Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Moderátori: bukelo, buci_vectra
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Takže chcel by som sa poradiť s problémom z názvu témy. O studených štartoch je tu toho veľa a tak som dlho skúšal, čistil, testoval, kontroloval veľa vecí atď.
Problém mám taký, že hlavne ráno keď je motor úplne vychladnutý, naštartujem pomerne ľahko, motor má potrebu zvýšených otáčok (1500 RPM), to je v poriadku tak to má byť. OK, ale otáčky začnu lietať cca od 1000-1500 a niekedy pod 1000 a má tendenciu skapať. Popritom je dosť cítiť zle spálený benzín, myslím že viac ako je normálne. Klapka prečistená, skontrolovaná tesnosť nasávania vzduchu, pre istotu vymenený krokový motorček voľnobehu...
Snažil som sa aj odsledovať live data cez OP-COM ako pred štartom tak i po naštartovaní.
Myslím, že problém bude v snímaní teploty chladiacej kvapaliny a následnej regulácii zmesi po štarte.
Hodnoty snímačov kvapaliny a vzduchu pred štartom
Coolant temperature: 23°C
Coolant temperature: 1,75V
Intake Air temperature: 22°C
Intake Air tmeperature: 3,37V
Nepovažujem sa za odborníka na ople ani na OP-COM ale snažím sa čo najviac naučiť z príspevkov. Myslím, že tieto snímače sú rovnakého charakteru, čiže mali by rovnako meniť odpor so zmenou teploty a tým pádom sa bude meniť napätie na nich. Snímač chl. kvapaliny som premeral v celom rozsahu teploty a pekne menil odpor so zvyšovaním teploty. Dokonca som ho skúsil pre istotu vymeniť, no bez zmeny. Premeral som aj kabeláž od snímačov k RJ. Dočítal som sa že RJ ovplyvňuje časy vstrekov na základe napätia zo snímača. Podľa nejakých charakteristík na nete by malo byť napätie na snímači kvapaliny podobné ako na snímači teploty vzduchu. Po naštartovaní teplota kvapaliny stúpa a pri cca 50°C ukazuje 0,88V čo tiež moc nesedí no a v tom momente skočí napätie na tomto snímači na 3,53V a opäť pomaly klesá. Podotýkam, že teplota na OP-COMe neskáče. Po prejdení cca 15km ukazuje teplotu 96°C a napätie 1,87V, čo je asi stále dosť vysoké lebo malo by byť 0,5V - 1,2V pri zohriatom motore. Ešte som si všimol že to napätie za jazdy občas poskočilo z cca 2V na 3V a pod.
Tak a teraz záver. Podla mňa to vyzerá na RJ motora, možno nejaký studený spoj vnútri RJ. Preto by som poprosil o reakcie ludi z fóra, ktorí tomu rozumejú, čo si o tom myslia. Chybové kódy nevyhadzuje žiadne (asi preto, že hodnoty sú stále v tolerancii), ale určite nieje niečo v poriadku.
Omlúvam sa za dlhý príspevok, ale mal som potrebu to tu rozpísať.
Problém mám taký, že hlavne ráno keď je motor úplne vychladnutý, naštartujem pomerne ľahko, motor má potrebu zvýšených otáčok (1500 RPM), to je v poriadku tak to má byť. OK, ale otáčky začnu lietať cca od 1000-1500 a niekedy pod 1000 a má tendenciu skapať. Popritom je dosť cítiť zle spálený benzín, myslím že viac ako je normálne. Klapka prečistená, skontrolovaná tesnosť nasávania vzduchu, pre istotu vymenený krokový motorček voľnobehu...
Snažil som sa aj odsledovať live data cez OP-COM ako pred štartom tak i po naštartovaní.
Myslím, že problém bude v snímaní teploty chladiacej kvapaliny a následnej regulácii zmesi po štarte.
