Problem po zaselpeni EGR ventila
Moderátori: bukelo, buci_vectra
Problem po zaselpeni EGR ventila
Zdravim, chcel by som sa opytat, kde som spravil chybu. Po precitani mnoho prispevkoch na fore som sa rozhodol ze si ERG zaslepim. Po zlozeni som si urobil podla toho tesnenia z 1,2mm plechu v rovnakom tvare (aj s dieramy na skrutky)ale bez jedneho otvoru a zlozil to v poradi ze som najskor dal tesnenie a potom tu moju zaslepku. Auto nastartovalo ako vzdy pred tym bez problemov, aj otacky bez zmeny. Tak som siel na skusobnu jazdu. Po prejdeny cca 40km som zastal na pumpe a auto mi hned po vyradeny zdochlo. Znova som nastartoval a bez problemov chytilo a otacky drzalo kolo 800 ako obvykle. Lenze ked som pridal plyn ci uz na volnobehu alebo som sa chcel pohnut v jednoke auto hned zdchlo...toto sa zopakovalo asi 10x. Nechal som ho stat asi 30min ze ked vychladne dojdem aspon domov a zaslepku vyhodim. Lenze problem ostal aj po ochladeny motora. Tak som bol nuteny na pumpe vybrat tu zaslepku a potom uz auto slo normalne. Co som vlastne pokazil, alebo kde som spravil chybu?
No na EGR ventile som mal jeden otvor a duhy bol uzavrety ihlcou. Zaslepil som to tak ze tam kde bol ten otvor som dal zaslepku z plechu (vlastne som spravil podla tesnenia co tam bolo kopiu ale uz bez diery na ten otvor). Takze to vypadalo tak ze na potrubie som dal ten plech com som si vyrezal,nato plechove tesnenie co tam bolo a potom egr vetnil.
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 02 Júl 2009, 20:37
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Zilina
to Smoke642.... Čeče ze by zaslepene EGRko malo takyto vpliv na chod motora? Rozmyslam ze ci riadiaca jednotka pri otvoreni EGR neprivre skrtiacu klapku( v motore Z16XE plne elektricka) lebo caka nejaku hmotnost vzduchu s5 do sania s vyfuku a nie noveho vzduchu s filtra a nesposobi to taketo problemy. lebo vid moje prispevky ja mam EGR ventil ktory sa pridiera (zarucene- nasiel som ho zaseknuty v otvorenej pozicii a bolo ho dost problematicke ho manualne zavret) a moj motor pri tychto problemoch trha a po vyradeni rychlosti vzdy zdochne tak ako tebe teraz. Teraz ma napada iba jedno---zaslepenie EGR vyhodit von a dat tam novy alebo zaruicene funkcny EGR ventil. Neni niekto v okoli ZA s funkcnym EGR a tak dobry ze by mi ho na skusku pozicial?
Astra G 1,6 16V 74kW, Z16XE ,Tmavomodra metla , r.v.2003
- Rasto
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 882
- Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prievidza
- Bydlisko: Prievidza
Skús sa spýtať v Opli či sa nedá novším softvérom riadiacej jednotky motora úplne deaktivovať EGR ventil.
Ak nie a budeš koupovať nový, tak sa spýtaj v Opli na EGR ventil kat. číslo: 58 51 604. Mal by to byť repas a je asi o 85 EUR lacnejší ako nový, s tým že im necháš ten Tvoj starý.
Ak nie a budeš koupovať nový, tak sa spýtaj v Opli na EGR ventil kat. číslo: 58 51 604. Mal by to byť repas a je asi o 85 EUR lacnejší ako nový, s tým že im necháš ten Tvoj starý.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Rasto
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 882
- Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prievidza
- Bydlisko: Prievidza
EGR ventil kat. číslo: 58 51 604 stojí 120 EUR. Neviem z akého dôvodu si ho zaslepoval - to tu nepíšeš. Ak Ti svietila na palubke nejaká kontrolka, tak v prvom rade diagnostika. Inak je to len tápanie a zbytočné vyhadzovanie peňazí.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
No problem som mal takyto: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=11031 , na diagnostike som bol uz 3x, dva krat z toho nic, raz nahodna chyba (nepamatam uz cislo) ale ze vraj egr ventilu. Bol uz aj pozerany ale a ze je cisty len ked som si ho vybral ja, vsimol som si ze sa vobec neda pohnut tou ihlicou, myslim ze by mala ist do vnutra ale vobec nejde ani pohnut a este aj nieco v nom hrka po zatraseny...preto som ho chcel len zaslepit aj ked myslim ze tym ze je zaseknuty zavrety je tiez v podstate zaslepeny. Auto ide v pohode moc na nom dalej nejazdim max tak do prace co mam 15km vtedy bezproblemove. Len ked sa vyberiem na dlhsiu cestu tak nad 30km sa prejavuje to trhanie a na vylnobehu zdochynanie motora. Po urcitom case zavada prejde sama aj ked pokracujem v jazde, ak zastanem, staci tak na 10min uz je v poriadku tiez. Nerobi to vobec pravidelne a ani som nenasiel okolosti za ktorych to spravi.
- Rasto
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 882
- Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prievidza
- Bydlisko: Prievidza
Škoda že si nepamätáš kód tej chyby, keď Ti svietila kontrolka emisií. EGR ventil začína pracovať až po zohriatí motora myslím že na 70 C. Po zaslepení EGR a jeho následnej aktivácií RJ motora, by sa mala rozsvietiť kontrolka emisí, ale auto by nemalo zdochnúť. Indikovala by sa chyba nedostatočnej recilkulácie výfukových plynov (RJ dostane hlásenie z ventilu že je otvorený, ale nedôjde k zmene podtlaku v saní).
