pokazeny termostat?...

Moderátori: dulo, buci_vectra

dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

ja by som skor pozrel kabliky co idu do cidla pri termostate, lebo termostat nemoze urobit pokles 40stupnov behom chvilky, keby 10stupnov povedzme ale nie pri 20 stupnovom okolitom vzduchu :wink:
plus plus korea :D
kofi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 267
Dátum registrácie: 05 Máj 2008, 22:26
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Michalovce
Bydlisko alt: 48°47´/21°52´
Bydlisko: okr. MICHALOVCE
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa kofi »

vymeneny cely termostat aj s deklom a naozaj je to uz OK. Tak vysoko som rucicku doteraz nikdy nevidel.
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

ako vysoko?
kolko ti ukazuje maximalne teraz pri tychto teplotach?
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

kofi napísal:vymeneny cely termostat aj s deklom a naozaj je to uz OK. Tak vysoko som rucicku doteraz nikdy nevidel.
a bolo vidiet na starom termostate, kde presne bol problem ?
ci pokazena vlozka, a alebo netesniace telo ?

ja sa teraz chystam na termostat na mojej 1.6 benzin, pri ustalenej jazde cca 75
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

napadlo ma ci sa uz niekto hral s tym vekom a prerabal to nejako???
rozmyslal som vytvorit(vyfrezovat) nove sedlo a nejak tam dat aj gumu co by tesnila lepsie a aj by sa menej drala alebo iny napad???
plus plus korea :D
kofi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 267
Dátum registrácie: 05 Máj 2008, 22:26
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Michalovce
Bydlisko alt: 48°47´/21°52´
Bydlisko: okr. MICHALOVCE
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa kofi »

Teraz sa zastavi tesne pod 90°C. Pred tym tesne nad modrymi ciarkami. Stary mozem ofotit ako to tam vyzera. Inac stryko mi vravel ze na Renaulte a Peugeote vraj ma k termostatu aj gumenne tesnenie, ktore ma akokeby zarez a nasadzuje sa na vlozku a tam potom tesni. Ja som mal pri vlozke este pred tym tiez nejake tesnenie, len mi to akosi nikde nepasovalo, ale uz neviem kde skoncilo.
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Tak aj ja mam z19dth a napriklad dnes po ceste zo Zuberca na Donovaly - co je asi 100 km sa mi zohrial presne na 90 az hore na kopci v dedine priamo na Donovaloch :D A potom samozrejme dole z kopca klesla rucicka snad na 40 alebo 60, neviem kolko je minimum na palubovke Saaba :D Ale auticko tiez hned kuri po dvoch - troch kilometroch... Len nie a nie zohriat a uz ked sa aj dostane na prevadzkovu, tak zas pri nezatazenom motore ide dole teplota, myslim, ze to bude termostat. Ked ho vymenim, dam vediet :)
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

urcite je to termostat ale nemas problem s udrziavanim teploty ale neskoro reaguje cize ho pomalsie zatvara a tak ti klesne teplota urcite vymenit a bude to OK :wink:
plus plus korea :D
Používateľov profilový obrázok
orion
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 15:37
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa orion »

ahojte ,
preluskal som to tu a rad by som sa opytal ci niekto nevie co stoji teleso pre termostat na VeB 1,7 dt ?? termostat som nasiel aj v elite aj na autokelly ale teleso nie, niekde mi to tam asi slzy mam taky pocit lebo dostat sa tam je pekna gynekologia... dakujem za typy :)
Opel Vectra B - 1,7TD r.v. 96 :) moj Hektor
Opel Vectra B - 2,2DTI r.v. 02
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

V prípade tohto motora sa mení len vložka. Dosadacia príruba je súčasťou samotného motora. Súčasne je potrebné vymeniť aj tesnenie, to sa však spravidla dodáva spolu s termostatom.

Obrázok
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
orion
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 15:37
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa orion »

macil : mne toto v celku jasne ale po gynekologickom ohmatani lebo oko som tam nedostal som zistil ze tam idu hadice hruba od chladica a jedna ak nie dve tensie no a nad napojenim hadice je mokro.. aspon sa to tak tvari, preto podozrievam to teleso pretoze hadica bola sucha... odtial to kvape na olejovu vanu a iba vtedy ak termostat pusti vodu do chladica... pokial ide iba maly okruh tak voda sa na zemi nehlasi :)
Opel Vectra B - 1,7TD r.v. 96 :) moj Hektor
Opel Vectra B - 2,2DTI r.v. 02
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Tak vymeň tesnenie, alebo tam nacapkaj silikón.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Tak termostat vymeneny. Je to super, ten rozdiel, normalne, ked sa motor zohreje aspon trosku, tak ked sa rucicka zacne hybat, tak pri ustalenej jazde, obrazne povedane doslova je vidiet, ako ta rucicka stupa na prevadzkovu teplotu a potom drzi a drzi, stale, aj dole kopcom, takze termostat bol vadny, ako sme predpokladali. Niet nad jadzu na zohriatom motore... Ci uz ide o spotrebu, alebo o setrenie motora.
Opel Astra 1,7 DTi (Y17DT) Njoy 2003
SAAB 9-3 1,9 TiD (Z19DTH) Vector 2006
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

edulo kolko je u teba prevadzkova teplota a po kolkych kilometroch sa to zohreje?
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

No ak dedukujem spravne, ze rucicky na teplomery na budikoch su 50/70/90/110/130 tak prevadzkovu mam momentalne na 90 stupnoch krasne presne na milimeter. Predtym cez 70 sa dostat bol velky problem, ako som uz vravel, hore na donovaloch som to dosiahol :) A teraz ked nastartujem, po meste sa zohreje na prevadzkovu tak za 10 minut cca 5 - 7 km. A ked idem hned na dialnicu, tak je to aj skor, mozno nejakych 7 - 8 minut, dlzka trasy asi tak isto. Ale pomalicky na 5. pri 90 - 95 cca 2000 otacok.
Opel Astra 1,7 DTi (Y17DT) Njoy 2003
SAAB 9-3 1,9 TiD (Z19DTH) Vector 2006
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"