Čaute všetci. Mám problém so zasekávaním sa stieračov na mojej Corsičke 1,3 CDTI, r.v.2005, iba 55000 km (mám ju od nova)
Popis: stierače vôbec nestierajú, resp. vybehnú do polovice a zastanú, nereagujú ani prvú ani na druhú rýchlosť stierania a ani na ostrekovač. Ak táto téma už bola tak sorry - som tu nový.
Díky za seriózne odpovede.
Zasekávanie stieračov
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: PO
Zasekávanie stieračov
jazdím rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Skús pozrieť sem: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=12863
a ak zistíš, že máš zaseknuté pantografy, tak pozri sem: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28521
a ak budeš mať k tomu ďalšie otázky, tak pokračuj v diskusii k danej téme tu: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28522
A ak nenájdeš odpoveď ani v jednej z predchádzajúcich tém, pokračuj tu.
Základ je zistiť, čo sa presne pokazilo.
Ak sa pokazil motorček, sú dve možnosti: a) odišiel pohon b) odišiel dobehový kontakt
Ak sa nehýbu pantografy (tiahla) stieračov: a) zatuhlo klzné ložisko (hrdza, spina) b) Niečo iné mechanicky bráni v ich pohybe.
Navrhujem teda odpojiť motorček stieračov od tiahla, a zapnúť na prázdno, či vykonáva rovnomerný otáčavý pohyb pri polohe II zapnutej páčky. Ak áno. Máš motorček pravdepodobne OK. Ak nie, bude ho treba rozobrat (odvŕtať nity) a skontrolovať, ci nie je poškodený dobehový kontakt (Ak áno, dá sa to mierne upraviť - uvidíš po rozobratí motorčeka).
Ak motorček vykazuje dobrú činnosť, potom skús pohnúť tiahlami, či sa plynule otáča oska (na ktorej je namontované ramienko stierača) v púzdre. Ak nie, chyba je v tom zatuhnutom ložisku (púzdre). Bude to treba od seba oddeliť, a poriadne namazať kvalitným mazadlom s vodeodpudivým účinkom. Obyčajná vazelína do roka stráca účinok (overené osobne) Pozor na malé tesnenia, ktoré sú na hriadeľke v púzdre!
a ak zistíš, že máš zaseknuté pantografy, tak pozri sem: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28521
a ak budeš mať k tomu ďalšie otázky, tak pokračuj v diskusii k danej téme tu: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28522
A ak nenájdeš odpoveď ani v jednej z predchádzajúcich tém, pokračuj tu.
Základ je zistiť, čo sa presne pokazilo.
Ak sa pokazil motorček, sú dve možnosti: a) odišiel pohon b) odišiel dobehový kontakt
Ak sa nehýbu pantografy (tiahla) stieračov: a) zatuhlo klzné ložisko (hrdza, spina) b) Niečo iné mechanicky bráni v ich pohybe.
Navrhujem teda odpojiť motorček stieračov od tiahla, a zapnúť na prázdno, či vykonáva rovnomerný otáčavý pohyb pri polohe II zapnutej páčky. Ak áno. Máš motorček pravdepodobne OK. Ak nie, bude ho treba rozobrat (odvŕtať nity) a skontrolovať, ci nie je poškodený dobehový kontakt (Ak áno, dá sa to mierne upraviť - uvidíš po rozobratí motorčeka).
Ak motorček vykazuje dobrú činnosť, potom skús pohnúť tiahlami, či sa plynule otáča oska (na ktorej je namontované ramienko stierača) v púzdre. Ak nie, chyba je v tom zatuhnutom ložisku (púzdre). Bude to treba od seba oddeliť, a poriadne namazať kvalitným mazadlom s vodeodpudivým účinkom. Obyčajná vazelína do roka stráca účinok (overené osobne) Pozor na malé tesnenia, ktoré sú na hriadeľke v púzdre!
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: PO
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19 Sep 2012, 07:41
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: PO
Čaute.
Tak som ten pantograf stieračov vybral. Skúšal som eletromotorček (napojil som ho na konektor) náhonu stieračov a netočí sa. Skotroloval som poistku a bola prepálená. Je to tuším poistka č.23 a je 30A ampérová. Dal som novú a motorček sa opäť netočí. Zase prepálilo poistku. Potom som skúšobne napojil el.motorček na nabíjačku a normálne sa točil akurát v ňom niečo cvakalo.
Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? To vybíjanie poistiek a či je ten motorček funkčný alebo nie.
Díky.
Tak som ten pantograf stieračov vybral. Skúšal som eletromotorček (napojil som ho na konektor) náhonu stieračov a netočí sa. Skotroloval som poistku a bola prepálená. Je to tuším poistka č.23 a je 30A ampérová. Dal som novú a motorček sa opäť netočí. Zase prepálilo poistku. Potom som skúšobne napojil el.motorček na nabíjačku a normálne sa točil akurát v ňom niečo cvakalo.
Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? To vybíjanie poistiek a či je ten motorček funkčný alebo nie.
Díky.
jazdím rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Este k tomu cvakaniu mi napada taka teoria: Asi bude problem v motorceku, resp. jeho prevodovke. Ked to cvaka, zrejme je nejaky problem v prevodoch, a vznikne nejaky jav, ktory zapricini vypalenie poistky. Ta poistka sa vypaluje preto, aby sa neznicil motorcek (napr. nezhorel). Neviem sa odbornejsie vyjadrit, ale skus ten motorcek rozobrat (odvrtas 3 nity, a 3 skrutky odkrutis), pozapajat doma na tu nabijacku a sledovat, co to tam presne puka. Mozno zistis, ze je vadne nejake ozubene koliesko, ktore zapricinuje to cvakanie.