Skús to ešte tak, že zaslep ventil a odpoj z neho konektor.
Skús to ešte tak, že zaslep ventil a odpoj z neho konektor.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Rasto
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 882
- Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prievidza
- Bydlisko: Prievidza
EGR ventil ako som už písal sa u tohto typu motora stáva aktívnym až keď teplota vody dosiahne 70 C. Ventil potom pracuje v celom rozmedzí otáčok motora a veľkosť jeho otvorenia riadi RJ motora v závislosti od požadovaného výkonu, v podstate sa dá povedať, že čím viac je plynový pedál na podlahe, tým sa ventil viac otvára. Ak nie je plynový pedál zošliapnutý, tak EGR je zatvorený (tak že aj pri radení rýchlostných stupňov sa EGR zatvára a otvára). Ak je vypočítaná poloha plynového pedálu viac ako cca 17%, RJ aktivuje EGR.
Z tohto vyplýva že Tvoje problémy môže spôsobovať EGR (po dlhšej jazde pri mierne zošliapnutom pedáli trhavý chod motora, na voľnobehu stopovanie), ktorý sa zasekáva v otvorenej polohe. Pri voľnobehu sa nasáva veľa výfukových splodín a RJ motora nie je schopná udržať voľnobežné otáčky až do tej miery že sa motor zastaví. To isté nastáva aj pri nezošliapnutom pedáli, alebo ak je zošliapnutý do tých 17 % svojej polohy. Dochádza k nedokonalému spaľovaniu vo valcoch a motor „trhá“. Ak pridáš plyn, tak sa dostaneš do situácie kedy prúdenie spalín cez zaseknutý ventil zodpovedá polohe plynového pedálu a auto ide OK.
Jednou z ciest ako vylúčiť alebo potvrdiť chybu EGR je požičať si ho od niekoho na skúšku, a ak nie je od koho, tak ho zaslepiť. Účelom je zamedziť prúdeniu spalín späť do sania bez ohľadu na to či ventil je dobrý alebo zlý. Bude síce svietiť kotrolka emisií, ale ak motor nebude stopovať a potrhávať, tak problém je v EGR. Ak motor aj po zaslepení potrháva a stopuje, musí sa problém hľadať inde.
Tým že sa odpojí konektor od EGR, riadiaca jednotka zistí hneď že ventil nie je v poriadku a sama ho zablokuje. Problém môže byť aj v obvode spätného hlásenia z EGR, kedy ventil síce pracuje správne, ale posiela zlú informáciu o tom ako je skutočne otvorený.
Všetky tieto informácie sa dajú overiť aj prostredníctvom diagnostiky, ak poznáš niekoho s OP COMom, alebo AB COMom, tak v blokoch meraných hodnôt nájdeš všetko čo potrebuješ. V OP COMe sa dá EGR ventil aj skúšať cez test akčných členov.
Z tohto vyplýva že Tvoje problémy môže spôsobovať EGR (po dlhšej jazde pri mierne zošliapnutom pedáli trhavý chod motora, na voľnobehu stopovanie), ktorý sa zasekáva v otvorenej polohe. Pri voľnobehu sa nasáva veľa výfukových splodín a RJ motora nie je schopná udržať voľnobežné otáčky až do tej miery že sa motor zastaví. To isté nastáva aj pri nezošliapnutom pedáli, alebo ak je zošliapnutý do tých 17 % svojej polohy. Dochádza k nedokonalému spaľovaniu vo valcoch a motor „trhá“. Ak pridáš plyn, tak sa dostaneš do situácie kedy prúdenie spalín cez zaseknutý ventil zodpovedá polohe plynového pedálu a auto ide OK.
Jednou z ciest ako vylúčiť alebo potvrdiť chybu EGR je požičať si ho od niekoho na skúšku, a ak nie je od koho, tak ho zaslepiť. Účelom je zamedziť prúdeniu spalín späť do sania bez ohľadu na to či ventil je dobrý alebo zlý. Bude síce svietiť kotrolka emisií, ale ak motor nebude stopovať a potrhávať, tak problém je v EGR. Ak motor aj po zaslepení potrháva a stopuje, musí sa problém hľadať inde.
Tým že sa odpojí konektor od EGR, riadiaca jednotka zistí hneď že ventil nie je v poriadku a sama ho zablokuje. Problém môže byť aj v obvode spätného hlásenia z EGR, kedy ventil síce pracuje správne, ale posiela zlú informáciu o tom ako je skutočne otvorený.
Všetky tieto informácie sa dajú overiť aj prostredníctvom diagnostiky, ak poznáš niekoho s OP COMom, alebo AB COMom, tak v blokoch meraných hodnôt nájdeš všetko čo potrebuješ. V OP COMe sa dá EGR ventil aj skúšať cez test akčných členov.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
- cico333
- Nový užívateľ
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 20 Okt 2008, 18:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nová Dubnica
- Kontaktovať používateľa:
Cauky, vidim ze tento problem sa tu riesi tak aj ja sa pripojim vcera zacala diagnostika svietit....dnes som vyblikal 1405 - poskodeny EGR ventil...zda sa ze mam uz inteligentnejsiu Astrulu je to 2/98....vymenit ci co s nim? Zatial auto taha dobre iba na volnobehu to nejak brble a basuje..pocut urcitu nerovnomernost chodu....ale nezdochyna
Astra F -CC98 X16XEL
Rasto citam ze si z Prievidze. Ak by sa dalo, a mas ten soft nato, vedel by som za tebou s tym dojst a pozrel by si sa nato. Navela by som za tych 120eur aj ten EGR ventil zober a vymenil ho za moj. Zaplatim aj za tu diagnostiku, len ak by to bolo mozne, vedel by som dojst len niekedy mimo pracovnych dni alebo cez tyzden ale po sietej.