VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
LukášPB
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: 11 Júl 2012, 12:45
Auto: Omega B
Bydlisko: Považská Bystrica
Bydlisko: Púchov/Považská Bystrica

VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa LukášPB »

Zdravím,

nakoľko tu má málo ľudí tento motor, a rieši sa tu úplne minimálne, dovolil som si založiť tému s takýmto názvom, kde sa budú riešiť problémy tohoto motora pekne po kope, a prípadne majitelia budú mať oveľa ľahšie hladanie. Pokiaľ by takýto všeobecný názov prekážal, premenujte to kľudne na konkrétny názov mojich ,,problémov" ktoré sú:

1.) Kde máte zapojený tento konektor??? Príde mi ako dosť dôležitý, pretože má na sebe ešte tú sponu proti uvolneniu, a mne len tak visí nad čerpadlom. Kontrolka nesvieti žiadna. Jediný problém s motorom mám, že má slabý výkon, na stovku zrýchli tak za 25s, na youtube som našiel 17-19s.


Odfotený zvrchu ako tam len tak visí voľne
Obrázok

Tu je poloha konektora na foto z diaľky
Obrázok

Takto vyzerá keď ho nadvihnem rukou, vidieť že je to dvoj pin.
Obrázok

Vychádza z toho hrubého zväzku presne nad čerpadlom, a je dlhý cca 15cm a je tam len eska paskou umelou prichytený o niečo, takže pravdepodobne sa niekto v tom špáral a odpojil to, alebo zabudol zapojiť.

Pozeral som, či tam nieje nejaký konektor, ale nevidno tam absolutne nič, ani ked zhodím palivák, na blok motora vôbec nevidím kvôli intercooleru, a na čerpadlo tiež nieje moc vidno, ale nevidím na nom tiež nič také.

2.) Teplota - akú máte normálnu teplotu? Ja mám 82-83C bez ventilátora / s ventilátorom pri kludnej jazde, ale akonáhle na to šliapem dlhodobejšie, napr. stúpanie na dialnici, alebo dlhšie stúpanie, tak ide teplota až po 100C aj so zapnutým ventilátorom, akonáhle klesne záťaž na motor, že už len udržuje rýchlosť tak teplota sa vráti späť.

Problm som prvý krát zaznamenal teraz na ceste na dovolenku, a stalo sa to pri vonkajšej teplote cca 30-38C, samozrejme čím nižšia teplota tak tým je tento efekt menší, napr späť ked som šiel v noci bolo okolo 22C a už ked bola výchylka teplotná tak max o 5-10C.

Spojitosť s tým môže byť, že sa mi začal objavovať olej vo vode, ale úplne minimálne, nárdžku mi netlakuje žiadno extrémne, taže som vylúčil tesnenie, po vode v oleji neni absolútne žiadna stopa, takže som vylúčil aj prasknutú hlavu, navyše nebol zahriatý nikdy na viac ako 100C. V tej vode sa nachádza minimum oleja, na ryske mi olej neubúda vôbec, štarty sú na brnk studené, ale teplé točí cca 1-2s max.

Čo som sa dočítal na nete, tak býva problém s nejakým krúžkom okolo vstrekovačov, že sa dá vymeniť za pár korún a netreba ani hlavu zhadzovať, ževraj to niektorým ludom spôsobovalo minimálny únik oleja do vody. Nakoľko to je pravda neviem povedať, kedže sm to len čítal na internete.

Alebo druhá možnosť trhlina medzi kanálikmi, čo dúfam že nebude.

Ďakujem vopred za pomoc. Skúsim sa ešte spýtať aj na jednom anglickom fóre, tam je tento motor bežný.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K

[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS

Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off
BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
Používateľov profilový obrázok
mayecek5395
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 568
Dátum registrácie: 19 Sep 2013, 08:38
Auto: Vectra B
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko alt: 03496

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa mayecek5395 »

Zdravím :) Takže vlastním presne to isté čo ty, až na to, že sedan :) Ak sa nemýlim, tak konektor by mal byť zapojený niekde na čerpadlo (aspoň si myslím), keď prídem domov, tak ti to odfotím, ako to mám ja :) Čo sa týka teploty, tak ja mám tiež priemernú teplotu okolo 83 stupňov, čo sa týka kopca tak okolo 95-105 stupňov. Môže byť na vine buď termostat alebo ak máš namiesto čistej destilovanej vody, nejakú chladiacu zmes, tak tá sa zohrieva horšie ako destil. voda .. čiže teplota by mala byť v pohode. O tom oleji a vode zatiaľ nič neviem, pretože som s tým zatiaľ problémy nemal :) ak máš otázky, tak rád pomôžem ak budem vedieť aj keď mám auto len krátko, ale veľa vecí opravujem sám :)
Používateľov profilový obrázok
mayecek5395
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 568
Dátum registrácie: 19 Sep 2013, 08:38
Auto: Vectra B
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko alt: 03496

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa mayecek5395 »

tak som to pozeral a tento konektor nejde ani mne nikde .. Ten čo ide do čerpadla je iný, čiže toto bude pravdepodobne, len predpríprava na niečo :) ja ho mám trošku vyššie, preto som sa zmýlil :)
jal
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1407
Dátum registrácie: 02 Jún 2013, 23:26
Auto: Iná značka

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa jal »

mohol by byt na pomocne cerpadlo kurenia co sa montovalo len pre skandinavske krajiny
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

mne tá teplota tiež pekne išla hore,ked bol motor viac zatažený a tažšie štartovalo za tepla. príčina zle nastavený predvstrek-predstih začiatku vstreknutia paliva,po nastavení štartuje na brnk teplý či studený,teplota stupa pri velkej zátaži len velmi pomali. inak podla teplomera v palubovke drží cca +85-87.
venusinoCiro
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 15 Nov 2012, 23:51
Auto: Signum
Bydlisko: Martin
Bydlisko alt: Bratislava
Bydlisko: Martin

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa venusinoCiro »

ako zle nastaveny ? alebo teda ako sa nastavuje ?
Signum 2.2 DTI 92kW ´03
ex Vectra B 1.7TD 60kW ´97
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa macil »

V servise.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
LukášPB
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: 11 Júl 2012, 12:45
Auto: Omega B
Bydlisko: Považská Bystrica
Bydlisko: Púchov/Považská Bystrica

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa LukášPB »

Niekde na čerpadle.

Inak už ho nemám, ale bol to super motor, bohužial za ten čas čo som ho mal sa mi nepodarilo vyriešiť slabší ťah, takže až na to to bolo super, a samozrejme alternátor, to je bolesť. Inak si chrúmal hocičo, slnečnicu, prepálený z reštík, a iné pochúťky.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K

[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS

Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off
BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
venusinoCiro
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 15 Nov 2012, 23:51
Auto: Signum
Bydlisko: Martin
Bydlisko alt: Bratislava
Bydlisko: Martin

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa venusinoCiro »

:lol: :lol: :lol: take dobrotky si mu daval ? :chichi:
Signum 2.2 DTI 92kW ´03
ex Vectra B 1.7TD 60kW ´97
Používateľov profilový obrázok
LukášPB
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: 11 Júl 2012, 12:45
Auto: Omega B
Bydlisko: Považská Bystrica
Bydlisko: Púchov/Považská Bystrica

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa LukášPB »

Až ma srdce zabolelo keď som bol teraz v Metre a bola tam slnečnica za 1,06 :lol:
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K

[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS

Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off
BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
venusinoCiro
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 15 Nov 2012, 23:51
Auto: Signum
Bydlisko: Martin
Bydlisko alt: Bratislava
Bydlisko: Martin

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa venusinoCiro »

:lol: :lol: :lol:
Signum 2.2 DTI 92kW ´03
ex Vectra B 1.7TD 60kW ´97
jal
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1407
Dátum registrácie: 02 Jún 2013, 23:26
Auto: Iná značka

