Optimálne otáčky vectra c 2.0 dti
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 15 Máj 2010, 19:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Žilina
Optimálne otáčky vectra c 2.0 dti
Zdravím,
rád by som sa spýtal aké sú optimálne otáčky na preraďovanie pri motore 2.0 dti 74kw - 2004?
ide mi o to, že som sa dočítal, že je nebezpečné tento motor podtáčať vzhľadom na problém s dvojhm. zotrv. + agr, avšak nikde sa nemôžem dopracovať k optimálnym otáčkam pre jednotlivé rýchlostné stupne, nakoľko podľa zvuku mi sedia otáčky medzi 1200-1500 - sú to nízke otáčky??? a zároveň by som rád vedel ako je to potom s dobrzďovaním motorom???
nemám žiadne skúsenosti s dieslom doteraz len benzín 1.4-2.0...
Ďakujem.
rád by som sa spýtal aké sú optimálne otáčky na preraďovanie pri motore 2.0 dti 74kw - 2004?
ide mi o to, že som sa dočítal, že je nebezpečné tento motor podtáčať vzhľadom na problém s dvojhm. zotrv. + agr, avšak nikde sa nemôžem dopracovať k optimálnym otáčkam pre jednotlivé rýchlostné stupne, nakoľko podľa zvuku mi sedia otáčky medzi 1200-1500 - sú to nízke otáčky??? a zároveň by som rád vedel ako je to potom s dobrzďovaním motorom???
nemám žiadne skúsenosti s dieslom doteraz len benzín 1.4-2.0...
Ďakujem.
- fester777
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 29 Júl 2009, 22:12
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: NITRA
taj si vysetrit sluch a v druhom pripade tvoju citlivost na okolne vplyvy :roll: . Bo pri tych otackach co tu popisujes by ma vytrhlo zo sedacky asi, sak ti musi triast a nemat tah vobec , to vobec ako necitis ?
optimum je auto drzat pri 1800-2000 otackach zhruba, ja osobne preradujem cca pri 2500 aby mi nespadli otacky nizko pod tu hranicu.
Tymto sposobom jazdy by sa ti velmo rychlo porucali drahe sucasti na to citlive
Ja osobne dobrzdujem kym mi neklesnu otacky pod nejakych 1400 alebo vobec , pod hranicou tusim necelych 1000 alebo 1200 uz neviem presne neni deklarovana nulova spotreba ale normalna
optimum je auto drzat pri 1800-2000 otackach zhruba, ja osobne preradujem cca pri 2500 aby mi nespadli otacky nizko pod tu hranicu.
Tymto sposobom jazdy by sa ti velmo rychlo porucali drahe sucasti na to citlive
Ja osobne dobrzdujem kym mi neklesnu otacky pod nejakych 1400 alebo vobec , pod hranicou tusim necelych 1000 alebo 1200 uz neviem presne neni deklarovana nulova spotreba ale normalna
do12/09:Moja bejvala Skoda Forman(zalozny zdroj v pripade mojej nepritomnosti doma )
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 15 Máj 2010, 19:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Žilina
no práveže to auto pri tých otáčkach je úplne v pohode...nič netrasie a ani sa nedusí.....je mi fakt dosť divne keď mám držať motor po meste pri rýchlosti 50km/h na 3 rýchlostnom stupni ????len preto aby to držalo otáčky nad 1500.....
tak dík sluch mám v poriadku ale vidím že je to len osobných pocitoch a žiadne fakty.....
a ešte mi príde divné, že teda dobrzďuješ cca až po 1000 ale isť na 1200 ti trasie auto????? no neviem...a pri akej rýchlosti potom radíš 5, aby si dosiahol 2500ot.....pri 120km/h????
no poskušam jednotlive prevody a popišem rýhlosť k otáčkam na cca 2000,.....aby sme sa nebavili o virtuálnych veciach...
tak dík sluch mám v poriadku ale vidím že je to len osobných pocitoch a žiadne fakty.....
a ešte mi príde divné, že teda dobrzďuješ cca až po 1000 ale isť na 1200 ti trasie auto????? no neviem...a pri akej rýchlosti potom radíš 5, aby si dosiahol 2500ot.....pri 120km/h????
no poskušam jednotlive prevody a popišem rýhlosť k otáčkam na cca 2000,.....aby sme sa nebavili o virtuálnych veciach...
