macil napísal:V prvom rade, tie relátka sú dosť poddimenzované. Jedna 55W žiarovka si z palubnej siete vezme vyše 4,5A.
To žhavenie žiarovky je pravdepodobne spôsobené samotnou konštrukciou obvodu, ktorý ráta s tým, že svetlá sú spínané prostredníctvom relé a nie priamo spínačom na palubnej doske.
To čo navrhuješ by možno mohlo byť riešením, ale podľa mňa už dosť prešpekulovaným.
ad. 1 - to rele vymenim za vecsie (to je nutne)
ad. 2 - VEBE zjavne nema rele na zopnutie stretavacich svetiel (v navode sa o tomto rele nic nepise) ( ja som bol presvedceny ze ma, preto tie male rele )
ad. 3 - dodatocne rele - tak isto je to v navode s astry F (asi prisli na to co to sposobuje ) , akurat oni tam maju este vypinac pred tym rele (cize v rade - kabel od mazania do vypinaca, z vypinaca do rele) po zopnuti rele prepusti prud z poistky c. 32 na ovladanie velkych rele (podla mna by mal byt tu vypinac, cize medzi poistkou c.32 a malym rele ) - lebo toto zapojenie zase sposobuje (aspon u VEBE je to tak), ze ked nechcem pouzit denne svietenie (ja mam vypinac na stalom napeti) vypnem vypinac napajania (rele sa samozrejme zopnu ovladacie prudy niesu prerusene) tak ked zapnem manualny zdruzeny vypinac na parkovacky zapnu sa aj stretavacky / ked vytrhnem kabel veduci s poistky c.32 vsetko sa vrati do normalu
popis kablov na foto:
hnedy - kostra
zlty - stale napetie
modry - kontrolka mazania
cerveny - prud z poistky c. 32
cierne (3ks) - 1ks/1ks prava/lava parkovacka, 1ks(bez buzirky) stretavacky