VECE z19dth zvýšená spotreba,nízky výkon,zaujimavý problém
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
VECE z19dth zvýšená spotreba,nízky výkon,zaujimavý problém
zdravím Vás.Po dlhej dobe som tu a zase nejaky problém.začnem takto:motor Z19DTH 110kW,problém výkonu motora,niekedy ide ako raketa,no posledne,stojim ,šlapnem na plyn,pomaly až k podlahe a nič,motor ide stále na voľnobeh,pustím ho a pomaly šlapnem znovu a ako tak sa rozbehne/stalo sa mi to už 4krát za mesiac/,okolo 1800-2200 otáčok potrháva takmer vždy.Stáva sa aj také,že tu istú trasu,priemerna spotreba 6-7,5l/100km,plyn možno tak 1/3 inokedy spotreba 9-12l/100km a plyn 2/3-3/4,proste ako keby nemal výkon.
Ešte taká zaujímavosť,stojím na mieste spotreba 0,4-0,6l/h no keď idem rýchlosťou napr.50km/h, dam neutral,len tak sa gúľam, tak okamžitá spotreba pomaly stúpa 0,8 - 1,5 - 2.1- 3,6 - 4,8 - 6,1 l/h no ked zastavím tak po chvíľke to padne zase na 0,5 .Už som z toho na nervy.Môže s tým mat niečo,pozeral som,pletenec na výfuku vrčal,pozriem,z jednej strany vyzerá byť prehriaty,prepálený,trošku fučí,ale fakt len trošičku.
A teraz,čo už bolo skušané:sanie bolo vymenené za nové,klapka sania vyčistená,EGR vyčistené komplet a zaslepene záslepkou od SWABELA/inac vdaka za zaslepku/hadičky podtlaku kontrolované,váha vzduchu vyzera byt OK,/ASPON podla OP-COM,data podla otačok motora sa menia Mass Air Flow Sensor,28 kg/h Engine Speed,903 RPM
/ snímač na saní,myslim je to snímač plniaceho tlaku /tak isto,data sa menia podla otacok Boost Pressure,96 kPa Engine Speed,903 RPM /
Trošku mi je divný údaj EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 % pri volnobehu, ak dam test EGR je to 100%,ukončím test 0%,no po pridani plynu na chvíľu zase je zhruba 42% pri voľnobehu.
Ak by mal niekto nejakú dobrú myšlienku,čo by s tým mohlo byt,budem vďačný.
mám LOG z OP-COM ,rôzne otáčky,môžem pridat,prípaadne čo by som mal pozriet na diagnostike a dopísat tu,ktoré data.Vdaka všetkým
Ešte taká zaujímavosť,stojím na mieste spotreba 0,4-0,6l/h no keď idem rýchlosťou napr.50km/h, dam neutral,len tak sa gúľam, tak okamžitá spotreba pomaly stúpa 0,8 - 1,5 - 2.1- 3,6 - 4,8 - 6,1 l/h no ked zastavím tak po chvíľke to padne zase na 0,5 .Už som z toho na nervy.Môže s tým mat niečo,pozeral som,pletenec na výfuku vrčal,pozriem,z jednej strany vyzerá byť prehriaty,prepálený,trošku fučí,ale fakt len trošičku.
A teraz,čo už bolo skušané:sanie bolo vymenené za nové,klapka sania vyčistená,EGR vyčistené komplet a zaslepene záslepkou od SWABELA/inac vdaka za zaslepku/hadičky podtlaku kontrolované,váha vzduchu vyzera byt OK,/ASPON podla OP-COM,data podla otačok motora sa menia Mass Air Flow Sensor,28 kg/h Engine Speed,903 RPM
/ snímač na saní,myslim je to snímač plniaceho tlaku /tak isto,data sa menia podla otacok Boost Pressure,96 kPa Engine Speed,903 RPM /
Trošku mi je divný údaj EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 % pri volnobehu, ak dam test EGR je to 100%,ukončím test 0%,no po pridani plynu na chvíľu zase je zhruba 42% pri voľnobehu.
Ak by mal niekto nejakú dobrú myšlienku,čo by s tým mohlo byt,budem vďačný.
mám LOG z OP-COM ,rôzne otáčky,môžem pridat,prípaadne čo by som mal pozriet na diagnostike a dopísat tu,ktoré data.Vdaka všetkým
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
1. k tej spotrebe pri stojacom vozidle udáva l/h to je OK, pri jazde by malo ukazovať l/km a tam ta spotreba môže behať. Teda ak ma pamäť neklame. inak táto veličina sa dá meniť v nastavení PC
2. ak dáš test EGR začne motor akoby kapať? Ak nie rieš veci okolo neho, vyčistenie EGR ( mimochodom koľko je nabehaných od posledného čistenia?), škrtiaca klapka, kanáliky medzi nimi
2. ak dáš test EGR začne motor akoby kapať? Ak nie rieš veci okolo neho, vyčistenie EGR ( mimochodom koľko je nabehaných od posledného čistenia?), škrtiaca klapka, kanáliky medzi nimi
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
k tej spotrbe na volnobeh,ci je studeny alebo teply motor,tak po nastartovani OK,no staci prejst 100-200m idem dajmetomu 60km/h,dam neutral a sup,spotreba na volnobeh ide od 0,4 hore,v pohode aj na 6-10l/h
EGR je zaslepeny zaslepkou od fiatu,4 diery,myslim 6mm.na volnobeh cca 42%,spustim test, otvoreny na 100%,zrusim test, 0% na chvilku pridam a zase cca 42%,nejake vyrazne trthanie pri teste nie je,ale ked nebol zaslepeny,tak bolo citit.ze trha,posledne cistenie asi 500-600km ked sa menilo sanie
EGR je zaslepeny zaslepkou od fiatu,4 diery,myslim 6mm.na volnobeh cca 42%,spustim test, otvoreny na 100%,zrusim test, 0% na chvilku pridam a zase cca 42%,nejake vyrazne trthanie pri teste nie je,ale ked nebol zaslepeny,tak bolo citit.ze trha,posledne cistenie asi 500-600km ked sa menilo sanie
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
este dodam nejake udaje z LOGu
Engine Speed,900 RPM
Mass Air Flow Sensor,28 kg/h
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),152 C
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),1.1 V
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),132 °C
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),1.1 V
Barometric Pressure,96 kPa
Boost Pressure Command,104 kPa
Boost Pressure,96 kPa
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,75 %
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),32 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,79 %
Desired Common Rail Fuel Pressure,30.00 MPa
Common Rail Fuel Pressure,30.76 MPa
Rail Pressure Control Solenoid Valve PWM,33 %
Rail Pressure Control Solenoid Valve Current,0.81 a
Final Fuel Injection Amount,3.9 mm3/stk
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-1 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.47 V
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km
DPF Regeneration,0 %
Engine Speed,900 RPM
Mass Air Flow Sensor,28 kg/h
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),152 C
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),1.1 V
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),132 °C
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),1.1 V
Barometric Pressure,96 kPa
Boost Pressure Command,104 kPa
Boost Pressure,96 kPa
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,75 %
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),32 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,79 %
Desired Common Rail Fuel Pressure,30.00 MPa
Common Rail Fuel Pressure,30.76 MPa
Rail Pressure Control Solenoid Valve PWM,33 %
Rail Pressure Control Solenoid Valve Current,0.81 a
Final Fuel Injection Amount,3.9 mm3/stk
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-1 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.47 V
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km
DPF Regeneration,0 %
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
problém vidím tu:
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km neprebiehá Ti regenerácia DPF filtra.
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km neprebiehá Ti regenerácia DPF filtra.
