mal som to na fanousovi za tych onych cias...tusim som ich ani zapnute nemal...lebo som to nepotreboval..bud som mal komin pred sebou, alebo som videl aj bez nich...zas ale nejazdil som tak ako teraz..ale ani s corsou som ich este nepotreboval...podla mna je to len taky doplnok..esteticky...v krajnych situaciach mozno pomahajuci..ale fakt len v krajnych...tomi1583 napísal:je to dost dobra vec neboj nic
Osram Night Breaker
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Preco na miesto relatka nepouzit Mos-fet ranzistor?
Dokaze spinat spickove prudy 50A
A to nehovorim pri frekvencii 50Khz. cim sa da pouzit na menic napatia. a okrem toho nie je to mechanicka susciastka kde nevznika ziadne iskrenie cim voci rele je zivotnost asi tak 10 000 vyssia. Cena suciastky IRFZ044 je cca 25-30sk. Tieto susciastky sa napr pouzivaju v RJ pri vstrekovani paliva do motora. Mosfety sa za dobu zivota auta zopnu pri vstrekovani a vypnu niekolko desiatok milonov krat.
Pri pouzit PWM, sa budep lynulo menit strieda (dlzka impulzu) z 0 na 100percent po dobu 5sekund.
Na ziarovke sa budme plynulo zvysovat napatie od 0V po napatie autobaterie minus ubytok na tranzistor (max 1% napatia autobaterie) teda ak by bolo povodne 14.4V bude 14.3V
Predpokladana cena menica je asi 10e pre jedno svietidlo.
Myslim ze by bola aj nizzsia, viete ked kupim 1 tranzistor dam za neho 1e . Ak ich vsak kupim 10ks budu stat 8.6e cca
Na tom zvysovaciom menici pracujem, aj mi funguje ale je dost cenovo nadrozmerny, pretoze pracujem s prudom 5.5A a napati 15V je cenovo dost drahy. Myslel som ze to bude do 10e
Znizovaci menic je pricipialne jednoduchsi a odost lacnejsi
Moj moenic je mozne aplikovat pre stretavacie svetla. Pre dialkove nastava problem a to taky ze dialkace sa musia spustit hned a nie za 5sekund...
Riesenie by bolo take ze by dialkace stale svietili ale len na 10%, teda by boli len take nazhavene na cerveno. Cim by sa podstatne zredukovala spicka prudu a zvysila zivotnost ale neviem o aku dlhu dobu.
Mensi problem by mohol byt s policajtmi, ti by si mohli mysliet ze mate zapnute akoby parkovacky
Dokaze spinat spickove prudy 50A
A to nehovorim pri frekvencii 50Khz. cim sa da pouzit na menic napatia. a okrem toho nie je to mechanicka susciastka kde nevznika ziadne iskrenie cim voci rele je zivotnost asi tak 10 000 vyssia. Cena suciastky IRFZ044 je cca 25-30sk. Tieto susciastky sa napr pouzivaju v RJ pri vstrekovani paliva do motora. Mosfety sa za dobu zivota auta zopnu pri vstrekovani a vypnu niekolko desiatok milonov krat.
Pri pouzit PWM, sa budep lynulo menit strieda (dlzka impulzu) z 0 na 100percent po dobu 5sekund.
Na ziarovke sa budme plynulo zvysovat napatie od 0V po napatie autobaterie minus ubytok na tranzistor (max 1% napatia autobaterie) teda ak by bolo povodne 14.4V bude 14.3V
Predpokladana cena menica je asi 10e pre jedno svietidlo.
Myslim ze by bola aj nizzsia, viete ked kupim 1 tranzistor dam za neho 1e . Ak ich vsak kupim 10ks budu stat 8.6e cca
Na tom zvysovaciom menici pracujem, aj mi funguje ale je dost cenovo nadrozmerny, pretoze pracujem s prudom 5.5A a napati 15V je cenovo dost drahy. Myslel som ze to bude do 10e
Znizovaci menic je pricipialne jednoduchsi a odost lacnejsi
Moj moenic je mozne aplikovat pre stretavacie svetla. Pre dialkove nastava problem a to taky ze dialkace sa musia spustit hned a nie za 5sekund...
Riesenie by bolo take ze by dialkace stale svietili ale len na 10%, teda by boli len take nazhavene na cerveno. Cim by sa podstatne zredukovala spicka prudu a zvysila zivotnost ale neviem o aku dlhu dobu.
Mensi problem by mohol byt s policajtmi, ti by si mohli mysliet ze mate zapnute akoby parkovacky
Naposledy upravil/-a mirrco v 24 Okt 2009, 15:11, upravené celkom 1 krát.
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa


