Prosím o radu na presné a spoľahlivé nastavenie rozvodov
Moderátor: bukelo
Prosím o radu na presné a spoľahlivé nastavenie rozvodov
Vie mi niekto poradiť ako presne a spoľahlivo nastaviť rozvody na Tigre 1.4 16 V.
Zatiaľ som ich nastavil tak, že 1. valec som dal pomocou tyčky zasunutej do otvoru zapalovacej sviečky do hornej zážehovej úvrate a tak som nastavil oproti sebe rysky na rozvodových kolesách. Údajne to má byť presne ako "hodinky", preto sa bojím zatiaľ naštartovať.
Zatiaľ som ich nastavil tak, že 1. valec som dal pomocou tyčky zasunutej do otvoru zapalovacej sviečky do hornej zážehovej úvrate a tak som nastavil oproti sebe rysky na rozvodových kolesách. Údajne to má byť presne ako "hodinky", preto sa bojím zatiaľ naštartovať.
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Ja by som rozvody len tak nenastavoval. Bál by som sa, že zničím motor. Keby som mal motor C20NE, vetdy by som sa nebál, lebo piest sa tam nevie oprieť o ventil.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Ak namontujeme hlavu valcov na X14XE - s klímou a servom v polohe takej, že:
1./ piest 1. valca z hornej zážehovej úvrate vrátime späť o 1/4 otáčky a
2./ rysky na kolesách vačkoviek budú presne oproti sebe na úrovni hornej hrany hlavy valcov (najlepšie je ich takto vopred zafixovať) a
potom všetko riadne spriahneme ozubeným remeňom tak, že najprv pootočíme kľukovku o 1/4 otáčky dopredu a všetky rysky budú lícovať s predpísanými značkami, nemôžu sa ventily zraziť s piestmi.
Museli by sme sa seknúť pri dodržaní lícovania rysky na kľukovke o cca. 9 - 14 zubov (dopredu alebo dozadu) na kolesách vačkoviek oproti ich predpísanej polohe. Najhorší je prípad seknutia sa o 11.5 zuba. Vtedy ide piest hore a naproti nemu ide ventil dole.
SKUTOČNE SA TO DÁ ODSKÚŠAŤ TOČENÍM SKRUTKY KĽUKOVKY RAČŇOU DOPREDU V SMERE HODINOVÝCH RUČIČIEK. VŽDY MUSIA BYŤ VŠETKY KOLESÁ SPRIAHNUTÉ OZUBENÝM REMEŇOM !!!
1./ piest 1. valca z hornej zážehovej úvrate vrátime späť o 1/4 otáčky a
2./ rysky na kolesách vačkoviek budú presne oproti sebe na úrovni hornej hrany hlavy valcov (najlepšie je ich takto vopred zafixovať) a
potom všetko riadne spriahneme ozubeným remeňom tak, že najprv pootočíme kľukovku o 1/4 otáčky dopredu a všetky rysky budú lícovať s predpísanými značkami, nemôžu sa ventily zraziť s piestmi.
Museli by sme sa seknúť pri dodržaní lícovania rysky na kľukovke o cca. 9 - 14 zubov (dopredu alebo dozadu) na kolesách vačkoviek oproti ich predpísanej polohe. Najhorší je prípad seknutia sa o 11.5 zuba. Vtedy ide piest hore a naproti nemu ide ventil dole.
SKUTOČNE SA TO DÁ ODSKÚŠAŤ TOČENÍM SKRUTKY KĽUKOVKY RAČŇOU DOPREDU V SMERE HODINOVÝCH RUČIČIEK. VŽDY MUSIA BYŤ VŠETKY KOLESÁ SPRIAHNUTÉ OZUBENÝM REMEŇOM !!!