klimatizácia

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
loocky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 19 Jan 2007, 13:20
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa loocky »

Sršeň napísal:
loocky napísal:no jasne, hrkotanie prestalo hned ako sa to naplnilo. to hrkotalo preto, lebo tam bolo uz malo naplne, ale jakmile to bolo naplnene, tak to zacalo chladit ako besne a hrkot prestal. cia



Tak to si ma potešila :wink:


tak v to dufam, lebo som sa vtedy bala co s tym je. ze to bude horsie, ale nakoniec to bolo kvoli naplni. ved tam bola este od vyroby.
dufam, ze je to aj tvoj pripad. cia
OPEL ASTRA G r.v. 2000 1,4 16V 66 kW
EDICIA 2000
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

Lea...porad kde si ides plnit klimu...zatial som tuto sluzbu nepotreboval ale tiez nieco zacalo hrkotat cez celu pristrojovku tak to chcem dat pozriet.
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Sršeň

Príspevok od používateľa Sršeň »

loocky napísal:
Sršeň napísal:
loocky napísal:no jasne, hrkotanie prestalo hned ako sa to naplnilo. to hrkotalo preto, lebo tam bolo uz malo naplne, ale jakmile to bolo naplnene, tak to zacalo chladit ako besne a hrkot prestal. cia



Tak to si ma potešila :wink:


tak v to dufam, lebo som sa vtedy bala co s tym je. ze to bude horsie, ale nakoniec to bolo kvoli naplni. ved tam bola este od vyroby.
dufam, ze je to aj tvoj pripad. cia


No to dúfam, zajtra to idem dať naplniť a odrazu aj dezinfikovať. Sám som zvedavý ako to dopadne :wink:
Používateľov profilový obrázok
loocky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 19 Jan 2007, 13:20
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať používateľa:

klima

Príspevok od používateľa loocky »

ako casto davate doplnovat klimu? ja som to davala minuly rok a vcera som musela zasa. je to normalne? lebo bol tam aj nejaky panko a hovoril, ze aj on to dava kazdy rok plnit.
skusali sme aj nastartovat a zapnut ju po dotlakovani a tlak nepadal. moze to niekde tak pomalinky unikat, ze to ten rok vydrzi a potom ju treba obnovit, alebo je bezne chodit takto kazdy rok a davat ju plnit? diky cia
OPEL ASTRA G r.v. 2000 1,4 16V 66 kW
EDICIA 2000
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Nemyslím, že je to bežné. Ja som dával plniť klímu 3 roky potom, čo som auto kúpil a aj to len preto, lebo pri búračke si to odniesol chladič. Kedy bola plnená predtým, netuším.
Zrejme máš niekde malý únik.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Adik

Príspevok od používateľa Adik »

Keď je klíma prázdna je bez tlaku.v klíme sú dva tlakové spínače.1 Tlakový spínač má dve polohy ktoré sleduje.Jedna je podtlaková a druhá pretlaková. Keď je problém z chladičom (upchatý) zaučínkuje podtlaková a ak je problém z výparnikom (radiátor chladenia) tak vysokotlaká.
V každom prípade keď je klíma bez plynu tlakový spínač to blokuje a klíma sa nezapne v žiadnom prípade. Ak je plynu málo zvykne klíma pracovať v impulzoch.T.j. kompresor natlačí plyn potom nemá čo nasávať klesne tlak vypne spojka kompresora.Tlak sa pomaly zvýši a cyklus sa opakuje.Od motora počuť cvaknutia.
V každom prípade každý chladiar najsamprv vytvorí v systéme vákuum a potom po dajme tomu pol hodine ho skontroluje.Netesnosť sa zisťuje veľmi obtiažne ide o skúsenosti chladiara. V Košiciach naplnenie klímy stojí cca 650 Sk. :D :roll: :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

macil napísal:Nemyslím, že je to bežné. Ja som dával plniť klímu 3 roky potom, čo som auto kúpil a aj to len preto, lebo pri búračke si to odniesol chladič. Kedy bola plnená predtým, netuším.
Zrejme máš niekde malý únik.


klimy maju urcitu prirodzenu netesnost - cez spoje. vraj okolo 10% naplne rocne. takze aspon 6 rokov by to malo vydrzat.


ak ju treba plnit raz rocne, to je chyba - maly unik. taky sa zial niekedy tazko hlada. velke uniky sa hladaju lahko
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Adik napísal:.v klíme sú dva tlakové spínače.1 Tlakový spínač má dve polohy ktoré sleduje.Jedna je podtlaková a druhá pretlaková....


s tymi tlakmi to nie je uplne presne.

Spinac tlaku je typicky 3-tlaky.
je aj na zvacsenie rychlosti ventilatora a na nudzove vypnutie, ak by chladic klimy nestihal chladit medium

Myslim si, ze Vectra, Astra a mozno aj ine Ople maju kompresor s premennym vykonom (prepravnym objemom) na zaklade tlakovej regulacie. - Harisson V5 alebo podobne
Taky kompresor je STALE ZAPNUTY, ak je klima zapnuta a je system v poriadku.