-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
S tranzistorom tam pribudne k tej 555 este jeden rezistor, ktory tam v podstate nemusi byt ale je to len ochrana gate prudu. Takze jednoduchost nie je niekedy dozlezia ako spolahlivost spinajucich relatok vs. tranzistor
A to by som chcel vidiet tie relatka spinat na 1Khz, alebo aspon na 100Hz.
Ta prudova spicka trva tak 1ms az 3ms . tak ked ju chces rozrazit na polovicu musis spinat 1Khz, ked ju ches dat na stvrtinu tak 2Khz. Ja by som pouzil 21Khz aby to nebolo pocut a spicka by mala byt minimalna.
CHladic ktory bude menic potrebovat bude deimenzovany na max. 1Watt od coho sa odvija aj jaho ucinnost aspon 95%
Tu je nejaka teoria :
http://www.htl.co.jp/english/p_pro1_info.html
A to by som chcel vidiet tie relatka spinat na 1Khz, alebo aspon na 100Hz.
Ta prudova spicka trva tak 1ms az 3ms . tak ked ju chces rozrazit na polovicu musis spinat 1Khz, ked ju ches dat na stvrtinu tak 2Khz. Ja by som pouzil 21Khz aby to nebolo pocut a spicka by mala byt minimalna.
CHladic ktory bude menic potrebovat bude deimenzovany na max. 1Watt od coho sa odvija aj jaho ucinnost aspon 95%
Tu je nejaka teoria :
http://www.htl.co.jp/english/p_pro1_info.html
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa


-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
mirrco - ale ja som to neriešil pre zvýšenie svietivosti, ale pre postupné zapínanie.
Súhlasím s tým, že pre vysoké frekvencie treba tranzistor, ale skús si položiť otázku - prečo je toľko relátiek v autách?
Každý tranzistor predstavuje riziko (pri skrate picne), komplikáciu (nastavenie pracovného bodu, ďalšie súčiastky), straty (chladenie nutné).
Nezastávam sa relé, ale treba to vidieť v kontexte s inými vecami.
Pre postupné zapínanie sa mi relé zdá lepšie.
Súhlasím s tým, že pre vysoké frekvencie treba tranzistor, ale skús si položiť otázku - prečo je toľko relátiek v autách?
Každý tranzistor predstavuje riziko (pri skrate picne), komplikáciu (nastavenie pracovného bodu, ďalšie súčiastky), straty (chladenie nutné).
Nezastávam sa relé, ale treba to vidieť v kontexte s inými vecami.
Pre postupné zapínanie sa mi relé zdá lepšie.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- jus
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 420
- Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 10:50
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Kysucké Nové Mesto
- Bydlisko: ze Žiliny naplaveny na kysuce :-)
mne tieto osramky vydrzali rok,cize dlksie ako ine co som tam daval, vypalili sa mi pri ceste do chorvatska jedna asi na pol ceste a druha strana ked som dorazil na miesto, odisli po zastaveni a vypnuti motora a pri opatovnom starte boli kaput (zasvecuju sa mi automaticky)
inak vzdy ked sa mi jedna vypali tak do tyzdna odide aj druha strana a je jedno ci tam mam Hella,osram ....... .
inak vzdy ked sa mi jedna vypali tak do tyzdna odide aj druha strana a je jedno ci tam mam Hella,osram ....... .
2003- 2010 Vectra C X18XE
2010- 2013 Meriva B A14NEL
2011- 2013 CORSA B X10XE
2013- 2018 Astra J A14NET
2018- 20..? Grandland X
2010- 2013 Meriva B A14NEL
2011- 2013 CORSA B X10XE
2013- 2018 Astra J A14NET
2018- 20..? Grandland X
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
ake poradite ziarovky do dialkovych svetiel? hlavne aby som dobre videl a daleko 
v stretavackach mam Osram night breaker
a na dialkove co poradite? Osram night breaker alebo som nasiel aj
Osram H7 12V 55W Cool Blue http://www.olejshop.sk/ziarovky/ziarovk ... blue-sada/
Osram H7 12V 55W Silverstar http://www.olejshop.sk/ziarovky/ziarovk ... star-sada/

v stretavackach mam Osram night breaker
a na dialkove co poradite? Osram night breaker alebo som nasiel aj
Osram H7 12V 55W Cool Blue http://www.olejshop.sk/ziarovky/ziarovk ... blue-sada/
Osram H7 12V 55W Silverstar http://www.olejshop.sk/ziarovky/ziarovk ... star-sada/
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
- Patricius
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 699
- Dátum registrácie: 14 Dec 2008, 09:38
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať používateľa:
svieti to na bielo, teda aspoň na suchej vozovke. Mám ich asi mesiac, no jazdím prevažne cez deň a za dažďa som nemal tú česť. No vravím, zmena je to riadna.
http://www.youtube.com/watch?v=mLTeV8nqeho ...ja mám tie klasické Up to 4000
http://www.youtube.com/watch?v=mLTeV8nqeho ...ja mám tie klasické Up to 4000
VW Golf 1,9TDI 77kW
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex