Upravy motora Z18XE
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
odlahceny zotrvaaaaaak bude frcat vzdy ...
http://www.youtube.com/watch?v=gBXJnM7YJPk
http://www.youtube.com/watch?v=HFPb4N-kRY8
http://www.youtube.com/watch?v=zS8u8xGAfks
jo a naco je vsade pisane ze:
- vacsie vstreky
- vyssi tlak paliva
- znizit hlavu
:?: :?: :?:
len pre info,
na tlak paliva 2.5BARu s 214ccm vstrekovacmi som bezal na seriovej ECU
pri vykone cca 170HP aj v plnom zatazeni, a stale nebola chudobna zmes
pri pripadnom pouziti vstrekovacov z poslednych "dizzi-less" modelov 241ccm na 2.5BARu
sa dalo ist s vykonom kludne k harnici 185HP
(alebo tiez aj s ponechanim 210ccm vstrekovacov, ale zamena regulatoru paliva z LETka 3.0BARu) (ci to bol na 3.5BARu ..?? )
(tu uz ale bola pomerne bohata zmes na volnobehu a v nizkych otackach)
Takze vstrekovace ci pripadne regulator tlaku paliva je potrebne menit az vtedy,
ked uz nestaci dodavka paliva pri maximalnom zatazeni... aby sme boli schopny dosiahnut maximalny mozny vykon a nebola chudobna zmes
nieje to naopak, ze vymenou vstrekovacov a zvysenim tlaku paliva dosiahneme maximalny mozny vykon
http://www.youtube.com/watch?v=gBXJnM7YJPk
http://www.youtube.com/watch?v=HFPb4N-kRY8
http://www.youtube.com/watch?v=zS8u8xGAfks
jo a naco je vsade pisane ze:
- vacsie vstreky
- vyssi tlak paliva
- znizit hlavu
:?: :?: :?:
len pre info,
na tlak paliva 2.5BARu s 214ccm vstrekovacmi som bezal na seriovej ECU
pri vykone cca 170HP aj v plnom zatazeni, a stale nebola chudobna zmes
pri pripadnom pouziti vstrekovacov z poslednych "dizzi-less" modelov 241ccm na 2.5BARu
sa dalo ist s vykonom kludne k harnici 185HP
(alebo tiez aj s ponechanim 210ccm vstrekovacov, ale zamena regulatoru paliva z LETka 3.0BARu) (ci to bol na 3.5BARu ..?? )
(tu uz ale bola pomerne bohata zmes na volnobehu a v nizkych otackach)
Takze vstrekovace ci pripadne regulator tlaku paliva je potrebne menit az vtedy,
ked uz nestaci dodavka paliva pri maximalnom zatazeni... aby sme boli schopny dosiahnut maximalny mozny vykon a nebola chudobna zmes
nieje to naopak, ze vymenou vstrekovacov a zvysenim tlaku paliva dosiahneme maximalny mozny vykon
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
keby to znizovanie hlavy bolo take EASY ..jak to vypadaaa...
tak by som to asi fakt robil na kazdom motore, a radil to kazdeemu..
ale treba este chvilu rozmyslat, "ze co vsetko sa stane ked znizim hlavu o 1mm" (ak sa bude vobec dat)
a clovek dojde na to, ze to znizovanie nemusi byt az taky dobry napad....
tak by som to asi fakt robil na kazdom motore, a radil to kazdeemu..
ale treba este chvilu rozmyslat, "ze co vsetko sa stane ked znizim hlavu o 1mm" (ak sa bude vobec dat)
a clovek dojde na to, ze to znizovanie nemusi byt az taky dobry napad....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- misso101
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 470
- Dátum registrácie: 22 Feb 2009, 20:13
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Rimavská Sobota
- Bydlisko: Rimavská Sobota
tak ale existuje aj také riešenie ze nechám na hlave rezervu a dám tenšie tesnenie, a keď to nebude vyhovovať tak tam buchnem hrubšie tesnenie aby malo pôvodný KP.
keby každí rozmýšlal len nad mínusmy a nad plusmy nie, tak by nebola sekcia tuning, to je môj názor a nikomu ho nevnucujem.
keby každí rozmýšlal len nad mínusmy a nad plusmy nie, tak by nebola sekcia tuning, to je môj názor a nikomu ho nevnucujem.
