snimanie teploty nasavaneho vzduchu
Moderátor: dulo
snimanie teploty nasavaneho vzduchu
Opel Omega B 2.5 V6 r.v. 1998, motor Y26SE
riadiaca jednotka nema na vystupe pre cidlo teploty nasavaneho vzduchu napatie a ukazuje default hodnotu -65 stupnov. (mala by byt +20)
<br>
Original by tam mal byt motor X25XE. <br>
Auto som kupil povodne uz s vymenenym motorom Y26SE,
vtedy sa tento problem neobjavil.<br>
Minuly rok som vymenil motor za X
XE a upgradovali mi program v RJ. <br>
Teraz som tam vratil motor Y26SE ktory tam bol a nastal hore popisany problem.<br>
Vie niekto poradit, co sa s tym da urobit? Staci downgrade software alebo je aj ina cesta?<br>
riadiaca jednotka nema na vystupe pre cidlo teploty nasavaneho vzduchu napatie a ukazuje default hodnotu -65 stupnov. (mala by byt +20)
<br>
Original by tam mal byt motor X25XE. <br>
Auto som kupil povodne uz s vymenenym motorom Y26SE,
vtedy sa tento problem neobjavil.<br>
Minuly rok som vymenil motor za X
XE a upgradovali mi program v RJ. <br>
Teraz som tam vratil motor Y26SE ktory tam bol a nastal hore popisany problem.<br>
Vie niekto poradit, co sa s tym da urobit? Staci downgrade software alebo je aj ina cesta?<br>
to je o pocite :) alebo nie?
minuly rok som sa nechal prehovorit a neurobil som dobre.langdon2 napísal:Boze, naco stale tie motory menis?
narval som do toho penazi skoro tolko ako teraz za generalku celeho motora aj spojky a vysledok stal za ho... tovu katastrofu

teraz je to ako to ma byt, dokonca lepsie ako v case kupy, len ten snimac ma se... hneva, bolo by to ako ceresnicka na torte. Teraz sa za to auto nemusim hanbit ani keby som ho chcel predat.
ked je cidlo odpojene tak na vystupe z RJ by malo byt nejake napatie presne neviem kolko, ale malo by byt a nie je.iurai napísal:ako si to myslel s tym vystupom a napatim ?
nejako mi to nedava zmysel
Predpokladam, ze je to tym, ze je tam trochu iny model motora, nez software predpoklada a preto tam nedava napatie.
Mozno by pomohla zmena verzie SW v RJ, mozno na to vie niekto nejaky hack. Stacilo by mi, keby tam bola spon spravna nahradna hodnota 20 stupnov, ktoru ma mat RJ v pripade, ze je cidlo odpojene, ale ta nahradna hodnota je tam -65 stupnov!
navyse, s motorom X25XE, ktory je predpisany pre toto auto nemam zmerany vystup z RJ, takze neviem s urcitostou predpokladat, ci je to problem RJ alebo toho, ze je tam iny model motora. Ale kedze s X25XE tam tento problem nebol, vychadzam z predpokladu, ze je to inym modelom motora a teda treba ten software nejako ohackovat alebo mozno by pomohla ina verzia software.
ja som sa pozrel do schemy na vectru x25xe.jsw napísal:ked je cidlo odpojene tak na vystupe z RJ by malo byt nejake napatie presne neviem kolko, ale malo by byt a nie je.iurai napísal:ako si to myslel s tym vystupom a napatim ?
nejako mi to nedava zmysel
Predpokladam, ze je to tym, ze je tam trochu iny model motora, nez software predpoklada a preto tam nedava napatie.
Mozno by pomohla zmena verzie SW v RJ, mozno na to vie niekto nejaky hack. Stacilo by mi, keby tam bola spon spravna nahradna hodnota 20 stupnov, ktoru ma mat RJ v pripade, ze je cidlo odpojene, ale ta nahradna hodnota je tam -65 stupnov!
navyse, s motorom X25XE, ktory je predpisany pre toto auto nemam zmerany vystup z RJ, takze neviem s urcitostou predpokladat, ci je to problem RJ alebo toho, ze je tam iny model motora. Ale kedze s X25XE tam tento problem nebol, vychadzam z predpokladu, ze je to inym modelom motora a teda treba ten software nejako ohackovat alebo mozno by pomohla ina verzia software.
tam jedinym vystupom z RJ je napajane nielen cidlo teploty, ale aj ine cidla, cca 6 kusov. ak by tam napatie chybalo, tak by to robilo velke problemy
y26se mozno nema cidlo teploty vzduchu. v scheme som ho nenasiel
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku
x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku
tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.
usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku
x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku
tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.
usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.
ad: gulas
Asi sa dlhsie rozpisem, ale ak to v buducnosti niekomu pomoze v uvahach, tak nech to tu je.iurai napísal:y26se mozno nema cidlo teploty vzduchu. v scheme som ho nenasiel
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku
x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku
tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.
usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.
x25xe ma tiez styri lambda sondy, vsetky 6-valce maju 4.
auto je original vyrobene s x25xe motorom, teda je tam vsetko k tomuto motoru.
ked som ho kupoval, tak tam bol motor Y26SE, na co ma predchadzajuci majitel neupozornil, ale kedze vsetko fungovalo tak ako malo, tak som o tom ani nepotreboval vediet. Pravne dosledky nebudeme diskutovat.
Problem nastal, ked mi odislo tesnenie pod hlavou valcov minuly rok. Kedze bola zrejme vysoka konjunktura a ja som asi nenatrafil na spravne servisy, vsetci mi vycislovali len pretesnenie motora na cca 50.000 a to bez zaruky ... a to som bol akurat po vymene kladiek a remena lahsi o 20.000
takze som cirou nahodou dostal do daru motor X25XE, ktory sice tesnil, ale inac uz bol dost pouzity a vela veci na nom nebolo v poriadku. Ten mi v jednom servise celkom lacno prelozili, ale zial uz to nevedeli dotiahnut do konca, lebo nemali diagnostiku na ople.
Tak som zhanal dalsi servis, kde by mi to dali dohromady, aby to aspon trochu chodilo, hladal som mesiac, nasiel som cez internet servis kde robili opla, aj mali dobre referencie, tam ma to stalo dalsie peniaze, ale nakoniec sa v aute dalo vozit. (so zatatymi zubami). Az tam ma upozornili, ze som tam mal predtym iny motor nez je predpisny pre tento typ auta. A ze teraz tam mam taky ako tam ma byt. Problem bol vsak v tom, ze ani tam to nedotiahli do konca, ani ma neupoornili ze je tam problem ze nedolieha pravy veniec vyfukoveho potrubia, a ze je to tam urvane. A to som mal u nich uz druhu reklamaciu. Takze nakoniec som im celkom emotivne povedal, ze im budem robit "dobre meno" medzi vsetkymi oplakmi.
Takze som jazdil na "neuplnej robote" ale nemal som z toho dobry pocit. A sem tam sa pridali dalsie drobne opravy, a cirou nahodou som natrafil na servis, kde bol super pristup k robote a parkrat som tam bol vzdy dobre vybaveny. Takze nakoniec sme sa dohodli, ze mi pretesnia ten moj odlozeny motor, ktory bol inac v super stave a podla toho ako vyzerali valce nemal za sebou ani 100.000 km, a vratia mi ho tam. Musim pochvalit, robota rychla a kvalitna, kazda praca, kazdy diel konzultovany vopred, dodrzana cena.
Ale na nestandartne elektricke stavy proste nestacili, ale to som od nich vedel vopred. Aj tak sa snazili urobit co sa dalo, vsetko mi pomerali, skontrolovali kabelaz a podobne..
Takze teraz mam tam motor, s ktorym som to auto kupil, len je to asi v tom, ze skutocne to potrebuje nejaky hack, alebo mozno len ine nastavenie RJ..
