Rozsvecovanie kontrolky managment motora Opel Astra G 20DTI
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07 Nov 2009, 18:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bardejov
Dnes 05.01.2010 sa nám konečne podarilo požičať podobnú Astru s tým istým motorom a tak sme porovnávali podtlaky a solenoidné ventily. Zistenia sú nasledovné:
- aj keď sme vymenili ostávajúce dva staré solenoidné podtlakové ventily, zlepšenie nenastalo,
- potom sme merali podtlaky na funkčnom a pokazenom motore na jednotlivých podtlakových vetvách:
- Na funkčnom motore pri meraniach jednotlivých bodov podtlakovej vetvy ručička manometra nekmitala a stála medzi 0,8 a 0,9 barr,
- na mojom vákuovka dávala podtlak 0,9 bar (je nová a tak nemá prečo zaostávať), pri jednotlivých vetvách mala ručička manometra výkyvy jedine pri AGR ventile. Dali sme solenoidný ventil z funkčnej Astry a zablendovali vstup do AGR ventilu a čuduj sa svete podtlak držalo na 0,9 bar (ručička manometra nekmitala). Keď sme dali starý solenoid, tak ručička manometra skákala hore dole (strácal sa podtlak). Pri zapojenom funkčnom solenoidnom ventile sa strácal podtlak na AGR ventile (ručička manometra skákala hore-dole).
Pri týchto meraniach sme dospeli k názoru, že je chybný solenoidný ventil (ako dedukovali v Poľsku) a taktiež, že je deravá membrána AGR ventilu a prepúšťa do podtlakovej vetvy vzduch a tu sa stráca podtlak cez membránu AGR.
Pre mňa je to ponaučenie, že namiesto vákuovky som mohol kúpiť nový AGR a solenoidný ventil. A to už som teraz na tie merania pozeral sám, aby som videl na vlastné oči, že čo a ako.
Má niekto typ na lacnejší AGR a solenoidný ventil? Nerád by som sa znovu sklamal.
- aj keď sme vymenili ostávajúce dva staré solenoidné podtlakové ventily, zlepšenie nenastalo,
- potom sme merali podtlaky na funkčnom a pokazenom motore na jednotlivých podtlakových vetvách:
- Na funkčnom motore pri meraniach jednotlivých bodov podtlakovej vetvy ručička manometra nekmitala a stála medzi 0,8 a 0,9 barr,
- na mojom vákuovka dávala podtlak 0,9 bar (je nová a tak nemá prečo zaostávať), pri jednotlivých vetvách mala ručička manometra výkyvy jedine pri AGR ventile. Dali sme solenoidný ventil z funkčnej Astry a zablendovali vstup do AGR ventilu a čuduj sa svete podtlak držalo na 0,9 bar (ručička manometra nekmitala). Keď sme dali starý solenoid, tak ručička manometra skákala hore dole (strácal sa podtlak). Pri zapojenom funkčnom solenoidnom ventile sa strácal podtlak na AGR ventile (ručička manometra skákala hore-dole).
Pri týchto meraniach sme dospeli k názoru, že je chybný solenoidný ventil (ako dedukovali v Poľsku) a taktiež, že je deravá membrána AGR ventilu a prepúšťa do podtlakovej vetvy vzduch a tu sa stráca podtlak cez membránu AGR.
Pre mňa je to ponaučenie, že namiesto vákuovky som mohol kúpiť nový AGR a solenoidný ventil. A to už som teraz na tie merania pozeral sám, aby som videl na vlastné oči, že čo a ako.
Má niekto typ na lacnejší AGR a solenoidný ventil? Nerád by som sa znovu sklamal.
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
Mam podobny problem, ale hlasy mi to iba chybu P 400. pri dlhšej jazde okolo 2000ot sa mi rozsviety kontrolka elektroniky motora, diagnostika vypiše P 400. ked pridam plyn až na podlahu tak kontrolka zhasne. Hadičky okolo podtlaku som menil, takže asi ta vakuovka. . za nazory Dakujem.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
X 1,7 DTL 50KW
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
mrdalklika napísal:Mam podobny problem, ale hlasy mi to iba chybu P 400. pri dlhšej jazde okolo 2000ot sa mi rozsviety kontrolka elektroniky motora, diagnostika vypiše P 400. ked pridam plyn až na podlahu tak kontrolka zhasne. Hadičky okolo podtlaku som menil, takže asi ta vakuovka. . za nazory Dakujem.
Pozor ale Ty mas vakuovku zboku priamo na alternatore.
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
To sa teda mýliš. ja mam vakuovku na vačkovom hriadeli. Keď som ju naposledy montoval tak sa mi nej podarilo zlomiť uško, zavaril som to ale už to nie je ono. Preto mam obavy že za mojimi problémami stoji Vákuová pumpa, musím si zohnať budík a zmerať jej tlaky.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
X 1,7 DTL 50KW
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Tak potom sorry nevedel som ,ze mas 8 ventil.
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07 Nov 2009, 18:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bardejov
Konečne dosiahnutý výsledok snaženia.
Tak ako som sľúbil oznamujem výsledok trápenia:
Naposledy som písal, že sme stanovili konečnú chybu:
- chybný AGR ventil a chybný solenoidný ventil, ktorý ovláda AGR.
Teda pustil som sa do zháňania týchto súčiastok za mne prijateľnejšie ceny.
Solenoidný ventil a jeho vyvýjajúca sa cena:
- OPEL Prešov .... 180,29 € s DPH (151,50 € bez DPH),
- predajňa súčiastok v Gorliciach (Poľsko) 600,- PZL (4.500,- Sk = 149 €),
- zásielkový predaj Autokomplet Slovakia (Orava) 110,- € + 8 € poštovné a balné (toto som objednal, lebo sa zdalo najvýhodnejšie a prišlo na štvrtý deň ako dobierka cez Slovak Parcel Service v pondelok dňa 25.1.2010),
- INTERCARS Nowy Sancz (Poľsko) ........ 58,- € (bez DPH, replika made in India), ale kamarát ho doniesol "ukázať" až vo štvrtok 28.1.2010 "po funuse", keď už som ho kúpil z Oravy z Autokompletu.
Teda prišiel som o ďalších 60,- € (118 - 58 ), lebo dobierkou mi prišiel ten istý solenoid Made in India (Na krabičke pre istotu napísané: Made for german cars). Ale neľutujem to, lebo výsledok sa dostavil a píšem, aby sa niekto ďalší poučil a vedel cenové relácie.
AGR ventil a jeho vyvýjajúca sa cena:
- Opel, resp. www.elitecat.sk ...... 309,39 € s DPH (259,99 € bez DPH),
- používaný z vrakoviska s časťou nasávacieho potrubia ..... 165,97 € (5 000,- Sk)
- nový AGR ventil z INTERCARS Nowy Sancz (Poľsko) ..... 120 € (bez DPH), ktorý som konečne dostal do rúk v piatok 29.1.2010 (aspoň tu som trochu ušetril).
Po namontovaní týchto súčiastok auto ťahá ako divé. Pri skúšobnej jazde hore kopcom na Mihaľov som išiel 110 km/hod (predtým horko-ťažko 30 - 40 km/hod). Teda konečne sa to odstránilo. V nedeľu som rozobral solenoid a našiel som v ňom deravú membránu (nič iné sa v ňom podľa mňa pokaziť nemôže). Teda, keby sa dala zohnať membrána do ventilu, tak to funguje naďalej.
Do konca mi to pomohli dotiahnuť:
Stanislav Kačmár, Bardejov ( autoservis STANO, mobil č. 0905 421 867 ),
Marián Homiak, Kľušov ( firma HOMA, mobil č. 0905 527 268 ).
Najbližšie riešim asi termostat, lebo ručička ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny je skoro stále na nule.