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
aaaa,kurnik,ale auto ide,v pohode s nim chodim,teda aspon zatial,len mi nie je jasne toto:Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-1 kPa
-1 to je ako keby siel vzduch do vyfuku a nie z neho,takze asi bud snimac diferencneho tlaku,alebo nejaka hadica ci nieco take ide z DPF okrem privodu nafty,nechce mi spustit staticku regeneraciu cez OP-COM.vypise failed
-1 to je ako keby siel vzduch do vyfuku a nie z neho,takze asi bud snimac diferencneho tlaku,alebo nejaka hadica ci nieco take ide z DPF okrem privodu nafty,nechce mi spustit staticku regeneraciu cez OP-COM.vypise failed
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
ak je prasknutý pletenec, vo výfuku nieje potrebný tlak a podmienky na regeneráciu filtra. Vymeň- nestojí veľa a máš po problémoch, lebo ak za..... DPf- ko máš zarobené
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
ved prave,divne,ze je plny na 100% a rozdiel tlaku ziadny.zajtra sa bude menit,uvidime,co to urobi.vdaka za radu,o vysledku budem infotmovat.vedel by mi niekto povedať,ako presne funguje vypaľlovanie DPF?je tam jeden kabel,co je snimač teploty,potom dve trubky,jedna vpredu a druha vzadu na DPF.vypaľlovanie prebieha vstrekovaním nafty do DPF,ako sa tan vstrekuje,čím?vedel by niekto poslat log z plne funkcneho Z19DTH napr.pri volnobehu ,iba pre porovnanie.
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
takže nové poznatky.po výmene pletenca sa podarilo spusťiť statickú regeneráciu,prebehla, stav zaplnenia DPF 70%.ešte by mala prebehnúť dynamická .da sa spustiť tiež manuálne aj dynamická,či čakať,kým sa spustí sama pri jazde?problém zvýšenej spotreby za jazdy pri vyradenej rychlosti,teda volnobeh ostal,všimol som si ,ze napr pri ryhlosti 80km/h je spotreba na volnobeh okolo 1-2l ,ked to necham tak,gulat sa na neutrali,cim viac spomalujem,tym ta spotreba stupa,pri 10km/h uz bola 7l,ked zastavim,tak klesne na 0,6-0,8.uz som z toho vedla,nikdy to nerobilo a to uz auto mam 3 roky
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
Ak ta to ukludni, tak minule k nam prisiel pan, ze mu po pretoceni kluca svieti cervena kontrolka oleja a ze ma auto 3 roky a nikdy mu to do teraz nerobilo.
Mam iny motor, ale palubak sa mi po vyradeni rychlosti v urcitych rychlostiach sprava ronako ako tvoj. Cim to je?
Mam iny motor, ale palubak sa mi po vyradeni rychlosti v urcitych rychlostiach sprava ronako ako tvoj. Cim to je?
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
ej,humorista,ono vsetko sa raz pokazi,to je pravda,no myslim,ze to asi nebude normalne toto,vsimam si take veci,kvoli regeneracii DPF,aby som ju neprerusil,ale vzdy to chodilo v pohode,spotreba volnobeh 0,6-0,8l no teraz ma to soklo,myslel som,ze to bude pletencom,zly tlak v o vyfuku atd.no asi nebolo.este jedna vec,EGR ma byt pri volnobehu 0% otvoreny?ja mam zhruba 42%
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 03 Máj 2012, 17:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trnava
A aky je tam teraz diferencny tlak, ostal -1?luboo88 napísal:takže nové poznatky.po výmene pletenca sa podarilo spusťiť statickú regeneráciu,prebehla, stav zaplnenia DPF 70%.ešte by mala prebehnúť dynamická .da sa spustiť tiež manuálne aj dynamická,či čakať,kým sa spustí sama pri jazde?problém zvýšenej spotreby za jazdy pri vyradenej rychlosti,teda volnobeh ostal,všimol som si ,ze napr pri ryhlosti 80km/h je spotreba na volnobeh okolo 1-2l ,ked to necham tak,gulat sa na neutrali,cim viac spomalujem,tym ta spotreba stupa,pri 10km/h uz bola 7l,ked zastavim,tak klesne na 0,6-0,8.uz som z toho vedla,nikdy to nerobilo a to uz auto mam 3 roky
K tej spotrebe, na volnobehu pri rychlosti mam aj ja vyssiu spotrebu presne hodnoty neviem ale kludne je to aj okolo 6l, ked zastavim tak mam okolo 1-1,1l (zevraj model od 2007 to tak ma !?).
Vectra C caravan, 1,9 CDTI
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Príklad:
Ak má motor spotrebu na voľnobehu 1 l/hod.
Predpokladajme teda, že motor stále beží na voľnobeh.
Ak budeme autom hýbať (napr. z kopca) celú tú hodinu rýchlosťou 100kmh, za ten čas spáli 1 liter paliva (voľnobeh).
Ak týmto autom budeme hýbať iba rýchlosťou 50kmh, spáli 1 liter na 50km, čo je 2 l/100 km.
Ak týmto autom budeme hýbať 10 kmh po dobu 1 h, spáli 1l paliva na 10 km jazdy, to je spotreba 10l/100 km.
luboo88 - čísla nepustia, predtým si bol prosto nepozorný a potom si nepoužil logiku Teraz to už je jasné.
Ak má motor spotrebu na voľnobehu 1 l/hod.
Predpokladajme teda, že motor stále beží na voľnobeh.
Ak budeme autom hýbať (napr. z kopca) celú tú hodinu rýchlosťou 100kmh, za ten čas spáli 1 liter paliva (voľnobeh).
Ak týmto autom budeme hýbať iba rýchlosťou 50kmh, spáli 1 liter na 50km, čo je 2 l/100 km.
Ak týmto autom budeme hýbať 10 kmh po dobu 1 h, spáli 1l paliva na 10 km jazdy, to je spotreba 10l/100 km.
luboo88 - čísla nepustia, predtým si bol prosto nepozorný a potom si nepoužil logiku Teraz to už je jasné.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 15 Aug 2012, 17:05
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
mam model 2007 110 kW a je to jak pises, nejnizsi hodnota co jsem si vsiml byla 0,7l na volnobeh ale to je az kdyz je auto dostatecne ohrate , jinak po nastartovani 0,9 - 1,2 a v mrazech i vicViloP napísal: K tej spotrebe, na volnobehu pri rychlosti mam aj ja vyssiu spotrebu presne hodnoty neviem ale kludne je to aj okolo 6l, ked zastavim tak mam okolo 1-1,1l (zevraj model od 2007 to tak ma !?).
Vectra C Caravan 1.9 CDTI 110kw
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 12 Mar 2011, 21:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
noo páni,asi to bude tak,ako hovorite,asi moja chyba,ale nejak som si predtym nevsimol,ze je to tak s tym volnobehom a spotrebou aj ked sa auto bohybuje a je neutral,teda volnobeh.takze to uz neriesim,asi to ma tak byt.takze ak to zhrnirm,malo by byt vsetko OK.modul sania novy,EGR vycisteny,chodi lahko,nezadiera,MAP vycisteny,vaha vzduchu sa neda,neda sa dostat priamo k senzoru,zadicky od vakuovej pumpy kontrolovane.vede by niekto prosim dat LOG z OP-COM ake ma hodnoty,pre porovnanie.V poslednej dobe mi uz nejak to aute ide na mozog.vdaka
vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 02 Jan 2008, 21:24
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Sereď
Re: VECE z19dth zvýšená spotreba,nízky výkon,zaujimavý probl
Nazdar pani,
nadviazem v tomto fore na moj podobny problem. Obcas sa mi pocas jazdy stane (vacsinou pri vyssich rychlostiach, resp. pri prudsom zrychlovani - nie vzdy), ze sa motor dostane do rezimu, ktory sprevadza:
1. jasne zvysena okamzita spotreba o cca 3-4l/100km
2. zretelny nekultivovany chod pocas jazdy - znizenie vykonu nie je poznat
3. pri zastaveni mierne zvysene otacky volnobehu a vyrazne nekultivovany chod, trasenie motora - ako keby fachcil na 3 valce
4. po vypnuti motora sa ozyva z okolia zadneho tlmica vyfuku pukotavy zvuk - ako ked chladne rozzeraveny prietokovy ohrievac
5. po vypnuti motora a opatovnom nastartovani sa chyba strati, ale niekedy nabehne do tohto fuck rezimu opat po par km
Niekedy sa to nestane 1000km, ale inokedy aj 5x za sebou.
