trhnutie pri pustení plynového pedála
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
trhnutie pri pustení plynového pedála
Ahojte, na mojej astre h 1,7 cdti som si všimol, že pri zaradenej rýchlosti a pustení plynového pedála autom šklbne. Nie je to extra silné trhnutie, ale je to cítiť. Najčastejšie sa to deje ak idem povedzme po meste konštantnou rýchlosťou cca 60 km/h a striedavo jemne pridávam a uberám plyn - autom trhne iba pri ubratí plynu. Na mojej služobnej octavii nič také neregistrujem. Máte tento problém aj vy?
- signum CDTI
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 13 Sep 2009, 10:09
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
Na silentbloky som myslel aj ja, ale sa mi to nechce verit pri novom aute... i ked... raz mi jeden pan v jednom oplackom servise povedal, ze bola seria vectier s od vyroby vadnym silentblokom... nejakym strednym...
Takze moze byt aj toto..
Takze moze byt aj toto..
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Čaute, tak bol som v servise, nech sa mi pozrú na tie silentbloky a.....zistili, že silentbloky sú v poriadku. Zobral som teda chalana zo servisu nech sa ide so mnou previesť. Nechal som ho šoférovať. Prešli sme niekoľko kilometrov. Skúšal pridávať a púšťať plyn ale zdalo sa mu to v poriadku. Hovoril, že to jemné trhnutie bude stále trochu cítiť. Tiež mi vravel, že aj rezonancie palubky pri prechode cez kritické otáčky sú v jeho astre silnejšie. (má astru 1,7 cdti chipnutú na 135 koní). To si už ale neviem predstaviť!!! Ja som si myslel, že iba môj opel je taký "vibrátor" - pri prechode cez 1750 ot mi vibruje reprák, kľúč v zapaľovaní a ktovie čo ešte, volant vibruje na voľnobehu, slabé vibrácie cítiť v sedačke. Avšak ako tak čítam aj ostatné príspevky, nie som sám. Nechcem byť kritický voči h-čkovej astre lebo dizajnovo je to veľmi pekné auto a zdá sa, že aj pomerne spoľahlivé avšak na komfort jazdy sa akosi pozabudlo.
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
Ja som bol s Hckovou Astrou spokojny... nevibrovala a netrhala... bola to 1,7 CDTI
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Ahojte Opláci. Nedalo mi to a tak som asi 2 týždne brúsil po internete na rôznych slovenských a zahraničných forách a už asi viem, čo je príčina tohto javu - poškodený dvojhmotnostný zotrvačník. U motoru typu 1,7 cdti leží maximum krútiaceho momentu až pri 2300 otážkach, čo je na diesel dosť vysoko. Auto som kúpil ojazdené so stavom tachometra 120.000. Pokiaľ predchádzajúci majiteľ pravidelne podtáčal motor, t.j. systematicky jazdil v pásme 1500 - 1900 otačok, niet sa čo čudovať.
Rázy od motora do prevodovky, vyššie vibrácie na voľnobehu (v spojení s opotrebovanými silentblokmi), vibrácie palubovky pri prudkom pridaní plynu v otáčkach začiatku kompresie - to všetko može sposobovať zlý štýl jazdy. Následkom podtáčania motora je zničený a obotrebovaný zotrvačník a s tým spojené uvedené javy.
Máte s tým niekto skúsenosti?
Rázy od motora do prevodovky, vyššie vibrácie na voľnobehu (v spojení s opotrebovanými silentblokmi), vibrácie palubovky pri prudkom pridaní plynu v otáčkach začiatku kompresie - to všetko može sposobovať zlý štýl jazdy. Následkom podtáčania motora je zničený a obotrebovaný zotrvačník a s tým spojené uvedené javy.
Máte s tým niekto skúsenosti?
- jimi81
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 11:24
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: prešov
mam 1.7 cdti 74kw a velmi citit tie vibracie ale ak clovek jazdi tak aby sa tym nizkym otackam vzhol tak sa da na to zvyknut.samozrejme kazi to dojem z jazdy ale je to vraj dane konstriukciou motora.uz to niekto na fore rozoberal a prisiel vraj na pricinu .robi to vraj niejake zavazie na pravej -spolujazdcovej poloosi.treba ho odmontovat a vibracie sa stratia.neviem ja som to neskusal tak neviem ci to zabera.
