zvýšená spotreba oleja X30XE
Moderátor: dulo
zvýšená spotreba oleja X30XE
Novú tému tu dávam z dôvodu, že úniky oleja (žranie oleja) je tu riešené v súvislosti s viacerými problémami motora (prasknuté tesnenia hlavy valcov a pod.), tak ma hádam neukameňujete.
Na jeseň 2012 sa na motore menili rozvody + urobil sa pravidelný servis prislúchajúci po každých 120.000km (olej, sviečky, filtre) a takisto sa menila olejová vaňa spolu s tesneniami, lebo stará mala zničený závit, cez ktorý unikal olej. Unikala taktiež chladiaca kvapalina (drobná prasklina na chladiči), tento únik vyriešil utesňovač.
Po tejto výmene som mal 10.000km pokoj, žiadne hlášky o poklese hladiny oleja ani chladiacej kvapaliny sa nedostavili. Cez zimu mi však zamrzla voda v chladiacom systéme, pričom pri krátkom presune sa prehrial motor (pri následnej kontole chladiacej kvap. v nádržk nebola skoro žiadna, olej bol v norme). Po roztopení trubiek motor ďalej išiel bezproblémovo, ale po ďalších 3.000km si už vypýtal liter oleja a teraz pýta na 1.000km cca 0,4 litra. Chladiaca kvapalina sa po prvotnom doliatí 4,0l (pri roztápaní kvapaliny) a dodatočnom doliatí 1,0l (po prejdení asi 3.000km) ustálila a ďalej neklesá. resp. úplne nepatrne.
Viete poradiť, kde by mohlo dochádzať k úniku oleja? V chladiacej nádržke olej nie je, či je voda v oleji neviem zistiť, ale asi nebude, keď sa chladiačka prestala strácať.
Na jeseň 2012 sa na motore menili rozvody + urobil sa pravidelný servis prislúchajúci po každých 120.000km (olej, sviečky, filtre) a takisto sa menila olejová vaňa spolu s tesneniami, lebo stará mala zničený závit, cez ktorý unikal olej. Unikala taktiež chladiaca kvapalina (drobná prasklina na chladiči), tento únik vyriešil utesňovač.
Po tejto výmene som mal 10.000km pokoj, žiadne hlášky o poklese hladiny oleja ani chladiacej kvapaliny sa nedostavili. Cez zimu mi však zamrzla voda v chladiacom systéme, pričom pri krátkom presune sa prehrial motor (pri následnej kontole chladiacej kvap. v nádržk nebola skoro žiadna, olej bol v norme). Po roztopení trubiek motor ďalej išiel bezproblémovo, ale po ďalších 3.000km si už vypýtal liter oleja a teraz pýta na 1.000km cca 0,4 litra. Chladiaca kvapalina sa po prvotnom doliatí 4,0l (pri roztápaní kvapaliny) a dodatočnom doliatí 1,0l (po prejdení asi 3.000km) ustálila a ďalej neklesá. resp. úplne nepatrne.
Viete poradiť, kde by mohlo dochádzať k úniku oleja? V chladiacej nádržke olej nie je, či je voda v oleji neviem zistiť, ale asi nebude, keď sa chladiačka prestala strácať.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Pri takýchto otázkach aj starí Omegáci plačú
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
ak je to nezodpovedateľné, tak nech tému moderátori zmažú.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Nie nie, možno Lubec sa vyjadrí, pozná ten motor lepšie ako hocikto z nás.
Mne zišlo na um, že je zlý výmenník tepla medzi hlavami, ale keď v chladiacej nie je olej, auto nedymí...
Mne zišlo na um, že je zlý výmenník tepla medzi hlavami, ale keď v chladiacej nie je olej, auto nedymí...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
všetky tesnenia a úniky v chladiacej sústave vyspravené, aj tesnenia veka ventilov.
vďaka týmto "preventívnym" výmenám sa prišlo k nevyhnutnému, a to prejaveniu sa toho najpodstatnejšieho nedostatku - tesnenia hlavy valcov. počkám ešte na rozoberačku, či to nebolo aj prasklinami samotných hláv valcov.
vďaka týmto "preventívnym" výmenám sa prišlo k nevyhnutnému, a to prejaveniu sa toho najpodstatnejšieho nedostatku - tesnenia hlavy valcov. počkám ešte na rozoberačku, či to nebolo aj prasklinami samotných hláv valcov.