Predtym mala RJ nahratu verziu SW z roku 1995, minuly rok po prvej vymene mi tam nahrali nejaku aktualnejsiu.
Zial, nie som clovek co si robi vsetko sam, mozno by ma aj bavilo vrtat sa v tom, ale som vytazeny v dvoch zamestnaniach, takze si nemozem dovolit tak narocneho konicka. beznu udrzbu si sice porobim a vela veci by som si aj mohol urobit sam, ale jednoducho na to nemam cas. A to este sa musim starat aj o auto manzelky, (Frontera na obrazku, a to ani nehovorim ze aj o manzelku:) takze som radsej, ked mi niekto pomoze kvalifikovanou radou, pripadne pomocnou rukou. Ja zase mozem pomoc inym v mojej profesii, pripadne beznou pomocou - financne

Takze zhrniem: Y26SE tam je, aj ked tam moc nepatri.
kabelaz je cca podobna, pokial viem, tak sa tam nechavali veci pri oboch prekladkach rovnake.
co sa tyka sania, netusim. RJ je tam original k X25XE.
auto je Opel Omega 2.5 V6, r.v. 1998 (Omega B, sedan)
kluc k tej zahade ma predosly majitel (ak to on nechaval prerobit), resp. firma co to robila.
x25xe a y26se su dost odlisne motory, co sa tyka menezmentu paliva.
je to rozdiel 1 generacie. kabelaz motora, system ovladania klapky, riadiace jednotky zamenitelne nie su
este raz si pozorne precitaj, co som pisal
niekedy ten zazrak mozes prist ukazat ;-)
x25xe a y26se su dost odlisne motory, co sa tyka menezmentu paliva.
je to rozdiel 1 generacie. kabelaz motora, system ovladania klapky, riadiace jednotky zamenitelne nie su
este raz si pozorne precitaj, co som pisal
niekedy ten zazrak mozes prist ukazat ;-)
Byvaleho majitela sa mi nedari uz rok skontaktovat a telefony nedviha. A obavam sa ze by aj tak nevedel pomoct. Uz pri kupe som sa ho vyslovene pytal, nech mi da adresu jeho servisu. Nedal.... vyhovoril sa na to ze mu robili len bezne udrzby a vzdy to daval robit niekde inde. Bol to druhy majitel a podla stareho TP to mal 3 roky. Zial, neofotil som si stary TP a tym padom uz neviem kto bol prvy majitel, pamatam si len ze to bola nejaka firma. Tak sa trapim sam...iurai napísal:kluc k tej zahade ma predosly majitel (ak to on nechaval prerobit), resp. firma co to robila.
x25xe a y26se su dost odlisne motory, co sa tyka menezmentu paliva.
je to rozdiel 1 generacie. kabelaz motora, system ovladania klapky, riadiace jednotky zamenitelne nie su
este raz si pozorne precitaj, co som pisal
niekedy ten zazrak mozes prist ukazat ;-)
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Pre JSW
Ahoj.
Pár vecí si musíme vyjasniť
X25XEV a X30XE majú definitívne len 2 lambdasondy.
Overiť si to môžeš aj v online katalógoch výfukových systémov.
V r. 2002 prišli nové motory 2,6 a 3,2 litra.
Spĺňajú prísnejšie emisné normy, preto majú 4 lambdy, pre kontrolu toho, čo sa deje s kyslíkom za katmi.
A teraz ide o to, čo tam ty máš, či máš len blok z 2,6 alebo aj sanie aj elektriku?
Zásadná otázka:
Ako máš ovládanú škrtiacu klapku? Lanko alebo elektrika?
Ak máš lanko, iba blok je nový, všetko ostatné zrejme staré.
A ešte k Tvojmu problému.
Hovoríme o čidle teploty nasávaného vzduchu, teda o tom senzore, ktorý je umiestnený v gumovej hadici medzi filtrom vzduchu a rezonančnou komorou.
V tomto prípade sa nejedná o výstup RJ, ale vstup.