Lada 2101
Peugeot 206, 1.1,40 kw, 2003
Honda HRV 1.6 ,77kw, 2001
Nissan almera 1.5, 72kw, 2003
Opel astra H 1.7cdti sport , 74kw, 2004
Peugeot 206, 1.1,40 kw, 2003
Honda HRV 1.6 ,77kw, 2001
Nissan almera 1.5, 72kw, 2003
Opel astra H 1.7cdti sport , 74kw, 2004
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 31 Mar 2009, 18:49
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trnava
No závažím na poloosi to bude ťažko... to by sa prejavovalo pri uritej rýchlosti a nie pri určitých otáčkach... Mne robí motor podobné teátro a silenbloky sú tiež O.K., len motor držia o hodne viac natuho ako je to na Oktavii. - preto sa prenášajú vybrácie do karosérie. Skorej ma trápi kultúra záberu spojky - dosť mi to pripomína eMBčku... Pri radení je to O.K. ale podraďovať do tri a do dva je strašné. Vždy trhne celým autom. Možno to vyrieši nová spojka, lebo mi to dosť znepríjemňuje život a radosť z jazdy...
...kto má peniaze kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč... Astra G 2.0Di
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Ahoj Barry, este stale trva tvoj problem? Symptomy, ktore popisujes su u mna uplne rovnake. Ak by som mal zistit co to sposobuje a mal by som ist suciastku po suciastke, musel by som vymenit polku auta. Zotrvacnik, snimac vackoveho hriadela, spojkova lamela, sviecky, egr a ja neviem co este.
Ale zistil som, ze najviac sa mi to prejavuje pri dlhšej jazde po dialnici pri zaradenej päťke, t.j. pokiaľ motor dlhsie toci vyssie otacky a poriadne sa zahreje. Vtedy na kazdy aj jemny pohyb plynoveho pedala (hore alebo dolu) citit slabý ráz (trhnutie) vo volante a v pedáli. Pokiaľ zídem z dialnice a idem povedzme v obci a striedavo preradzujem medzi druhým tretím a štvrtým prevodovým stupnom, tak tento jav po chvili uplne zmizne. Ak však zase idem dlhšiu vzdialenost mimo obce a nepotrebujem dlhšie preradzovať po chvili sa to objavi opäť. Este som si vsimol, ze pri studenom motore mi to tiez nerobi.
Predpokladam, preto ze to bude len nejaky snimac suvisiaci s teplotou motora alebo splodin alebo otacok, lebo kebo bolo nieco opotrebovane tak by to asi robilo stale
Ale zistil som, ze najviac sa mi to prejavuje pri dlhšej jazde po dialnici pri zaradenej päťke, t.j. pokiaľ motor dlhsie toci vyssie otacky a poriadne sa zahreje. Vtedy na kazdy aj jemny pohyb plynoveho pedala (hore alebo dolu) citit slabý ráz (trhnutie) vo volante a v pedáli. Pokiaľ zídem z dialnice a idem povedzme v obci a striedavo preradzujem medzi druhým tretím a štvrtým prevodovým stupnom, tak tento jav po chvili uplne zmizne. Ak však zase idem dlhšiu vzdialenost mimo obce a nepotrebujem dlhšie preradzovať po chvili sa to objavi opäť. Este som si vsimol, ze pri studenom motore mi to tiez nerobi.
Predpokladam, preto ze to bude len nejaky snimac suvisiaci s teplotou motora alebo splodin alebo otacok, lebo kebo bolo nieco opotrebovane tak by to asi robilo stale
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 29 Aug 2009, 09:27
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Piešťany
trhanie pri podradovani
Ahojte. Chcel by som sa poradit tiez s mojim problemom. Auto mi pri podradeni trha. Mozem spojku ako len citlivo pustat. Pri rychlosti do 55km/ H auto strpa, citit to na volante i na plyne. Zvuk ani neviem opisat. Pocut ho len pri zaradeni rychlost stupna ked je auto v pohybe. Hrkotavi zvuk. Radit rychlost stupne idu lahko, podradovat tiez, rychlosti nevyskakuju. Olej v prevodovke mam, homokinetycke klby som premazal, silentbloky vporiadku. Dakujem Cibo.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 10:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Poprad
Takže páni, problém je vyriešený. To trhanie pri pustení a v poslednom čase aj stlačení plynového pedála môže spôsobovať niekoľko vecí. V mojom prípade som však postupoval nasledovne:
Dal som nanovo zapojiť a preskúšať všetky hadice a zistili sme, že prívod k vzduchovému filtru bol slabo uchytený. Po opätovnom dotiahnutí auto stále trhalo ale nie až tak silno ako predtým.
