VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 28 Apr 2012, 17:02
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko alt: Plzeň
VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
V posledni dobe se mi stava u ohrateho auta, ze v prubehu jizdy zhasnou kontrolky a budiky na palubce a zustane svitit jenom dobijeni a ESP. ABS ruzne poblikava : http://www.youtube.com/watch?v=WWuF9N0otNs
PO chvili to zase najede a zustane svitit :
https://dl.dropbox.com/u/40510605/vece_problem1.jpg
Pokud chcipnu auto v situaci, kdy nejde palubka tak pak uz nejde nastartovat. Staci, aby auto vychladlo a je to zase OK. V te same chvili nejdou parkovaci senzory a tempomat.
Jinak mam VectraC 08/2002 1.8 16V Z18XE Sedan.
Prosim o jakoukoliv radu, dekuji.
P.S. Poprve, kdyz jsem nemohl nastartovat, tak auto jelo na odtahovce do servisu a tam ho sundali a normalne nastartovali. Pamet zavad prazdna, mysleli si, ze si z nich delam legraci.
PO chvili to zase najede a zustane svitit :
https://dl.dropbox.com/u/40510605/vece_problem1.jpg
Pokud chcipnu auto v situaci, kdy nejde palubka tak pak uz nejde nastartovat. Staci, aby auto vychladlo a je to zase OK. V te same chvili nejdou parkovaci senzory a tempomat.
Jinak mam VectraC 08/2002 1.8 16V Z18XE Sedan.
Prosim o jakoukoliv radu, dekuji.
P.S. Poprve, kdyz jsem nemohl nastartovat, tak auto jelo na odtahovce do servisu a tam ho sundali a normalne nastartovali. Pamet zavad prazdna, mysleli si, ze si z nich delam legraci.
- Zeppelin
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 13 Feb 2010, 09:27
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Hej Duck, jak jsi pochodil s CIMem? Taky s ním bojuju, ale padají jen budíky, případně někdy vůbec nefungují. Odkud jsi CIM koupil? Origo, nebo použitej?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 28 Apr 2012, 17:02
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko alt: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
No prekvapive mi to prestalo blbnout, takze jsem to prozatim odsunul.
- Zeppelin
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 13 Feb 2010, 09:27
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Tak to zapomeň, že to přestalo a honem rychle jdi do opla s velkým techničákem poptat cenu nového a začni šetřit. Nestraším, pouze říkám, jaký má tato nemoc průběh. Taky mi to kdysi dávno jen tak probliklo a pak dlouho nic. Jako ty - říkal jsem si "asi nějaká blbost". Dlouhých dva a půl roku jsem s tím zápasil. Padání budíků, další fáze budíky nefungovali třeba celý den, dnes už i dva týdny "naslepo", někdy nejde otevřít kufr, klakson netroubí, blinkry blbnou a zítra jdu na výměnu, bohužel cena dovolené u moře 12500,- Kč, asi 490 Eur.
A věř, že tohle nespravíš...
A věř, že tohle nespravíš...
- Zeppelin
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 13 Feb 2010, 09:27
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Tak jsem po výměně CIM modulu. Zaplatil jsem 12 a půl tisíce za nový CIM modul, kdy už se projevovaly závady typu nefunkční zámek dveří, nefunkční klakson, nefunkční blinkry na bocích auta, jednou nechtělo přestat svítit světlo kufru, spousty chyb v paměti, že CIM nekomunikuje s tím a tamtím... No, někde jsem se sekl, problém neodstraněn.
- Zeppelin
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 13 Feb 2010, 09:27
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Rozhřešení!
Auto jsem dal kvůli už trvale nefunkční (ani nesvítící) přístrojovce do Opel servisu (nutno poznamenat, že jestli něco na přístrojovce šlo, tak pouze kontrolka motoru, jinak nic) a problém byl ve studeném spoji na přístrojovce, že je to taková nemoc a už se tam vektra s tímto problémem objevila poněkolikáté, takže elektrikář šel takřka najisto. Pokud by však problém přetrvával dál, tak pouze sehnat nové budíky. A jestli jsem v telefonu dobře rozumněl cenu, tak 990 kč (asi 39 Euro). Pokud jste elektrotechnicky zdatní, zkuste se na to kouknout sami, jinak servis A poslední poznámka: umírající přístrojovka umírala něco přes dva roky a až před měsícem kiksla úplně.