Naposledy som písal, že sme stanovili konečnú chybu:
- chybný AGR ventil a chybný solenoidný ventil, ktorý ovláda AGR.
Teda pustil som sa do zháňania týchto súčiastok za mne prijateľnejšie ceny.
Solenoidný ventil a jeho vyvýjajúca sa cena:
- OPEL Prešov .... 180,29 € s DPH (151,50 € bez DPH),
- predajňa súčiastok v Gorliciach (Poľsko) 600,- PZL (4.500,- Sk = 149 €),
- zásielkový predaj Autokomplet Slovakia (Orava) 110,- € + 8 € poštovné a balné (toto som objednal, lebo sa zdalo najvýhodnejšie a prišlo na štvrtý deň ako dobierka cez Slovak Parcel Service v pondelok dňa 25.1.2010),
- INTERCARS Nowy Sancz (Poľsko) ........ 58,- € (bez DPH, replika made in India), ale kamarát ho doniesol "ukázať" až vo štvrtok 28.1.2010 "po funuse", keď už som ho kúpil z Oravy z Autokompletu.
Teda prišiel som o ďalších 60,- € (118 - 58 ), lebo dobierkou mi prišiel ten istý solenoid Made in India (Na krabičke pre istotu napísané: Made for german cars). Ale neľutujem to, lebo výsledok sa dostavil a píšem, aby sa niekto ďalší poučil a vedel cenové relácie.
AGR ventil a jeho vyvýjajúca sa cena:
- Opel, resp. www.elitecat.sk ...... 309,39 € s DPH (259,99 € bez DPH),
- používaný z vrakoviska s časťou nasávacieho potrubia ..... 165,97 € (5 000,- Sk)
- nový AGR ventil z INTERCARS Nowy Sancz (Poľsko) ..... 120 € (bez DPH), ktorý som konečne dostal do rúk v piatok 29.1.2010 (aspoň tu som trochu ušetril).
Po namontovaní týchto súčiastok auto ťahá ako divé. Pri skúšobnej jazde hore kopcom na Mihaľov som išiel 110 km/hod (predtým horko-ťažko 30 - 40 km/hod). Teda konečne sa to odstránilo. V nedeľu som rozobral solenoid a našiel som v ňom deravú membránu (nič iné sa v ňom podľa mňa pokaziť nemôže). Teda, keby sa dala zohnať membrána do ventilu, tak to funguje naďalej.
Do konca mi to pomohli dotiahnuť:
Stanislav Kačmár, Bardejov ( autoservis STANO, mobil č. 0905 421 867 ),
Marián Homiak, Kľušov ( firma HOMA, mobil č. 0905 527 268 ).
Najbližšie riešim asi termostat, lebo ručička ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny je skoro stále na nule.
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07 Nov 2009, 18:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bardejov
Vrchnák som dosť neodborne otvoril a do nájdenej trhliny v membráne som vložil pero:
Obrazok klikni sem:
http://imgupload.sk/images/k61fjv7dsu2rgnx5tc3d.jpg
A kde zohnať novú membránu zatiaľ netuším. Žeby niekde z Indie, kde to vyrábajú, či by neposlali zopár kusov. Keď ide ventil za 58 €, tak membrána musí byť smiešna položka, ale píše na boku ventilu U.S. patent a čísla, tak neviem koľko je poplatok za využitie u.s. patentu.
::: iurai : Obrazok ma 2 MB, preto zmena na odkaz :::
Obrazok klikni sem:
http://imgupload.sk/images/k61fjv7dsu2rgnx5tc3d.jpg
A kde zohnať novú membránu zatiaľ netuším. Žeby niekde z Indie, kde to vyrábajú, či by neposlali zopár kusov. Keď ide ventil za 58 €, tak membrána musí byť smiešna položka, ale píše na boku ventilu U.S. patent a čísla, tak neviem koľko je poplatok za využitie u.s. patentu.
