Vectra B rekonštrukcia motorovej káblovačky
Moderátori: dulo, buci_vectra
- EsTo
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 1464
- Dátum registrácie: 31 Júl 2007, 13:56
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bardejov
- Bydlisko alt: Brno
- Kontaktovať používateľa:
Asi ich upni inde, vyzerá to, že szm nepôjde dlhšie
Opel Omega B+ 2001 2.6V6 Sport 132kW Y26SE LPG
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
- EsTo
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 1464
- Dátum registrácie: 31 Júl 2007, 13:56
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bardejov
- Bydlisko alt: Brno
- Kontaktovať používateľa:
Inak Kajo, nie je to správna izolačná páska na kabeláž
...a szm má celkom dobré služby, hlavne ponúkajú webhosting bez obmedzenia rýchlosti k súborom všimnite si, ako rýchlo sa načítajú obrázky
...a szm má celkom dobré služby, hlavne ponúkajú webhosting bez obmedzenia rýchlosti k súborom všimnite si, ako rýchlo sa načítajú obrázky
Opel Omega B+ 2001 2.6V6 Sport 132kW Y26SE LPG
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Poviem Ti to takto.
Opel totálne ale úplne domrvil káblovačku na VeBe V6 (a možno aj na iných), pretože káble viedol po výfuku.
Čo sa stalo? Teplom sa vysušila a skrehla izolácia vodičov, tie sa jemne hýbu a izolácia popukala.
Slaná voda - dostala sa do káblových žlabov a - a teraz pozor - keďže origo sú káble balené do textilnej pásky, ktorá je niekde aj pod navulkanizovanou gumou, textilná páska nasiakla slanou vodou. Ako to viem? Keď sme to rozbalili tiekla z toho slaná voda.
To robilo a) zvody b) skraty. b) spôsobilo úplnú deštrukciu niektorých vodičov, čo viedlo k lavínovej reakcii - spálenie izolácie ďalších vodičov viedlo k ďalším skratom, čo najskôr viedlo k náhodným chybám rj motora a prevodovky a následne k úplnému zlyhaniu elektriky.
Aby sme zabránili opakovaniu problému, nahradili sme väčšinu vodičov a zachovali sme pôvodné prierezy, viedli sme káble v hornej lište (niektoré bolo treba predĺžiť), textilnú pásku (vhodnú na autoelektriku) sme použili iba na exponovaných miestach (V6 nemá kryt motora a tak by slanou vodou možno opäť nasiakla), inde sme použili armovanú izolačku a pod ňu štandardnú izolačku.
Na kábloch zmršťovačku.
Ešte nejaké otázky?
PS: k niečomu sa ešte vyjadrím, k jednej hrozbe
Opel totálne ale úplne domrvil káblovačku na VeBe V6 (a možno aj na iných), pretože káble viedol po výfuku.
Čo sa stalo? Teplom sa vysušila a skrehla izolácia vodičov, tie sa jemne hýbu a izolácia popukala.
Slaná voda - dostala sa do káblových žlabov a - a teraz pozor - keďže origo sú káble balené do textilnej pásky, ktorá je niekde aj pod navulkanizovanou gumou, textilná páska nasiakla slanou vodou. Ako to viem? Keď sme to rozbalili tiekla z toho slaná voda.
To robilo a) zvody b) skraty. b) spôsobilo úplnú deštrukciu niektorých vodičov, čo viedlo k lavínovej reakcii - spálenie izolácie ďalších vodičov viedlo k ďalším skratom, čo najskôr viedlo k náhodným chybám rj motora a prevodovky a následne k úplnému zlyhaniu elektriky.
Aby sme zabránili opakovaniu problému, nahradili sme väčšinu vodičov a zachovali sme pôvodné prierezy, viedli sme káble v hornej lište (niektoré bolo treba predĺžiť), textilnú pásku (vhodnú na autoelektriku) sme použili iba na exponovaných miestach (V6 nemá kryt motora a tak by slanou vodou možno opäť nasiakla), inde sme použili armovanú izolačku a pod ňu štandardnú izolačku.
Na kábloch zmršťovačku.
Ešte nejaké otázky?