Auto jsem dal kvůli už trvale nefunkční (ani nesvítící) přístrojovce do Opel servisu (nutno poznamenat, že jestli něco na přístrojovce šlo, tak pouze kontrolka motoru, jinak nic) a problém byl ve studeném spoji na přístrojovce, že je to taková nemoc a už se tam vektra s tímto problémem objevila poněkolikáté, takže elektrikář šel takřka najisto. Pokud by však problém přetrvával dál, tak pouze sehnat nové budíky. A jestli jsem v telefonu dobře rozumněl cenu, tak 990 kč (asi 39 Euro). Pokud jste elektrotechnicky zdatní, zkuste se na to kouknout sami, jinak servis A poslední poznámka: umírající přístrojovka umírala něco přes dva roky a až před měsícem kiksla úplně.
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
aspon mas stary CIM ?
- Zeppelin
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 13 Feb 2010, 09:27
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: Plzeň
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Nemám. Vidíš, ani mě to v tu chvíli nenapadlo si o něj říct. Sakra...
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 04 Okt 2013, 21:04
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Most, CR
Re: VeCe Z18XE umira palubka, nejde startovat
Zdravím všechny Opláky, chtěl bych Vás požádat o radu, už jsem zoufalý.
Za jízdy spadnou všechny budíky (otáčky, km, palivo i teplota) a rozsvítí se kontrolka dobíjení, ASR a ABS. Auto jede pořád krásně, nepadá do nouzáku ani necuká a ani se nerozsvítí kontrolka MIL. Pokud motor chcípnu se spadlými budíky, tak už nejde natočit. Budíky jsou stále spadnuté a startér ani neškytne, prostě je to totálně mrtvé. Když zkouším vytahovat a zastrkávat kliček a pokoušet se nastartovat, tak po určité době se budíky chytnou (je to relativní, někdy hned, někdy po 10 min, naposledy po cca 40 min, někdy to zkouším až druhý den). Jakmile se budíky chytnou, tak to nastartuju a zase se jede. Někdy se zase stane, že se budíky chytnou a začne blikat MIL (chyba imobiliseru), tak otočím klíček do 0, znovu otočím klíček do polohy 1 a už je to v pořádku, nastartuju. Odpojení a znovu zapojení baterie nepomáhá.
Hodně jsem toho pročetl na fórech i v jiných klubech a většinou to sváděli na vadný CIM modul. Rozebral jsem tedy volantový sloupek a vizuálně alespoň zkontroloval kabeláž a kostru pod volantem a profoukl konektor k CIM a zase zapojil. Odpojil jsem i přístrojovou desku a táké pročistil konektor, ale bez výsledku. Proměřil jsem baterii i dobíjení, to by mělo být také v pořádku. Většinou na ostatních fórech bylo, že když je vadný CIM a spadnou jim budíky, tak se hochům rozsvítila na informačním displeji kontrolka posilovače řízení, ta se mi nerozsvěcuje.
Ještě důležitá věc. Když to spadne, tak ostatní věci normálně fungují. Tzn., že blinkry blikají, světla svítějí (myslím tím i kontrolky na přístrojovce), stěrače stírají i ovládání na volantu funguje, rádio hraje (žádný hlášky „F“). Když se budíky za jízdy znovu chytnou a chcípnu pak motor, tak to jde zase normálně nastartovat. Při spadnutých budíkách nefunguje počítadlo km, hodnoty svítí (jsou zobrazené), ale ujeté km se nenačítají.