::: iurai : Obrazok ma 2 MB, preto zmena na odkaz :::
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
Re: Konečne dosiahnutý výsledok snaženia.
VladoBJ, moja pochvala za tvoj rozbor problemu !VladoBJ napísal:Tak ako som sľúbil oznamujem výsledok trápenia:
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07 Nov 2009, 18:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bardejov
Za veľkosť obrázka sa ospravedlňujem, ale dával som ho prvýkrát do fóra a chcel som, aby bol podrobný a časti viditeľné.
Solenoidný ventil pri opatrnom rozložení sa dá bez problémov zložiť. Sú tam len dierky a západky (žiadna skrutka).
A na zistenie môjho problému mi pomohla funkčná podobná Astra s takým istým motorom, merač podtlaku a možno aj "zdravý gazdovský rozum", keď odborníci zlyhávajú.
Solenoidný ventil pri opatrnom rozložení sa dá bez problémov zložiť. Sú tam len dierky a západky (žiadna skrutka).
A na zistenie môjho problému mi pomohla funkčná podobná Astra s takým istým motorom, merač podtlaku a možno aj "zdravý gazdovský rozum", keď odborníci zlyhávajú.
caute potrebujem poradit.vcera som cistil horne sacie potrubie a bolo take zanesene ze bolo volne iba 30% z priemeru otvorov.no po zlozeni ked som isiel do kopca tak mi rozsvietilo kontrolku motora no pri 4000 otackach.auto je teraz brutalne zivsie,a ked sa to rozvietilo aj tak tahalo do kopca no uz nie tak.po vypnuti a znovunastartovani ide ok.aj na rovinke sa to rozsvietilo az pri 4500 otackach.erg je ok piestik beha a je premazany.nemoze mat pricinu to vycistenie ked je to uz ciste a je tam viac miesta pre spaliny.doteraz mi to spravilo len raz asi pred 6 mesiacmi a to som dal dole len erg a precistil a zase vsetko ok.pojdem asi na diagnostyku no chcem vediet aj vas nazor.
ASTRA G X20 DTL 60kw rv1998 caravan
Astra j 1.6 cdti 81kw
Astra j 1.6 cdti 81kw
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 23 Jún 2009, 21:33
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trnava, Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
caute mam podobny problem a myslel som si uz asi 5x ze to bude to co som zrovna dal vymenit
prosim o radu ako postupovat
za studena nemam zadny problem
ked odstavim nachvilu auto a teple ho nastartujem tak na volnobehu sa mi to chova ako keby to slo skapat kazdych par sekund
pri rozbehu ma tendenciu zdochnut. ked ju vytocim tak sa to da prekonat ale je to neprijemne ked nemam na krizovatke/parkovani ziadnu istotu
ked idem pod 2000 otacok tak zarachoce ako keby sa zasekavali klapky a straca vykon dymi na bielo a potom naskoci kontrolka motora.
ked ho trosku viac vytocim nad 3000 a pustim plyn tak zhasne a ide zase dobre. tento stav sa mi opakuje prakticky furt
niekedy ked zapnem tempomat tak pri 2000 otackach to robi take "hore dole" s tym dymenim a stratou vykonu
pripadne ked drzim rovnaky plyn tak mi auto nezrychluje linearne ale po takych ako keby mini skokoch
je to vectra b 1997 x20DTL 177000 km
vymenil som vakuovku (stara nerobila podtlak na tej mensej hadicke), 1 solenoidovy ventil (pouzity, skusil som ho na vsetkych 3 poziciach, novy EGR ventil
ked mi to tak zdochina a vypnem motor tak tam co su tie 2 solenoidy to tak ako keby piska. neviem ci je to normalne ze ked tam opadava ten podtlak alebo co...
zapnuta alebo vypnuta klima na to nema vplyv. jedine co ma na to vplyv mam pocit je teplota lebo stalo sa mi to uz aj ked bolo strasne horuco a mal som auto cely den na slnku. inak za studena to ozaj nerobi.
