alternátor
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
alternátor
Ahojte. Potrebujem poradiť. Dnes sa mi stalo že počas jazdy mi začalo blbnúť rádio a potom sa rozsvietili kontrolky abs a neviem čo ešte. Mám astru h 1,7 cdti rok 2006, 74kW. Pravdepodobne mi odišiel alternátor. Vedeli by ste mi poradiť či by som vedel vymeniť ten alternátor? Ak má niekto s týmto skúsenosť napíšte mi taký malý manuál. Ďakujem
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 16:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Puchov, Bratislava
Re: alternátor
Ahojte nadvazujem na temu o alternátore. Mam auto Astra caravan H 1.7CDTI 59kW 2005
Mam nasledovny problem: Po nastartovani auta sa pomalicky zvysia otacky na 1000ot/min a ustabilizuju sa tam. Na palubnej doske nesvieti nic, ziadna chyba, ale auto ma vyssi volnobeh. Dnes som zistil pouzitim servisneho, menu drzanim tlacidla settings dlzsie, ze mi nedobija, potom som meral aj napatie na beterii a naozaj tam bolo len 11.2V, co je dost male. Dovodom nizkeho napatia je ze bateria je stara, a uz doziva. Zajtra instalujem novz. Ale nizke napatia dokazuje, ze je problem s alternatorom.
OPCOM diagnostika vycitala nasledovne:
Source Address: ECM
P0621 - Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
(01) - Present
P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(74) - Not present
P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(7F) - Not present
Viete sa ku tomu niekto vyjadrit, ci hned treba menit cely alternator alebo to je nieco ine? resp.: nieco pripojene ku altrernatoru. O chybe P0621 som nasiel cosi na anglickych strankach, ale stale neviem co to je to "Lamp", kde to je a ako to opravit.
Dakujem.
k.
Mam nasledovny problem: Po nastartovani auta sa pomalicky zvysia otacky na 1000ot/min a ustabilizuju sa tam. Na palubnej doske nesvieti nic, ziadna chyba, ale auto ma vyssi volnobeh. Dnes som zistil pouzitim servisneho, menu drzanim tlacidla settings dlzsie, ze mi nedobija, potom som meral aj napatie na beterii a naozaj tam bolo len 11.2V, co je dost male. Dovodom nizkeho napatia je ze bateria je stara, a uz doziva. Zajtra instalujem novz. Ale nizke napatia dokazuje, ze je problem s alternatorom.
OPCOM diagnostika vycitala nasledovne:
Source Address: ECM
P0621 - Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
(01) - Present
P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(74) - Not present
P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(7F) - Not present
Viete sa ku tomu niekto vyjadrit, ci hned treba menit cely alternator alebo to je nieco ine? resp.: nieco pripojene ku altrernatoru. O chybe P0621 som nasiel cosi na anglickych strankach, ale stale neviem co to je to "Lamp", kde to je a ako to opravit.
Dakujem.
k.
Opel Astra Caravan H 10/2005, 1,7 CDTi
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: alternátor
0621 Poškození kontrolky alternátoru L
Predpokladám, že ti nesvieti kontrolka dobíjania ani pred štartom.
Predpokladám, že ti nesvieti kontrolka dobíjania ani pred štartom.
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 16:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Puchov, Bratislava
Re: alternátor
hmm a ma nejaky suvis poskodena kontrolka alternatora a fakt ze mi nedobija bateriu?
resp. je moznost, ze je zapojena kontrolka dobijania v serii s aktivaciou alternatora? ak tam nejaka je, co neviem...
dakujem.
resp. je moznost, ze je zapojena kontrolka dobijania v serii s aktivaciou alternatora? ak tam nejaka je, co neviem...
dakujem.
Opel Astra Caravan H 10/2005, 1,7 CDTi
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: alternátor
Neviem, či má H-čko budenie cez kontrolku dobíjania, ale určite sa niekto ozve s tou správnou informáciou.
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 16:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Puchov, Bratislava
Re: alternátor
Tak dnes som hodil novu baterku do Astri a zaujimave je to, ze otacky ostali stabilne na cca 750ot/min, ale stale nedobijalo. Kontrolka baterie pri starnovani sa rozsvieti, ale ked nastarujem a viem, ze auto nedobija, pretoze som aktivoval diagnosticky rezim, ale kontrolka bateria je vypnuta.