Ten senzor teploty vzduchu je realizovaný ako NTC člen, čo znamená, že s pribúdajúcou teplotou sa znižuje jeho elektrický odpor (opačne, ako u bežného napr. medeného vodiča).
Na to, aby RJ zistila hodnotu tohto odporu jej stačí minimálne napätie, napr. 0,2 V. V praxi to však býva viac.
Znamená to teda, že napätie na RJ bez senzora nemá žiadnu výpovednú hodnotu...
Pár vecí si musíme vyjasniť

X25XEV a X30XE majú definitívne len 2 lambdasondy.
Overiť si to môžeš aj v online katalógoch výfukových systémov.
V r. 2002 prišli nové motory 2,6 a 3,2 litra.
Spĺňajú prísnejšie emisné normy, preto majú 4 lambdy, pre kontrolu toho, čo sa deje s kyslíkom za katmi.
A teraz ide o to, čo tam ty máš, či máš len blok z 2,6 alebo aj sanie aj elektriku?
Zásadná otázka:
Ako máš ovládanú škrtiacu klapku? Lanko alebo elektrika?
Ak máš lanko, iba blok je nový, všetko ostatné zrejme staré.
A ešte k Tvojmu problému.
Hovoríme o čidle teploty nasávaného vzduchu, teda o tom senzore, ktorý je umiestnený v gumovej hadici medzi filtrom vzduchu a rezonančnou komorou.
V tomto prípade sa nejedná o výstup RJ, ale vstup.
Ten senzor teploty vzduchu je realizovaný ako NTC člen, čo znamená, že s pribúdajúcou teplotou sa znižuje jeho elektrický odpor (opačne, ako u bežného napr. medeného vodiča).
Na to, aby RJ zistila hodnotu tohto odporu jej stačí minimálne napätie, napr. 0,2 V. V praxi to však býva viac.
Znamená to teda, že napätie na RJ bez senzora nemá žiadnu výpovednú hodnotu...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
ako zmerat snimac vackoveho hriadela?
diagnostika v Opelservise ukazuje problem so senzorom otrasov
a problem s urcenim otacok motora.
mam podozrenie, ze bude problem v snimaci vackoveho hriadela.
da sa nejako zmerat ?
ohmmetrer mi ukazuje na senzore vsade maximalny odpor (pri odpojenom senzore, samozrejme)
na kabloch od ECU napatie mam (12V a 7V)
a problem s urcenim otacok motora.
mam podozrenie, ze bude problem v snimaci vackoveho hriadela.
da sa nejako zmerat ?
ohmmetrer mi ukazuje na senzore vsade maximalny odpor (pri odpojenom senzore, samozrejme)
na kabloch od ECU napatie mam (12V a 7V)
simple answer, simple question
otazka bola jednoducha. Ako zmerat ci je cidlo vackoveho hriadel OK.iurai napísal:si pripadam ako na kvize :-(
hladanim na fore ani na google som odpoved nenasiel.
odpoved uz mam. dnes som sa zoznamil s dobrym cidlom a to ma medzi dvoma susednymi pinmi cca 1 Ohm odpor. medzi tymi, na ktore ide napatie 7 V.
Takze definitivne je problem v cidle vacky a cela diagnostika opel stoji na dost chabom opodstatneni svojej existencie. Nebolo by lepsie sa vratit k motorom bez inteligentnej elektroniky?
Re: simple answer, simple question
pokial si precitas toto vlakno, tak RJ nedava napatie na cidlo teploty.jsw napísal:otazka bola jednoducha. Ako zmerat ci je cidlo vackoveho hriadel OK.iurai napísal:si pripadam ako na kvize :-(
hladanim na fore ani na google som odpoved nenasiel.
odpoved uz mam. dnes som sa zoznamil s dobrym cidlom a to ma medzi dvoma susednymi pinmi cca 1 Ohm odpor. medzi tymi, na ktore ide napatie 7 V.
a nikto este nevie, ze aky mas motor a aku kabelaz.
tu je naozaj tazko radit, ked nenapises, ze co si medzitym vymienal a prepajal