podtlakove hadice som este nemenil ale v servise mi povedali ze su ok tak isto ako sanie.
este ma napada snimac tlaku v tom sacom potrubi pripadne pod vakuovkou je taky maly dzindzik a do toho ide tiez hadicka ale neviem co to je a naco to sluzi. nasiel som na nete ze to je nejaky vacuum box
prosim o radu ako postupovat
za studena nemam zadny problem
ked odstavim nachvilu auto a teple ho nastartujem tak na volnobehu sa mi to chova ako keby to slo skapat kazdych par sekund
pri rozbehu ma tendenciu zdochnut. ked ju vytocim tak sa to da prekonat ale je to neprijemne ked nemam na krizovatke/parkovani ziadnu istotu
ked idem pod 2000 otacok tak zarachoce ako keby sa zasekavali klapky a straca vykon dymi na bielo a potom naskoci kontrolka motora.
ked ho trosku viac vytocim nad 3000 a pustim plyn tak zhasne a ide zase dobre. tento stav sa mi opakuje prakticky furt
niekedy ked zapnem tempomat tak pri 2000 otackach to robi take "hore dole" s tym dymenim a stratou vykonu
pripadne ked drzim rovnaky plyn tak mi auto nezrychluje linearne ale po takych ako keby mini skokoch
je to vectra b 1997 x20DTL 177000 km
vymenil som vakuovku (stara nerobila podtlak na tej mensej hadicke), 1 solenoidovy ventil (pouzity, skusil som ho na vsetkych 3 poziciach, novy EGR ventil
ked mi to tak zdochina a vypnem motor tak tam co su tie 2 solenoidy to tak ako keby piska. neviem ci je to normalne ze ked tam opadava ten podtlak alebo co...
zapnuta alebo vypnuta klima na to nema vplyv. jedine co ma na to vplyv mam pocit je teplota lebo stalo sa mi to uz aj ked bolo strasne horuco a mal som auto cely den na slnku. inak za studena to ozaj nerobi.
podtlakove hadice som este nemenil ale v servise mi povedali ze su ok tak isto ako sanie.
este ma napada snimac tlaku v tom sacom potrubi pripadne pod vakuovkou je taky maly dzindzik a do toho ide tiez hadicka ale neviem co to je a naco to sluzi. nasiel som na nete ze to je nejaky vacuum box
- MajklNajt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Bydlisko: BB
Moze P1125 znamenat v konecnom dosledku aj zapchaty senzor tlaku sania? Myslim z vnutra sania, kde sa zanasaju aj klapky tym bordelom.
Ma senzor tlaku sania suvis s ovladanim solenoidu turba? Pretoze mi niekedy z casu na cas prestane fungovat solenoid na turbe, ale pritom je samotny solenoid funkcny. Cize chyba bude v privode napatia do solenoidu. Preto sa pytam ci toto vstupne napatie solenoidu riadi snimac tlaku sania, alebo ci ma na to nejaky vplyv.
Senzor tlaku sania nevykazuje ziadnu chybu, podtlak v systeme je dobry, EGR, klapky, hadicky, spoje a solenoidy taktiez.
Iba problem so solenoidom turba - aj ked je dobry :roll:
Ma senzor tlaku sania suvis s ovladanim solenoidu turba? Pretoze mi niekedy z casu na cas prestane fungovat solenoid na turbe, ale pritom je samotny solenoid funkcny. Cize chyba bude v privode napatia do solenoidu. Preto sa pytam ci toto vstupne napatie solenoidu riadi snimac tlaku sania, alebo ci ma na to nejaky vplyv.
Senzor tlaku sania nevykazuje ziadnu chybu, podtlak v systeme je dobry, EGR, klapky, hadicky, spoje a solenoidy taktiez.
Iba problem so solenoidom turba - aj ked je dobry :roll:
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
r.v. 2000 edition, sedan