Vzdialenosť áut prístroj zmerá, len ak je rozdiel ich rýchlosti menší ako 8 km/h, aby bolo preukázané, že išli súbežne za sebou. Ak teda predbiehate a idete vyššou rýchlosťou, prístroj vás nezachytí.
Takže je to v cajku ak som rýchlejší o 10 km/h tak som v suchu
BMW 528i E39 - w.i.p.
Opel Corsa 1,2 16V 12/99 - rip
Volvo V40 1,8i 5/02
BMW 745i V8 4/03 - ex
si v suchu a zastavia ťa za prekročenie rýchlosti, ideš rýchlo-pokuta, ideš pomaly-pokuta, malý odstup-pokuta, velký odstup-pokuta, ideš v strednom pruhu-pokuta, ideš v lavom pruhu-pokuta, zaplatíš dialničnú známku nevadí to by mal každý kto vlastní auto, dialnica je deravá nevadí, žijeme na SK áno
nedodrzanie bezp. vzdialenosti je vazny problem.
pri pokutovani sa hadam prihliada aj na tu mieru porusenia a okolnosti.
napr. ked je maximalne husta premavka a vsetci maju odstup 15-20 metrov tak je to okolnostami v preprave.
ale ked nie je taka hustota a niekto sa lepi 3-5 metrov za toho predosleho, najma aby ho nutil ist rychlo, lebo ja sa ponahlam, tak to je uplne ine. potom by zadrzanie vodicaku na 1-3 mesiace mohlo posobit vychovne
a obmedzovania sa nebojte, o to ide malokedy, pokial dodrzite zasady:
1. preradit sa do laveho pruhu vcas, tak, aby ste neohrozili toho co tam ide.
2. v lavom pruhu neprekrocit maximalnu povolenu rychlost
3. do praveho pruhu sa zaradit pred vozidlo tak, aby tam bol primerany odstup. napr. 35 metrov
samozrejme vozidla s prednostnou jazdou - treba pustit ...
---
totizto niekto si mysli, ze ak sa ponahla a chce ist v lavom pruhu nepretrzite 140 alebo 180 km/h z BA do Ziliny, najlepsie bez toho aby musel menit rychlost (tempomat)
tak vsetci ostatni maju ist v pravom pruhu zarovno s kamionmi 90-tkou natlaceni ako sardinky
a kazdy koho v lavom pruhu stretne (teda kazdy kto ide pomalsie) toho ohodnoti ako "porusuje predpisy, obmedzuje"
vcera podvecer som mal tu cest ist po nasej uzasnej trojprudovej dialnici, kedze som sa neponahlal, tak som si povedal ze si vyskusam ist presne podla toho co kazu znacky a proste to nejde,v tme aj tak vobec nevidno znacenie na ceste/oranzove/...drzal som sa v strednom pruhu lebo bolo ocividne ze som siel rychlejsie ako par aut v pravom, zrazu sa clovek predomnou napravo rozhodol ze ide do stredneho pruhu,ziadna nebezpecna situacia,normalne sa zaradil co by som inak neriesil,ale tym vytvoril mensi rozostup ako je danych 70 metrov, to som mal akoze skocit na brzdy sakra???lebo v lavo slo auto...ked za toto ma budu chciet pokutovat,tak sa im vysmejem do tvare s otazkou ze ci to myslia vazne...nedalo sa to proste ustrazit a to bola pomerne prazdna dialnica, toto je len dalsi dovod ako obrat slusnych ludi o peniaze
BMW 325ci M-paket 141kW (1995)
Ford Fiesta 1.6 ST Edition 90kW (2010)
jazddu po dialnici maju ucit v autoskole- kto z vas isiel v autoskole po dialnici? alebo praxou ale to je ta horsia moznost lebo vzdy bude viac tych co nemaju skusenosti a prax lebo nemaju zamestnanie ako vodic ......v nemecku a taliansku jazdia okolo velkych miest tiez v strednych pruhoch je to taky velkomestsky sport a trnava s polu z bratislavouje vlastne taky mensi RIM
no, jazdim PO-KE, tam to hadam mat nebudu, pre istotu no, aj ked stale celu dialnicu jazdim v lavom pruhu lebo aj ked tam je povolena 130 ludia chodia 80 a medzi dedinami kde je max 90 chodia 120