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Ehm. Co sa to tu riesi? Aka stara je tato tema vlastne? Este je aktualna? Peto to po2 rokoch si si na nu spomenul? O tom tesneni si vedel uz po jej x tom prehriati. Nemozes cakat ze utesnis skvrnu na vani a auto ti prestane zrat olej. Kolko km ma ten motor? Pri rannom starte zahuli?
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Žiadne hulenie sa nikdy nedialo. za celé 2 roky.
Odkedy som sem zavesil tú tému, nabehal som skoro 60.000km.
Predošlé prejavy prehrievania a straty chladiacej kvapaliny boli utlmené najprv odstránením prídavného kúrenia a výmenou pomocných čerpadiel chladenia, potom výmenou chladiča.
Straty oleja boli pripisované najprv veku ventilov (oprávnene) a až teraz po jeho výmene viek a tesnení sa to spustilo úplne.
Aby bolo jasno, motor sa neprehrieval pravidelne, veď to by som ani za tebou x-krát nedošiel ani tých 60tis. nenabehal. Auto aj motor mal viacero nedostatkov, ktoré sa postupne odstraňovali a zrejme len oddialovali odstraňovanie tých podstatných, nakoľko prekrývali tie podstatné nedostatky.
To, že to je v hlave valcov, príp. v tesnení je už teraz viac ako pravdepodobné, no doteraz tomu tak nebolo.
nevedel som to nielen ja, kancelárska krysa, ale ani pár servisov, kde to auto medzitým bolo. Preto táto téma pred dvoma rokmi vznikla.
téma vznikla pri cca. 250.000km.
MOmentálny stav: motor ide stále normálne. Chladenie je plné žltého mazľavého sajrajtu. Motor nechladí, lebo tá hustá gebuzina nedokáže cirkulovať. Strata oleja pred posledným prehriatím a prasknutím pretlakovanej hadice bola úžasná (liter na 500km). Keby to nepovolilo už v RK, po návrate do BA by to aj tak šlo na komplet rozoberačku.
Odkedy som sem zavesil tú tému, nabehal som skoro 60.000km.
Predošlé prejavy prehrievania a straty chladiacej kvapaliny boli utlmené najprv odstránením prídavného kúrenia a výmenou pomocných čerpadiel chladenia, potom výmenou chladiča.
Straty oleja boli pripisované najprv veku ventilov (oprávnene) a až teraz po jeho výmene viek a tesnení sa to spustilo úplne.
Aby bolo jasno, motor sa neprehrieval pravidelne, veď to by som ani za tebou x-krát nedošiel ani tých 60tis. nenabehal. Auto aj motor mal viacero nedostatkov, ktoré sa postupne odstraňovali a zrejme len oddialovali odstraňovanie tých podstatných, nakoľko prekrývali tie podstatné nedostatky.
To, že to je v hlave valcov, príp. v tesnení je už teraz viac ako pravdepodobné, no doteraz tomu tak nebolo.
Lubec napísal:O tom tesneni si vedel uz po jej x tom prehriati.
nevedel som to nielen ja, kancelárska krysa, ale ani pár servisov, kde to auto medzitým bolo. Preto táto téma pred dvoma rokmi vznikla.
309.000kmLubec napísal:Kolko km ma ten motor?
téma vznikla pri cca. 250.000km.
nie. len bežný beznzínový opar, možno troška belavejší. počas celej doby.Lubec napísal:Pri rannom starte zahuli?
MOmentálny stav: motor ide stále normálne. Chladenie je plné žltého mazľavého sajrajtu. Motor nechladí, lebo tá hustá gebuzina nedokáže cirkulovať. Strata oleja pred posledným prehriatím a prasknutím pretlakovanej hadice bola úžasná (liter na 500km). Keby to nepovolilo už v RK, po návrate do BA by to aj tak šlo na komplet rozoberačku.
