Problem po zaselpeni EGR ventila

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Smoke642

Problem po zaselpeni EGR ventila

Príspevok od používateľa Smoke642 »

Zdravim, chcel by som sa opytat, kde som spravil chybu. Po precitani mnoho prispevkoch na fore som sa rozhodol ze si ERG zaslepim. Po zlozeni som si urobil podla toho tesnenia z 1,2mm plechu v rovnakom tvare (aj s dieramy na skrutky)ale bez jedneho otvoru a zlozil to v poradi ze som najskor dal tesnenie a potom tu moju zaslepku. Auto nastartovalo ako vzdy pred tym bez problemov, aj otacky bez zmeny. Tak som siel na skusobnu jazdu. Po prejdeny cca 40km som zastal na pumpe a auto mi hned po vyradeny zdochlo. Znova som nastartoval a bez problemov chytilo a otacky drzalo kolo 800 ako obvykle. Lenze ked som pridal plyn ci uz na volnobehu alebo som sa chcel pohnut v jednoke auto hned zdchlo...toto sa zopakovalo asi 10x. Nechal som ho stat asi 30min ze ked vychladne dojdem aspon domov a zaslepku vyhodim. Lenze problem ostal aj po ochladeny motora. Tak som bol nuteny na pumpe vybrat tu zaslepku a potom uz auto slo normalne. Co som vlastne pokazil, alebo kde som spravil chybu?
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Nenarazala ti ihla EGRka na zaslepku?
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

nie, to nie...som zaslepil ten druhy otvor
Používateľov profilový obrázok
tomi1583
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1870
Dátum registrácie: 29 Apr 2009, 19:30
Auto: Vectra C
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa tomi1583 »

hmm haluz mne to facha v pohode "klop klop" :lol:
Opel Vectra C caravan Z19DT rv.2008
Opel Astra G sedan X18XE1 rv.1998(Limo) KO
Skoda Favorit Sport Line KO
Kontakt - 0903606992
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Pockaj aky druhy otvor? Sak zaslepuje sa priestor medzi EGRkom a potrubim. Akurat s EGRka vychadza ihla kus dalej ako po zaslepku tak sa robi bud s dierkou v strede alebo prehlbena ak sa nemylim...
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Používateľov profilový obrázok
tomi1583
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1870
Dátum registrácie: 29 Apr 2009, 19:30
Auto: Vectra C
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa tomi1583 »

komo ja som mal napr, otvory dva tak ni stacilo zaslepit jeden z nich aby EGRko nedostavalo teply vzduch

cize beha beha ale naprazdno
Opel Vectra C caravan Z19DT rv.2008
Opel Astra G sedan X18XE1 rv.1998(Limo) KO
Skoda Favorit Sport Line KO
Kontakt - 0903606992
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

No na EGR ventile som mal jeden otvor a duhy bol uzavrety ihlcou. Zaslepil som to tak ze tam kde bol ten otvor som dal zaslepku z plechu (vlastne som spravil podla tesnenia co tam bolo kopiu ale uz bez diery na ten otvor). Takze to vypadalo tak ze na potrubie som dal ten plech com som si vyrezal,nato plechove tesnenie co tam bolo a potom egr vetnil.
peto105L
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 20:37
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Zilina

Príspevok od používateľa peto105L »

to Smoke642.... Čeče ze by zaslepene EGRko malo takyto vpliv na chod motora? Rozmyslam ze ci riadiaca jednotka pri otvoreni EGR neprivre skrtiacu klapku( v motore Z16XE plne elektricka) lebo caka nejaku hmotnost vzduchu s5 do sania s vyfuku a nie noveho vzduchu s filtra a nesposobi to taketo problemy. lebo vid moje prispevky ja mam EGR ventil ktory sa pridiera (zarucene- nasiel som ho zaseknuty v otvorenej pozicii a bolo ho dost problematicke ho manualne zavret) a moj motor pri tychto problemoch trha a po vyradeni rychlosti vzdy zdochne tak ako tebe teraz. Teraz ma napada iba jedno---zaslepenie EGR vyhodit von a dat tam novy alebo zaruicene funkcny EGR ventil. Neni niekto v okoli ZA s funkcnym EGR a tak dobry ze by mi ho na skusku pozicial? :D
Astra G 1,6 16V 74kW, Z16XE ,Tmavomodra metla , r.v.2003
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

Tak toto presne napadlo aj mna, len som tiez nikoho nenasiel. Ak by sa nasiel niekto z okolia lc a kludne aj dalej, dojdem a som ochotny aj nejake euri zato zaplatit... Motor je 1,6 16v Z16XE
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

Skús sa spýtať v Opli či sa nedá novším softvérom riadiacej jednotky motora úplne deaktivovať EGR ventil.
Ak nie a budeš koupovať nový, tak sa spýtaj v Opli na EGR ventil kat. číslo: 58 51 604. Mal by to byť repas a je asi o 85 EUR lacnejší ako nový, s tým že im necháš ten Tvoj starý.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

Parada diky, skocim tam. Len som cital ze v opli su zbytocne drahe, neda sa cez net zohnat lacnejsie? Ale aj tak by som to najradsej najskor vyskusal ci je problem v tom EGR lebo ak vyvalim 350eur za novy a nepomoze tak ma porazi.
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

EGR ventil kat. číslo: 58 51 604 stojí 120 EUR. Neviem z akého dôvodu si ho zaslepoval - to tu nepíšeš. Ak Ti svietila na palubke nejaká kontrolka, tak v prvom rade diagnostika. Inak je to len tápanie a zbytočné vyhadzovanie peňazí.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

No problem som mal takyto: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=11031 , na diagnostike som bol uz 3x, dva krat z toho nic, raz nahodna chyba (nepamatam uz cislo) ale ze vraj egr ventilu. Bol uz aj pozerany ale a ze je cisty len ked som si ho vybral ja, vsimol som si ze sa vobec neda pohnut tou ihlicou, myslim ze by mala ist do vnutra ale vobec nejde ani pohnut a este aj nieco v nom hrka po zatraseny...preto som ho chcel len zaslepit aj ked myslim ze tym ze je zaseknuty zavrety je tiez v podstate zaslepeny. Auto ide v pohode moc na nom dalej nejazdim max tak do prace co mam 15km vtedy bezproblemove. Len ked sa vyberiem na dlhsiu cestu tak nad 30km sa prejavuje to trhanie a na vylnobehu zdochynanie motora. Po urcitom case zavada prejde sama aj ked pokracujem v jazde, ak zastanem, staci tak na 10min uz je v poriadku tiez. Nerobi to vobec pravidelne a ani som nenasiel okolosti za ktorych to spravi.
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

Škoda že si nepamätáš kód tej chyby, keď Ti svietila kontrolka emisií. EGR ventil začína pracovať až po zohriatí motora myslím že na 70 C. Po zaslepení EGR a jeho následnej aktivácií RJ motora, by sa mala rozsvietiť kontrolka emisí, ale auto by nemalo zdochnúť. Indikovala by sa chyba nedostatočnej recilkulácie výfukových plynov (RJ dostane hlásenie z ventilu že je otvorený, ale nedôjde k zmene podtlaku v saní).
Skús to ešte tak, že zaslep ventil a odpoj z neho konektor.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

a ked odpojim konektor nebude blbnut RJ alebo nieco ine? jazdit tak moct nebudem? takze ta vymena ma neminie?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36827
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Prvou podmienkou úspešného zaslepenia EGR, je funkčný ventil. Jednou z tých ďalších je ochota RJ zaslepený EGR ignorovať a to u väčšiny motorov s dvomi lambdami možné nie je.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

EGR ventil ako som už písal sa u tohto typu motora stáva aktívnym až keď teplota vody dosiahne 70 C. Ventil potom pracuje v celom rozmedzí otáčok motora a veľkosť jeho otvorenia riadi RJ motora v závislosti od požadovaného výkonu, v podstate sa dá povedať, že čím viac je plynový pedál na podlahe, tým sa ventil viac otvára. Ak nie je plynový pedál zošliapnutý, tak EGR je zatvorený (tak že aj pri radení rýchlostných stupňov sa EGR zatvára a otvára). Ak je vypočítaná poloha plynového pedálu viac ako cca 17%, RJ aktivuje EGR.
Z tohto vyplýva že Tvoje problémy môže spôsobovať EGR (po dlhšej jazde pri mierne zošliapnutom pedáli trhavý chod motora, na voľnobehu stopovanie), ktorý sa zasekáva v otvorenej polohe. Pri voľnobehu sa nasáva veľa výfukových splodín a RJ motora nie je schopná udržať voľnobežné otáčky až do tej miery že sa motor zastaví. To isté nastáva aj pri nezošliapnutom pedáli, alebo ak je zošliapnutý do tých 17 % svojej polohy. Dochádza k nedokonalému spaľovaniu vo valcoch a motor „trhá“. Ak pridáš plyn, tak sa dostaneš do situácie kedy prúdenie spalín cez zaseknutý ventil zodpovedá polohe plynového pedálu a auto ide OK.
Jednou z ciest ako vylúčiť alebo potvrdiť chybu EGR je požičať si ho od niekoho na skúšku, a ak nie je od koho, tak ho zaslepiť. Účelom je zamedziť prúdeniu spalín späť do sania bez ohľadu na to či ventil je dobrý alebo zlý. Bude síce svietiť kotrolka emisií, ale ak motor nebude stopovať a potrhávať, tak problém je v EGR. Ak motor aj po zaslepení potrháva a stopuje, musí sa problém hľadať inde.
Tým že sa odpojí konektor od EGR, riadiaca jednotka zistí hneď že ventil nie je v poriadku a sama ho zablokuje. Problém môže byť aj v obvode spätného hlásenia z EGR, kedy ventil síce pracuje správne, ale posiela zlú informáciu o tom ako je skutočne otvorený.
Všetky tieto informácie sa dajú overiť aj prostredníctvom diagnostiky, ak poznáš niekoho s OP COMom, alebo AB COMom, tak v blokoch meraných hodnôt nájdeš všetko čo potrebuješ. V OP COMe sa dá EGR ventil aj skúšať cez test akčných členov.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Používateľov profilový obrázok
cico333
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 20 Okt 2008, 18:43
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nová Dubnica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa cico333 »

Cauky, vidim ze tento problem sa tu riesi tak aj ja sa pripojim vcera zacala diagnostika svietit....dnes som vyblikal 1405 - poskodeny EGR ventil...zda sa ze mam uz inteligentnejsiu Astrulu je to 2/98....vymenit ci co s nim? Zatial auto taha dobre iba na volnobehu to nejak brble a basuje..pocut urcitu nerovnomernost chodu....ale nezdochyna
Astra F -CC98 X16XEL
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

Rasto citam ze si z Prievidze. Ak by sa dalo, a mas ten soft nato, vedel by som za tebou s tym dojst a pozrel by si sa nato. Navela by som za tych 120eur aj ten EGR ventil zober a vymenil ho za moj. Zaplatim aj za tu diagnostiku, len ak by to bolo mozne, vedel by som dojst len niekedy mimo pracovnych dni alebo cez tyzden ale po sietej.
Smoke642

Príspevok od používateľa Smoke642 »

Parada, tak problem vyrieseny. Kupil som novy EGR ventil v opli za 120euri a auto ide bez problemov. Diky moc za rady :)
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"