o to, že časovač spínania svetiel je napájaný rovnako, ako samotné svetlá zo zbernice stáleho napätia, č. 30. Teda elktronika ostáva pod napätím aj po vypnutí zapaľovania. Úprava spočíva v prerušení spoja vedúceho k elektronike a jeho pripojeniu k zbernici č. 15, ktorá je pod napätím iba pri zapnutom zapaľovaní.
Zo zbernice č. 30 zostanú napájané iba spínacie kontakty oboch relé.

Napísané: 18 Mar 2008, 22:12
od používateľa martin7888
dobry dotaz. To treba ucite urobit. Ale mne tam chyba podsvietenie palubovky. Pokusim sa vyrobit novu verziu, ktora bude zapinat palubovku iba vecer a tiez ma inspirovalo to, ze sa da nastavit cas zapnutia solo na parkovacky a solo na stretavacky.

Napísané: 18 Mar 2008, 22:21
od používateľa macil
Ja s tým jazdím už druhý rok a postupne zisťujem, že zvlášť zapínať najprv parkovačky a potom stretávačky je zbytočné. Spoločným spínaním by sa ušetrilo jedno relé a vlastne jedna celá vetva. Zapojenie by sa zjednodušilo a zmenšilo. Pokiaľ ide o nerozsvecovanie prístrojovky, takto mi to vyhovuje. Je to vlastne vylepšené zapojenie, ktoré používa Opel a prispôsobené pre priame pripojenie do konektora tzv. severskej predprípravy.

Napísané: 18 Mar 2008, 22:37
od používateľa martin7888
Vyznam to urcite nema, ale je to efektnejsie. V Oploch so severskou predpripravou sa palubka zorsvieti iba vecer a cez den nie? Ked ano, da sa to niekde zohnat? Ten konektor ma kazda Astra G? Ja som ho tam nenasiel, sice som ho mozno dostatocne nehladal. Moja Astra je kupovana na Slovensku a mozno tam preto ani nema byt. :?

Napísané: 18 Mar 2008, 23:01
od používateľa macil
Prístrojovka sa rozsvecuje až po prepnutí prepínača svetiel, kedy sa vyradí automatika.
Pokiaľ ide o konektor, v schéme pre Astru G síce zakreslený je ako K1, ale v našich končinách sa v G-čkach nevyskytuje.

Napísané: 18 Mar 2008, 23:10
od používateľa martin7888
to sa mi nepaci, ze pristrojovku musim zapnut manualne. A potom musim este aj po vypnuti motora svetla zas manualne vypnut. Takze ten konektor K1 nemusim ani hladat?

Napísané: 18 Mar 2008, 23:14
od používateľa macil
Myslím že nie. Ale ak chceš... Astra F ho má pod krytkou pod volantom, iné ople ho zvyknú mať buď za poiskovou skrinkou, alebo za kastlíkom pred spolujazdcom. Zvykne byť omotaný viazacou páskou ku zväzku, takže na prvý pohľad ho nemusí byť vidno.

Napísané: 18 Mar 2008, 23:19
od používateľa martin7888
Pozriem ho este raz cez vikend. Dik.

Napísané: 18 Apr 2008, 22:12
od používateľa romano2007
martin7888 napísal:Pozriem ho este raz cez vikend. Dik.


nazdar, kde si kupil tie ledky do palubovky? chcem si nahadzat celu astru do cervenej.

Napísané: 19 Apr 2008, 08:20
od používateľa macil
O podsvecovaní prístrojovky je tu dosť vlákien, takže poprosím tam.

Napísané: 20 Apr 2008, 22:49
od používateľa smisik
da sa to automaticke zapinanie svetiel nastavit softwarovo (teda bez fyzickeho zasahu do elktroniky) na Astre H ?

Napísané: 22 Apr 2008, 09:33
od používateľa martin7888
Ked mas predpripravu tak sa to da len pridanim relatka do konektora.

Napísané: 20 Júl 2008, 16:02
od používateľa f0f0
Da to fusku zorientovat sa, nie kazde rele je do kazdeho auta vhodne. Ja napr. rozmyslam o OSV-1 univerzal a AEV 443-M317.


Zdravim,

mate niekto v Astre F namontovane AEV 443-M317 univerzal? Ak ano, mozete napisat skusenosti, prip. postup pri montazi a na co si davat pozor? DAKUJEM!

Napísané: 17 Jan 2009, 11:46
od používateľa daduko
martin7888 napísal:Čaute ja som si to vyrobil a namontoval sám. Material ma vyšiel na cca 200sk. A funfuje to bez problémov. Po naštartovaní cca za 5 sec. sa mi rozsvietia parkovačky, stretávačky aj palubovka jednoducho komplet. Dajú sa mi zapnúť diaľkové trvalo aj ako svet. húkačka a hmlovky funfujú tiež aj predné aj zadné. A ako bombónik si viem automat vypnúť prepnutím spínača svetiel napr. do polohy parkovačiek a potom to funfuje ako by tam nebol. Potreboval som prepínať svatlá na parkovačky aj pri zapnutom motory, predtím som musel vypnúť motor a zapnúť parkovačky. Pri dalšom naštartovaní (keď je prepínač v polohe OFF) je automat znova funkčný.


Viem, ze je to uz davno, ale kde si pripajal jednotlive vodice ku kab. zvazku ?

Vlado

Napísané: 20 Jan 2009, 13:11
od používateľa martin7888
Priamo za vypínačom svetiel a v poistkovej skrinke.

Napísané: 21 Jan 2009, 08:19
od používateľa daduko
No za vypinac svetiel som sa dostal, ale tam je taky sivy konektor (kde sa zasuva modul spinaca svetiel) , za ktory sa neviem dostat. Skusal som uvolnit skrutku co je v tom priestore po vytiahnuti spinaca, ale nechce to povolit, akokeby to drzalo este niekde inde.

Napísané: 21 Jan 2009, 09:37
od používateľa rado.c
daduko napísal:No za vypinac svetiel som sa dostal, ale tam je taky sivy konektor (kde sa zasuva modul spinaca svetiel) , za ktory sa neviem dostat. Skusal som uvolnit skrutku co je v tom priestore po vytiahnuti spinaca, ale nechce to povolit, akokeby to drzalo este niekde inde.

pokial viem, ten konektor je na plaste pripevneny odzadu, treba cely plast povytiahnut. alebo sa mylim?

Napísané: 21 Jan 2009, 10:51
od používateľa martin7888
Dalsie dve skrutky su pod mrieskou kurenia a potom to vyberies cele aj s konektorom.