Astra G 2,0 16V Turbo
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
ano ano ano ..
urcite sa trochen zvysi KP, ale pri uberani z hlavy treba dat bacha
napr. aj na to, ci ostanu este dostatocne vole pre ventily (vybratia v piestoch)
ci niekde nebude oslabeny nejaky kanal, posunie sa nam trochu aj casovanie rozvodov (pri OHC, DOHC)
zvysenim KP su kladene vacsie naroky na palivo, a niekedy by nemuselo stacit len davat miesto 95ky benzinu 98nu..
aj 100ka by mohla byt malo a stale by to detonovalo..
urcite sa trochen zvysi KP, ale pri uberani z hlavy treba dat bacha
napr. aj na to, ci ostanu este dostatocne vole pre ventily (vybratia v piestoch)
ci niekde nebude oslabeny nejaky kanal, posunie sa nam trochu aj casovanie rozvodov (pri OHC, DOHC)
zvysenim KP su kladene vacsie naroky na palivo, a niekedy by nemuselo stacit len davat miesto 95ky benzinu 98nu..
aj 100ka by mohla byt malo a stale by to detonovalo..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Spomínam si na časy, keď som mal Golfa GTI,
asi týždeň som počítal, meral (vtedy som študoval na strojníckej a všetko som mal k dispozícii).
A nakoniec som dal hlavu dole o 2mm!
Časovanie som musel doladiť cez nastaviteľné kolieska na vačkovkách.
Odvtedy samozrejme len 98ičku, lebo klopací senzor inak stiahol predzápal.
Tým som len začal, boli tam ešte aj iné úpravy a potom to už malo riadne prdy.
Tak ale stále to bol IBA Golf
asi týždeň som počítal, meral (vtedy som študoval na strojníckej a všetko som mal k dispozícii).
A nakoniec som dal hlavu dole o 2mm!
Časovanie som musel doladiť cez nastaviteľné kolieska na vačkovkách.
Odvtedy samozrejme len 98ičku, lebo klopací senzor inak stiahol predzápal.
Tým som len začal, boli tam ešte aj iné úpravy a potom to už malo riadne prdy.
Tak ale stále to bol IBA Golf
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Len teoreticka otazka: zaujimalo by ma, co by sa stalo keby som len ciste zvysil tlak paliva? Napr z 3.8 na 4.0bar?
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Akože maximálny tlak?
Pretože regulačný ventil tlaku paliva nastaví tlak paliva podľa podtlaku v sacom potrubí.
Ja som s tým dosť experimentoval a zistil som, že je nejaký optimálny maximálny tlak, kedy motor najlepšie ide do otáčiek, keď sa to prekročí, na jedno otvorenie vstrekovacieho ventilu sa vstrekne viac paliva a zmes je príliš bohatá a už sa to potom dusí.
Ale u týchto PBV ventilov ani tak nejde o maximálny tlak, ale o rýchlosť reakcie na zmenu podtlaku.
A to je naozaj rozdiel, ale v bežnej premávke je to skôr na obtiaž.
Aj preto som sa pýtal, čo s tým autom Roberto zamýšľa, lebo je veľa úprav, ktoré zvýšia výkon, ale poserú komfort. Ako napr. 285 stupňové vačky, ľahký zotrvák a pod.
Pretože regulačný ventil tlaku paliva nastaví tlak paliva podľa podtlaku v sacom potrubí.
Ja som s tým dosť experimentoval a zistil som, že je nejaký optimálny maximálny tlak, kedy motor najlepšie ide do otáčiek, keď sa to prekročí, na jedno otvorenie vstrekovacieho ventilu sa vstrekne viac paliva a zmes je príliš bohatá a už sa to potom dusí.
Ale u týchto PBV ventilov ani tak nejde o maximálny tlak, ale o rýchlosť reakcie na zmenu podtlaku.
A to je naozaj rozdiel, ale v bežnej premávke je to skôr na obtiaž.
