Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)

Moderátori: bukelo, buci_vectra

JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)

Príspevok od používateľa JaMa »

Při otáčkách motoru (Z17DTH) 1800 - 2000 ot./min se mi ozývá charakteristický zvuk a hlavně nepříjemné vibrace do volantu a stejně tak do klíčku v zapalování. Nejvíce znatelné je to na 4. a 5. rychl. stupeň a stupňuje se to razancí přídání plynu. Po překročení 2000 otáček je klid a auto jede normálně. Jinak znatelné je to taky při ostatních přev. stupních (1-3), kde se ale dané rozmezí otáček překročí mnohem rychleji, takže se to dá překousnout.
Dost to kazí dojem z jízdy - nemáte s tím někdo zkušenost - případně dokonce řešení.. ?
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

pokial by sa jednalo iba o hluk tak je to klin.remen a napinak, vybracie by mohlo sposobovat zavazie na pravej poloosi
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

Signum napísal:pokial by sa jednalo iba o hluk tak je to klin.remen a napinak, vybracie by mohlo sposobovat zavazie na pravej poloosi


Díky za odpověď - ale u háčkové Astry žádné závaží na pravé poloose není - a pokud ano, bylo by zespodu viditelné ?
Používateľov profilový obrázok
clio1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 684
Dátum registrácie: 06 Aug 2009, 12:16
Auto: Zafira A
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa clio1 »

v akom rozmedzí otáčok to robí??
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36841
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Clio, čítali sme prvý príspevok? Veľa ich tu nie je. :wink:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

clio1 napísal:v akom rozmedzí otáčok to robí??


Jak jsem psal, v rozmezí 1850 - 2000 ot./min. - nezávisle na rychlosti.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

a nehovorilo o tomto motore 1.7CDTI , ze ma nekulturny chod a ze sa s tym neda moc robit ?
Lindulo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Poprad

Príspevok od používateľa Lindulo »

Nedá sa s tým robiť nič. Pri otáčkách 1700 - 1900 nastáva nárast kompresie a pretože silentbloky sú u tohto motora viac napevno ako napr. pri TDI u Škody, pri plnom zatlačení plynu sa to prejaví spomenutými vibráciami. Moj recept je, že pri týcho kritických otáčkach tlačím na plyn len jemne a až keď prekročím 2000 otáčok/min stlačím plyn silnejšie (samozrejme pri zohriatom motore). Treba si uvedomiť, že max. krútiaci moment u tohto motora je až pri 2300 ot./min a preto si myslím že počas nárastu otáčok sa deje nasledovné: od 1000 - 1600 ot/min pomáha trasenie eliminovať dvojhmotnostný zotrvačník , od 1700 - 1900 sa deje to čo si popísal (v tom čase motor ešte nie je vo svojom optimálnom prac. pásme) od 2000 ot/min sa motor dostáva do svojho optima a preto trasenie ustupuje.
Lindulo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Poprad

Príspevok od používateľa Lindulo »

Osobne by som to nebral ako nejakú vadu. Aspoň ťa motor naučí ako s ním máš pracovať - že ho netreba podtáčať. Odmení sa ti dlhšou životnosťou a výkonom. Ja radím pri zohriatom motore nasledovne: Nechám otáčky vybehnúť až ku 2900 a až tak preradím na vyšší prevodový stupeň: Takto sa mi otáčky dostanú na cca 2000, odkiaľ opäť plynulo stúpajú ďalej bez nepríjemných pazvukov a vibrácií.
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

Lindulo napísal:Osobne by som to nebral ako nejakú vadu. Aspoň ťa motor naučí ako s ním máš pracovať - že ho netreba podtáčať. Odmení sa ti dlhšou životnosťou a výkonom. Ja radím pri zohriatom motore nasledovne: Nechám otáčky vybehnúť až ku 2900 a až tak preradím na vyšší prevodový stupeň: Takto sa mi otáčky dostanú na cca 2000, odkiaľ opäť plynulo stúpajú ďalej bez nepríjemných pazvukov a vibrácií.


Tento způsob jízdy praktikuju..., moc mě však nebaví stále hlídat otáčkoměr. Těžko říct, jestli je to normální - soudě podle ostatních příspěvků s touto věcí mnoho lidí problém nemá.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

alebo s tym mlcky trpia ?
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

ja tiez citim mierne vibracie pri niektorych otackych od 1500-2000ot no robi to uz nejaku dobu vymenil som aj predny silenblok na motore a nepomohlo - uz bol hodne vybity...... chcem sa opytat ako zistim ci to nie je zavazim na poloosi??? mne cvrlika na kluci co mam zavesene mini meter a opel znak


nedavno som dolieval aj olej v prevodovke chybalo tam cca 4dcl auto ide o nieco tichsie hlavne pri 5-ke ma to nieco s tym spolocne.... manzety su suche nikde nemokva ani nepresakuje olej z prevdovky, mozno tam nikto nikdy ani nepozeral tak asi sa "vyparilo" :lol:
plus plus korea :D
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"