Auto podla pedalov vyhodilo dalsie dve chyby:
007071
050056
Auto je objednane ku servisakovi, napisem vysledok. Aj ked to je asi jasne...
Auto podla pedalov vyhodilo dalsie dve chyby:
007071
050056
Auto je objednane ku servisakovi, napisem vysledok. Aj ked to je asi jasne...
Opel Astra Caravan H 10/2005, 1,7 CDTi
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 16:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Puchov, Bratislava
Re: alternátor
Ahojte,
vymenili mi alternator za iny funkcny, ktory som kupil z inzeratu a vsetko ide po starom. Vraj na 99 percent odisiel mositk na mojom starom alternatore.
vymenili mi alternator za iny funkcny, ktory som kupil z inzeratu a vsetko ide po starom. Vraj na 99 percent odisiel mositk na mojom starom alternatore.
Opel Astra Caravan H 10/2005, 1,7 CDTi
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
Diagnostika Opel, aktivacia pal. PC, tempomatu...
- Tomec237
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 07 Dec 2014, 17:00
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Praha
Re: alternátor
Ahojte, pripojím k tejto téme moje skúsenosti s Alternátorom v 1.9 cdti 110kv Z19DTH 2005. Pre tých ktorý sú trošku zručný a chcú si ušetriť bubáčiky na niečo ine -> Alternátor v 19 cdti sa dá vybrať aj BEZ VYBRATIA POLOOSY !!!! kto vám bude tvrdiť iné, inu metodu neskúšal tým padom nevie. Mal som problémy so štartovaním. Vymenil som 3 baterky posledná bola dost nad limit 770Ah no auto mi po tyždni státia neštartovalo, dôvod vybita bateria
Ako prvé som samozrejme meral dobíjanie alternatora...diagnostika všetko bolo... no vysledok marny. Nedalo mi to. U tea som sa informoval že niektore druhy alternatoru v astrach su vadove a môžu odpaliť RJ a že vybrať sa daju len cez poloos vraj tam ine miesto nie je/ no ja som našiel (jedna sa o japonske altiky..neviem ich presne označenie) Tak horsa na Aternator: Alternátor som vybral cez preiestor ako je uchytený palivový filter, kto sa trošku posnaží ide to v pohode. Je potrebne zhodit plastový kryt pri stieračoch, dat dole celý držiak s filtrom a vznikne Vám celkom fajn miesto pre vybratie altiku. Škoda že som nerobil foto no moc času nebolo. Samozrejme po kontrole altiku som zistil že je ok a vobec to nie je japonský model ale taliansky Magneti mareli dobijal od 13.9 do 14,3 čo je si myslim ok. I ked kolísať by nemusel. Zhanal som nahradný regler pre tento model no nedopatral som sa ne kod, nakoniec mi objednali nejaku taiwansku náhradu zan, tak som ho vymenil ešte skontroloval štarter pomeral, všetko ok. zložil naštartoval a hla rozsvietena kontrolka dobijania - ta tam predtým nebola takže po uvedomení že je to ešte horsšie som celý proces zopakoval a dal s5 pôvodný dobrý regler naštartoval odmeral všetko ok. Neostavalo nič ine len prekutrat interier a najsť žrúta energie. Po víkende rozoberania nájdený v palubke starý handsfree s nokie zo štiknutými kablami -> vytrhal, hladam dalej prelomená klapaka cirkulacie a motorček točí do blba. Po odstranení týchto faktorov už auto naštartujem v pohode aj po mesiaci ;-.) Tak možno Vám čosi s toho pomôže
