vysoky obash CO a HC

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

ahojte, akurat som dosiel z STK a EK, STK v poriadku, ale na EK mi vravel ze mam vysoky obsah CO pri zvysenych otackach 0,579 (max 0,3) a obsah HC 255 (max 100), lambda je 1,012 (rozsah 0,97-1,03) ta je OK
LPG je vsetko OK
vravel, ze dat na diagnostiku

Viete mi poradit, cim by to mohlo byt? motor VB 1,6 16V

Dakuje moc

//edit: nieco som sa docital
vysoky obah CO -> bohata zmes, lambda sonda, vplyv teploty motora a vzduchu a mnozstvo vzduchu
1. asi vymenim vzduch filter, olejovy a olej, kabinovy filter
2. skontrolujem sviecky
3. diagnostika, kontrola kompresnych tlakov
vysoky obsah HC -> ze spotreba oleja, to som nepostrehol, lebo mi pustalo gufero klukovky (vymenene), a vcera pretesnene veko
akurat vcera a dnes sa mi trosku dymilo len z povrchu ale som vystriekaval wd-ckom a utieral motor, aby nebol nejak zamasteny, tak vyzeralo ze to "odparuje", dnes ako som prisiel z TK-EK uz necmudilo, len dym z vyfuku na EK smrdel, aj spomenul ten na EK ze zle spaluje benzin, asi bohata zmes

ked nic z toho, tak ukaze diagnostika, ze ci lambda, alebo aj Katalyzator ze ma uz svoje za sebou (no to diagnostika neukaze).
=jednym slovom potesi
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

dnes som zistil ze mam viac oleja v motore
Naposledy ked som kontroloval som mal malo nad ryskou a dolial (cca 10.6.) som 0,5l a dnes kontrolujem a mam asi 0,5-1cm nad ryskou, no nechapem, ked rozdiel rysiek by mal byt 1l. Vzdy kontrolujem olej po 8hod po praci alebo ked vecer pridem tak rano pred pracou a sa mi nesalo ze nejak zle, neviem co tak vystupila hladina, vzdy je pekne steceny po tych 8-12 hod.
Tak asi preto bol smrad z vyfuku a vysoke hodnoty HC, mozno potom malo spojitost aj s CO
Pondelok rano mam zajednane vymenu oleja a filtra, asi Liqui Moly Mos2 asi po rozpusteni karbonu bude mat dost, sice s predoliatim 2l, ale asi bude znecisteny, najazdene asi 8500km statie, preventivne som chcel len odliat zo 0,5l, ale uz vymenim.
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
beton
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 08 Aug 2011, 08:52
Auto: Signum
Bydlisko: Šaľa

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa beton »

HC su nespalene uhlovodiky ktore dohorievaju v katalyzatore,nemyslim si ze by to malo nieco s olejom....
CO,tak na to moze mat vplyv lambda sonda,ta urcuje bohatost zmesi na zaklade volneho kyslika vo vyfukovych plynoch...
Signum 2,2 DTI
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

olej vymeneny, este vzduchovy filter vymenim
len lambda ma v norme hodnoty aj pri lpg aj benzine, rozhodol som sa ze vymenim katalyzator, nejaky UNI ze do 100€ sa vojdem, beriem kovovy, lebo ze keramicky nie je vhodny pre LPG, aj tak povodny ma uz za sebou 240k a z toho 25k na LPG, neviem ci je to vela alebo v pohode.
no uvidim, ci zmizne smrad z vyfuku, a nanajvys aj lamdu potom vymenim, ten kat asi najviac spravi, ale ze by len tak zrazu akurat par dni pred EK zacal ist smrad zahada, alebo nahodne ukoncena zivotnost suciastok
Lambdy tiez maju vymenu 160k co pozeram ked kupim novu, tak 240k je uz dost aj na kona : )
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

katalyzator vymeneny, aj remus ma lepsi zvuk,predtym to bolo v celku tiche. A nieco aj tah sa zlepsil pri akceleracii, KAT uz bol dost upchaty, aka bola dnu mriezka netusim,
zajtra asi diagnostika co a ako lambda, aj ked hodnoty z EK boli OK
Filtre su skoro nove, sviecky Denso 4400km bez problemu, KAT novy, klapka cista, EGR neviem ani ke je, uz ma viac nenapada, asi len skusit EK piatok
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