Moje podozrenie ostávalo stále na dvohmotnostnom zotrvačníku a keďže mi odišlo spojkové ložisko (pri určitej polohe spojky na neutrále klepalo), dal som rozobrať celý spojkový komplet. Okrem zničeného ložiska mechanik zistil, že zotrvačník je dosť načatý (voľný pohyb tanierov bol viac ako 1 cm). Objednal som preto nový spojkový koplet (ložisko, tanier, lamela, zotrvačník). Cena aj s prácou asi 1.130 eur.
Po tejto výmene uvedené príznaky vymizli na cca 99%. To jedno percento je jemné cuknutie, najmä pri jazde na dialnici alebo v kolóne, keď často dobrzďujem motorom a často púšťam plynový pedál. Prejavuje sa to len občas aj to veľmi slabo, takže to neriešim.
Zničiť zotrvačník na astre h, motor Z17DTH (74 kW) s pätstupňovým manuálom nie je pre bežného užívateľa až taký problém. Dôvodom je samotné odstupňovanie jednotlivých prevodových stupňov. Sú veľmi dlhé. Napríklad na 60 km tacho je optimalne jazdiť s tretím prevodovým stupňom, nie so štvrtým. Až tak sa otáčky dostanú nad dvetisícovú hranicu, kde sú blízko svojho optima. Maximálny krútiaci moment je u tohto typu dieselového motora dosť vysoko (2.300). A tak kolega z práce jazdiaci bežne na fabii 1,2 HTP, ktorý si požičal moje auto sa veľmi čudoval, že mu auto zdochýňalo keď z kruhového objazdu vychádzal na trojke alebo keď v pomaly sa pohybujúcej kolóne mu zdochlo na dvojke. Neviem ako je u novších 1,7 cdti ale myslím, že zavedenie 6 stupňovej prevodovky a vylepšenie priebehu krútiaceho momentu tento problém vyriešilo.
Dal som nanovo zapojiť a preskúšať všetky hadice a zistili sme, že prívod k vzduchovému filtru bol slabo uchytený. Po opätovnom dotiahnutí auto stále trhalo ale nie až tak silno ako predtým.
Moje podozrenie ostávalo stále na dvohmotnostnom zotrvačníku a keďže mi odišlo spojkové ložisko (pri určitej polohe spojky na neutrále klepalo), dal som rozobrať celý spojkový komplet. Okrem zničeného ložiska mechanik zistil, že zotrvačník je dosť načatý (voľný pohyb tanierov bol viac ako 1 cm). Objednal som preto nový spojkový koplet (ložisko, tanier, lamela, zotrvačník). Cena aj s prácou asi 1.130 eur.
Po tejto výmene uvedené príznaky vymizli na cca 99%. To jedno percento je jemné cuknutie, najmä pri jazde na dialnici alebo v kolóne, keď často dobrzďujem motorom a často púšťam plynový pedál. Prejavuje sa to len občas aj to veľmi slabo, takže to neriešim.
Zničiť zotrvačník na astre h, motor Z17DTH (74 kW) s pätstupňovým manuálom nie je pre bežného užívateľa až taký problém. Dôvodom je samotné odstupňovanie jednotlivých prevodových stupňov. Sú veľmi dlhé. Napríklad na 60 km tacho je optimalne jazdiť s tretím prevodovým stupňom, nie so štvrtým. Až tak sa otáčky dostanú nad dvetisícovú hranicu, kde sú blízko svojho optima. Maximálny krútiaci moment je u tohto typu dieselového motora dosť vysoko (2.300). A tak kolega z práce jazdiaci bežne na fabii 1,2 HTP, ktorý si požičal moje auto sa veľmi čudoval, že mu auto zdochýňalo keď z kruhového objazdu vychádzal na trojke alebo keď v pomaly sa pohybujúcej kolóne mu zdochlo na dvojke. Neviem ako je u novších 1,7 cdti ale myslím, že zavedenie 6 stupňovej prevodovky a vylepšenie priebehu krútiaceho momentu tento problém vyriešilo.