PS: k niečomu sa ešte vyjadrím, k jednej hrozbe
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 3608
- Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Komjatna
- Bydlisko: Komjatna [RK]
Podobnu vec som riesil pred 3 tyzdnami na Dodge Neon.
Totalne odflaknuta robota. Na zadnej strane motora 3 senzory + alternator a v strede medzi tym vyfukove zvody a katalyzator.
Samozrejme hlavny zvazok kablov viedol presne popod.
Stalo sa presne to co aj tebe. Z vonku to vyzeralo fajn, ked sme ale prerezali tu textilnu chranicku, katastrofa. Ani fotit som to nechcel, vsetky kable zliate do jednej guce, musel som ich ziletkou vyrezavat a 3 opravovat.
To malo za nasledok zniceny senzor klepania, vdaka comu auto proste po 15km zastalo a neslo cca. 2-3 minuty nastartovat.
Po oprave kablov a vymene senzora je vsetko v poriadku. Ale proste odflaknuta robota totalne.
Inak sme len odizolovali izopaskou kazdy vodic zvlast + sme to preizolovali cele este raz a natiahli kable inak, aby sa problem neopakoval.
Totalne odflaknuta robota. Na zadnej strane motora 3 senzory + alternator a v strede medzi tym vyfukove zvody a katalyzator.
Samozrejme hlavny zvazok kablov viedol presne popod.
Stalo sa presne to co aj tebe. Z vonku to vyzeralo fajn, ked sme ale prerezali tu textilnu chranicku, katastrofa. Ani fotit som to nechcel, vsetky kable zliate do jednej guce, musel som ich ziletkou vyrezavat a 3 opravovat.
To malo za nasledok zniceny senzor klepania, vdaka comu auto proste po 15km zastalo a neslo cca. 2-3 minuty nastartovat.
Po oprave kablov a vymene senzora je vsetko v poriadku. Ale proste odflaknuta robota totalne.
Inak sme len odizolovali izopaskou kazdy vodic zvlast + sme to preizolovali cele este raz a natiahli kable inak, aby sa problem neopakoval.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ďakujem.
Testovanie všetkého možného 1 deň (cca 8 hod.).
Rozoberanie 2. deň 8 hod..
Rekonštrukcia 3. deň, ale od 8:00 hod. ráno do 23:00 hod. večer, s dvoma 1 hod. prestávkami, takže 13 hod.
Spolu 29 hodín, ale robili sme minimálne 2 ľudia, niekedy 3.
To sa ťažko dá urýchliť.
Testovanie všetkého možného 1 deň (cca 8 hod.).
Rozoberanie 2. deň 8 hod..
Rekonštrukcia 3. deň, ale od 8:00 hod. ráno do 23:00 hod. večer, s dvoma 1 hod. prestávkami, takže 13 hod.
Spolu 29 hodín, ale robili sme minimálne 2 ľudia, niekedy 3.
To sa ťažko dá urýchliť.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ty už si mimo ohrozenia.
Ide o to, že zapaľovacia cievka má trvalé plus, ktoré je (snáď) istené iba veľkými poistkami pri akumulátore. Teda je to stále pod napätím, nezávisle od toho, či je zapaľovanie zapnuté.
Tento vodič má prierez 2,5mm2.
Paralelne s týmto vodičom sú vedené 3 ukostrenia tiež s prierezom 2,5mm2.
Všetky tieto vodiče sú sústredené v lište na výfuku.
Poškodenie izolácie by mohlo viesť k požiaru.
Ide o to, že zapaľovacia cievka má trvalé plus, ktoré je (snáď) istené iba veľkými poistkami pri akumulátore. Teda je to stále pod napätím, nezávisle od toho, či je zapaľovanie zapnuté.
Tento vodič má prierez 2,5mm2.
Paralelne s týmto vodičom sú vedené 3 ukostrenia tiež s prierezom 2,5mm2.
Všetky tieto vodiče sú sústredené v lište na výfuku.
Poškodenie izolácie by mohlo viesť k požiaru.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
To trvalé + na zapaľovacej cievke istené 25-50A poistkou je skvelý vynález...
Týmto mozgovým zvratkom trpia viaceré značky...
Týmto mozgovým zvratkom trpia viaceré značky...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET