Vyhrievany volant
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
Vyhrievany volant
Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ?
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ?
Re: Vyhrievany volant
iurai napísal:Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ?
ma niekto z Vas zbytocnu vadnu kontaktnu jednotku volantu (take plastove kolecko hned za volantom), ze by sme skusili zistit, kolko prudu tu bezpecne zvladne ?
alebo nejaky napad, ako dorobit dalsi kontaktny kruzok minimalne na 1 kontakt, co znesie 1 amper a nebude vrzgat a podobne ?
zatial ma napadlo:
a) zo zadnej strany volantu kruhovy kontakt po obvode, nieco ako obrovska medena podlozka, ci skor tesnenie
b) zo zadnej strany volantu bodovy kontakt len pre aretacnu polohu volantu
hrucho napísal:1 A by ti aj tak nestacilo (=13 W na cely obvod volantu, a to je dost malo).
Povodna kontaktna jednotka sa na to neda pouzit. Je stavana na kratkodobu zataz (
podla mna by 1A stacil. len ci to kontaktna jednotka prezije 5 minut.
a nie raz ale opakovane
inak napatie by sa dalo zvacsit menicom, tak by nemusel byt prenasany prud taky velky
rozmyslal som aj nad upravami kontaktnej jednotky. ale je to hodne hakliva vec
- MajklNajt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Bydlisko: BB
No trochu nam prichladilo a zacinam nad tym rozmyslat aj ja
Volant je rukach neznesitelne studeny, tak isto aj radiaca paka.
Akym sposobom si chcel sparvit vyhrievaciu cast na volante? Nejaky odporovy drot navinuty na jadro volantu? Neviem, este som to nepozeral, ale bolo by to fajn
Volant je rukach neznesitelne studeny, tak isto aj radiaca paka.
Akym sposobom si chcel sparvit vyhrievaciu cast na volante? Nejaky odporovy drot navinuty na jadro volantu? Neviem, este som to nepozeral, ale bolo by to fajn
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
r.v. 2000 edition, sedan
dat dole kozeny potah a rovnomerne namotat odporovy drot.
tych drotov je viac druhov a rozne priemery.
najvacsi problem je priviest dostatocny prud do volantu.
na to je kontaktna jednotka truba+airbag+radio prislaba
niektore auta (napr. starsi escort) maju klakson rieseny pruznym kontaktom (akoby uhlik v alternatore) co sa dotyka kruzku na zadnej strane volantu.
uz len to mechanicky vyriesit
tych drotov je viac druhov a rozne priemery.
najvacsi problem je priviest dostatocny prud do volantu.
na to je kontaktna jednotka truba+airbag+radio prislaba
niektore auta (napr. starsi escort) maju klakson rieseny pruznym kontaktom (akoby uhlik v alternatore) co sa dotyka kruzku na zadnej strane volantu.
uz len to mechanicky vyriesit
- MajklNajt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Bydlisko: BB
Doma som nasiel dostatocne dlhy odporovy drot s priemerom 0,7 mm.
Odmeral som odpor tohoto drotu a ten je 3,1ohm.
Palubne napatie U = 14,2V
Prud, ktory by pretekal drotom I = 4,58 A
Celkovy vykon by bol P = 65W
Myslim ze to je dost vela, podla mna by stacil aj polovicny vykon. Ako vypocitam max. teplotu, na ktoru sa drot pri danych parametroch nahreje?
S tym privodom prudu to bude treba nejak vymysliet :roll:
Odmeral som odpor tohoto drotu a ten je 3,1ohm.
Palubne napatie U = 14,2V
Prud, ktory by pretekal drotom I = 4,58 A
Celkovy vykon by bol P = 65W
Myslim ze to je dost vela, podla mna by stacil aj polovicny vykon. Ako vypocitam max. teplotu, na ktoru sa drot pri danych parametroch nahreje?
S tym privodom prudu to bude treba nejak vymysliet :roll:
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
r.v. 2000 edition, sedan
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Len tak pre vasu inspiraciu ako je to riesene na peugeote 407.
Pouziva sa menic napatia na 48V a PWM regulacia.
Pri zapnuti ked treba co najrychlejsie zohriat volant je zdanlivy vykon spiraly 25W po cca 1.5 minute klesa na polovicu a zapina sa uzivatelsky menitelna teplota, kde maximum je cca 12-15W.
Zda sa to malo,ale treba si uvedomit ze je pouzita ta PWM regulacia a spicky su stale 48V.
V servisnom manualy pisu strednu hodnotu prudu pretekajucu cez spiralu 100-220mA.
Veniec volantu neprekracuje teplotu 30st C.
Vyhrevna spirala je riesena 5 tenkymi odporovymi dratikmi zapojenymi paralelne ,ktore NIESU obmotavane okolo venca volantu,ale idu po obvode, tvoria kruznice.
Juraj, mam doma rozobratu tu kontaktnu jednotku(nie Opel), vlastne je z nej uz len ten paskovy medeny vodic, tak ak to chces, tak sa ozvy.
Pouziva sa menic napatia na 48V a PWM regulacia.
Pri zapnuti ked treba co najrychlejsie zohriat volant je zdanlivy vykon spiraly 25W po cca 1.5 minute klesa na polovicu a zapina sa uzivatelsky menitelna teplota, kde maximum je cca 12-15W.
Zda sa to malo,ale treba si uvedomit ze je pouzita ta PWM regulacia a spicky su stale 48V.
V servisnom manualy pisu strednu hodnotu prudu pretekajucu cez spiralu 100-220mA.
Veniec volantu neprekracuje teplotu 30st C.
Vyhrevna spirala je riesena 5 tenkymi odporovymi dratikmi zapojenymi paralelne ,ktore NIESU obmotavane okolo venca volantu,ale idu po obvode, tvoria kruznice.
Juraj, mam doma rozobratu tu kontaktnu jednotku(nie Opel), vlastne je z nej uz len ten paskovy medeny vodic, tak ak to chces, tak sa ozvy.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ja to považujem za zbytočné, možno preto, lebo mám všetky volanty obšité kožou + pod ňou je molitán.
Iba chvíľu trvá a volant je teplý.
Ale ak by som mal vyriešiť ten problém, ako priviesť do volantu potrebnú energiu, chcel by som indukčný prenos. Cievku proti cievke. Pravda, fungovalo by to len v priamej polohe volantu, ale tá je 90% jazdy.
Iba chvíľu trvá a volant je teplý.
Ale ak by som mal vyriešiť ten problém, ako priviesť do volantu potrebnú energiu, chcel by som indukčný prenos. Cievku proti cievke. Pravda, fungovalo by to len v priamej polohe volantu, ale tá je 90% jazdy.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád