Tak ja jazdím na 2,5 V6 Vectre s automatom a 3.0 V6 Omege s manuálom a ešte BMW 525i s manuálom.
Všetko sú to motory, ktoré musíš milovať, pretože ich údržba a prevádzka stojí dosť veľa.
Nevýhody:
Napríklad do Omegy ide 6,5 litra oleja, takže kupujem 7.
Kupuješ 1,5 x toľko sviečok.
Zapaľovacie káble sú drahšie.
12 litrov chladiacej kvapaliny.
2 katalyzátory (Omega, BMW), 2 lambdasondy.
V prípade rekonštrukcie hlavy 24 ventilov, vodítok, tesnení.
2 tesnenia pod hlavou. Skrátka, motor je komplikovanejší.
Asi ku všetkému v motore je ťažší prístup než u R4 (netýka sa BMW).
Rozvody na V6ku stoja asi 2 x toľko čo na R4 + výmena, ktorú doma nezvládneš, ak nemáš specialwerkzeug KM-13

Čapy a silentbloky na prednej náprave sa skôr opotrebujú (250 kilový motor).
Kľučkovanie po kľukatých cestách s ťažkým motorom nie je také zábavné ako s R4 (menšia agilnosť) a opotrebovanie pneu je vyššie.
Cena pneu je celkovo vyššia (vyšší hmotnostný a rýchlostný index).
PZP je drahšie.
Dnes odčítaná spotreba - jazdím takmer čisté mesto BA (90%):
Vectra 2,5: dlhodobá 9,6
Omega 3.0: dlhodobá 9,5
BMW 525i: 2 mesiace 9,2
Výhody sú:
- kultúra chodu motora a jeho výkon a potom nižšie opotrebovanie motora (pretože beží s nižšími otáčkami, napr. na Vectre iba málokedy vidím viac než 2000 a to takto radí automat).
Takže bezstresová jazda, čo znamená, že problémy a problémové situácie väčšinou ostávajú ďaleko za mnou, predbiehanie na okreskách je sranda a to aj s plným autom. Život je tiež zábavnejší, najmä ak sa podarí držať chvíľu krok s nejakým fakt silným autom (napr. Mercedes E320 a pod.) alebo sa pohrať s nejakým škodováckym TDI pretekárom (To je asi DIagnóza). Ale to sú už detinskosti, čím otvorene priznávam, že občas som detinský.