Robme veci spravne ..
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
Robme veci spravne ..
Ako uz nazov napovie,
budem sa sem snazit davat fotky, s kratkym popisom,
ako robit opravy ci upravy na svojich motoroch ci vozoch co mozno najlepsie..
kedze sa stale dookola stretavam s tymi istymi chybami, ci uz pri "samo-domo" opravach,
pripadne . .. "pri tuningu" hlavne motorov....
(budu tu prevazne info o motorch C20XE, C20LET, Z20xzy a pod)
budem sa sem snazit davat fotky, s kratkym popisom,
ako robit opravy ci upravy na svojich motoroch ci vozoch co mozno najlepsie..
kedze sa stale dookola stretavam s tymi istymi chybami, ci uz pri "samo-domo" opravach,
pripadne . .. "pri tuningu" hlavne motorov....
(budu tu prevazne info o motorch C20XE, C20LET, Z20xzy a pod)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
Re: Robme veci spravne ..
Zacneme "banalitou" ..
a sice vymena vyfukovych stiftov, motor C20LET
cca trojdnove zapasenie s vyberanim 4 zalomenych stiftov, vyberanie "tych dobrych" trvalo asi pol dna a 2kg propan-butanu ..
..kedze som sa na to snazil ist tou "jemnejsou" metodou..
nasleduje ocistenie dosadacej plochy a vycistenie zavitov ..
osadenie novych vyfukovych stiftov ..
vyfukove stifty su "specialne stifty", z materialu (ocele) urcenej priamo na vyfukove priruby / spoje
..niesu nahraditelne nicim co sa predava v beznom zeleziarstve .. !!!
(inak skoncite s vecne sa povolujucimi matkami, pripadne vecne sa lamajucimi stiftami, strhnutymi zavitmi a pod.)
(..a "pouzitie" obycajnej zavitovej tyce je tiez celkom bezna prax v tejto oblasti .. samozrejme nespravna..)
celozavitove stifky tiez niesu najlepsia volba, ja osobne preferujem s delenymi zavitmi ..
dalej pouzijeme "to spravne" tesnenie na vyfukove zvody..
rozhodne nepouzijeme ziaden silikon a ani vyfukovu pastu ... "aby sme dosiahli lepsieho vysledku"..
taktiez pouzitie "tych spravnych matic" je tiez velmi dolezite, v tomto pripade, pre turbo, musia byt pouzite "dlhe matice"
...opat sa jedna o matice zo specialnej ocele urcenej na vyfuky, a byvaju v roznom prevedeni - zlty zinok, po-medene, ci "cierne" bez povrchovej upravy..
matice dotahujeme predpisanym momentom, ktory urcuje vyrobca, pripadne sa da najst v technickych tabulkach
(to medene na tom tesneni, nieje medena vazelina, a ani medena farba v sprayi)
(je to "Cooper-Gasket" , teda "speci" lepkavy medeny sprej, ktory sa pouziva na tesnenia tohoto typu)
(.. to je ta "spravna vec na zlepsenie tesniaceho efektu" .. . )
a sice vymena vyfukovych stiftov, motor C20LET
cca trojdnove zapasenie s vyberanim 4 zalomenych stiftov, vyberanie "tych dobrych" trvalo asi pol dna a 2kg propan-butanu ..
..kedze som sa na to snazil ist tou "jemnejsou" metodou..
nasleduje ocistenie dosadacej plochy a vycistenie zavitov ..
osadenie novych vyfukovych stiftov ..
vyfukove stifty su "specialne stifty", z materialu (ocele) urcenej priamo na vyfukove priruby / spoje
..niesu nahraditelne nicim co sa predava v beznom zeleziarstve .. !!!
(inak skoncite s vecne sa povolujucimi matkami, pripadne vecne sa lamajucimi stiftami, strhnutymi zavitmi a pod.)