Aj preto som sa pýtal, čo s tým autom Roberto zamýšľa, lebo je veľa úprav, ktoré zvýšia výkon, ale poserú komfort. Ako napr. 285 stupňové vačky, ľahký zotrvák a pod.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Ale pri jeho a aj mojom motore je tlak paliva nemenny, konstantny. Regulator tlaku nieje napojeny na sanie (podtlak), pretoze je v nadrzi pri cerpadle...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
No proste je to akosi postupom techniky, technologii atd.
pri starsich systemoch mas regulator tlaku paliva ovladany podtlakom.
ale aj vstrekovace maju dlksiu reakcnu dobu, nemali taky (velky) prietok,
tiez aj "casova zakladna" riadiacej jednotky nebola taka "jemna" ..
v cislach: bol by problem vstreknut rovnake mnozstvo paliva "pri volnobehu"
pri dlzke impulzu 3.4ms a tlaku 3BAR, ked je reakcna doba vstrekovaca okolo 400us
takze by to znamenalo ze by akosi kolisali otacky, teda by kolisala bohatost zmesy..
tento problem bol teda vyrieseny regulaciou tlaku paliva na zaklade tlaku/podtlaku v sacom potrubi..
(pri tlaku paliva 2BAR vstrekovac nemal taku dlhu reakcnu dobu, a tiez aj odchylka na mnozstve vstreknuteho paliva bola mensia = nevadila)
a ako isiel cas, tak aj vstrekovace boli rychlejsie, ECU uz vedia kalkulovat s reakcnou dobou vstrekovacov,
dosiahnut takmer rovnaky tlak paliva v celom spektre zataze(otacok) uz tiez nerobi taky problem,
atd.atd.atd...
a prave preto je teraz na modernych systemoch umiestneny (pevny) regulator paliva priamo v telese
palivoveho cerpadla (system obtokoveho ventilu)
a nieje viac potreba podtlakoveho ventilu umiestneneho na palivovej liste,
a tym padom ani spatneho vedenia paliva s5 do nadrze...
pri starsich systemoch mas regulator tlaku paliva ovladany podtlakom.
ale aj vstrekovace maju dlksiu reakcnu dobu, nemali taky (velky) prietok,
tiez aj "casova zakladna" riadiacej jednotky nebola taka "jemna" ..
v cislach: bol by problem vstreknut rovnake mnozstvo paliva "pri volnobehu"
pri dlzke impulzu 3.4ms a tlaku 3BAR, ked je reakcna doba vstrekovaca okolo 400us
takze by to znamenalo ze by akosi kolisali otacky, teda by kolisala bohatost zmesy..
tento problem bol teda vyrieseny regulaciou tlaku paliva na zaklade tlaku/podtlaku v sacom potrubi..
(pri tlaku paliva 2BAR vstrekovac nemal taku dlhu reakcnu dobu, a tiez aj odchylka na mnozstve vstreknuteho paliva bola mensia = nevadila)
a ako isiel cas, tak aj vstrekovace boli rychlejsie, ECU uz vedia kalkulovat s reakcnou dobou vstrekovacov,
dosiahnut takmer rovnaky tlak paliva v celom spektre zataze(otacok) uz tiez nerobi taky problem,
atd.atd.atd...
a prave preto je teraz na modernych systemoch umiestneny (pevny) regulator paliva priamo v telese
palivoveho cerpadla (system obtokoveho ventilu)
a nieje viac potreba podtlakoveho ventilu umiestneneho na palivovej liste,
a tym padom ani spatneho vedenia paliva s5 do nadrze...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- Roberto
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2067
- Dátum registrácie: 14 Júl 2009, 21:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Bratislava/Spišská Nová Ves
no pani,kedze som nazov temy totalne neodhadol :oops: (sice vy hovorite k teme) ale ja som nechcel take brutalne opravy.
Nebudem vytvarat zbytocne novu temu.
Pokrocil som...Vectra sa predala, tento tyzden mi pridu nove pneu - Fulda Carat Exelero, uz su objednane aj nerezove zvody z UK,hadam do konca tyzdna pridu a poslal som chalanom z Teoracingu zoznam veci,ktore by som chcel riesit,vo stvrtok mi to poslu naspet aj s cenou,tak som zvedavy,ci nebudem skrtat
Nebudem vytvarat zbytocne novu temu.
Pokrocil som...Vectra sa predala, tento tyzden mi pridu nove pneu - Fulda Carat Exelero, uz su objednane aj nerezove zvody z UK,hadam do konca tyzdna pridu a poslal som chalanom z Teoracingu zoznam veci,ktore by som chcel riesit,vo stvrtok mi to poslu naspet aj s cenou,tak som zvedavy,ci nebudem skrtat
BMW 325ci M-paket 141kW (1995)
Ford Fiesta 1.6 ST Edition 90kW (2010)
Ford Fiesta 1.6 ST Edition 90kW (2010)