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Ked hlavu prehrejes co i len raz, mozes cakat nasledky. Tebe sa to podarilo niekolko krat a aj tak si este nsjazdil 60 000. V pohode. Mohlo to prist kludne skor. Co sa tvojej spotreby oleja tyka. Je to na tie roky normalne. Ked budu dole hlavy nech mechos pozre ci nemas poskriabane valce. Ak nie tvoja spotreba sa po repase hlavy poriesi. Najvacsi podiel na tom maju 15rocne semeringy ventilov. Takze ak ti spravia repas hlav tak, ako to ma byt, budes v pohode.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 25 Aug 2015, 11:53
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Vrbové
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Dobry den pani .mam x18xe1 a tiez mam problem zo spotrebou oleja.. Obavam sa ze teraz v zime mam spotrebu oleja viac ako liter na 1000km. motor ma stale rovnaky tah aj zvuk ako pred zimou kedy tolko nezral.. Ked tomu stupam necitim olej ... Chcem sa opytat myslite ze sa oplati vymena tych semeringov? Alebi su uz odpisane kruzky a nehat to racej len dojazdit bez investicii? za pripadne rady dakujem
- macil
- Admin
- Príspevky: 36856
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Keď to nikde netečie, tak výmena stieracích krúžkov na ventiloch určite pomôže. Predpokladám, že sú tam ešte pôvodné.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 25 Aug 2015, 11:53
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Vrbové
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Ked je auto odstavene urcite olej netecie.. Tu spotrebu to ma iba ked to tlacim do vykonu... Ked ho drzim v normalnych otackach okolo 2000 r/m tak je to ok. Myslim ze urcite Kedze tlmice tam boli po 15tich rokoch stale gm od vyroby skusim sa teda poinformovat co by obnasala ta vymena a asi to skusim
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Mne to vyriesil komplet repas hlavy valcov. Sustruh, tesnenia a tak.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 25 Aug 2015, 11:53
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Vrbové
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Zdarvym pani. Este raz by som mal jeden dotaz ohladne spotreby oleja na x18xe1 . odsledoval som si spotrebu oleja na 1000 km pri jazde vacsinou okolo 80-90 km/h a aspon raz za jazdu opalit do otaciek. pri takychto parametroch je to celkom znesitelne spotreba vychadza 2 - 3 dcl na 1000km. Naposledy som dolial 3dcl presiel som 600km a vcera s zrovna ponahlal a isiel dosto agresivne a hned mi padol na riske olej o policko ... Pouzivam 5w40 od poslednej vymeny mam 10 000 viem ze idealne bolo menit uz pred par tisic km ale niesu nato financie.. Znamy mi hovoril ze mozno by tu spotrebu zredukoval preplach motora a zacat pouzivat hustejsi olej 10w40 .. Ma ti niekto na to nazor? Pripadne co pouzit na ten preplach motora.
Prajem pekny den.
Prajem pekny den.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36856
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Jednou z najčastejších a najvýraznejších príčin úbytku oleja pri starších motoroch, je jeho únik cez stieracie krúžky na ventiloch. Ešte môžeš skúsiť pridať do nového oleja, pri jeho výmene, prípravok na regeneráciu gumených tesnení a gufier. Mohlo by to čiastočne pomôcť. Komerčný názov týchto výrobkov je "Oil stop leak". Osvedčené sú napríklad od Wynns, alebo Pro-tecu. Iná vec je to u motorov, ktoré majú problém s ovalitou piestov, ale tohto motora by sa to týkať nemalo. Ďalšia vec sú tzv. vylietané motory, to však v tomto prípade posúdiť nedokážem.
Inak, ten tvoj úbytok oleja, je stále v tolerancii spotreby, ktorú uvádza Opel.
Inak, ten tvoj úbytok oleja, je stále v tolerancii spotreby, ktorú uvádza Opel.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 25 Aug 2015, 11:53
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Vrbové
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Diki za konkretny nazov vyrobku, urcite to vyskusam.. Samozrejme uz viem ze tie tesnenia na ventiloch by sa zislo vymenit ale nevidim to realne nakolko je to financne celkom narocne... Je sposob ako zistit ci je motor vybehany alebo nie? Keby kruzky netesnia, logicky by mal mat motor nizsie tlaky a bolo by to citelne ci sa mylim? Urcite ma o par konikov menej ale tah je stale solidny.. Jazdim aj na 81kw firemnom aute a pocitovo moja vectra urcite nieje lenivejsia. este by som poprosil nazor ci ostat pri 5w40 alebo skusit 10w40 lebo v tomto mam vazne dilemu... Ked si ale predstavim ze by som dral auto stale so vykonu viac by som asi dolieval ako jazdil cize optimalne to asi nieje.. kilometrovnik mi ukazuje 278 4xx km. Ale no kto vie :/
- macil
- Admin
- Príspevky: 36856
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: zvýšená spotreba oleja X30XE
Ak ti nevadí súčasná spotreba, zostaň, alebo uvidíš po aplikácii prípravku.