Omega B - prehrialo motor X20DTH

Moderátor: dulo

Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Pretlakovy ventil kurenia

Príspevok od používateľa emilko »

Ahoj iurai. Jeden velmi zavazny dotaz. Mam Omegu B X20DTH. Vsetko bolo ok ale ked sa mi prehrialo auto tak cez pretlakovy ventil kurenia isla vrchom voda. Kvapkala. Ale pomalicky sa stratila skoro cela. No tak sme ho vymenili za novy. Problem je ale ten ze ja som tam mal kedysi dvojcestny Ventil 1820016 a dali sme tam trojcestny aky mas na fotke s tym ze sme zaslepili spodok. Teraz ale pozeram na tu fotku a zistujem ze to je na odpojovanie okruhu na studenu vodu atd atd. V com je ale problem. Vcera mi prdol ventil takym sposobom ze behom pol hodiny som mal pradzny system a vsetko islo von ventilom. Otazka je. Zhanat original alebo zase tam dat takyto a zaslepit ho. Rozdiel v cene je znacny. Dvojcestny je 4x drahsi nez trojcestny. Vopred dik za radu.
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
Používateľov profilový obrázok
Peter Kuľha
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 259
Dátum registrácie: 07 Dec 2010, 09:02
Auto: Iná značka
Bydlisko: Veľké Kapušany
Bydlisko: Michalovce
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Peter Kuľha »

Dvojcestny myslis spolu aj s privodom? alebo dvojcestny myslis ze ma dva vyvody? Rozmyslam a rozmyslam, musis mat taky ako je hore na obrazku, inak proste tam ten ventil nie je na nic, ked prepne podtlakom na dolny vyvod (aby sa vlastne vyhlo kureniu) tak ty ked si ho mal zaslepeny tak voda nemala asi kam ist? :roll:
VW Passat B4 Variant 1,8 66kw (90hp)
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

co som sa dival, cena oboch ventilov je cca 54 eur.
kludne ho mozes nahradit priamou trubkou. aspon docasne.

nabudes mat problem s motorom, ze a vznika velky tlak v chladiacej sustave ? napr. kvoli viecku, alebo problemu s hlavou

ako sa ti prehrial ?
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Na červenej Vectre som nemal podtlakový ventil kúrenia a tiež tam bola origo hadica, asi z verzie bez klímy.
Možno to trochu zhoršovalo tepelnú bilanciu v lete, ale ja som to nepocítil.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa emilko »

@iurai No slapalo to uplne normalne. Zrazu prestalo kurit tak som klikal znizoval, hral sa atd. Mam dvojzonvku klimu auto. No a dolial som asi pol litra nemrzky. Obcas ked som valil tak 170 tak to vedelo spravit. Ale skoro cele leto nic a ani potom az teraz. No nahradil som to trubkou. Pridem domov a postnem obrazky povodneho co som tam mal a potom toho trojcestneho co som zaslepil. A predvcerajskom ked som sa vracial tak som mal trosicku pod vieckom u nadrzky ako poprskane. Ako keby tade vyprskla voda. A od vtedy to robi vlastne. Tak uvidime co povie ta trubka. Snad mi to neroztrhne nieco.
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa emilko »

Co sa tyka ventilov tak som to vyriesil zatial tou trubkou. Ale zistil som zrazu dalsi problem. Ked stojim tak nekuri a ked pridam na 1500 otaciek tak v poho ide kurenie ako ma. Co sa tyka tlaku tak som skusal spravit okruh asi 40 km kde som kus isiel 140-150 a potom tak 110 -120. Zastavil som vypol motor. Otvoril kapotu a skusal hadice od termostatu. No boli tvrde tak ze som ich nepremackol. Otvoril som pomalicky nadrzku iba zasicala a v pohode ani voda nesla von. Tak teraz nevim ci to tlakuje ci nie a preco to kuri iba pri 1500 a vyssie. Ze by vodna pumpa? Alebo nedovrety termostat? Ja netusim. 2,5 roka mi slapala ako hodinky a teraz taketo........:))) Kukni aj na tu odpoved pred tymto. Dakujem
iurai napísal:co som sa dival, cena oboch ventilov je cca 54 eur.
kludne ho mozes nahradit priamou trubkou. aspon docasne.

nabudes mat problem s motorom, ze a vznika velky tlak v chladiacej sustave ? napr. kvoli viecku, alebo problemu s hlavou

ako sa ti prehrial ?
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

tam bude nejaka vacsia zrada
Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa emilko »

iurai napísal:tam bude nejaka vacsia zrada
Radil som sa s kamaratmi a jeden tvrdi ze tesnenie pod hlavou a druhy tvrdi ze vodna pumpa. Ze vraj do tych 1500 to neroztoci tu vodu tak ako ma a ze po 1500 az 2000 uz to kuri ako ma. Fukar fuka, auto ide, co by si mi poradil??? Moze byt ze je termostat na pol otvoreny? Vsak dva dni dozadu tomu nic nebolo akurat ako hovorim raz sa mi stalo ze zablblo kurenie a to bolo vsetko. Teraz som vystup z ventilu zablendoval sroubom a dal tam na priamo trubku. Pred tym ked mi to spravilo som vypol kurenie, zapol a zacalo to a neriesil som to. A teraz toto. Som zo Skalice. Kdo tu vie niekdo z okolia nepoznas? Co sa moze stat ked to ma velke tlaky??? Moze ma to nechat niekde na ceste alebo nie? Moze nieco prdnut?? Lebo laicky som si hovoril ze ked som presiel v takom tempe a napore po okrskach v takom tempe tak snad nie., Ale to iba laicky:( A zajtra mi ma prist ten druhy ventil tak to uvidim a vymenim a uvidim ci to pomoze. Ale zase aby som ho *nadávka* ked tam je tlak aby ho to nevytlacilo,
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa emilko »

Aky mozem mat problem koli viecku?? Co sa tyka prehriatia tak sa to stalo vcera tak ze som isiel do kopca a zrazu zacala pomalicky rucicka stupat a zarazila sa uplne o doraz:( ale pustil som fukar zvnutra lebo ma niekto strasil ze pri mojej jazde to neuchladi tak som z relatka na vetrak namontoval on/off tak som pustil a behom 30 sec bola teplota na 85-89 takze si myslim ze za tak kratky cas by sa to prepalit snad nemalo.
iurai napísal:co som sa dival, cena oboch ventilov je cca 54 eur.
kludne ho mozes nahradit priamou trubkou. aspon docasne.

nabudes mat problem s motorom, ze a vznika velky tlak v chladiacej sustave ? napr. kvoli viecku, alebo problemu s hlavou

ako sa ti prehrial ?
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

viecko ma drzat spravny tlak.
ked to nekuri a robi takeho divne veci, tak by som s tym ani nejazdil.
mozes zadriet motora.
nanajvys tak do servisu ako dochodca, a nezohriat to cez 90

ci mas prasknute tesnenie ti zistia v servise skuskou na CO
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

tu je povodna tema o podtlakovom ventile:

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... highlight=
Používateľov profilový obrázok
emilko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 15:29
Auto: Omega B
Bydlisko: Skalica
Bydlisko: Skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa emilko »

iurai napísal:viecko ma drzat spravny tlak.
ked to nekuri a robi takeho divne veci, tak by som s tym ani nejazdil.
mozes zadriet motora.
nanajvys tak do servisu ako dochodca, a nezohriat to cez 90

ci mas prasknute tesnenie ti zistia v servise skuskou na CO
Np je to sila. Kuri to od 1500 som zistil. Teplota nevyleze viac nez na 90 aj ked valim 160. Vcera na nejakych kratkych usekoch som skusal ci sa vysplha. Termostat otvara a zatvara. Nastartoval som ked bolo minus 6 a behom 5 minu uz hadica co ide do kurenia, ta z motorovej casti tak uz bola vlazna. Na 80 stupnov uz bola horuca a hadice u termostatu ok. Potom bola horna tepla ked sa otvoril. No asi to bude ta blba pumpa. Logickym myslenim som si hovoril ze pri nizkych otackach to asi neroztoci a voda necirkuluje a potom ked pridam na 1500 rpm tak uz aj v nadrzke vidim pohyb aj kuri jak ma. No uvidime co bude ked vimenim pumpu. Dam vediet. Zatial dakujem moc.
Opel Omega 2.0 Dti 16V Gl X20DTH
Napísať odpoveď

Návrat na "OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - MOTOR/PREVODOVKA"