ventilator chladica
Moderátori: bukelo, buci_vectra
ventilator chladica
Caute,
doteraz - po nastartovani sa zopol ventilator chladica, po asi 2 minutach sa vypol, odvtedy sa uz nezapinal => prehrieval sa motor v kolonach => vymenil som cidlo (urcite bolo zle, lebo teraz to aj vie nastartovat ked je motor vlazny, s cim bol rpedtym problem).
Teraz - ventilator sa rozbehne a bezi a bezi a bezi a bezi a nevypne nikdy.
Nejake napady? Kto vlastne spusta ventilator? (len to cidlo ci to este ide cez nieco?)
doteraz - po nastartovani sa zopol ventilator chladica, po asi 2 minutach sa vypol, odvtedy sa uz nezapinal => prehrieval sa motor v kolonach => vymenil som cidlo (urcite bolo zle, lebo teraz to aj vie nastartovat ked je motor vlazny, s cim bol rpedtym problem).
Teraz - ventilator sa rozbehne a bezi a bezi a bezi a bezi a nevypne nikdy.
Nejake napady? Kto vlastne spusta ventilator? (len to cidlo ci to este ide cez nieco?)
macil, dedo.miki: Dakujem.
Relatka skusim otestovat, aj ked - doteraz (so zlym spinacom) sa ventilator netocil vobec, cize pochybujem ze by niektore relatko bolo napevno spojene.
A len aby som sa uistil - na tej tvojej scheme je to naozaj spinac (klud, 1. poloha, 2. poloha), ale videl som uz aj schemu tej suciastky, kde to bol len prepinac (1. poloha, 2. poloha).
Cize len pre istotu - ventilator sa nema tocit pri studenom motore, potom 1. poloha(pomaly), potom 2. poloha (rychlo)?
Relatka skusim otestovat, aj ked - doteraz (so zlym spinacom) sa ventilator netocil vobec, cize pochybujem ze by niektore relatko bolo napevno spojene.
A len aby som sa uistil - na tej tvojej scheme je to naozaj spinac (klud, 1. poloha, 2. poloha), ale videl som uz aj schemu tej suciastky, kde to bol len prepinac (1. poloha, 2. poloha).
Cize len pre istotu - ventilator sa nema tocit pri studenom motore, potom 1. poloha(pomaly), potom 2. poloha (rychlo)?
No, bol som sa prave na ten spinac pozriet, som si na 99% isty ze to bude on.
Problem je ze som ho nevedel zmerat, lebo pristup k nemu nie je az taky super a nevedel som sa tam dostat s merakom Takze pojdem do servisu(tam kde mi ho menili) nech mi ho vyberu a odmeriam to priamo tam pred nimi.
V principe su tam len 3 veci ktore to mozu sposobovat: spinac a dve relatka. Pokial by niektore z nich bolo "natrvalo zapecene" tak by sa ventilator tocil furt aj pri vypnutom motore (je pripojeny priamo k baterke, nie cez zapalovanie). Cize to musi byt ten blby spinac, nie?
(Opravte ma ak sa mylim skorej ako pojdem do servisu a eventuelne zo seba spravim idiota... )
Problem je ze som ho nevedel zmerat, lebo pristup k nemu nie je az taky super a nevedel som sa tam dostat s merakom Takze pojdem do servisu(tam kde mi ho menili) nech mi ho vyberu a odmeriam to priamo tam pred nimi.
V principe su tam len 3 veci ktore to mozu sposobovat: spinac a dve relatka. Pokial by niektore z nich bolo "natrvalo zapecene" tak by sa ventilator tocil furt aj pri vypnutom motore (je pripojeny priamo k baterke, nie cez zapalovanie). Cize to musi byt ten blby spinac, nie?
(Opravte ma ak sa mylim skorej ako pojdem do servisu a eventuelne zo seba spravim idiota... )
No, tak nakoniec termospinac vymenili za iny, pravdepodobne aj iny typ, lebo podstatne lacnejsi (necelych 600Sk v Opli).
Fungovalo to ale asi tyzden, a dnes som cestou domov v kolone opat skoro vyvrel. Po prichode na parkovisko som to checkol a ventilator sa pre zmenu vobec netocil Cize z "toci sa stale" som presiel do "netoci sa nikdy"
Popisem ako sa mi sprava kontrolka teploty, a vy mi pls povedzte ze to moze byt aj blbym termostatom, lebo inak by to znamenalo ze mam nejakeho skriatka v elektrike co asi odpaluje cidla
Po chvilke jazdy sa teplota zacne zdvihat, dojde presne do stredu (95st), potom pomerne rychlo klesne na okolo 92-93st a tam sa uz drzi. Dnes: vystupala na 95, klesla dole, a potom uz len veselo stupala a stupala az sa skoro dotkla sto, ale to uz som bol doma, kukol pod kapotu - ventilator sa netocil
Ale ak by to bol termostat ze sa neotvara, tak mi to predsa nema chut zovriet len ked sa plazim/stojim v kolone, ale vzdy, nie???
Fungovalo to ale asi tyzden, a dnes som cestou domov v kolone opat skoro vyvrel. Po prichode na parkovisko som to checkol a ventilator sa pre zmenu vobec netocil Cize z "toci sa stale" som presiel do "netoci sa nikdy"
Popisem ako sa mi sprava kontrolka teploty, a vy mi pls povedzte ze to moze byt aj blbym termostatom, lebo inak by to znamenalo ze mam nejakeho skriatka v elektrike co asi odpaluje cidla
Po chvilke jazdy sa teplota zacne zdvihat, dojde presne do stredu (95st), potom pomerne rychlo klesne na okolo 92-93st a tam sa uz drzi. Dnes: vystupala na 95, klesla dole, a potom uz len veselo stupala a stupala az sa skoro dotkla sto, ale to uz som bol doma, kukol pod kapotu - ventilator sa netocil
Ale ak by to bol termostat ze sa neotvara, tak mi to predsa nema chut zovriet len ked sa plazim/stojim v kolone, ale vzdy, nie???
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23016
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
termostatom podla mna nie.....ale sestra mala tiez dost podobný problém....jej sa cidlo nespustalo preto, lebo mala málo vody a to cidlo je na tom chladiči skoro az na vrchu.....no tak nemalo ziaden kontakt s vodou......
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 08 Júl 2008, 21:00
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Ahojte,
poraďte aj mne... mám problém s chladením klímy. Jednoduche nezopne ventilátor v pravý čas. Dnes sme napĺňali chladivom. Vo chvíli keď stúpol tlak v zariadení sme očakávali, že to zapne, no nezaplo. Namiesto toho rána ako z dela..... až potom to zaplo. Kde hľadať problém (resp. riešenie)? Poistky sú OK.
Astra G 1,8 16V, r.v.1999
poraďte aj mne... mám problém s chladením klímy. Jednoduche nezopne ventilátor v pravý čas. Dnes sme napĺňali chladivom. Vo chvíli keď stúpol tlak v zariadení sme očakávali, že to zapne, no nezaplo. Namiesto toho rána ako z dela..... až potom to zaplo. Kde hľadať problém (resp. riešenie)? Poistky sú OK.
Astra G 1,8 16V, r.v.1999