Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia
Moderátori: dulo, buci_vectra
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Alternator slabo dobija, skokova zmena napetia
Mam problem z dobijanim baterky. Zacal sa vypadkami dobijania co som zistil na podsvieteni ruciciek kedze tak mam tusim 6 alebo 7 diod v serii a zacali tym poklesom viditelne slabo svietit. Viackrat som meral napatie pri nastartovanom motore a bolo na urovni 13,1 V co je dost malo. Ak jazdim kratke vzdialenosti je to videt aj na napeti baterie ktore postupne klesa.
Dnes som si zobral merak do auta napojil ho do zapalovaca a meral napetie pocas jazdy. Zmeral som si ubytok napetia medzi baterkou a zapalovacom a bol zhruba 0,4V. Nameral som tieto hodnoty:
- po nastartovani 14,4 O_o
- po zhruba dvesto metroch kleslo napetie na 12,6V a na tejto hodnote sa drzalo vacsinu casu
- obcasne poklesy na 11,9 voltu, toto bolo viditelne aj na tom podsvieteni, podla toho usudzujem ze tieto vypadky nebyvaju len obcasne ale aj na par desiatok kilometrov.
Poradte cim to je, uhliky, regler ? A hlavne mi prosim poradte aky regler kupit nedavno som uz regler menil pretoze mi altik dobijal viac ako 15 volt a zacala mi skapinat pristrojovka. Nerad by som bol aby sa to pravidelne opakovalo preto ak mate dobre skusenosti s nejakym vyrobcom dajte vedet, ved v dnesnej dobe neni mozne aby pravidelne odchadzal blby regulator napetia.
Dnes som si zobral merak do auta napojil ho do zapalovaca a meral napetie pocas jazdy. Zmeral som si ubytok napetia medzi baterkou a zapalovacom a bol zhruba 0,4V. Nameral som tieto hodnoty:
- po nastartovani 14,4 O_o
- po zhruba dvesto metroch kleslo napetie na 12,6V a na tejto hodnote sa drzalo vacsinu casu
- obcasne poklesy na 11,9 voltu, toto bolo viditelne aj na tom podsvieteni, podla toho usudzujem ze tieto vypadky nebyvaju len obcasne ale aj na par desiatok kilometrov.
Poradte cim to je, uhliky, regler ? A hlavne mi prosim poradte aky regler kupit nedavno som uz regler menil pretoze mi altik dobijal viac ako 15 volt a zacala mi skapinat pristrojovka. Nerad by som bol aby sa to pravidelne opakovalo preto ak mate dobre skusenosti s nejakym vyrobcom dajte vedet, ved v dnesnej dobe neni mozne aby pravidelne odchadzal blby regulator napetia.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- p.s.
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 387
- Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
- Auto: Iná značka
- Bydlisko alt: Karlovarsko
- Bydlisko: KARLOVARSKO
skus nejdřív skontrolovat a očistit svorky a kontakty baterie pak skontroluj očisti popřipodě vyměn oko na přívodu do alternátoru poté skontroluj ukostření kastle a motoru popřípadě skusmo přikostři třeba startovacím kabelem a také skontroluj funkci kontrolky dobíjení
pokud to vše selže uvažuj o repasu altíku avšak pokud altík nese označení delco remy spíš bych scháněl jiný i třeba použitý a to bud BOSCH či Váleo 8)
pokud to vše selže uvažuj o repasu altíku avšak pokud altík nese označení delco remy spíš bych scháněl jiný i třeba použitý a to bud BOSCH či Váleo 8)
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23109
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
tak by nebolo od veci napisat skadial si.....robino.v napísal:a repas altika ti spravim aj ja .
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23109
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
No ja mam skoro identicky problem..Niekedy mi dojiba normal na 14V a niekedy fakt iba ze 12,8V Strasne rozdiely to robi.....A pri nizsich otackach mi to klesne aj pod 12V
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23109
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
To mi je jasne....Lenze neda....Netusim kde moze byt chyba..ci blbe ukostrenie alebo kery ancias.... 

Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Mne to praveze lieta zhruba len medzi tymito hodnotami preto to vidim bud na to ukostrenie alebo uhliky, pripadne nejaky zly kontakt pretoze podla mna keby to bol regulator tak je tam stale akurat nejaka nezmyselna hodnota. Uvidim zajtra sa na to pozrem aj ked bez skusenosti a naradia na to asi moc neporiesim ale sak uvidime. Hlavne som zvedavy aku znacku altika mam. V garazi som nasiel predosly altik znacky Delphi. Neviete niekto co to je zac ? Bolo na nom celkom usmevne made in Korea 

Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
No takze v aute mam altik zn. Delco Remy, ukostrenie kastle a motora je ok. Ked zozenem torx kluce ci ako sa to pise
a budem mat viac casu tak sa na to kuknem. Hlavne som zistil ze typek co mi vymienal predosly altik mi tak genialne poskladal vedenie klimi a kurenia ze to vobec nedosada, clovek sa moze cudovat co ma v aute take zaujmave vone. Takze zatial dik a dam vedet ked bude nieco nove.

Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Dnes som zistil ze je to predsa len kostra. Pretym ked som ju meral tak nebol problem. Dnes sa objavil problem zo startovanim a spravalo sa to uplne nelogicky, hned mi napadla ta kostra vytiahol som startovacie kable, jeden konec som hodil na uchytku od termostatu a druhy rovno na minus pol baterie a auto bezproblemov nastartovalo. Jak som isiel kable odpojit tak pri odpojovani od baterky zaiskrili, bolo aj pocut zmenu chodu motora.
Otazkou je kde je kostreny motor pripadne kde sa najlepsie napojit dalsim kablom k minusku baterie.
Otazkou je kde je kostreny motor pripadne kde sa najlepsie napojit dalsim kablom k minusku baterie.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- p.s.
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 387
- Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
- Auto: Iná značka
- Bydlisko alt: Karlovarsko
- Bydlisko: KARLOVARSKO
u mě de minus za baterkou na držáku je chycen ke kastli a pak to pokračuje pod šroub převodovky.
bud ho celej vyměn nebo natáhni další z baterky přímo pod nákej šroub na převodovce
a at má drát patřičný průměr :!:
bud ho celej vyměn nebo natáhni další z baterky přímo pod nákej šroub na převodovce
a at má drát patřičný průměr :!:
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Takze natiahol som novy kabel od uchytenia motora vedla odmerky na kontrolu oleja. Pri najblizsej jazde zoberem multimeter a uvidim ale urcite uz problemy nebudu.
p.s.: dakujem za radu.
Inac ked som pozeral na vedenie kostry tak mne ide jeden kabel k vodicovmu ulozeniu tlmica ku kostreniu dalsej elektroniky a potom dalsi hruby kabel ide za motor asi ku starteru a alternatoru. Ziadny dalsi kabel tam nemam, teda uz mam
.
p.s.: dakujem za radu.
Inac ked som pozeral na vedenie kostry tak mne ide jeden kabel k vodicovmu ulozeniu tlmica ku kostreniu dalsej elektroniky a potom dalsi hruby kabel ide za motor asi ku starteru a alternatoru. Ziadny dalsi kabel tam nemam, teda uz mam

Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW