Ahojte, stáva sa mi, že na Opel Astra J 1.4T LPG (103kW) kontrolka teploty na "budíkoch" mi počas jazdy (dialnica 130km/h, jazda do kopca, prípadne po zastavení po dlhšej trase) začne ukazovať cez 90, maximálne do 100 stupňov, ventilátor zapnutý, potom to klesne späť na 90. Robí mi to len posledné dva, tri týždne, aj to nie vždy. Počas jednej cesty BA->LM mi to nevyskočilo ani raz. Včera jazda na štrbské pleso, išlo k 100vke.. cestou späť tak isto. Po zídení z dialnice som zastavil, teplota vybehla nad 90, zaplo ventilátor, po minúte/dvoch vyplo... prešiel som pokojnou jazdou asi dva kilometre, zastavil a zase ventilátor naplno, teplota cez 90, potom sa vrátila naspäť.
Predtým mi držalo na 90 stupňoch. Nikdy na ručičke nešlo cez.
Motor má niečo cez 50 000 km.
Vodná pumpa bola preventívne vymenená minulý týždeň, vrátane termostatu (predtým vernet, teraz meyle). Ale problém pokračuje.
Známe prejavy vadného tesnenia pod hlavou nepozorujem (nedolievam ani kvapku oleja, voda čistá, úniky prakticky žiadne, aj olej čistý.. výfukové plyny vyzerajú tiež OK)
Pri týchto prejavoch, nemôže ísť o nejaké vadné čidlo? (Teploty chladiacej kvapaliny, prípadne nejaké "ventilátorové čidlo"...? Neviem čo všetko prichádza do úvahy na tejto astre, resp. neviem aké všetky čidlá na to majú vplyv.)
Tesnenie pod hlavou vzhľadom na nájazd nepredpokladám. Prejavovalo by sa to takto?
Máte s tým skúsenosť?
Chcel som sa s vami poradiť, aby mi ako neznalému laikovi nevymenili "pre istotu" pol auta, prípadne sa nepustili zbytočne do motora.
Teplota motora lieta medzi 90 a 100 - vadné čidlo?
Moderátori: bukelo, buci_vectra
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Teplota motora lieta medzi 90 a 100 - vadné čidlo?
Treba to napichnúť na diagnostiku. Prevádzková teplota týchto motorov je 105°C. Ručička teplomera je elektronicky kontrolovaná a držaná na 90 stupňoch, pokiaľ je teplota v normálnych hodnotách. Príčinou môže byť zavzdušnenie systému, napríklad aj netesnosťou. Prípadne aj to čidlo. Skús pozrieť či sa pozohriatí motora neobjavujú v hadičke, ktorou sa vracia kvapalina do nádržky, bubliny. To by signalizovalo práve tú netesnosť. (prasknutá nádržka, netesniace viečko)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 29 Apr 2023, 19:27
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Re: Teplota motora lieta medzi 90 a 100 - vadné čidlo?
Ďakujem za tip! Bublinky som hľadal, ale nenašiel, aspoň nič výrazné... zdalo sa mi, že som nejakú bublinku videl v ústí tej vrchnej hadičky (vyrovnávacej), čo ide do nádržky. Objednal som nové viečko, skúška za pár eur. Nádrž nejaví známky prasknutia/netesnosti.
Budúci utorok pôjdem vymeniť to čidlo teploty. Prípadne ho poprosím aj o diagnostiku (tú doma nemám).
Mechanik mi spomínal, že to môže byť ešte aj prasknutá hlava motora. Ale ak mám čistú chladiacu a olej, z výfuku nič abnormálne nejde... je nejaká možnosť, že by to bola hlava/tesnenie?
Ďakujem
Budúci utorok pôjdem vymeniť to čidlo teploty. Prípadne ho poprosím aj o diagnostiku (tú doma nemám).
Mechanik mi spomínal, že to môže byť ešte aj prasknutá hlava motora. Ale ak mám čistú chladiacu a olej, z výfuku nič abnormálne nejde... je nejaká možnosť, že by to bola hlava/tesnenie?
Ďakujem
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Teplota motora lieta medzi 90 a 100 - vadné čidlo?
Ono záleží na tom, v ktorom mieste praskne hlava, prípadne v lepšom prípade, pustí len tesnenie. Ak by spaliny prenikali do chladiaceho okruhu, bolo by ich cítiť po otvorení vyrovnávacej nádržky.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 29 Apr 2023, 19:27
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Re: Teplota motora lieta medzi 90 a 100 - vadné čidlo?
Nakoniec to dobre dopadlo… aspoň dúfam. Vymenil som čidlo teploty chladiacej kvapaliny a teplota motoru drží, ventilátor už nie je zbytočne často zapnutý (len vtedy, keď mi to dáva zmysel… ale bez toho, aby teplota na budíku vyletela). Aspoň mám preventívne vymenenú vodnú pumpu a termostat.