(Na rozdiel od starsieho systemu bez regulacie, kde sa kompresor vypol vzdy , ked teplota vyparnika sla k 0 stupnov. U tychto aut sa kompresor striedavo zapina a vypina)
Adik

Príspevok od používateľa Adik »

To áno.Ja som to chcel len v skratke.O klíme by sa dalo písať veľa ale to myslím nie je hlavným problémom.Ak ušlo médium väčšinou je to spojmi. No v krajnom prípade to môže byť aj kompresorom.Keď je všetko OK tak médium musí vydržať aspoň 4 roky. :D
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

@loocky - uz ked som cital Tvoj prvy prispevok a potom juchuu, klima naplnena, bezi, vedel som, ze nie nadlho.

Takze o co tu vacsinou ide?

Klima je komplikovane zariadenie.
Obsahuje mnoho casti a je zavisla na presnom mnozstve chladiva R134A. predtym sa pouzival cpavok a ine skodlive chemikalie, teraz zasadne R134A.

A teraz k veci.
1. unik chladiva je v 99% pripadoch popri oske komprika (zodraty tesniaci kruzok), toto je v 99% pripadoch neopravitelne, resp. neoplati sa opravovat
2. ak sa meni kompresor, musi sa menit aj susic a odkalovac
3. R134A je iba medium, okrem neho je sucastou krvneho obehu klimy olej a chemikalia, ktora svetielkuje pod UV ziarenim. VZDY! A ak vam niekto do klimy fukne za par stoviek iba R134A, piestiky v kompriku sa rychlo zoderu

Takze asi tak. Nech teda chlapci, co klimu plnili vezmu UV lampu a nech badaju. Aj tak asi zistia to, co som sem napisal.

PS: preco tak mudrujem? Stravil som mnoho casu na:
http://www.aircondition.com/
:)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Kajo napísal:A teraz k veci.
1. unik chladiva je v 99% pripadoch popri oske komprika (zodraty tesniaci kruzok), toto je v 99% pripadoch neopravitelne, resp. neoplati sa opravovat
2. ak sa meni kompresor, musi sa menit aj susic a odkalovac
3. R134A je iba medium, okrem neho je sucastou krvneho obehu klimy olej a chemikalia, ktora svetielkuje pod UV ziarenim. VZDY! A ak vam niekto do klimy fukne za par stoviek iba R134A, piestiky v kompriku sa rychlo zoderu


Opel ma v klime urcite slabe miesta. napriklad hadice co sa predieraju

k oleju:

stretol si sa s tym, ze by niekto vakuoval klimu a potom tam dal len chladivo ?
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

Po začatí používania klimatizácie a po jej následnom vypnutí (pri zapnutom vetraní) je cítiť v aute vlhký vzduch a mierne sa mi orosí aj čelné sklo nad výduchom ofuku. Príklad: idem autom so zapnutou klímou. Auto odstavím pred obchodom. Po vrátení sa do auta, naštartovaní a pustení len vetrania je cítiť vlhký vzduch a orosí sa čelné sklo. Voda z chladenia sa mi netratí, tak že predpokladám že je to skondenzovaná voda z výparníka klimy. Ale pri pustenej klime sa pod autom robí mláka vody, presne pod ramenom predného pravého kolesa, tak že kondenzát odteká. Neriešili ste niekto podobný problém, respektíve nemáte nejakú fintu ako prečistiť odvodňovacie kanáliky bez toho aby som musel rozobrať pol auta? Alebo kde hľadať problém?
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Po vypnutí klímy budeš vlhkosť cítiť vždy. Trubky výparníka sú pokryté námrazou a prúdiaci teplý vzduch zvonku tú vlhkosť strháva so sebou.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Adik

Príspevok od používateľa Adik »

Presne tak. Ja zvyknem hneď ako sa pohnem stiahnem predné okná a jazdou to odvetrám. :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Rasto napísal:Po začatí používania klimatizácie a po jej následnom vypnutí (pri zapnutom vetraní) je cítiť v aute vlhký vzduch a mierne sa mi orosí aj čelné sklo nad výduchom ofuku. Príklad: idem autom so zapnutou klímou. Auto odstavím pred obchodom. Po vrátení sa do auta, naštartovaní a pustení len vetrania je cítiť vlhký vzduch a orosí sa čelné sklo. Voda z chladenia sa mi netratí, tak že predpokladám že je to skondenzovaná voda z výparníka klimy. Ale pri pustenej klime sa pod autom robí mláka vody, presne pod ramenom predného pravého kolesa, tak že kondenzát odteká. Neriešili ste niekto podobný problém, respektíve nemáte nejakú fintu ako prečistiť odvodňovacie kanáliky bez toho aby som musel rozobrať pol auta? Alebo kde hľadať problém?


v com si myslis, ze je problem ?
myslim si, ze to je normalne, ze z vypnutej klimy ide vlhky vzduch

a je dobre, ze Ti odteka voda z klimy. znamena to, ze nemas zapchaty odtok. (pokial ti nezblnka v skrini kurenia)

este je otazka, kde presne vyustuje odvodovy kanalik na Astre - lebo odtial by mala ist voda
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

Problém vidím v tom že na predchádzajúcej Astre sa to čelné sklo po vypnutí klímy nerosilo. S rosením mám problém aj keď auto stojí po vypnutí klímy dlhšiu dobu (napr. od poobedia jedného dňa do rána druhého dňa). Ráno sadnem do auta, pustím vetranie a sklo sa jemne orosí. Zhruba po 2 minútach sa opäť vysuší a je jedno či mám nastavený teplý alebo studený vzduch.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"