- fester777
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 29 Júl 2009, 22:12
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: NITRA
vobec sme sa nepochopili :roll:
co je divne na tom ze mas ist na trojke 50 po meste ??? To sme asi divny vsetci. Ja ked idem po meste 50-55 tak si pekne bubla na zhruba 1900-2000.
vies co je divne ? ze nechapes tomu, ze ked motor podtacas tak tym padom rychlejsie zanasas turbo a dalej radsej nebudem menovat , to nemas benzinacik
To som ti pisal priklad pri kolkych otackach ti prestava nulova spotreba(nie ako jazdim) aby si si nemyslel, ze ked budes auto dusit az po 900otacek, ze ti nic nezere a je nieco ine mat auto v tahu a dobrzdovat motorom
Na petku preradujem priblizne pri co ja viem 90km/h netusim, proste pocujem a citim motor ako taha. Nikdy ho nepodtacaj optimum je ho drzat tak okolo 1800-2000 ako som pisal , to uz ako budes jazdit je na tebe kolko chces nasledne investovat do oprav. To ze je obcas dobre , ked je zahriaty motor ho poriadne prehnat po ceste aby si trosku precistil usadeniny v motore, turbe ..., kde neni problem prejst cez 4 tisic je uz pre teba asi fantasmagoria
P.S.: to co si napisal 1200-1500otacok rychlo vymaz z pamete , to je absolutny blud . Inak to auto pojde do kopru.
A to co tu pisem su neni pocity ale ked mam tvoju starsiu sestru(vectru) tak asi nepisem virtualne ale realne veci
co je divne na tom ze mas ist na trojke 50 po meste ??? To sme asi divny vsetci. Ja ked idem po meste 50-55 tak si pekne bubla na zhruba 1900-2000.
vies co je divne ? ze nechapes tomu, ze ked motor podtacas tak tym padom rychlejsie zanasas turbo a dalej radsej nebudem menovat , to nemas benzinacik
To som ti pisal priklad pri kolkych otackach ti prestava nulova spotreba(nie ako jazdim) aby si si nemyslel, ze ked budes auto dusit az po 900otacek, ze ti nic nezere a je nieco ine mat auto v tahu a dobrzdovat motorom
Na petku preradujem priblizne pri co ja viem 90km/h netusim, proste pocujem a citim motor ako taha. Nikdy ho nepodtacaj optimum je ho drzat tak okolo 1800-2000 ako som pisal , to uz ako budes jazdit je na tebe kolko chces nasledne investovat do oprav. To ze je obcas dobre , ked je zahriaty motor ho poriadne prehnat po ceste aby si trosku precistil usadeniny v motore, turbe ..., kde neni problem prejst cez 4 tisic je uz pre teba asi fantasmagoria
P.S.: to co si napisal 1200-1500otacok rychlo vymaz z pamete , to je absolutny blud . Inak to auto pojde do kopru.
A to co tu pisem su neni pocity ale ked mam tvoju starsiu sestru(vectru) tak asi nepisem virtualne ale realne veci
do12/09:Moja bejvala Skoda Forman(zalozny zdroj v pripade mojej nepritomnosti doma )
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 15 Máj 2010, 19:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Žilina
ok.....
- vravím zvyk je zvyk, s vyššími otáčkami nemám problém ale viacmenej pri obiehaní.....
...kedysi boli v tých manuáloch od auta také odporučené rozsahy rýchlostí pre jednotlivé prevodové stupne ...ale v tomto manuáli som to zatiaľ nenašiel.....
....zároveň čo ma zasa veľmi príjemne prekvapilo, po vynulovaní bc som najazdil pár km v meste a spotreba priemerná klesla až na 4.9l tak z toho som bol.....
...pekne ďakujem
- vravím zvyk je zvyk, s vyššími otáčkami nemám problém ale viacmenej pri obiehaní.....