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa jal »

poradi si to aj s nelupanou slnecnicou ?
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

nastavenie predvstreku je trošku problematické,pozri knihu ako na to. Odvez to do servisu,doma na kolene to nespravíš,musí sa povolit vstrekovacie čerpadlo a otáčat ním v potrebnom smere,experimentovanie trochu sem,trochu tam je na dlhé hodiny.
X-1
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 17 Nov 2010, 00:24
Auto: Vectra B
Bydlisko: Brezno
Bydlisko: BREZNO

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa X-1 »

vie niekto poradit nejde mi po 12 hodinach nastartovat az po asi 2minutach staleho tocenia nastartuje.Nafta nepada aj zhavice vymenene ventily som nastavil moze byt nieco z cerpadlom alebo poradte hocijaky napad
VECTRA-B
1.7 DT
Používateľov profilový obrázok
LukášPB
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: 11 Júl 2012, 12:45
Auto: Omega B
Bydlisko: Považská Bystrica
Bydlisko: Púchov/Považská Bystrica

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa LukášPB »

Povedz viac, dymi? Kolíše volnobeh? Ťahá dobre? Olej vo vode?
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K

[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS

Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off
BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
X-1
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 17 Nov 2010, 00:24
Auto: Vectra B
Bydlisko: Brezno
Bydlisko: BREZNO

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa X-1 »

nedymi otacky idealne vo vode nie je olej ani v oleji voda len ked stoji asi 8 hod tak mam problem nastartovat musim tocit aj 2 min vkuse potom naskoci a ide celi cas vypnem motor o 1 hod nastartujem na brk o 8 hod katastrofa .Ale som si vsimol ze ked startujem ide biely dym z vyfuku ale to je asi normalne.
VECTRA-B
1.7 DT
Používateľov profilový obrázok
mayecek5395
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 568
Dátum registrácie: 19 Sep 2013, 08:38
Auto: Vectra B
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko alt: 03496

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa mayecek5395 »

Biely dym je v pohode, keby bol modrý, tak je prúser. Osobne som s týmto mal trošku problém, ale čisto len, keď auto stálo dlhšie. Kamarát mal podobné problémy, nie však na Vebe, ale bol to diesel a skončilo to tak, že mal nejaké zanesené trisky. Skús, ak už nepoužívaš, kúpiť letné VIF-ko (aditívum do nafty). Natankuj aspoň pol nádrže, daj tam podľa odporúčaného množstva, aj trošku viac a povoz sa na tom. Ak nepomôže ani to (toto kamarátovi pomohlo),tak potom fakt neviem. Asi len ak ti to kukne naozaj odborník ako Kajo.
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

biely dym-nespálené palivo. Takže by som začal žeraviacimi sviečkami,je možné,že je 1 vyskratovaná a odpálilo poistku.
Používateľov profilový obrázok
mayecek5395
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 568
Dátum registrácie: 19 Sep 2013, 08:38
Auto: Vectra B
Bydlisko: Ružomberok
Bydlisko alt: 03496

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa mayecek5395 »

Ja som videl štartovať asi 7 vectrier 1.7td a ak bola vonku zima, tak vždy tie 2min išiel biely dym (skôr para) a potom bez dymu, ak mu dymí stále, tak je to zle, ja som to pochopil, že iba pri štarte, čo je normálne.
Používateľov profilový obrázok
LukášPB
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: 11 Júl 2012, 12:45
Auto: Omega B
Bydlisko: Považská Bystrica
Bydlisko: Púchov/Považská Bystrica

Re: VeBe 1.7TD ISUZU - otázky, problémy

Príspevok od používateľa LukášPB »

Ked máš zohriaty motor a prudko pridáš plyn na neutrále tak nesmie ísť kúdol odtial. Ja keď som pridal na 4500ot tak iba trochu zadymilo, fakt minimalne, tak by to malo byť. Ale tak nakonci pred predajom to potom trochu viac kúrilo na čierno, lebo som pridával na čerpadle naftu, a zvyšoval tlak na turbe, nech to aspon trochu normálne ide.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K

[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS

Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off
BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"