Dobrý
Tak máme zase problém s tigrou 1,4 motor x14xe do auta sme dali druhý motor ale použity
po naštartovani pokial je motor studeny hydra sú dosť tiche jakmile sa nahreje klepe ako diesel
další problém objavil taký že po nahriatí motora na 90 stupňov rozsvietilo mazanie motora
motor okamžite bol zastavený trošku vychladol problém s mazanim zmizol a potom znovu po
zahriatí objavil. Olej bol dany Magnatec 10W40.
No čo za čert s tým mazaním neviem na to prísť a ani ako to zistiť aký je tam tlak.
Auto nedymý vôbec takže krúžky sú OK. Chladiaca zmes sa nestráca.
Vymeniť hydra za nové uff to radšej nie to je pálka jak hrom.
Skusiť vymeniť vačky - máme druhé to by problém nebol.
Vďaka za rady lebo synátor je už totálne nešťastný z toho auta a financie na nové net.
Dajú sa nejako hydroštely odskúšať alebo opraviť ? Ak ano ako.
MOmentálne sme dali do oleja prísadu na prečistenie motora tak teraz nanovo aký
olej doporučujete.
Vďaka za všetok pomoc vopred.
Štefan
Tlak oleja a hydrostely
Moderátor: bukelo
- macil
- Admin
- Príspevky: 36857
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tlak oleja a hydrostely
Začal by som asi regulačným ventilom.
http://www.opelastra.cz/technika/olej_ventil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.opelastra.cz/technika/olej_ventil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Tlak oleja a hydrostely
Ahoj.
Přesně, koukni na ten regulační ventil. I podle toho jak bude to šoupě vypadat můžeš usoudit na celkový stav motoru, nové šoupě se hodně blbě shání, v Oplu mají jen pružinu. Tlak oleje změříš tak že na zastaveném motoru vyšroubuješ čidlo tlaku oleje a na místo něj se připojí přes vhodnou redukci adekvátní manometr - měřák. Minimální tlak oleje je napsán tuším v knize jak na to. Pokud motor delší dobu stál je potřeba si také uvědomit že bude okruh nahoře na rozvodech zavzdušněný - Opel tuším doporučuje odvzdušnit a to vytočením motoru naprázdno do 2500 až 3000 ot/min a takto ho držet po dobu cca 3 minut.
Když je motor starší může být problém i ve vaně, respektive jednak v zanešeném sacím koši oleje, nebo již teplem a olejem degradovaném těsnícím O kroužku, kterým se těsní sací koš v přirubě připojeni na olejové čerpadlo. Když motor cvaká a pomalu přidáš plyn zmizne to cvakáni od nějakých otáček, nebo cvaká v celém rozsahu?
Jinak já dával v dobrém olej Shell Helix HX7 a HX8 obojí 5W40, ale motor byl taky hlučnější. Naposled hsem tam nalil olej Mobil 1 Peak Life (Rally Formula) 5W-50 a po ujetí cca 1500Km je motor jak vyměněný. Přitom specifikace sedí, ale ten Mobil1 má lepší vlastnosti na střihu a vyšší tepelnou stálost.
Držím palce, Mára.
Přesně, koukni na ten regulační ventil. I podle toho jak bude to šoupě vypadat můžeš usoudit na celkový stav motoru, nové šoupě se hodně blbě shání, v Oplu mají jen pružinu. Tlak oleje změříš tak že na zastaveném motoru vyšroubuješ čidlo tlaku oleje a na místo něj se připojí přes vhodnou redukci adekvátní manometr - měřák. Minimální tlak oleje je napsán tuším v knize jak na to. Pokud motor delší dobu stál je potřeba si také uvědomit že bude okruh nahoře na rozvodech zavzdušněný - Opel tuším doporučuje odvzdušnit a to vytočením motoru naprázdno do 2500 až 3000 ot/min a takto ho držet po dobu cca 3 minut.
Když je motor starší může být problém i ve vaně, respektive jednak v zanešeném sacím koši oleje, nebo již teplem a olejem degradovaném těsnícím O kroužku, kterým se těsní sací koš v přirubě připojeni na olejové čerpadlo. Když motor cvaká a pomalu přidáš plyn zmizne to cvakáni od nějakých otáček, nebo cvaká v celém rozsahu?
Jinak já dával v dobrém olej Shell Helix HX7 a HX8 obojí 5W40, ale motor byl taky hlučnější. Naposled hsem tam nalil olej Mobil 1 Peak Life (Rally Formula) 5W-50 a po ujetí cca 1500Km je motor jak vyměněný. Přitom specifikace sedí, ale ten Mobil1 má lepší vlastnosti na střihu a vyšší tepelnou stálost.
Držím palce, Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Re: Tlak oleja a hydrostely
Nuž došlo k pridaniu preplach.aditivu k oleji a nésledne sa motor pobežal na volnobehu a vypustilo sa.
Šla olejova vana dole a ejha kolko tam bolo usadenín , vymenil som sací koš aj vanu z predchadzajuceho
motora , naplnily sme motor nový olejom Castrol a hydra idú tak tichučky jak očko. Teraz sem tam kontrolka
oleja blikne ale iba nad 4000 otáčok , takže ideme pozrieť na pružinku a piestik na reg.ventile.Pri volnobehu
kontrolka nesvietí auto vôbec nedymý a ani oje nežerie.
Nuž uvidíme ako dalej.
Ďakujem za pomoc a rady.
Štefan
Šla olejova vana dole a ejha kolko tam bolo usadenín , vymenil som sací koš aj vanu z predchadzajuceho
motora , naplnily sme motor nový olejom Castrol a hydra idú tak tichučky jak očko. Teraz sem tam kontrolka
oleja blikne ale iba nad 4000 otáčok , takže ideme pozrieť na pružinku a piestik na reg.ventile.Pri volnobehu
kontrolka nesvietí auto vôbec nedymý a ani oje nežerie.
Nuž uvidíme ako dalej.
Ďakujem za pomoc a rady.
Štefan