Vyhrievany volant

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

iurai

Vyhrievany volant

Príspevok od používateľa iurai »

Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ?
Používateľov profilový obrázok
dulo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 22007
Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Levoča

Príspevok od používateľa dulo »

ja som mal iba tú češť držať vyhrievaný volant :D ,parádna vec... :D
VeBe X18XE Caravan Sport
Používateľov profilový obrázok
fanuc
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 02 Jan 2007, 21:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fanuc »

V lete by sa zišiel naopak chladený.Vtedy je teplý dosť.Také niečo vymyslite :D
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
iurai

Re: Vyhrievany volant

Príspevok od používateľa iurai »

iurai napísal:Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ?


ma niekto z Vas zbytocnu vadnu kontaktnu jednotku volantu (take plastove kolecko hned za volantom), ze by sme skusili zistit, kolko prudu tu bezpecne zvladne ?

alebo nejaky napad, ako dorobit dalsi kontaktny kruzok minimalne na 1 kontakt, co znesie 1 amper a nebude vrzgat a podobne ?

zatial ma napadlo:

a) zo zadnej strany volantu kruhovy kontakt po obvode, nieco ako obrovska medena podlozka, ci skor tesnenie

b) zo zadnej strany volantu bodovy kontakt len pre aretacnu polohu volantu
hrucho
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 13 Júl 2007, 21:57
Auto: Combo C
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa hrucho »

1 A by ti aj tak nestacilo (=13 W na cely obvod volantu, a to je dost malo).
Povodna kontaktna jednotka sa na to neda pouzit. Je stavana na kratkodobu zataz :o(
Opel COMBO 1,7 DTI
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

hrucho napísal:1 A by ti aj tak nestacilo (=13 W na cely obvod volantu, a to je dost malo).
Povodna kontaktna jednotka sa na to neda pouzit. Je stavana na kratkodobu zataz :o(


podla mna by 1A stacil. len ci to kontaktna jednotka prezije 5 minut.
a nie raz ale opakovane

inak napatie by sa dalo zvacsit menicom, tak by nemusel byt prenasany prud taky velky

rozmyslal som aj nad upravami kontaktnej jednotky. ale je to hodne hakliva vec
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

No trochu nam prichladilo a zacinam nad tym rozmyslat aj ja :)

Volant je rukach neznesitelne studeny, tak isto aj radiaca paka.

Akym sposobom si chcel sparvit vyhrievaciu cast na volante? Nejaky odporovy drot navinuty na jadro volantu? Neviem, este som to nepozeral, ale bolo by to fajn :)
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

dat dole kozeny potah a rovnomerne namotat odporovy drot.
tych drotov je viac druhov a rozne priemery.

najvacsi problem je priviest dostatocny prud do volantu.

na to je kontaktna jednotka truba+airbag+radio prislaba

niektore auta (napr. starsi escort) maju klakson rieseny pruznym kontaktom (akoby uhlik v alternatore) co sa dotyka kruzku na zadnej strane volantu.

uz len to mechanicky vyriesit
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

Doma som nasiel dostatocne dlhy odporovy drot s priemerom 0,7 mm.
Odmeral som odpor tohoto drotu a ten je 3,1ohm.
Palubne napatie U = 14,2V

Prud, ktory by pretekal drotom I = 4,58 A
Celkovy vykon by bol P = 65W

Myslim ze to je dost vela, podla mna by stacil aj polovicny vykon. Ako vypocitam max. teplotu, na ktoru sa drot pri danych parametroch nahreje?

S tym privodom prudu to bude treba nejak vymysliet :roll:
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

myslim, ze aj pri 35 wattoch sa to po case nahreje tak, ze pojde dym
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Len tak pre vasu inspiraciu ako je to riesene na peugeote 407.

Pouziva sa menic napatia na 48V a PWM regulacia.
Pri zapnuti ked treba co najrychlejsie zohriat volant je zdanlivy vykon spiraly 25W po cca 1.5 minute klesa na polovicu a zapina sa uzivatelsky menitelna teplota, kde maximum je cca 12-15W.
Zda sa to malo,ale treba si uvedomit ze je pouzita ta PWM regulacia a spicky su stale 48V.
V servisnom manualy pisu strednu hodnotu prudu pretekajucu cez spiralu 100-220mA.
Veniec volantu neprekracuje teplotu 30st C.

Vyhrevna spirala je riesena 5 tenkymi odporovymi dratikmi zapojenymi paralelne ,ktore NIESU obmotavane okolo venca volantu,ale idu po obvode, tvoria kruznice.

Juraj, mam doma rozobratu tu kontaktnu jednotku(nie Opel), vlastne je z nej uz len ten paskovy medeny vodic, tak ak to chces, tak sa ozvy.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
palix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa palix »

To je super vec, taký vyhrievaný volant... Dnes ráno bol ten môj riadne studený... Po čase som si ohrieval ruky pri výduchoch - teplý vzduch... Na budúce beriem rukavice ;)
Opel Astra G, r.v. 2007
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ja to považujem za zbytočné, možno preto, lebo mám všetky volanty obšité kožou + pod ňou je molitán.
Iba chvíľu trvá a volant je teplý.

Ale ak by som mal vyriešiť ten problém, ako priviesť do volantu potrebnú energiu, chcel by som indukčný prenos. Cievku proti cievke. Pravda, fungovalo by to len v priamej polohe volantu, ale tá je 90% jazdy.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ked boli teploty blizke nulu, vsimol som si, ze prave originalny kozeny volant vo Vectre B je a dlho ostava studeny.
z tohto hladiska je umelohmotny volant prijemnejsi
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Asi je ten orig. kožený volant urobený tak, že koža je priamo na kovovm drôte.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
hrucho
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 13 Júl 2007, 21:57
Auto: Combo C
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa hrucho »

Sú nejaké nové poznatky v tejto veci ? :D
Skúsil to niekto ?
Opel COMBO 1,7 DTI
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"