vynechavanie motora pocas chladnych dni
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25 Nov 2012, 21:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
vynechavanie motora pocas chladnych dni
prosim o radu ... mam Opel Astra Caravan 1.4 G 2002 16V ... kazdu zimu po nastupe chladnych a vlhkych dni sa deje to iste, t.j. po 5 km jazdy motor strati otacky, zacne sa triast motor, ide ako na 3 valce a zacne blikat kontrolka poruchy motora ... skusali sme vymenit alebo prehodit sviecky, vymenili sme zapalovaciu listu, diagnostika (univerzalna) stale ukazovala poruchu zapalovania na 3. valci ... okrem toho sme mali dost dlho deravy vyfuk, tak sme ho v aprili vymenili (stredna a zadna cast) ... prisli zaroven teplejsie dni a problem sa stratil a diagnostika uz cele leto neukazovala ziadne problemy ... boli sme na dlhsich jazdach a vsetko OK ... zaciatkom novembra po ochladeni sa problem ukazal opat. Co s tym? Moze byt chybna lambda sonda alebo katalyzator? Problem ma ocividne suvis s nizkou teplotou tesp. vyssou vlhkostou. dakujem
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23109
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
AHoj, tak reagujem.. Napis skadial si, odporucim ti niekoho, na riadnu diagnostiku.. nie daku UNI co vie citat len chyby.. Ono diagnostika neni len o vycitani pamäti zavad..
Treba sa pozret aj na hodnoty samotnych snimacov a pod.. cize LIVE DATA, ci uz za stojateho auta, ale aj za jazdy.
Treba sa pozret aj na hodnoty samotnych snimacov a pod.. cize LIVE DATA, ci uz za stojateho auta, ale aj za jazdy.
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Ja by som to videl na pridierajúce sa ventily vo vodítkach hlavy valalcov doporočujem ako prvú vec naliať do paliva prísadu a ísť sa s autom pekne ho prevetrať. Ideálne max. na 3 rýchlostný stupeň a otáčky motora skoro po omedzovač samozrejme za predpokladu ,že na aute niesu staré rozvody resp. pred ich výmenou. Nejedno auto takto ožilo 8)
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25 Nov 2012, 21:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
dakujem za prve rady ...
lokalita Vranov nad Topľou
rozvody boli menene pri 127.000 km a teraz ma auto 223.000 km
skusali sme natankovat lepsi benzin SHELL (najma pred dlhsou jazdou do Corvatska apod.), ale inak tankujem SLOVNAFT a jazdim na kratsie trasy do 50 km ...
este doplnim, ze v roku 2008 sme si po prvych priznakoch uvedenych problemov dali urobit diagnostiku v Opel servise Presov za 1000 SK ... bez protokolu alebo ineho vystupu z testu nam nasledne poradili vymenit EGR ventil za 6 000 SK ... tak sme suhlasili, ale po case sa problem objavil opat ... teraz od nas pytaju 100 EUR za test resp. zlavu ak si dame u nich opravit auto ... neverim im ani slovo ...
tie "pridrete" ventily sa mozu prejavovat viac v zimnom obdobi ?? ako to suvisi??
dakujem ...monika
lokalita Vranov nad Topľou
rozvody boli menene pri 127.000 km a teraz ma auto 223.000 km
skusali sme natankovat lepsi benzin SHELL (najma pred dlhsou jazdou do Corvatska apod.), ale inak tankujem SLOVNAFT a jazdim na kratsie trasy do 50 km ...
este doplnim, ze v roku 2008 sme si po prvych priznakoch uvedenych problemov dali urobit diagnostiku v Opel servise Presov za 1000 SK ... bez protokolu alebo ineho vystupu z testu nam nasledne poradili vymenit EGR ventil za 6 000 SK ... tak sme suhlasili, ale po case sa problem objavil opat ... teraz od nas pytaju 100 EUR za test resp. zlavu ak si dame u nich opravit auto ... neverim im ani slovo ...
tie "pridrete" ventily sa mozu prejavovat viac v zimnom obdobi ?? ako to suvisi??
dakujem ...monika
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
keďže rozvody boli menené pred skoro 100000km tak v žiadnom prípade neskúšajte metódu ktorú som opisoval vyššie !!!
interval výmeny rozvodov máte prešvihnutý o 6000km
interval výmeny rozvodov máte prešvihnutý o 6000km
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25 Nov 2012, 21:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
OK, prvorada je vymena rozvodov a potom mozme skusit prevetrat motor vo vysokych otackach ...
stale mi to vsak akosi nesedi (aj ked nie som expertka na motory), a sice: problemy s motorom nastanu vzdy v chladnom pocasi, ked sa motor zohreje a zaroven pri zvyseni rychlosti nad 60 km/h ... nikdy nie pri studenom starte, rozbehu alebo pocas prvych 5 km alebo napr. pocas pomalej jazdy v mestskych uliciach ...
proste sa zda akoby problem mal suvis s prisunom studeneho vzduchu do tepleho motora, co sa deje pri vyssej rychlosti a/alebo pri nizsej vonkajsej teplote ...
napr. dnes rano mi zacalo triast motorom po tradicnych 5 km z domu pri vyjazde z obce, kde dupnem viac na plyn, ale popoludni pri navrate domov (kez uz vonku nebolo tak chladno ako rano) islo auto opat bez problemov
pri jednej z davnejsich navstev v Opel servise mi povedali (len matne si spominam), ze by bolo dobre cosi do motora pridat (??) na predlzenie drahy prichadzajuceho vzduchu, aby sa mal cas viac ohriat ... len neviem ci by to skutocny problem len neodsunulo na neskor a nezväcsilo, ak su problemom tie ventily alebo nieco ine ...
sorry za dlhsie citanie ... a dik za pripadne reakcie
stale mi to vsak akosi nesedi (aj ked nie som expertka na motory), a sice: problemy s motorom nastanu vzdy v chladnom pocasi, ked sa motor zohreje a zaroven pri zvyseni rychlosti nad 60 km/h ... nikdy nie pri studenom starte, rozbehu alebo pocas prvych 5 km alebo napr. pocas pomalej jazdy v mestskych uliciach ...
proste sa zda akoby problem mal suvis s prisunom studeneho vzduchu do tepleho motora, co sa deje pri vyssej rychlosti a/alebo pri nizsej vonkajsej teplote ...
napr. dnes rano mi zacalo triast motorom po tradicnych 5 km z domu pri vyjazde z obce, kde dupnem viac na plyn, ale popoludni pri navrate domov (kez uz vonku nebolo tak chladno ako rano) islo auto opat bez problemov
pri jednej z davnejsich navstev v Opel servise mi povedali (len matne si spominam), ze by bolo dobre cosi do motora pridat (??) na predlzenie drahy prichadzajuceho vzduchu, aby sa mal cas viac ohriat ... len neviem ci by to skutocny problem len neodsunulo na neskor a nezväcsilo, ak su problemom tie ventily alebo nieco ine ...
sorry za dlhsie citanie ... a dik za pripadne reakcie