ako spravne dotahovat skrutky kolies?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
ako spravne dotahovat skrutky kolies?
vie niekto aky je spravny postup na dotahovanie ? zo skrutkami som uz zazil kadeco od stratenych po nepovolitelne
inak prave som menil kolesa. dotahujem klucom a uz som si myslel, ze je skrutka spravne dotiahnuta (130 Nm bolo urcite) a zrazu skocila lahucko o dvadsatinu otacky mozno aj viac
inak prave som menil kolesa. dotahujem klucom a uz som si myslel, ze je skrutka spravne dotiahnuta (130 Nm bolo urcite) a zrazu skocila lahucko o dvadsatinu otacky mozno aj viac
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
Hm....asi si zaobstaram momentovy kluc a preistotu si ho dam nakalibrovat - kua , ked dostanem defekt alebo prehadzujem disky v domacich podmienkach tak nik neuvazuje nad momentom sily ??? ci ano??? to je teda tema
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
dotahujem to rukami na nic neskacem .. a ked dostanem defekt tak to normalne odkrutim tiey rukami prinajhorsom poskocim ale neodporucam )) urcite to nedotahujte tak ze na to skacete lebo potom sa vam raz stane ze to ani za nic nepojde odkrutit .. ziadny momentovy kluc netreba tak ma to naucil moj starky moj prastarky aj praprastarky a vsetci z funguje to 100percente
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
azmodan napísal:dotahujem to rukami na nic neskacem .. a ked dostanem defekt tak to normalne odkrutim tiey rukami prinajhorsom poskocim ale neodporucam )) urcite to nedotahujte tak ze na to skacete lebo potom sa vam raz stane ze to ani za nic nepojde odkrutit .. ziadny momentovy kluc netreba tak ma to naucil moj starky moj prastarky aj praprastarky a vsetci z funguje to 100percente
s tymto suhlasim na 100%...
robim to tak isto
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
- macil
- Admin
- Príspevky: 36856
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
iurai napísal:nuz otazku som myslel vazne.
este dodam, ze kedy a cim je treba mazat a alebo osetrovat zavity.
a o kolko silnejsie je treba dotahovat mazane zavity
Skrutky (matky) na upevnenie kolies sa nesmú ničím mazať! Maximálne samotný závit, jemne grafitom, ale mazací prostriedok sa nikdy nesmie dostať na dosadaciu plochu medzi skrutku a disk. To je miesto, kde skrutka, vzájomným trením s diskom, vlastne drží a napokon to je aj miesto, kde vznikajú všetky ťažkosti s obtiažnym povoľovaním skrutiek. Zvlášť je to časté pri hliníkových diskoch. Stalo sa mi už, že som musel zájsť do pneuservisu, lebo som nebol schopný povoliť skrutky na kolese ani s pomocou metrovej trubky. Pritom to bolo doťahované v samotnom pneuservise.
takze preco som sa pytal. v pneuservisoch dotahuju skrutky podla nalady. spravidla vsak silnejsie, nez by mali - asi "pre istotu".
potom sa moze stat taka neprijemnost, ako sa stala mne, ze sa odtrhla hlava skrutky.
tiez sa mi uz stalo, ze som skrutku stratil. takze odvtedy uz kontrolujem skrutky po 50 km jazdy, ako sa doporucuje.
--
posledny problem sa vyskytol nedavno - nesli povolit 3 skrutky na zadnych nabojoch - na hlinikovych diskoch. skusal som to s takou 60cm pakou, odhadom som tam dal nejakych 500 Nm.
v pneuservise to slo tym priklepovym skrutkovacom, ale trapil sa s tym par minut.
potom sa moze stat taka neprijemnost, ako sa stala mne, ze sa odtrhla hlava skrutky.
tiez sa mi uz stalo, ze som skrutku stratil. takze odvtedy uz kontrolujem skrutky po 50 km jazdy, ako sa doporucuje.
--
posledny problem sa vyskytol nedavno - nesli povolit 3 skrutky na zadnych nabojoch - na hlinikovych diskoch. skusal som to s takou 60cm pakou, odhadom som tam dal nejakych 500 Nm.
v pneuservise to slo tym priklepovym skrutkovacom, ale trapil sa s tym par minut.
- zachi
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 105
- Dátum registrácie: 20 Feb 2008, 13:47
- Auto: Astra G
- Bydlisko: SKMYTL
- Kontaktovať používateľa:
macil napísal:iurai napísal:nuz otazku som myslel vazne.
este dodam, ze kedy a cim je treba mazat a alebo osetrovat zavity.
a o kolko silnejsie je treba dotahovat mazane zavity
Skrutky (matky) na upevnenie kolies sa nesmú ničím mazať! Maximálne samotný závit, jemne grafitom, ale mazací prostriedok sa nikdy nesmie dostať na dosadaciu plochu medzi skrutku a disk. To je miesto, kde skrutka, vzájomným trením s diskom, vlastne drží a napokon to je aj miesto, kde vznikajú všetky ťažkosti s obtiažnym povoľovaním skrutiek. Zvlášť je to časté pri hliníkových diskoch. Stalo sa mi už, že som musel zájsť do pneuservisu, lebo som nebol schopný povoliť skrutky na kolese ani s pomocou metrovej trubky. Pritom to bolo doťahované v samotnom pneuservise.
Pri výmene letných pneu. za zimné a opačne vždy ako uvádza macil jemne závit skrutky pretriem grafitom a samotné dotiahnutie iba rukov (moment sily nacvičený), žiadne skákanie ako sa zmienil azmodan = funkčnosť 100%
ASTRA Classic II HB > Z14XE > 2004
____________________________
____________________________
- JuroSVK
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 20 Mar 2008, 19:31
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topoľčany
Ak budete pri doťahovaní, alebo povolovaní skrutiek skákať po klúči (špeciálne tie originálne bývajú len také hokejky) môže sa Vám stať, že strhnete hlavu skrutky a to potom nastáva sranda .....
osobne som už raz odsekával takúto skrutku, no našťastie to bolo na plecháči.
osobne som už raz odsekával takúto skrutku, no našťastie to bolo na plecháči.
Zafira 1,9CDTi - Z19DT, 2006
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných
- katan01
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 291
- Dátum registrácie: 01 Apr 2008, 17:09
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Sobrance
- Bydlisko: far east
- Kontaktovať používateľa:
och klucov som ja uz pohybal dost . Inak mne kamarat dotahuje v servise pistolou a ide to povolit aj rucne. Booze som to ja ale silak
..keď som bol malý bol som namyslený, ale teraz už nemám chybu..
VeBe 1.6i X16SZR ´96 55kW/75HP :pirate:
Mazda 626 GE 2.5i V6 24V GT KL 123kW/168HP EX
VeBe 2.0i 16V X20XEV ´98 100kW/136HP EX
VeBe 1.6i X16SZR ´96 55kW/75HP :pirate:
Mazda 626 GE 2.5i V6 24V GT KL 123kW/168HP EX
VeBe 2.0i 16V X20XEV ´98 100kW/136HP EX
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1494
- Dátum registrácie: 21 Nov 2008, 18:49
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: London GB
- Viktor
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: V.Horeš, okr. TV
doťahujem takým krížovým kľúčom, odporúčam viac ako tie originálne ohnuté, dá sa lepšie chytiť do ruky a tým pádom vyvinúť väčšiu silu a netreba na to vôbec skákať, a povoľovanie ide tak že asi polku skrutiek povolím tiež tým krížovým kľúčom a k ostatným použijem na kľúč ešte metrovú rúrku
Kadett E 1.6