(..a "pouzitie" obycajnej zavitovej tyce je tiez celkom bezna prax v tejto oblasti .. samozrejme nespravna..)
celozavitove stifky tiez niesu najlepsia volba, ja osobne preferujem s delenymi zavitmi ..
dalej pouzijeme "to spravne" tesnenie na vyfukove zvody..
rozhodne nepouzijeme ziaden silikon a ani vyfukovu pastu ... "aby sme dosiahli lepsieho vysledku"..
taktiez pouzitie "tych spravnych matic" je tiez velmi dolezite, v tomto pripade, pre turbo, musia byt pouzite "dlhe matice"
...opat sa jedna o matice zo specialnej ocele urcenej na vyfuky, a byvaju v roznom prevedeni - zlty zinok, po-medene, ci "cierne" bez povrchovej upravy..
matice dotahujeme predpisanym momentom, ktory urcuje vyrobca, pripadne sa da najst v technickych tabulkach
(to medene na tom tesneni, nieje medena vazelina, a ani medena farba v sprayi)
(je to "Cooper-Gasket" , teda "speci" lepkavy medeny sprej, ktory sa pouziva na tesnenia tohoto typu)
(.. to je ta "spravna vec na zlepsenie tesniaceho efektu" .. . )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Robme veci spravne ..
Chvalihodna snaha.
Tie stifty by som nahrieval indukcnym nahrievacom a to by mohlo usetrit kopec casu a propanu.
Tie stifty by som nahrieval indukcnym nahrievacom a to by mohlo usetrit kopec casu a propanu.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Robme veci spravne ..
No ide o to, preco to tam drzi tak, az sa to utrhne.
Ak je to hrdzou, ktora vznika preto, ze su v kontakte 2 materialy, tak potom by som nahrieval stift, ak teda este z neho trci a ta hrdza, ktora robi tlak, tak ta povoli.
Lebo nechce sa mi verit, ze by sa to iba tak zahryzlo.
Hlinik si neviem predstavit efektivne nahrievat (viem, ze narazas na roztaznost, podobne ako pri piestnom cape), lebo teplo sa bude okamzite odvadzat do celej hlavy.
Inak odporucas tie origo stifty, ktore aj tak nic nevydrzia.
Ja ked som ich nahradil zavitovou tycou 8.8, tak to drzalo az do predaja.
ALE! Problem je pravdepodobne inde.
A to v tom, ze to zberne potrubie sa skruti, malo by sa pred montazou zohriat a popustit a zarovnat.
Ja som to tak robil a nikdy uz nebol problem.
Ak je to hrdzou, ktora vznika preto, ze su v kontakte 2 materialy, tak potom by som nahrieval stift, ak teda este z neho trci a ta hrdza, ktora robi tlak, tak ta povoli.
Lebo nechce sa mi verit, ze by sa to iba tak zahryzlo.
Hlinik si neviem predstavit efektivne nahrievat (viem, ze narazas na roztaznost, podobne ako pri piestnom cape), lebo teplo sa bude okamzite odvadzat do celej hlavy.
Inak odporucas tie origo stifty, ktore aj tak nic nevydrzia.
Ja ked som ich nahradil zavitovou tycou 8.8, tak to drzalo az do predaja.
ALE! Problem je pravdepodobne inde.
A to v tom, ze to zberne potrubie sa skruti, malo by sa pred montazou zohriat a popustit a zarovnat.
Ja som to tak robil a nikdy uz nebol problem.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
Re: Robme veci spravne ..
no ..takto ..poporade..
Zavity v hlavach su "o chlp" mensie, ako je zavit valcovaneho stiftu M8 ..
Este sa mi nestalo, aby v zavite na vyfukovom stifte bola korozia ..
ci uz korozia zeleza alebo korozia hlinniku ..
TO preco sa stifty "utrhnu" moze byt sposobene BUD:
- nespravnym dotiahnutim matic, nad ramec pripadnej odolnosti stiftu v tahu - mez pruznosti
- ich tepelna unava
- caste namahanie na strih
- nerovnost dosadacich ploch, ktore spajaju
nieje niektory z dovodov toho "ze nic nevydrzia", spomenuty vyssie ..??
Zavitova tyc pevnosti 8.8 je uuuuuplne blato, teda uuuppne bezna nizkopevnostna ocel ..
na vyfuku sa behom velmi kratkeho casu "natiahne ako zuvacka" ...
(nie pouzitie zavitovej tyce ci skrutky pevnosti 10.9 ci 12.9 nieje tou spravnou volbou, mohli by ste skoncit s vytrhnutym zavitom v hliniku)
... a aby sme sa tu treaz zbytocne nehadali ..
tak si zober kus tej tvojej zavitovej tyce a jeden takyto stift, a skus donho vrtakom navrtat dieru ..
ze ..kde ti to pojde lahsie...
potom skus s obidvomi to, ze ich skusis ponorit do kyseliny ...
daj mi vediet, co ti ostane z tej zavitovej tyce 8.8 ..
..a co z toho stiftu ...
Zavity v hlavach su "o chlp" mensie, ako je zavit valcovaneho stiftu M8 ..
Este sa mi nestalo, aby v zavite na vyfukovom stifte bola korozia ..
ci uz korozia zeleza alebo korozia hlinniku ..
TO preco sa stifty "utrhnu" moze byt sposobene BUD:
- nespravnym dotiahnutim matic, nad ramec pripadnej odolnosti stiftu v tahu - mez pruznosti
- ich tepelna unava
- caste namahanie na strih
- nerovnost dosadacich ploch, ktore spajaju
preco ich teda montuju priamo vo fabrike ..??Inak odporucas tie origo stifty, ktore aj tak nic nevydrzia.
nieje niektory z dovodov toho "ze nic nevydrzia", spomenuty vyssie ..??
..aj po predaji ... ??Ja ked som ich nahradil zavitovou tycou 8.8, tak to drzalo az do predaja.
Zavitova tyc pevnosti 8.8 je uuuuuplne blato, teda uuuppne bezna nizkopevnostna ocel ..
na vyfuku sa behom velmi kratkeho casu "natiahne ako zuvacka" ...
(nie pouzitie zavitovej tyce ci skrutky pevnosti 10.9 ci 12.9 nieje tou spravnou volbou, mohli by ste skoncit s vytrhnutym zavitom v hliniku)
... a aby sme sa tu treaz zbytocne nehadali ..
tak si zober kus tej tvojej zavitovej tyce a jeden takyto stift, a skus donho vrtakom navrtat dieru ..
ze ..kde ti to pojde lahsie...
potom skus s obidvomi to, ze ich skusis ponorit do kyseliny ...
daj mi vediet, co ti ostane z tej zavitovej tyce 8.8 ..
..a co z toho stiftu ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Robme veci spravne ..
Oni sa niekedy odtrhnu same a niekedy pri povolovani.
Su auta, pri ktorych sa to nestava, je to divne.
Ocel 8.8 nie je uplne blato, este mozes mat aj 3.6, 4.6, 4.8, 5.6, 5.8, 6.6...
Navyse sam tam davas medene matky a tie su uplne makke, takze to podla mna nie je o pevnostnej triede ocele, ved tam nie je velky tah.
Tam bude mozno problem s niektorou zlozkou ocele tych origo stiftov alebo takym niecim, nehomogenna ocel, proste smejd to je.
Viackrat som sa velmi rozhodoval, ci tam dat origo stifty alebo nie, nakoniec, ze nie a vyslo mi to.
Ale kazdy nech si spravi co chce.
Su auta, pri ktorych sa to nestava, je to divne.
Ocel 8.8 nie je uplne blato, este mozes mat aj 3.6, 4.6, 4.8, 5.6, 5.8, 6.6...
Navyse sam tam davas medene matky a tie su uplne makke, takze to podla mna nie je o pevnostnej triede ocele, ved tam nie je velky tah.
Tam bude mozno problem s niektorou zlozkou ocele tych origo stiftov alebo takym niecim, nehomogenna ocel, proste smejd to je.