Ako prvé som samozrejme meral dobíjanie alternatora...diagnostika všetko bolo... no vysledok marny. Nedalo mi to. U tea som sa informoval že niektore druhy alternatoru v astrach su vadove a môžu odpaliť RJ a že vybrať sa daju len cez poloos vraj tam ine miesto nie je/ no ja som našiel (jedna sa o japonske altiky..neviem ich presne označenie) Tak horsa na Aternator: Alternátor som vybral cez preiestor ako je uchytený palivový filter, kto sa trošku posnaží ide to v pohode. Je potrebne zhodit plastový kryt pri stieračoch, dat dole celý držiak s filtrom a vznikne Vám celkom fajn miesto pre vybratie altiku. Škoda že som nerobil foto no moc času nebolo. Samozrejme po kontrole altiku som zistil že je ok a vobec to nie je japonský model ale taliansky Magneti mareli dobijal od 13.9 do 14,3 čo je si myslim ok. I ked kolísať by nemusel. Zhanal som nahradný regler pre tento model no nedopatral som sa ne kod, nakoniec mi objednali nejaku taiwansku náhradu zan, tak som ho vymenil ešte skontroloval štarter pomeral, všetko ok. zložil naštartoval a hla rozsvietena kontrolka dobijania - ta tam predtým nebola takže po uvedomení že je to ešte horsšie som celý proces zopakoval a dal s5 pôvodný dobrý regler naštartoval odmeral všetko ok. Neostavalo nič ine len prekutrat interier a najsť žrúta energie. Po víkende rozoberania nájdený v palubke starý handsfree s nokie zo štiknutými kablami -> vytrhal, hladam dalej prelomená klapaka cirkulacie a motorček točí do blba. Po odstranení týchto faktorov už auto naštartujem v pohode aj po mesiaci ;-.) Tak možno Vám čosi s toho pomôže
Opel Astra H Sport 1.9 CDTi 110kw Z19DTH
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
Cauko môže mi niekto pomôcť... na volnobehu nevládze dobíjať cca 12,7 V atď.... nad 2000 skočí na 13,5 max 13,6.... alternátor je po repase... ( regulátor,2 ložiská a zberný krúžok sú nové) video: https://www.youtube.com/watch?v=nkMBMCNGwVI" onclick="window.open(this.href);return false;
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: alternátor
Baterka má naprázdno koľko V?
- Tomec237
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 07 Dec 2014, 17:00
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Praha
Re: alternátor
Hmm ak je ten piskot na videu s toho repasovaného alternátora tak si myslim že to nie je dobre.... min bolo niečo zanedbane alebo zle spravene.Canto123 napísal:Cauko môže mi niekto pomôcť... na volnobehu nevládze dobíjať cca 12,7 V atď.... nad 2000 skočí na 13,5 max 13,6.... alternátor je po repase... ( regulátor,2 ložiská a zberný krúžok sú nové) video: https://www.youtube.com/watch?v=nkMBMCNGwVI" onclick="window.open(this.href);return false;
ďalšia vec že ti to nedobija (može byť viacero faktorov):
1/ aka stara je baterka cca? kolko ma naprazdno U=? viď otazka od Macila
2/ pri repase možno nepoužil adekvátny regler... ako som spomínal hore vyššie ked som kupil nejaky noname( lebo ten v mojom pripade od magneti mareli sa mi nedal zohnat). U mojej 1.9cdti 110kw je davany ten najsilnesi alternátor v ponuke myslim že to bol 140A. Ak som tam dal menši baterku nestihalo dobijať.
Tolko moje postrehy.
Opel Astra H Sport 1.9 CDTi 110kw Z19DTH
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
Takže včera som dal dole atlernátor... poviem vám pravdu, bol to pôrod nakoniec po hodine trápenia som "pajserom" nejak vytlačil ten altík von... Chlapík ktorý mi ho repasoval sa divil že akoto že je tam niečo zle....ale nakoniec sme sa dohodli že objedná volnobežku, dnes sa mal ozvať no nebolo ztoho nič, zajtra mu zavolám... doma som si alternator potočil a počúval, akoby sa niečo vnutri trelo o seba, lebo počuť také malé praskanie, neviem či je to tá volnobežka alebo čo ale aspon viem že je to 100% z alternátora... takže mu zajtra poviem nech to rozobere a pozrie sa nato... pretože to sku.vene praskanie bolo počuť aj na kilometer... fakt mám nato už nervy pretože raz ide dobre raz nie... človek to dá zrepasovať a ajtak má hovno ztoho... a pritom ho každý chváli... tak uvidíme ako sa predvedie a kolko si zas pripatím k mojim 110eurám, čo ma doteraz ten repas stál....