Hodnoty snímačov kvapaliny a vzduchu pred štartom
Coolant temperature: 23°C
Coolant temperature: 1,75V
Intake Air temperature: 22°C
Intake Air tmeperature: 3,37V
Nepovažujem sa za odborníka na ople ani na OP-COM ale snažím sa čo najviac naučiť z príspevkov. Myslím, že tieto snímače sú rovnakého charakteru, čiže mali by rovnako meniť odpor so zmenou teploty a tým pádom sa bude meniť napätie na nich. Snímač chl. kvapaliny som premeral v celom rozsahu teploty a pekne menil odpor so zvyšovaním teploty. Dokonca som ho skúsil pre istotu vymeniť, no bez zmeny. Premeral som aj kabeláž od snímačov k RJ. Dočítal som sa že RJ ovplyvňuje časy vstrekov na základe napätia zo snímača. Podľa nejakých charakteristík na nete by malo byť napätie na snímači kvapaliny podobné ako na snímači teploty vzduchu. Po naštartovaní teplota kvapaliny stúpa a pri cca 50°C ukazuje 0,88V čo tiež moc nesedí no a v tom momente skočí napätie na tomto snímači na 3,53V a opäť pomaly klesá. Podotýkam, že teplota na OP-COMe neskáče. Po prejdení cca 15km ukazuje teplotu 96°C a napätie 1,87V, čo je asi stále dosť vysoké lebo malo by byť 0,5V - 1,2V pri zohriatom motore. Ešte som si všimol že to napätie za jazdy občas poskočilo z cca 2V na 3V a pod.
Tak a teraz záver. Podla mňa to vyzerá na RJ motora, možno nejaký studený spoj vnútri RJ. Preto by som poprosil o reakcie ludi z fóra, ktorí tomu rozumejú, čo si o tom myslia. Chybové kódy nevyhadzuje žiadne (asi preto, že hodnoty sú stále v tolerancii), ale určite nieje niečo v poriadku.
Omlúvam sa za dlhý príspevok, ale mal som potrebu to tu rozpísať.
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ešte by som doplnil, že pri tom kolísaní otáčok po štarte akoby potrhávalo motorom, akoby mal výpadky spalovania a z výfuku akoby strielalo
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
- macil
- Admin
- Príspevky: 36872
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Na týchto motoroch sa zvyknú pridierať ventily.
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ano, to som sa docital, ale myslim, ze sa pridieraju tym ze su zakarbonovane. No ja jazdim na LPG, benzin len kratku dobu po starte prip. ho obcas na benzine prevetram. Dal som si zmerat aj tlaky vo valcoch a boli od 13,2 do 14,0 na co mi mechanik povedal ze to je velmi dobre. A ešte na pristroji, čo sa ním meraju emisie mam velmi vysoke HC az okolo 400 (ma byt do 100). Ja si myslim ze to moze byt tou zlou informaciou z cidla teploty a stale dava viac paliva ako je potrebne. Filtre, sviečky, menené aj zapalovací modul na skúšku. kontrolované výfukové potrubie.
Ak by niekto z Vás mohol pozrieť cez OP-COM hodnoty napätí snímačov teploty kvapaliny a vzduchu pred studeným štartom príp. po naštartovaní ako sa chovajú, moc by mi to pomohlo.
Ak by niekto z Vás mohol pozrieť cez OP-COM hodnoty napätí snímačov teploty kvapaliny a vzduchu pred studeným štartom príp. po naštartovaní ako sa chovajú, moc by mi to pomohlo.
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ahoj.
Tak co odpojit čidlo teploty, jest-li se to bude chovat stejně, nebo lépe.
Koukám že máš i LPG. Na to Ti to jede po přepnutí normálně? Mohl by jsi mít abnormálně seřízené LPG a řídíci jednotka motoru se dlouhodobě (dlouhodobé korekce) přizpůsobila tomu LPG a nyní, když jedeš na benzín tak to hapruje.
Mára.
Tak co odpojit čidlo teploty, jest-li se to bude chovat stejně, nebo lépe.
