Klepajuci motor Insignia
Moderátor: dulo
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 17 Aug 2017, 16:00
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Košice-okolie
Klepajuci motor Insignia
Ahojte.
Mám Insigniu ST 96Kw 130K.
Poslednú dobu mi začal dosť klepať motor. Zvuk ako nejaký starý traktor.
Asi pol roka pred tým mi začalo pískať turbo a zo sania mi začal kvapkať olej. Turbo ho veselo prepušta. Čistil som EGR ventil a na zvode medzi klapkou bol ohromný sajrajt zmiešaný zo spalín a oleja.
Medzi tým som vymenil 2 vstreky a palivovú rampu ( Začala mi na zvaroch striekať nafta ) ale klepanie neprestalo.
To klepanie počuť hlavne pri zohriatom motore. Na volnobehu je to ako tak ok, ale pri zataži do tých 1500 otáčok idem ako starý Zetor...
Poradťe mi, može zapríčiniť klepanie motora to, že do spaľovania sa dostáva priveľa oleja cez turbo ??
Mám Insigniu ST 96Kw 130K.
Poslednú dobu mi začal dosť klepať motor. Zvuk ako nejaký starý traktor.
Asi pol roka pred tým mi začalo pískať turbo a zo sania mi začal kvapkať olej. Turbo ho veselo prepušta. Čistil som EGR ventil a na zvode medzi klapkou bol ohromný sajrajt zmiešaný zo spalín a oleja.
Medzi tým som vymenil 2 vstreky a palivovú rampu ( Začala mi na zvaroch striekať nafta ) ale klepanie neprestalo.
To klepanie počuť hlavne pri zohriatom motore. Na volnobehu je to ako tak ok, ale pri zataži do tých 1500 otáčok idem ako starý Zetor...
Poradťe mi, može zapríčiniť klepanie motora to, že do spaľovania sa dostáva priveľa oleja cez turbo ??
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 329
- Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Matuskovo
Re: Klepajuci motor Insignia
to nie ale najskor sa ti pridrel motor. Daj skontrolovat ložiská klukového hriadela a ojničné ložiská. Pri tejto procedure daj rovno vymenit i tesnenie sacieho koša,ked je motor ešte oprava motora rentabilná.
Re: Klepajuci motor Insignia
"pri záťaži do tých 1500 ot" - to chceš povedať že jazdíš s týmto motorom pod záťažou aj pod 1800 ot ???
No pokiaľ je tvoja odpoveď ANO, tak sa nie je čomu diviť. Nepíšeš počet km, ale možno je porucha úplne prozaická - vymlátený zotrvačník. Pri spôsobe jazdy - záťaž pri nízkych otáčkach - môže byť životnosť kľudne menej ako 50000km.

No pokiaľ je tvoja odpoveď ANO, tak sa nie je čomu diviť. Nepíšeš počet km, ale možno je porucha úplne prozaická - vymlátený zotrvačník. Pri spôsobe jazdy - záťaž pri nízkych otáčkach - môže byť životnosť kľudne menej ako 50000km.
- alcom1234
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2559
- Dátum registrácie: 18 Nov 2010, 07:52
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Slovenský Grob
- Bydlisko: Košice / Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Klepajuci motor Insignia
Na voľnobehu mu to neklepe, takže zotrvačník to asi nebude.
Opel Astra K '20 F12SHL - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 07 Okt 2016, 11:38
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Púchov
- Bydlisko alt: Púchov
Re: Klepajuci motor Insignia
ahojte chcel by som sa opýtať aké sú od vás doporučené otáčky motora pri radení nahor,samozrejme v kopcoch je to odlišné ale klasická rovná cesta,rozbiehanie atď.mám insigniu 2.0 96kw dakujem.
Re: Klepajuci motor Insignia
2200 až 4900 ot/min podľa situácie na ceste
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 07 Okt 2016, 11:38
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Púchov
- Bydlisko alt: Púchov
Re: Klepajuci motor Insignia
v minulosti som mal diesel 1,9 tam som radil rýchlosti nahor pri 1600otáčiek na rovnej ceste motor v pohode.2200ot nie sú príliš vysoké na diesel?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Klepajuci motor Insignia
A pri akých otáčkach si jazdil?
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23107
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: Klepajuci motor Insignia
Zotrvacnik sa z toho musel tesit 

Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 07 Okt 2016, 11:38
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Púchov
- Bydlisko alt: Púchov
Re: Klepajuci motor Insignia
ked som spomínané auto predával ,tak nový majitel si dal pred kúpou skontrolovať spojku,zotrvak a dalšie veci čo s tým súviseli.Neveril v akom dobrom stave po skušobnej jazde sa nachádzalo auto .Dal za to dosť penazí ale čo už...pri predaji malo nabehané cca 350000km.A ako spomínam nikdy pri rozbehu a radení smerom hore ručka nepresiahla 2000ot/min,v kludnom rozbiehaní,samozrejme záležalo od okolnosti kopce,obiehania....
Re: Klepajuci motor Insignia
Lubik, ak to bol pežot 305 so 70k s obyčajným kusom železa na mieste zotrvačníka tak to bolo určite OK. Tieto motory mali max otáčky možno 3500 (?).
Insignia (a predtým Vectra 1.9DTH) sú ale o niekoľko generácií inde. Opel má nastavený motor tak, že pri nižších otáčkach pod 1800 ani neťahá, max otáčky sú na obmedzovači okolo 5000. Vzhľadom k stavbe motora a dvojhmotnému zotrvačníku vyžaduje úplne iný štýl jazdy. Resp. ak sa chceš vyvarovať rýchlej investícii do zotrvačníka.
Insignia (a predtým Vectra 1.9DTH) sú ale o niekoľko generácií inde. Opel má nastavený motor tak, že pri nižších otáčkach pod 1800 ani neťahá, max otáčky sú na obmedzovači okolo 5000. Vzhľadom k stavbe motora a dvojhmotnému zotrvačníku vyžaduje úplne iný štýl jazdy. Resp. ak sa chceš vyvarovať rýchlej investícii do zotrvačníka.