Po smazání chyb tam zůstaly viset pouze přítomné chyby (present), ale ty co se týkají zadních dveří, tak tam se předpokládám jedná o to, že jsem odštípl kabely, které posílají signál do informačního displeje, protože tam byl špatný kontakt někde ve vaklu pod tapecírungem, který se mi fakt nechtělo rozdělávat a rozčilovalo mě neustálé dynkání, že mám otevřené zadní dveře. Když jsem za kabeli zatahal, tak to dalo na chvíli pokoj, pak už mě to přestalo bavit, tak jsem je přerušil.
Odkaz na chybové kódy:
http://www.club-opel.com/...&tab=blog&user_blog_id=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak mám i live data ze stojícího nastartovaného motoru.
Snad jsem podal vyčerpávající info a nějaká dobrá duše tady, bude vědět v čem je problém. Myslíte, že mám začít shánět nový CIM modul?
Děkuji.
VeCe Y20DTH, 2.0 DTI, 74 kW, 2003
Za jízdy spadnou všechny budíky (otáčky, km, palivo i teplota) a rozsvítí se kontrolka dobíjení, ASR a ABS. Auto jede pořád krásně, nepadá do nouzáku ani necuká a ani se nerozsvítí kontrolka MIL. Pokud motor chcípnu se spadlými budíky, tak už nejde natočit. Budíky jsou stále spadnuté a startér ani neškytne, prostě je to totálně mrtvé. Když zkouším vytahovat a zastrkávat kliček a pokoušet se nastartovat, tak po určité době se budíky chytnou (je to relativní, někdy hned, někdy po 10 min, naposledy po cca 40 min, někdy to zkouším až druhý den). Jakmile se budíky chytnou, tak to nastartuju a zase se jede. Někdy se zase stane, že se budíky chytnou a začne blikat MIL (chyba imobiliseru), tak otočím klíček do 0, znovu otočím klíček do polohy 1 a už je to v pořádku, nastartuju. Odpojení a znovu zapojení baterie nepomáhá.
Hodně jsem toho pročetl na fórech i v jiných klubech a většinou to sváděli na vadný CIM modul. Rozebral jsem tedy volantový sloupek a vizuálně alespoň zkontroloval kabeláž a kostru pod volantem a profoukl konektor k CIM a zase zapojil. Odpojil jsem i přístrojovou desku a táké pročistil konektor, ale bez výsledku. Proměřil jsem baterii i dobíjení, to by mělo být také v pořádku. Většinou na ostatních fórech bylo, že když je vadný CIM a spadnou jim budíky, tak se hochům rozsvítila na informačním displeji kontrolka posilovače řízení, ta se mi nerozsvěcuje.
Ještě důležitá věc. Když to spadne, tak ostatní věci normálně fungují. Tzn., že blinkry blikají, světla svítějí (myslím tím i kontrolky na přístrojovce), stěrače stírají i ovládání na volantu funguje, rádio hraje (žádný hlášky „F“). Když se budíky za jízdy znovu chytnou a chcípnu pak motor, tak to jde zase normálně nastartovat. Při spadnutých budíkách nefunguje počítadlo km, hodnoty svítí (jsou zobrazené), ale ujeté km se nenačítají.
Po smazání chyb tam zůstaly viset pouze přítomné chyby (present), ale ty co se týkají zadních dveří, tak tam se předpokládám jedná o to, že jsem odštípl kabely, které posílají signál do informačního displeje, protože tam byl špatný kontakt někde ve vaklu pod tapecírungem, který se mi fakt nechtělo rozdělávat a rozčilovalo mě neustálé dynkání, že mám otevřené zadní dveře. Když jsem za kabeli zatahal, tak to dalo na chvíli pokoj, pak už mě to přestalo bavit, tak jsem je přerušil.
Odkaz na chybové kódy:
http://www.club-opel.com/...&tab=blog&user_blog_id=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak mám i live data ze stojícího nastartovaného motoru.
Snad jsem podal vyčerpávající info a nějaká dobrá duše tady, bude vědět v čem je problém. Myslíte, že mám začít shánět nový CIM modul?
Děkuji.
VeCe Y20DTH, 2.0 DTI, 74 kW, 2003