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
re Macil: Baterka má 1mesiac VARTA 60Ah a má na prázdno 12,5V
- Tomec237
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 07 Dec 2014, 17:00
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Praha
Re: alternátor
Za tu cenu by si mal pomaly aj novy altik... Mal by ti typek zrepasovať cely alternator nie len časť za tu sumu. Repasoval ti to v LV?
Ja byť tebou by som mu nič navyše neplatil nakolko to je jeho neschopnosť dať ho dokopy na poprve... čiže reklamacia
Ja byť tebou by som mu nič navyše neplatil nakolko to je jeho neschopnosť dať ho dokopy na poprve... čiže reklamacia
Opel Astra H Sport 1.9 CDTi 110kw Z19DTH
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
Opel Corsa B GSi 1.4 16V X14XE - ex
- destroyer
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 808
- Dátum registrácie: 22 Nov 2010, 16:18
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
Re: alternátor
No za 110 € by veruze novy alternator nemal,to by bolo z velmi lacneho kraja...kvalitny repas nieco stoji a potom to aj tak vyzera resp. sluzi.
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI
Škoda Felicia 1,3 GLX
Seat Ateca 1,5 TSI FR DSG
Škoda Felicia 1,3 GLX
Seat Ateca 1,5 TSI FR DSG
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
Áno tu som ho daval na repas, vraj je najlepší ale však sa uvidí dnes dúfam.... nekúpil, lebo nové idú okolo 300-400euro
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
Tak som sa dnes dozvedel nové info... Minule som mal demonotaný alternátor v servise( nemal som čas si ho odmontovať a ani náradie) tak potom ho poslali na repas sým aby to bolo lacné...( ja som ich v servise iba poprosil aby to bolo rýchlo... nie lacno... nevadí) tak potom mi vymenil iba tie veci ktoré mení pri bežnom repase okrem volnobežky... dnes mi povedal že je alternátor už origo nieje a je to repasovaný BOSCH a repasovai to ešte zrejme v nemecku na rýchlo a lacno pretože tam je volnobežka značky ZEN čo je poriadny Shit. Budem tam mať INU ktorá vydrží omnoho viac... Tak uvidíme teda či to praskanie prestane a či bude dobíjať ako má Chlapi vďaka za info, dám vedieť ako som dopadol potom
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 25 Máj 2015, 14:36
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Levice
Re: alternátor
Alternator je už hotový a porucha vyriešená.. robila to volnobežka, ktorú nechápem prečo pri repase nevymenil... ale ok. Konečne je to dobré. Sice ma to vyšlo 150eur....
- Shindo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 142
- Dátum registrácie: 20 Dec 2008, 09:32
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Sliač
Re: alternátor
Chlapi mi dneska odisiel altik. Ide z neho strasny smrad,svieti aj kontrolka ale po pridani plynu prestane ale aj tak nedobija? Oplati sa oprava? Rano bolo vse ok len po odparkovani ostalo svietit denne svietenie stale, aj ked sa vytishol kluc. Moze to mat suvis? Astra h 1.9. 110kw
OPEL ASTRA H CARAVAN 1.9 CDTI 110KW r.v. 2007
OPEL ASTRA G 1.4 16V (Z14XE) r.v. 2001
OPEL ASTRA G 1.4 16V (Z14XE) r.v. 2001
- destroyer
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 808
- Dátum registrácie: 22 Nov 2010, 16:18
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
Re: alternátor
To k tej povodnej sume co si spominal (110 €) myslis navyse ? Alebo len ten rozdiel 40 € ?Canto123 napísal:Alternator je už hotový a porucha vyriešená.. robila to volnobežka, ktorú nechápem prečo pri repase nevymenil... ale ok. Konečne je to dobré. Sice ma to vyšlo 150eur....
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI
Škoda Felicia 1,3 GLX
Seat Ateca 1,5 TSI FR DSG
Škoda Felicia 1,3 GLX
Seat Ateca 1,5 TSI FR DSG