Viackrat som sa velmi rozhodoval, ci tam dat origo stifty alebo nie, nakoniec, ze nie a vyslo mi to.
Ale kazdy nech si spravi co chce.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
Re: Robme veci spravne ..
Kajo napísal:Navyse sam tam davas medene matky a tie su uplne makke,
Citaj prosim ta pozorne... !!!JRD McLAREN napísal:...opat sa jedna o matice zo specialnej ocele urcenej na vyfuky, a byvaju v roznom prevedeni - zlty zinok, po-medene, ci "cierne" bez povrchovej upravy..
Ja som toto tema nezalozil preto, aby ma tu teraz niekto isiel presviedcat, ze "to co robim a doporucujem" je zle ci zbytocne.
To to rovno mozeme zmazat... !
..a ja v tom pripade budem aj nadalej "vsetkych patlalov" posielat doprdele...
pripadne sa im budu paneky pretacat, ked im poviem cenu za pracu za pripadnu opravu, ktora castokrat prevysuje trhovu cenu ich vozu
Momentalne riesim "MASTER LEVEL OLEJNICKU" kde tecie olej hadam zovsadial,
pretoze nakupit tie spravne tesnenia by bolo asi moc narocne a draheeeeeee...
a prave preto je vsade silikon ... NA STARYCH TESNENIACH .. !!!
..
co je ale zarazajuce, ze pod tym ciernym silikonom su dost velke zbytky cerveneho .. este starsieho ...
..proste FUŠERINA NAHRUBŠIEHO ZRNA .. !!!
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Robme veci spravne ..
Sorry, to "po-medene" mi uslo.
ALE! Mam iny nazor ako Ty. Je s tym nejaky problem?
Ved preto diskutujeme, aby sme si nazory ujasnili.
Zhrniem to.
Stifty sa PODLA MNA lamu preto, lebo to vyfukove potrubie sa kruti.
Uz som to vyssie spomenul a Ty si mal ine vysvetlenia, ok.
Moj argument je, ze aj origo stifty sa lamu. Preco by sa mali lamat, ci uz same od seba alebo pri uvolnovani, ked z fabriky je to zlozene dobre?
To potrubie sa pred montazou musi nechat zohriat a schladit a zarovnat dosadacia plocha.
To je odpoved na to, preco niektore ine auta problemy s tymto nemaju, bud maju zberne potrubie z plechu alebo je vyrobene tak, ako som hovoril.
Mas svoju teoriu o specialnych stiftoch, skrutkach a tesneni, ok.
Ja mam zas svoju o zbernom potrubi, ktore si vynechal.
Najlepsie bude zrejme skombinovat obe teorie.
ALE! Mam iny nazor ako Ty. Je s tym nejaky problem?
Ved preto diskutujeme, aby sme si nazory ujasnili.
Zhrniem to.
Stifty sa PODLA MNA lamu preto, lebo to vyfukove potrubie sa kruti.
Uz som to vyssie spomenul a Ty si mal ine vysvetlenia, ok.
Moj argument je, ze aj origo stifty sa lamu. Preco by sa mali lamat, ci uz same od seba alebo pri uvolnovani, ked z fabriky je to zlozene dobre?
To potrubie sa pred montazou musi nechat zohriat a schladit a zarovnat dosadacia plocha.
To je odpoved na to, preco niektore ine auta problemy s tymto nemaju, bud maju zberne potrubie z plechu alebo je vyrobene tak, ako som hovoril.
Mas svoju teoriu o specialnych stiftoch, skrutkach a tesneni, ok.
Ja mam zas svoju o zbernom potrubi, ktore si vynechal.
Najlepsie bude zrejme skombinovat obe teorie.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Robme veci spravne ..
Tak sorry, ale komunikujes s ludmi s pozicie dokonaleho, pricom neuznas, ze su aj ine nazory.
Tak potom fakt ser na to.
Tak potom fakt ser na to.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Robme veci spravne ..
Zmazané príspevky od JRD McLAREN som vrátil do pôvodného stavu.