Koukám že máš i LPG. Na to Ti to jede po přepnutí normálně? Mohl by jsi mít abnormálně seřízené LPG a řídíci jednotka motoru se dlouhodobě (dlouhodobé korekce) přizpůsobila tomu LPG a nyní, když jedeš na benzín tak to hapruje.
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36872
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Hodnota napätia korešponduje s hodnotou teploty. A tá je podľa vyššie napísaného v poriadku. To, že jazdíš na plyn a že máš dobré kompresné tlaky pri meraní, ešte neznamená, že sa ventily počas chodu motora nepridierajú, zvlášť pri studenom motore.
Ďalšou možnosťou sú vadné vstreky.
Ďalšou možnosťou sú vadné vstreky.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36872
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
RJ benzínu sa neprispôsobuje RJ LPG.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ahoj.
TAk to s tebou nemohu souhlasit. Dnes pokud je to sekvenční vstřikování LPG, tak ŘJ motoru ani netuší že má odpojené vstřiky benzínu a láduje tam místo toho plyn. Problém je v tom, když je LPG špatně seřízen, tipicky na moc chudou směs. To si pak ŘJ motoru jakoby stále přidává (vyhodnocuje chudou směs a chce jí srovnat do optimálu) a postupně si na tento stav zvyká. Pak, pokud tento stav trvá dlouhodobě a chceš potom jet na benzín: ouha - nejede to, hltí se to. Proto je potřeba mít LPG seřízené tak, aby odpovídala jeho "mapa" té benzínové, zvýšené o přiměřené procento dávky a né žádný extrém do plusu či mínusu.
Kdy naposledy jsi vyjel celou benzínovou nádrž?
Když už jsi koukal na LIVE data, koukal jsi na data z Lambda sondy? Chodí, nebo stagnuje +/- na jedné hodnotě? Při provozu na LPG je životnost Lamby o něco nižší než při standartním provozu na benzín - uřčitě její data ověř.
Mára
TAk to s tebou nemohu souhlasit. Dnes pokud je to sekvenční vstřikování LPG, tak ŘJ motoru ani netuší že má odpojené vstřiky benzínu a láduje tam místo toho plyn. Problém je v tom, když je LPG špatně seřízen, tipicky na moc chudou směs. To si pak ŘJ motoru jakoby stále přidává (vyhodnocuje chudou směs a chce jí srovnat do optimálu) a postupně si na tento stav zvyká. Pak, pokud tento stav trvá dlouhodobě a chceš potom jet na benzín: ouha - nejede to, hltí se to. Proto je potřeba mít LPG seřízené tak, aby odpovídala jeho "mapa" té benzínové, zvýšené o přiměřené procento dávky a né žádný extrém do plusu či mínusu.
Kdy naposledy jsi vyjel celou benzínovou nádrž?
Když už jsi koukal na LIVE data, koukal jsi na data z Lambda sondy? Chodí, nebo stagnuje +/- na jedné hodnotě? Při provozu na LPG je životnost Lamby o něco nižší než při standartním provozu na benzín - uřčitě její data ověř.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36872
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Problém má pri štarte, teda pri studenom motore, kedy lambda nemá na chod vplyv.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ahoj.
Já měl za to, že Lambda sonda se po startu předehřeje pomocí vestavěného ohřevu a tak po cca 30 vteřinách je Lambda regulace funkční.
Mára.
Já měl za to, že Lambda sonda se po startu předehřeje pomocí vestavěného ohřevu a tak po cca 30 vteřinách je Lambda regulace funkční.
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ďakujem za pomoc pri riešení. Skúsim odpovedať na Vaše názory.
Skúšal som dávnejšie odpojiť aj čidlo teploty vody a rozbehli sa oba ventilátory, ale bez štartovania. Klúčik bol iba v 2.polohe. Ale môžem skúsiť zajtra.
Ten najhorší stav trvá povedzme prvé 1-2 minúty po štarte a najhoršie to je vtedy keď sú teploty také, že motor ide na 1500 otáčok. Potom ako klesnú na normál, motor ide zdanlivo pekne, no je stále z výfuku cítiť nespálený benzín.
LPG je nastavené dobre, bol som pri tom aj s mechanikom keď to nastavoval. Načítavali sme benzínovú aj LPG mapu a po nastavení boli takmer rovnaké.
Vstreky som si dával čistiť a kontrolovať do Bosch servisu asi rok dozadu a boli OK, ale pre istotu som ich skúšal teraz aj amatérsky, vytiahol som rampu so vstrekmi, pustil čerpadlo a po jednom som prikladal 12V .... navonok boli čisté, neslzili, a myslím že pekne rozprašovali.
Skúšal som aj vyjazdiť asi polku nádrže na benzín zo Shellky V-Power Nitro ale nebolo poznať rozdiel.
Lambda po štarte začne regulovať v plnom rozsahu (0,1-0,9V) po cca 1,5 minute, ale myslim že tá nemá na to vplyv, keďže zlý chod motora je okamžite po naštartovaní a trvá max. 1-1,5minuty.
A inak začalo to robiť keď som prešiel asi 250km v kuse, odstavil som auto a keď som ráno išiel naštartovať tak to začalo a odvtedy už asi 2. mesiac trpím každé ráno, prípadne keď je auto dlhšie odstavené. Zdá sa mi, že čím je ráno chladnejšie tým je to horšie.
Skúšal som dávnejšie odpojiť aj čidlo teploty vody a rozbehli sa oba ventilátory, ale bez štartovania. Klúčik bol iba v 2.polohe. Ale môžem skúsiť zajtra.
Ten najhorší stav trvá povedzme prvé 1-2 minúty po štarte a najhoršie to je vtedy keď sú teploty také, že motor ide na 1500 otáčok. Potom ako klesnú na normál, motor ide zdanlivo pekne, no je stále z výfuku cítiť nespálený benzín.
LPG je nastavené dobre, bol som pri tom aj s mechanikom keď to nastavoval. Načítavali sme benzínovú aj LPG mapu a po nastavení boli takmer rovnaké.
Vstreky som si dával čistiť a kontrolovať do Bosch servisu asi rok dozadu a boli OK, ale pre istotu som ich skúšal teraz aj amatérsky, vytiahol som rampu so vstrekmi, pustil čerpadlo a po jednom som prikladal 12V .... navonok boli čisté, neslzili, a myslím že pekne rozprašovali.
Skúšal som aj vyjazdiť asi polku nádrže na benzín zo Shellky V-Power Nitro ale nebolo poznať rozdiel.
Lambda po štarte začne regulovať v plnom rozsahu (0,1-0,9V) po cca 1,5 minute, ale myslim že tá nemá na to vplyv, keďže zlý chod motora je okamžite po naštartovaní a trvá max. 1-1,5minuty.
A inak začalo to robiť keď som prešiel asi 250km v kuse, odstavil som auto a keď som ráno išiel naštartovať tak to začalo a odvtedy už asi 2. mesiac trpím každé ráno, prípadne keď je auto dlhšie odstavené. Zdá sa mi, že čím je ráno chladnejšie tým je to horšie.
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 485
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 11:47
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Topoľčany
- Bydlisko: topolcany
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
moj nazor a skusenosti: benzinovy motor nikdy nepojde dobre na plyn ani na benzin hlavne po niekolkych rokoch.mal som par takych pripadov a nielen ople aj fiaty su na to haklive .plyn som vymontoval a motory šlapali ako mali.Markusenka napísal:Ahoj.
Já měl za to, že Lambda sonda se po startu předehřeje pomocí vestavěného ohřevu a tak po cca 30 vteřinách je Lambda regulace funkční.
Mára.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Ahoj.
Motor, jeho řídící prvky se určitě dají vyštelovat aby šli pěkně jak na benzín tak na LPG.
K problému chodu na LPG: ještě napiš co tam máš za zapalovací svíčky a jak dlouho tam jsou (kolik tisíc kilometrů) a jak dlouho tam bude zapalovací lišta - systém LPG namáhá více zapalovací lištu a i ta může být na odchodu.