tak po vymene KATu sa nic nezmenilo, stale citi smrad, Denso sviecky som vymenil za origo na benzin co su predpisane vyrobcom, chod rovnaky aj na BA aj na LPG.
zistil som ze je nejaka hneda chladiaca kvapalina v nadrzke, no neviem sice ako dlho vydrzi zelena, ale uz taka nie je, ma farbu do hneda, pozeral som olej v nej nie je, asi tu najblizsie vypustim a dam cistu destilovanu vodu na mesiac a uvidim aka bude, ak nevadi ze bude cira, nadrzka je uz z vnutra trosku zanesena.
Uz na druhej emisnej vysiel trosku dym len pri nastartovani, ale uz potom pri vyssich otackach nie, na prvej EK mi ukazal ze isiel dym
rozmyslam ci uz len zvysuje vymena lambdy, alebo aj nieco ine
Len to mi nejde do hlavy ze LPG emisie OK a benzin nie, keby bol olej v motore tak asi aj na LPG by boli o dost vyssie a lambda ma dobre hodnoty

motor mal GO pred 25tis (menene ventily, kruzky, gufera a co ja viem co este), uz je hladina oleja OK, ako mi trosku viac preliali v servise (nevyjadrujem sa)

uz si neviem rady co s tym :cry: a chcem to spravit co najskor, nech citim vonavy spaleny benzin

//edit: zatial co som sa docital tak to vyzera na lambdu, aj ked ma ok hodnoty, ak nebola menena tak 240tis je dost, a asi treba vymenu, aele nic neblbne, motor taha ako ma, ziadne trhanie ani nic, porovnaval som na benzine a LPG a bez rozdielu a bez problemu
(viete kde kupim lacnejsiu co vydrzi tych par rokov co chcem cca 60tis km a viac? rocne mam cca 13-14tis)

//edit 2: keby olej presakoval v motore tak boli by sviecky zanesene? menil som denso 4800km za beru 11tis, vsetky boli ciste s jemnym sivym povrchom od iskrenia, tak by to malo byt v poriadku
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa Komo »

Lambdu kup poriadnu, ten 20 eurovy rozdiel ta hadam nezabije a budes mat istotu.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

nasiel som takuto http://www.autotwin.sk/zbozi/36408/LAMB ... --38--.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, na to ze je origo, tak dobra cena aj ked ma len jeden kabel, musim pozriet ale konektor mam asi taky isty a asi aj jeden alebo 2 kable, to som si nei isty, este si dam u znameho zistit origos lambdu
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

vymenil som lambdu, treba ju s katalyzatorom nejak zabehnut alebo hne by malo byt vsetko v poriadku, som len tak na studeno vyskusal, ale nikdy som nepozeral ci sa dymilo z vyfuku alebo nie, teraz som vsimol ze sa dymi, ale to nebol zohriaty motor, bol som sice na nom pred 2-3 hod, co sa aj asi schladil.
Musim to ist previest a uvidim
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Používateľov profilový obrázok
beton
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 08 Aug 2011, 08:52
Auto: Signum
Bydlisko: Šaľa

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa beton »

Malo by byt vsetko ok,tam netreba nic zabehavat.Jedine musi byt pred EK dobre zohriaty Katalizator aby fungoval tak ako ma.
Ked si vsetko pomenil co si popisal,tak by si nemal mat ziadny problem...Este si mozes pre istotu mrknut hodnotu O2 ci je ok.Pokial by bola vysoka tak mas niekde deravy vyfuk,ale na to by ta technik hadam upozornil. :rozmyslam:
Signum 2,2 DTI
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

predny vyfuk je v poriadku, aj zvody, vcera som pozeral, pletenec meneny v jeseni, stredny vyfuk tiez asi pred rokom a zadny je remus v poriadku.
Dnes to asi musim ist prevetrat, lebo pri nezohriatom motore nezistim nic.
Dakujem za postrehy