...kedysi boli v tých manuáloch od auta také odporučené rozsahy rýchlostí pre jednotlivé prevodové stupne ...ale v tomto manuáli som to zatiaľ nenašiel.....
....zároveň čo ma zasa veľmi príjemne prekvapilo, po vynulovaní bc som najazdil pár km v meste a spotreba priemerná klesla až na 4.9l tak z toho som bol.....
...pekne ďakujem
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
ja ked mam motor pod 1500 ot tak uz to pocujem ze to nieje ono. ked idem v meste alebo dedine 50km/h tak jednoznacne trojka a auto si ide na 1700ot..
a ked radim na vyssi stupen tak preradzujem cca pri 2000ot alebo viac skratka auto zvycajne drzim v otackach od 1500 do 2300 ot. kludnou jazdou.
ale ak sa trosku ponahlam uz radim pri 3000ot alebo aj viac
niekedy drzim auto pod 1500 ot ale iba na 1,2,3 ale to je iba chvilkove
a ked radim na vyssi stupen tak preradzujem cca pri 2000ot alebo viac skratka auto zvycajne drzim v otackach od 1500 do 2300 ot. kludnou jazdou.
ale ak sa trosku ponahlam uz radim pri 3000ot alebo aj viac
niekedy drzim auto pod 1500 ot ale iba na 1,2,3 ale to je iba chvilkove
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
typek - v autoskole som jazdil na felicii a tam ma ucili jazdit podla otackomeru - co si myslim , ze nebola prilis dobra skola
prve auto som mal bez otackomera a dizlaka a co teraz ? treba pocuvat motor - sam "povie" kedy preradit
prve auto som mal bez otackomera a dizlaka a co teraz ? treba pocuvat motor - sam "povie" kedy preradit
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 15 Máj 2010, 19:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Žilina
tak tak lubo22 súhlasím....práve som sa vrátil a tento príspevok potvrdzuje zhruba to čo sa javí aj mne ako optimum, tých 1500 je ešte znesiteľných hoci už následná prudšia akcelerácia na pôvodnom stupni je biedna....taktiež výkon narastá zopnutím turba cca 2200-2300potom to ide prudšie do cca 4000 a potom akoby zas slabšie....no každopádne to bude otázka zvyku.....lubo22 napísal:ja ked mam motor pod 1500 ot tak uz to pocujem ze to nieje ono. ked idem v meste alebo dedine 50km/h tak jednoznacne trojka a auto si ide na 1700ot..
a ked radim na vyssi stupen tak preradzujem cca pri 2000ot alebo viac skratka auto zvycajne drzim v otackach od 1500 do 2300 ot. kludnou jazdou.
ale ak sa trosku ponahlam uz radim pri 3000ot alebo aj viac
niekedy drzim auto pod 1500 ot ale iba na 1,2,3 ale to je iba chvilkove
to juraj.....ano nižšie otáčky.....nižšia spotreba povedzme že isť 90km/h už na 5stupeň sa dá....a výsledok priemer 5,4l som začal jazdiť na vyššie otáčky :?
- dertypek
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 05 Júl 2009, 18:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topolcany
chalani sak kurnik jazdite a pocujete ci je motor v dobrych otackach .. .. nie ? na to potrebujete citat ake otacky mat pri tej a tej rychlosti ? sak mate nejaky ten oplacky sluch a aj tak nieje dobre jazdit na male otack... zasiera to cely motor a sem tam je dobre prevetrat aj do vysokych otacok nech aj podymi ... aspon sa neusadzaju sracky v motore a vsetko vyleti ..iurai napísal:priznam sa, ze som chodil, ale uz som zabudol.dertypek napísal:co sa uz ludia pytaju na forku jake hovadziny tak to je uz fakt for ... co ste nechodili do autoskoly ?
preto ak vies, tak porad
Opel Vectra B 1998 2.0 DTI ,x20dth , digi. klima , tempomat , 4x airbag , abs , vyhrievane zrkadla......
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
:-kiurai napísal:podla mna 0. neodide cerpadlo
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...