Osobně mám v motoru svíčky NGK Laser Line - special pro LPG, Jsou super, ale na start studeného motoru s benzínem to není pravé ořechové. Pak už pohoda. Je to dáno jiným odtrhem svíčky, jiným profilem elektrod a tím že elektroda je pouze jedna, originál svíčky jsou tuším dvouelektrodové.
Mára.
Motor, jeho řídící prvky se určitě dají vyštelovat aby šli pěkně jak na benzín tak na LPG.
K problému chodu na LPG: ještě napiš co tam máš za zapalovací svíčky a jak dlouho tam jsou (kolik tisíc kilometrů) a jak dlouho tam bude zapalovací lišta - systém LPG namáhá více zapalovací lištu a i ta může být na odchodu.
Osobně mám v motoru svíčky NGK Laser Line - special pro LPG, Jsou super, ale na start studeného motoru s benzínem to není pravé ořechové. Pak už pohoda. Je to dáno jiným odtrhem svíčky, jiným profilem elektrod a tím že elektroda je pouze jedna, originál svíčky jsou tuším dvouelektrodové.
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Sviečky majú teraz asi 7 tis. km menim ich po cca 20 tis. km a davam NGK BKR5EK prene podľa typu motora na benzin. Pozeral som aj tie a su vsetky rovnako vypalene akoby do biela.
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Skúšal som pri rannom štarte hneď po naštrtovaní odpojiť snímač teploty kvapaliny a spustili sa oba ventilátory, no chod motora sa moc nezmenil.
Ak by bol niekto ochotný pozrieť hodnoty snímačov teploty chl. kvapaliny a nasávaného vzduchu pri úplne vychladnutom motore (teplotu aj napätie) bol by som veľmi vďačný.
Prípadne aj pri zohriatom motore..
Ak by bol niekto ochotný pozrieť hodnoty snímačov teploty chl. kvapaliny a nasávaného vzduchu pri úplne vychladnutom motore (teplotu aj napätie) bol by som veľmi vďačný.
Prípadne aj pri zohriatom motore..
OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
- bonbon
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 09 Apr 2010, 11:45
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Stará Turá
- Bydlisko: Stará Turá
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
Takze po dlhsej dobe by som chcel napisat co bolo mojim problemom. Kedze sa moja zavada zhorsovala a zistil som ze mi tlakuje vodne hadice, v servise mi namerali merali HC v nadrzke s chlad. kvapalinou takze bolo iste ze bud hlava alebo tesnenie pod hlavou. Takze mi zhodili hlavu, zrovnali (bola kriva), vymenili tesnenie pod hlavu, tesnenie sacieho potrubia, vyfukoveho potrubia, prebrusili ventili, nove gufera a vlastne vsetko co sa pri takej generalke robi. Ventili boli udajne poriadne zakarbonovane comu moc nerozumiem, lebo myslel som ze pri LPG to nehrozi. Inak motor ide ako hodinky, startuje na brnk takze dufam ze dlho bude pokoj. Cena opravy bola 380 EUR 

OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 16V 66kW + LPG
X14XE r.2000
X14XE r.2000
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 06 Mar 2012, 08:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Púchov
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
No fajn....ja mám podobný problém pri štartovaní...len mi neni jedna vec jasná...veď predsa pri prasknutej hlave, alebo tesnení sa stráca voda....respektíve sa mieša z olejom.....a ešte by som chcel vedieť, ako zistím, či sa mi tlakujú hadice, keď predsa musia byť pod tlakom, ak sa voda zohreje....
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 06 Mar 2012, 08:43
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Púchov
Re: Studeny start, problem so zmesou, zla RJ? motor X14XE
A ešte jedna vec štartovalo ti to zle pri studenom motore aj vlete, teda ak boli vonku teploty nad 10C...lebo mne to blbne len ak je vonku tak pod 5-6 stupňou...teda zrovna teraz 