//edit: tak som to dnes prevetral a stale sa mi zda ze to nie je ono -vona benzinu
uz som cital ze aj kvalita benzinu ma vplyv ale stale tankujem na slovnafte a naposledy som benzin tankoval 19.4. a viac krat som mal takto dlhsie benzin v nadrzi a nic. Od zaciatku davam super aditivum. Po montazi lpg az 3 mesiace benzin v nadrzi (bola plnka) a v pohode
uz neviem co tomu moze byt

vzduchovy filter - meneny
olej a olejovy filter -meneny
lambda sonda - menena
katalyzator - meneny
stredny vyfuk - meneny
sviecky menene ci denso, alebo beru dvokontaktove rovnaky vplyv, akurat Denso idu lepsie
sviecky ciste bez oleja
klapka cista
egr by mal byt tiez cisty

uz som z toho paf
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
wiki133
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13 Júl 2012, 00:06
Auto: Vectra B
Bydlisko: Topoľčany

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa wiki133 »

Napadla ma taká vec na benzín je na volnobeh chod OK alebo nie celkom? potom by som sa pozrel po sviečkových kábloch alebo zapalovacom module. Pretože tipujem že máš zapalovací modul a nie lištu, tak je možné, že nedáva vždy iskru toto som aj ja riešil dlho a nakoniec to bol modul. Skús sa kuk aj na to ak máš teda modul alebo lištu skús od niekoho požičiať čo to urobí. Neviem ako plyn ale predpokladám, že na vznietenie mu stačí len kompresia a teplota v ohriatom motore ale s benzínom je to horšie. Toto ma napadlo možno nemám pravdu a že som tresol do vetra, ale máš sa čoho troška teraz chytiť.
opel kadett E 1,6D ex, opel vectra B 1,6 16V, opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW po FL
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36870
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa macil »

LPG má vyššie oktanové číslo ako benzín, teda sa nevznieti, ale poslušne si počká na iskru. ;)
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

so starotvanim ani s chodom nie je ziadny problem, ide ako hodinky, ziadne vynechavanie ani nic
Na dalsi tyzden skocim za kamosom, jeho otec je cely zivot mechanik tak ci nebude viac vediet
ono benzin ma nizsiu teplotu 100-200°C vznietenia a lpg potrebuje az 400°C (nepamatam presne) ale priblizne

Nic som nemenil, akurat je to uz 3 tyzdne co to zacalo trosku smrdiet, vsade povedia ze katalyzator a ze hlavne lambda, no oboje som vymenil, aj na vyssie CO ze lambda sposobuje, no ked je menena tak by malo byt OK a asi som si nikdy neuvedomil ze to aj smrdi, nikdy som necuchal do vyfuku, ale zacitil som len pri zapnutom aute benzin, tak zas rozdiel neviem, este ak by trosku oleja ostalo, co bolo trosku viac preliate,ze by to musi zhoriet, ked to amateri kontroluju hladinu na 6x 5min po doliati a dolievaju, este ze som nemal 5l oleja asi by tam vsetokvliali, ale mal som len 3,5l a kazal som im naliat 3l, ze si dolejem
Som zvedavy ako servisuju auta a este skor nove auta
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa Kajo »

Preboha, toľko vyhodených prachov!
Škoda, že som na to nenaďabil skôr.

1. nedávaj žiadne aditívum do paliva
2. vyjazdi LPG úplne!!! a odpoj ten systém, vyber poistku
3. vyjazdi starý benzín a natankuj plnú nádrž kvalitného paliva
4. prevetraj motor, ale poriadne! Vypál tomu na 3ke 150 aspoň 5 km
5. s horúcim motorom choď na emisnú, motor nevypínaj, aby nevychladol! (predpoklad-termostat ok)

Je toho ešte viac, ale toto by malo zatiaľ stačiť.
Už sa nemôžem pozerať, ako sa trápiš.
A po úspešnej EK choď do Tesca a kúp Kajovi 100 g Milku bez príchute
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

