Mizne chladiaca kvapalina, 2.0DTI

Moderátori: dulo, buci_vectra

peto31
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03 Júl 2011, 17:06
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: nedanovce

Mizne chladiaca kvapalina, 2.0DTI

Príspevok od používateľa peto31 »

dobrý večer
mám taký maličký problém. Dakde sa mi tratí chladiacia kvapalina na opli vectra caravan 2.0 DTI. Pri vizuálnej obhliatke som nenašiel žiadné mokré miesta na hadiciach,chladiči,vyrovnavaciej nádržke ,radiatore kúrenia a ani žiadne mokré flaky pod autom. a aj olej je čístý. spotreba-strata chladicej zmesy na 100km je cca 0.4l. kde, alebo kadiaľ sa táto voda tratí?

Ten názov témy si myslel ako vtip?!
Zmnený názov témy.
Mod.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Môže aj, nedajbože, do valcov.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
otravaga
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
Auto: Vectra C
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: šaľa

Príspevok od používateľa otravaga »

ja mám podobný problém. neviem kolko sa mi straca ale raz za cca 1,5-2 mesiace (asi 1000-1500 km) dolievam vodu v mnozstve od kedy to signalizuje - az kusok nad rysku. niekde som sa docital, mozno aj tu, ze to prepusta pri nejakom ventile kurenia sa mi zda. je to len slabe slzenie, preto to nevidiet pod autom. kde sa tento ventil nachadza neviem. ja to riesit nebudem, lebo sa mi voda nestraca moc rychlo a ani neviem kolko by vysla oprava. radsej dolievam vodu za par €.
Sinister
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 10 Okt 2011, 16:39
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Sinister »

napadá ma teoria že by to mohlo unikať aj cez vodnú pumpu a keďže je stráta celkom mala tak by pod autom nemuselo byť vidno žiadne mlačky
Opel Astra F 1,6
peto31
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03 Júl 2011, 17:06
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: nedanovce

Príspevok od používateľa peto31 »

(Môže aj, nedajbože, do valcov.) ja sa tomu moc nerozumiem, a čo by to znamenalo, alebo čo by to mohlo spôsobiť pri dlhodom pôsobení. :?:
Používateľov profilový obrázok
otravaga
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
Auto: Vectra C
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: šaľa

Príspevok od používateľa otravaga »

ked to unika do valcov v minimalnom mnozstve, tak ti ich aspon precisti. ja som tak odkarbonovaval motor na felicii. tam sme frkali vodu rovno do karburatora. a vysledok - kultivovanejsi chod motora a co je hlavne, nizsia spotreba. z povodnych 7,daco na skoro 6 litrov.
ak ti to nahodou ide aj do valcov tak pri tom mnozstve co pises zrejme nebudes vidiet priznaky prasknuteho tesnenia pod hlavou. ak neplanujes s motorom ziadnu opravu, pri ktorej by sa ti potvrdilo/vyvratilo tak ti neviem pomoct ako odhalit miesto uniku.
Používateľov profilový obrázok
ivo
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 08 Apr 2008, 18:12
Auto: Vectra B
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: petrzalka

Príspevok od používateľa ivo »

ja som mal nieco podobne , stracala sa mi chladiaca a prehrieval sa mi motor a pritom nebolo nic mokre ani pod autom , ziadne kaluze vody nic tak som isiel do servisu a bol to termostat :wink:
Je - ford mondeo estate ZETEC-S 2,2 tdci , chip , eibach
EX - vectra B X20DTH caravan - uz je u oca , radsej nez predat za paaaaar šupov
peto31
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03 Júl 2011, 17:06
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: nedanovce

Príspevok od používateľa peto31 »

neviem či to bude termostat, ja som mal problém v zime zo zakritým chladičom dosiahnuť sotva 70 stupňov a teraz ledva,ledva 80stupňov. tak nevim
a na margo tej spotreby ja som vcelku spokojný v zime 5.5l/100km a v lete tak 4.9-5.1l/100km pri klíme tak neviem.
prípadnú opravu mi narátalii cca 500 euro keby to bolo iba tesnenie a pri výmene hlavy +200 euro na to.
Používateľov profilový obrázok
Daron
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 21:28
Auto: Iná značka
Bydlisko: Michalovce
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa Daron »

No, ked to bolo v Opli, tak sa nediv...
Opel Vectra B 2.0 DTI 16v Sport /2000/
jolka
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 18:50
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Trencin

Príspevok od používateľa jolka »

mam tiez problem s miznutim vody z nadrzky,zacalo sa to asi pred mesiacom ked som pod autom objavil malu kaluz vody,pred tym nebol ziadny problem s miznutim,zistil som ze vodu tlaci cez ventil kurenia ak to spravne nazyvam,na nete som nasiel aj ze sa to vola termostat,je to v casti medzi motorom a kabinou,ide do toho hadica z termostatu a z dola z toho idu dve hadice,prikladam foto,vodu tlaci iba ked je motor zohriaty okolo 90 stupnov,tak som objednal ten diel novy a vymenil a robi to to iste,takze chyba v tom nebude,moze to byt vadny termostat?alebo kde mam hladat chybu???dakujem za pomoc

Obrázok
Vectra B caravan
99,2.0 DTi X20DTH
jolka
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 18:50
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Trencin

Príspevok od používateľa jolka »

nikto mi nic neporadite?je tu toho pisane dost ale zatial som odpoved na moj problem nenasiel,dnes som dokonca aj termostat vymenil za novy,hned to bolo citit ze motor sa rychlejisie zahrial,siel som auto prevetrat aj do kopca teplotu si stale drzal okolo 90 stupnov,aj po dialnici som siel 160 km/h asi 10 minut a teplota peknych 90,no ako som potom zastavil a otvoril kapotu tak klasika voda tiekla z toho termostatu kurenia a ked som otvoril vicko na nadobke chladiacej kvapaliny tak vodu tlacilo aj tade,ked otvorim vicko kde sa dolieva olej tak je ciste bez povlaku,iba malicke asi 3-4 bublinky tam boli,vyskocila mi aj kontrolka motora pocas jazdy,ale strata vykonu nenastala,moze to byt to tesnenie pod hlavou???olej ani spaliny z nadrzky necitit,motor ide ako pred tym,tak asi s tym sup do servisu
Vectra B caravan
99,2.0 DTi X20DTH
Používateľov profilový obrázok
Lubec
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5297
Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bardejov SK

Príspevok od používateľa Lubec »

Ak si si isty, ze to tlaci z ventilu kurenia, tak aj novy bude zly. Nieje mozne aby to tadial tieklo, ak je to novy diel.

Dalsou moznostou je naozaj tesnenie pod hlavou, ktore sposobuje tlak v chladiacej sustave a voda ide cestou najmensieho odporu von.
Ale predpokladam, ze tam by si mal citit stratu vykonu, mozno penu v nadobke chladiacej, vzduchove bubliny, prehrievanie,zvyseny tlak v hadiciach.

Jazdis so zapnutym kurenim? Ak ano skus to nastavyt na chladny vzduch a pozoruj ci to nebude tiect menej pripadne, ci to neprestane.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

miesto kade ma voda tiect pri zvysenom tlaku je viecko vyrovnavacej nadobky.
pri prehriati na cca 130 alebo uniku tlaku do chladiaceho okruhu

preto by bolo dobre vymenit viecko
jolka
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 18:50
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Trencin

Príspevok od používateľa jolka »

Lubec napísal:Ak si si isty, ze to tlaci z ventilu kurenia, tak aj novy bude zly. Nieje mozne aby to tadial tieklo, ak je to novy diel.

Dalsou moznostou je naozaj tesnenie pod hlavou, ktore sposobuje tlak v chladiacej sustave a voda ide cestou najmensieho odporu von.
Ale predpokladam, ze tam by si mal citit stratu vykonu, mozno penu v nadobke chladiacej, vzduchove bubliny, prehrievanie,zvyseny tlak v hadiciach.

Jazdis so zapnutym kurenim? Ak ano skus to nastavyt na chladny vzduch a pozoruj ci to nebude tiect menej pripadne, ci to neprestane.
Ano som si isty,lebo vidim ze tade kvapka alebo az tecie voda,takze neviem ci to ma tak byt aby tam bola nejaka poistka aby to malo kade vytekat pri vysokom tlaku v systeme alebo nie,a ci nahodou sa tam nejaka membrana uz neposkodila aj na tom novom.Vykon je stale dobry,ubytok nepoznat.Kedze je teraz teplo vonku tak jazdim s chladenim nastavenym na kureni,a je to to iste ci mam teply alebo studeny vzduch pusteny.
Vectra B caravan
99,2.0 DTi X20DTH
jolka
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 18:50
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Trencin

Príspevok od používateľa jolka »

iurai napísal:miesto kade ma voda tiect pri zvysenom tlaku je viecko vyrovnavacej nadobky.
pri prehriati na cca 130 alebo uniku tlaku do chladiaceho okruhu

preto by bolo dobre vymenit viecko
no tak to stare bolo trosku zaseknute,ked sa rozobralo,ale objednal som uz nove,tak to je dalsi pokus vymena viecka vyrovnavacej nadrzky chladiacej kvapaliny
Vectra B caravan
99,2.0 DTi X20DTH
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ventil v pripade nudze mozes nahradit trubkou, vonk. priemer cca 20-21mm
a tu vetvu co obchadza kurenie musis potom poriadnym stuplom zapchat.

ale tak, aby si pocas jazdy neprisiel o vodu a o motor
jolka
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 18:50
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Trencin

Príspevok od používateľa jolka »

iurai napísal:ventil v pripade nudze mozes nahradit trubkou, vonk. priemer cca 20-21mm
a tu vetvu co obchadza kurenie musis potom poriadnym stuplom zapchat.

ale tak, aby si pocas jazdy neprisiel o vodu a o motor
ved ventil tiez vymenim,ale ide o to ci to ma tak tiect ta voda alebo nie,alebo,ci som aj na novom ventile nepretrhol membranu vysokym tlakom v systeme
Vectra B caravan
99,2.0 DTi X20DTH
Používateľov profilový obrázok
otravaga
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
Auto: Vectra C
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: šaľa

Príspevok od používateľa otravaga »

chcel by som sa len podelit s mojimi skusenostami s produktom PROTEC sluziacim na zastavenie uniku kvapaliny. ako som uz uvadzal tiez mi unika voda v malom mnozstve, teda nevznikaju kaluze a tak, predpokladam ze cez ten ventil co sa tu spominal. do chladiacej sustavy som pridal tu vec a normalne to pomaha. odkedy som to nalial (2-3 mesiace) som nemusel dolievat vodu. predtym som to robil takmer kazdy mesiac. je to taka husta, skoro az zelatinova hmota s kuskami kristalikov.

Obrázok

Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"