pozn.: svieti mi uz hodnu dobu (poldruha roka) kontrolka EGR :/
auto ma realnych 170 000km
Chystam sa s tym konecne do servisu, ale ak bude niekto schopny a ochotny vec vecne pomenovat budem rad....dik
nadviazem v tomto fore na moj podobny problem. Obcas sa mi pocas jazdy stane (vacsinou pri vyssich rychlostiach, resp. pri prudsom zrychlovani - nie vzdy), ze sa motor dostane do rezimu, ktory sprevadza:
1. jasne zvysena okamzita spotreba o cca 3-4l/100km
2. zretelny nekultivovany chod pocas jazdy - znizenie vykonu nie je poznat
3. pri zastaveni mierne zvysene otacky volnobehu a vyrazne nekultivovany chod, trasenie motora - ako keby fachcil na 3 valce
4. po vypnuti motora sa ozyva z okolia zadneho tlmica vyfuku pukotavy zvuk - ako ked chladne rozzeraveny prietokovy ohrievac
5. po vypnuti motora a opatovnom nastartovani sa chyba strati, ale niekedy nabehne do tohto fuck rezimu opat po par km
Niekedy sa to nestane 1000km, ale inokedy aj 5x za sebou.
pozn.: svieti mi uz hodnu dobu (poldruha roka) kontrolka EGR :/
auto ma realnych 170 000km
Chystam sa s tym konecne do servisu, ale ak bude niekto schopny a ochotny vec vecne pomenovat budem rad....dik
Vectra Combi C / 1.9 CDTi 2007, Z19DT (88 kW)
Meriva A / 1.8 16V 2004, 92kW, Z18XE (92 kW)
--------------------------------------------------------
Corsa C / 1.2 16V 2002, Z12XE (55 kW) - ex
Vectra Combi B / 2.0 DTi 2000, Z20DTH (74 kW) - ex
Kadett Combi E / 1.7 D 1991, 17D (42 kW) - ex
Meriva A / 1.8 16V 2004, 92kW, Z18XE (92 kW)
--------------------------------------------------------
Corsa C / 1.2 16V 2002, Z12XE (55 kW) - ex
Vectra Combi B / 2.0 DTi 2000, Z20DTH (74 kW) - ex
Kadett Combi E / 1.7 D 1991, 17D (42 kW) - ex
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 13 Jan 2010, 13:06
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Zlaté Moravce
Re: VECE z19dth zvýšená spotreba,nízky výkon,zaujimavý probl
Ahoj,
všetky tieto tvoje poznatky smerujú k tomu, že sa ti regeneruje DPF filter, pri ktorom, keď vypneš motor prerušíš tuto regeneráciu.
Týmto sa ti zhoršuje kvalita oleja a nehovoriac o tom, že dávaš kapky aj DPF-ku.
Čiže ak to znova nastane, nezhasínať motor, ale isť sa prebehnúť niekam konštantnou rýchlosťou, najlepšie dialnica.
Po cca 5-10 min prebehne regenerácia.
To, že ti prebieha vypaľovanie DPF-ka signalizuje práve tá zvýšená spotreba na neutráli 4-6l/100km a tie čudné zvuky od motora.
Takže ešte raz NEZHASNUŤ MOTOR!!!
všetky tieto tvoje poznatky smerujú k tomu, že sa ti regeneruje DPF filter, pri ktorom, keď vypneš motor prerušíš tuto regeneráciu.
Týmto sa ti zhoršuje kvalita oleja a nehovoriac o tom, že dávaš kapky aj DPF-ku.
Čiže ak to znova nastane, nezhasínať motor, ale isť sa prebehnúť niekam konštantnou rýchlosťou, najlepšie dialnica.
Po cca 5-10 min prebehne regenerácia.
To, že ti prebieha vypaľovanie DPF-ka signalizuje práve tá zvýšená spotreba na neutráli 4-6l/100km a tie čudné zvuky od motora.
Takže ešte raz NEZHASNUŤ MOTOR!!!
Opel Zafira B, 1.9 CDTi, 110 kW, 2006, M6