Kajo dik, vyskusat mozem, len ci to zvladne 15rocna slecna, ze na 3ke 150, sice na 100 som uz dal hore kopcom, ale par 10 metrov
Ale po vymene KAT som nieco podobne spravil z PD-Bn, kde sa dalo tak na benzine 3ka ale len do 110-120 tachometrovo ale par krat po 1 kilometri cca
a smrdelo stale

Vydrzi taku jazdu auto? lebo ja jazdim pohodickovo

PS: inac EK uz mam s prizmurenymi ocami, ze o 2 roky aby to bolo v poriadku
Inac co je kvalitny benzin, 3r na felde a pomaly 2r na vebe beriem len slovnaft

To lpg saci prepnut na benzin,? lebo vypnut neviem ako a do toho sa mi nechce vrtat
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa Kajo »

Tak 120, podľa sprevodovania samozrejme.

Slovnaft má podľa mňa obyčajný benzín úplne základnej kvality.
Ale o to ani tak nejde, ide o to, že jazdíš na starý benzín pochybnej kvality, ktorý ešte aditívuješ nejakými uhlovodíkmi neznámej konfigurácie.
Aj u dízlu robia aditíva viac popolčeka, rovnako je to u benzínu.
Ďalej, jazdíš pohodovo, spaľovacie priestory máš teda určite zanesené. Ani som to nevedel, ale tušil a vyšlo.
A ďalšia vec, to LPG, staršie systémy sú často netesné a potom sa aj pri jazde na benzín primiešava malé množstvo plynu, čo sa prejaví iba na EK.
Dá sa to odstaviť aj ventilom na nádrži. Najlepšie, keď pred EK navštíviš plynárov alebo poprosíš o pomoc niekoho, kto sa vyzná.
Kovový katalyzátor vyžaduje poriadne zohriatie, až také, že výfuk cinká.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

LPG mam len rok 5/2012
no s tym benzinom moze byt pravda aj s tou jazdou (preradujem pri 3000-3500ot, uz to sice vyzeniem normalne aj 4000-4500) akurat posledne co som prevetraval po montazi KAT tak som vybesnil na 2ke 5500ot ale iba chvilu, inac ta 3ka na 100
Prevetrah ho castejsie, miniem benzin a uvidim, inac kde je "kvalitny" benzin? ak sa da nazvat kvalitny, len mi nenapis ze shell, lebo ten bol aj s diezlom uz horsi nez jurki a hlavne bol aj shell najdrahsi, tak oproti tomu je slovnaft kvalitny
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa Kajo »

Teba by malo zaujímať, s ktorým benzínom budeš mať dobré emisie :)
Slovnaft, teda Maďnaft - tým vydriduchom som už 15 rokov nezaplatil ani cent.
Sedia tu, benzín ich stojí najmenej zo všetkých, pretože si ho robia sami a pritom majú suverénne najvyššie ceny.
Robia si z nás žarty alebo čo to má znamenať?
Ja nechápem, kto k nim ešte chodí a tu v mojom okolí vidím, že tie maďnaft pumpy sú dosť prázdne, len blázon dá za benzín napr. o 5 centov na liter viac ako na vedľajšej Agip.
Jedine na Zeleneči vidím cvrkot, ale keď niekto ide na TN, je strašnou chybou tam tankovať, pár km ďalej je LuK asi o 10 centov/liter lacnejší.
Podľa mňa tie pumpy dotuje rafinéria, len aby boli.
Ak Ti Shell nie je sympatický, tankuj OMV.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
lubo.rix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
Auto: Iná značka
Bydlisko: Prievidza

Re: vysoky obash CO a HC

Príspevok od používateľa lubo.rix »

Dam na teba, vyzdvihnem si nieco za body co mam a seknem s nim, aj s aditivom, ono k tym zlym hodnotam mohli dopomoct k tomu 2mesacnemu benzinu v nadrzi aj tie horucavy, predsa je ine ked ma vzduch 5° a 35°
Ak to bude tym a bude vsetko oka, ked budem v BeA tak to milku mas u mna :dakujem:
PS: ono v zime som mal 3 mesiace a v pohode, ale to bola zima
PS: peniazky som minul, ale aspon mam vymenene aj dost dolezite veci, tak prezijem po biede

dakujem
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"