Strana 6 z 17
Napísané: 13 Máj 2010, 18:14
od používateľa Kajo
Pred časom, keď som ešte jazdil s malými objemami, som v chiptuningu videl akúsi nádej a nechal som čipnúť každé moje auto.
Potom som pozvoľna prešiel na vyššie objemy motorov a tak nejak som pochopil, že to je zrejme jediná cesta.
Pri čiptuningu je vždy nejaké "ale".
Čipnutý turbodízel pod plným plynom čmudí, to je proste katastrófa.
Ja keď idem za nejakým čipnutým dízlom, radšej ho nechám ísť, strácam chuť na nejaké meranie síl.
Čipnutý hladký benzín, to je zas iná sranda, nutnosť tankovať 98-ičku, nárast výkonu asi taký ako keď sa vymení vzduchový filter za nový.
Čipnutý turbobenzín - mám iba jednu skúsenosť, Octavia 1.8T, zo 150->180 PS, podľa mňa to bolo nejazditeľné, nárast výkonu bol v istých otáčkach enormný, nebolo ľahké dávkovať plyn.
Nehnevajte sa na mňa, ale už nie som zástancom čiptuningu.
Za tých 400 EUR si viem predstaviť lepšie veci, už len zlícovanie zvodov je pekná, seriózna úprava; alebo kúpa kvalitných pneumatík s nízkym vnútorným odporom. Vysokonapäťové káble s medeným jadrom, to je fajn vecička alebo ostrejšia vačka. Alebo lepšia spojka, s dobrou spojkou sa dá veľa dosiahnuť!
Ešte dopoviem - ak čiptuning, tak radšej rovno s novou športovou riadiacou jednotkou, ktorú si môžem sám ladiť.
Pretože ja sám najlepšie viem, kedy sa ako moje auto správa a čo potrebujem.
Nejaká hodinka na brzde v laboratórnych podmienkach, pche.
Aj to som už prehnal, väčšinou sa do epromy iba nahrá univerzálna mapa, ktorú niekto niekde úspešne otestoval.
Napísané: 13 Máj 2010, 20:10
od používateľa tuning-hifi
kajo, 100 bodova zhoda.. moj clovek..
Napísané: 13 Máj 2010, 21:37
od používateľa Kajo
tuning-hifi napísal:kajo, 100 bodova zhoda.. moj clovek..
vďaka
Napísané: 13 Máj 2010, 21:50
od používateľa tuning-hifi
tiez vravim, ze su to vyhodene peniaze..
Chip
Napísané: 14 Máj 2010, 08:35
od používateľa 24petusko
Chipnute dizle cmudia iba volkswagen group.
Ine motory nedymia. Ako som pisal, ja som daval cipnut lagunu a ta absolutne necmudila. A to mi potvrdil aj chlapik, ktory to robil. Ze ine motory nedymia tak brutalne ako VW.
Odsavanie vyfukovych plynov davaju iba na VW motory, lebo za tu hodinu, dve testovania by bola v hale tma.
A ked sa cip neoplati, tak mi dajte inu alternativu ktora stoji tie iste peniaze ( cca 280 eur ma to stalo ), prinesie narast vykonu o 20 PS a 45 Nm, a v poslednom rade znizi spotrebu ( u mna v dlhodobom priemere o 0.8 - 1 L nafty ).
A to nevravim o tom, ze po prejdeni 25000 km sa cena za cipovanie vratila do haliera, prostrednictvom znizenej spotreby.
Napísané: 14 Máj 2010, 09:28
od používateľa azmodan
ja tiez neviem ci by som sa na cipovanie nechal nahovorit.. auto by som potreboval mat spolahlive a nemam dokazane aky to ma dopad na zivotnost.. takze keby som jazdil vela urcite by som necipoval.. iba ak nejaky 1.8T benzin na vikendy ...
Napísané: 31 Máj 2010, 15:38
od používateľa 24petusko
no zivotnost, to je nezodpovedana otazka
uvazujme...
kupim dizla a v 250.000 km mi klakne motor
to znamena ze keby som ho povedzme okolo 100.000 km dal cipnut nedozil by sa tolko?
na toto neda nikto odpoved, lebo je to odpoved CO BY BOLO KEBY...
a naopak, mam chrochtaka ktory ma naklepane 350.000 km a je cipnuty
to by znamenalo ze sa kludne moze dozit aj 500.000 km?
na toto neexistuju odpovede podla mna, a vieme ako automobilky nastavuju vykonove hodnoty pre motory a ze tam su iste rezervy ktore sa cipnutim odkryju
ja som za...
Napísané: 31 Máj 2010, 19:01
od používateľa Spohrelt
Ja tiez, lebo uz to mam za sebou ...
Napísané: 31 Máj 2010, 20:14
od používateľa 24petusko
a das aj nejake info?
udaje pred a po ?
pripadne grafy, ak to bolo merane a aj pocity?
Napísané: 31 Máj 2010, 20:22
od používateľa Spohrelt
Chip mi robila firma Maxtuning v NZ.
Vykon z 88 kW na 106 kW.
Krutiaci moment z 265 Nm na 335 Nm.
Priemerna spotreba z 5,6 na 4,8 l/100 km, zatial som najazdil asi 4000 km.
Subjektivny pocit, auto je urcite zivsie.
Napísané: 31 Máj 2010, 20:45
od používateľa 24petusko
no bodaj by nebolo zivsie, dal si ho aj odmerat na vykonovu brzdu ci ani nie?
inac dost ti zdvihli vykon, musim povedat
o 18 kW a 70 Nm
Napísané: 31 Máj 2010, 21:08
od používateľa Spohrelt
Na brzde to nebolo.
On si najprv nacital udaje na skusobnej jazde pred upravou.
Potom trvalo asi 1,5 hodiny, kym urobil program a ten sa potom nahra do RJ motora a zase ides na skusobnu jazdu, kde si znovu nacita udaje uz z upravenej RJ a vytlaci ti graf.
Napísané: 01 Jún 2010, 09:32
od používateľa 24petusko
hmmm
a co ta to stalo? ak to nie je tajomstvo?
lebo ja som pred dvoma rokmi zaplatil 280 eur a v cene som mal meranie pred aj po cipovani
ale to bola bez blocka, taka cisto cena kamaratska
Napísané: 01 Jún 2010, 09:37
od používateľa Spohrelt
Nechapem, co sa malo stat ?
Napísané: 01 Jún 2010, 09:46
od používateľa 24petusko
pisal som co TA TO STALO, teda aku cenu ti spravili
nie co sa stalo....
čítam pozorne deti, anooo
Napísané: 01 Jún 2010, 09:47
od používateľa mysiaq
Spohrelt napísal:Nechapem, co sa malo stat ?
ze kolko si platil ho asi zaujima
Napísané: 01 Jún 2010, 09:49
od používateľa 24petusko
nic, asi je to tajomstvo
lebo mlzi chlapec...
ale hlavne ze si spokojny, či?
Napísané: 01 Jún 2010, 11:08
od používateľa Kajo
Ak to nebolo na brzde pred a po, odkiaľ sú tie údaje???
Napísané: 01 Jún 2010, 12:41
od používateľa 24petusko
asi budu teoreticke, niekolkokrat predtym odskusane
tiez neviem ci by som tomu veril, kebyze to nemam odmerane
Napísané: 01 Jún 2010, 17:12
od používateľa fanuc
Tak pridám aj ja. MAXTUNING NZ . stálo to 200 éčiek. trvalo to dve hodinky skoro. Na skušobnej jazde hodil na strechu GPS snínač kvôli rýchlosti a pripojil sa na auto s pc.Nahádzal tam údaje o váhe auta+ ľudí(boli sme traja) a nejaké údaje o vetre a vlhkosť vzduchu a čo ja viem čo ešte. Zopár krát som tomu vyťal z 1000 otáčiek na trojke až na maximum a jemu to ukazovalo na pc nejaké údaje. nemohol som to sledovať, lebo som šoféroval
Keď sme postáli, tak som tam videl graf na ktorom bol výkon a krútiaci moment a ešte nejaké údaje. Bolo tam 113 kW/ 154 PS 3618 rpm - 346 Nm/ 2841rpm. potom upravili program a všetko sa opakovalo. namerali 129 kW/ 176 ps 3554 rpm - 387 Mn / 2944 rpm. Mám obuté 225/45/R17 + ťažká noha a spotrebu som mal 7,3l/100km. teraz po prejdení cca 600 km 6,7l/100km. Motor tam cítiť oveľa viac ako predtým. reakcie na plyn sú rýchlejšie a auto ťahá na každom rýchlostnom stupni jak besné. Niektorý členovia opel clubu sa s tým viezli a potvrdia môj dojem o sile motora.
Spokojný?