CORSA 1,3 CDTI problem s EGR chyba P0400

Moderátori: bukelo, dulo

abeljozef

CORSA 1,3 CDTI problem s EGR chyba P0400

Príspevok od používateľa abeljozef »

Zdravim pani mam tu jednu problemovu corsu a pred tym nez objednam novy EGR ventil chcel by som sa este poradit.

Corsa prisla zo svietiacou kontrolkou "servis" po napichnuti KTS kou okrem problemom zo zhavenim (vadne zhavice) mam stale problem P0400 - recyrkulacia vyfukovych plynov. Dal som dole elektricku cast ventilu (cievku) a zistil som ze samotny ventil je zaseknuty. Manualne som ho stlacil ale nspat sa nevratil. Ventil som rozhodil a uz chodi bez problemov. Nasledne som sa zameral na sacie potrubie. Zo sania som postupne dostal prec hodne vela sajrajtu a vycistil som aj samotny kovovy injektor ktorym sa zmiesavaju vyfukove plyny zo sacim vzduchom. Po zlozeni som spravil testovaciu jazdu. Paradoxne sa najskor zavada P0400 neprejavyla ale objavil sa novy problem - sklbanie motora pri prechode z rezimu udrziavania rychlosti do rezimu miernej akceleracie. Motor casto krat niekolko krat zasklbal. Prave v tedy ked v pri nizkom vykone je recirkulacia vyfukovych plynov aktivna. Neskor sa aj znova v pamati zavad objavila chyba P0400. Tak som umyselne odpojil EGR ventil a sklbanie prestalo.

Uz sa chystam objednat novy EGR ventil a este by som sa chcel spytat ci som nieco neprehliadol.

Vopred dakujem za kazdu radu.

P.S. ked ten EGR ventyl budem chciet cely dostat von musim odsrobovat 2 sroby ktore ho drzia na hlave motora. Lenze neni tam klasicka hlavica - T40 je malo T45 je vela. Viete mi poradit kde by som sa tie sroby vedel zohnat spravny nadstavec.
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

podla tohoto obrazka je tam este nejaky chladic vyfukovych plynov,nejake trubky kde by to podla mna mohlo byt este zapchate tym humusom.treba to podrobnejsie rozobrat a precistit,hlavne pozor na tesnenia


Obrázok
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
abeljozef

Príspevok od používateľa abeljozef »

Nevies nahodou aka hlavica pasuje na tie sroby ktorymi je prisrobovany k hlave ?

Dik za nakres :wink:
pepem
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 26 Nov 2006, 12:25
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: PN

EGR

Príspevok od používateľa pepem »

zdar
aka je to verzia? 51,55,66kW?
lebo co viem pri odpojeni EGR u 51kW verzie to robi problem prave pri prechodovych stavoch - pri akceleracii si cez EGR prisava cast vzduchu, ked turbo este nema pozadovane tocky a nedava pozadovany tlak
ked nabehne tlak EGR sa zavre

inak z mudrej knihy o 1,3 JTD:

Pri teplote chladiacej kapaliny > 20° C a 800 - 3000 ot/min riadi riadiaca jednotka vstrekovanie obdåžníkovým signálom elektroventil EGR.

Pri zmene signálu PWM presune cievka ventilu EGR kuželku a umožní tak prúdenie spalín z výfukového do sacieho zberaèa. Tím sú dosahnuté dva výsledky:

* zníži se objem privádzaného vzduchu
* zníži se teplota spalovania (úèinkom výskytu inertních plynov) s následným znížením tvorby NOx (oxidov dusíku).

Platí: ak je pro urèitý poèet otáèok motoru stanovené nasatie urèitého množstva vzduchu (Qam) a meraè prietoèného množstva vzduchu namería menšiu hodnotu (Qar), rozdiel (Qgr) predstavuje hodnotu množstva recirkulovaného plynu.

Qam - Qar = Qgr

Qam = teoretické množstvo vzduchu uložené v pamäti

Qar = skutoèné množstvo vzduchu

Qgr = množstvo recirkulovaných plynov

Pre riazenie elektroventilu EGR sa používa signál o atmosférickom tlaku, ktorý umožòuje identifikovat nadmorskú výšku a znížit prípadne množstvo recirkulovaných plynov a tým aj dymivost motoru.
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

Doporucujem taktiez preprogramovat RJ motora najnovsou verziou SW.
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
abeljozef

Príspevok od používateľa abeljozef »

Ono to prave ze sklbe ked je ten EGR ventil pripojeny. Po dopojeni som to sklbanie nepostrehol.

Vykon motora teraz neviem presne povedat lebo som do konca buduceho tyzdna v CR a pokracujem az ked sa vratim. Hend po navrate ho sem doplnim.

Viete akym sposobom preveruje RJ motora spravnu funkcnost recyrkulacie spalin ? Nema ziadny prietokovy snimac a jedine co ma napada je cidlo plniacich tlakov na sani ktore je za injektorom EGR.

Da sa ta mudra kniha o 1,3 JTD niekde kupit ?

V com by mohol byt problem zo SW RJ motora ?
Mate niekto vybavenie na jeho preflashnutie a aj spravny SW ?

Vdaka za odpovede.
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29197
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

abeljozef napísal:Nevies nahodou aka hlavica pasuje na tie sroby ktorymi je prisrobovany k hlave ?

Dik za nakres :wink:
neviem ako na Cckovej, ale na Bckovej sa mi to tusim podarilo aj klasickym 6 hranom, tusim 8smickou...
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
pepem
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 26 Nov 2006, 12:25
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: PN

Príspevok od používateľa pepem »

abeljozef napísal:
Viete akym sposobom preveruje RJ motora spravnu funkcnost recyrkulacie spalin ? Nema ziadny prietokovy snimac a jedine co ma napada je cidlo plniacich tlakov na sani ktore je za injektorom EGR.




teplota + prietok z MAF vs teoreticke hodnoty z mapy RJ
samotny EGR nedava signal o tom ako je otvoreny, ale ked nie je ok, tak toto nesedi
Napísať odpoveď

Návrat na "CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA"