Motorcek predneho stieraca
Moderátori: bukelo, buci_vectra
- otapko
- Nový užívateľ
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 23 Jún 2010, 08:11
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Košice
Motorcek predneho stieraca
Caute oplaci. Mam jeden problem. Uz niekolko dni sa mi nedaju zotierat okna , pretoze motorcek na striekanie kvapaliny je hluchy. Pravdepodobne sa odpalil a stierace idu len na jednicku alebo dvojku. Neda sa nastavit ciklovac. V opli mi povedali ze treba vymenit motorcek - 158Eur len samotny motorcek. Ako je mozne ze pri vymene motorceka pojde zrazu kvapalina aj ciklovac? A nema nahodou niekto ten motorcek?
Astra H, Z19DT,88kw
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 25 Aug 2009, 06:44
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Majcichov
To je pravda, miešaš jablká s hruškami. Ja som mal problém, že stierače boli "lenivé", dokonca mi horeli káble pod palubovkou. Príčinou bol pridretý mechanizmus stieračov (ten pákový pantograf). Rozobral som to, vyčistil, vymenil O-krúžky a premazal medenou vazelínou, vymenil poškodené káble. Odvtedy idú ako nové...
Opel Astra Caravan G X20DTL
- otapko
- Nový užívateľ
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 23 Jún 2010, 08:11
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Košice
Re: Motorcek predneho stieraca
svine, ta ma *nadávka*... - ze vraj vymenene, ale zatial ide (poistky som pozeral) a sorky ze az teraz.
Astra H, Z19DT,88kw
- Pecco
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 15:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: B.Bystrica
Re: Motorcek predneho stieraca
ja mam podobný problém len mne funguje všetko okrem toho že nefunguje doraz....stierače si ostanú kde chcú.....a pred časom to neskutočne vŕzgalo až mi triaslo cele auto....
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 25 Aug 2009, 06:44
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Majcichov
Re: Motorcek predneho stieraca
Pravdepodobne sú to dva problémy naraz. Nefungujúci doraz bude chybou motorčeka a vŕzganie má na svedomí pákový mechanizmus stieračov (pantograf).
Opel Astra Caravan G X20DTL
- Pecco
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 15:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: B.Bystrica
Re: Motorcek predneho stieraca
...dá sa to nejak opraviť alebo pomôže len výmena.....?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 25 Aug 2009, 06:44
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Majcichov
Re: Motorcek predneho stieraca
Pantograf rozoberieš, vyčistíš, premažeš a znova poskladáš. S motorčekom nemám skúsenosti. Ale na vrakoviskách sa dajú zohnať v pohode.
Opel Astra Caravan G X20DTL
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 22 Máj 2013, 19:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Poprad
Re:
A ako sa to rozoberá,. mám ten istý problém,baschor napísal:To je pravda, miešaš jablká s hruškami. Ja som mal problém, že stierače boli "lenivé", dokonca mi horeli káble pod palubovkou. Príčinou bol pridretý mechanizmus stieračov (ten pákový pantograf). Rozobral som to, vyčistil, vymenil O-krúžky a premazal medenou vazelínou, vymenil poškodené káble. Odvtedy idú ako nové...
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 25 Aug 2009, 06:44
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Majcichov
Re: Motorcek predneho stieraca
Už si to presne nepamätám, ale nie je to ťažké.
1. demontovať ramená stieračov
2. demontovať umelú mriežku (pozdĺž spodnej časti čelného skla)
3. demontovať pantograf - dve skrutky/alebo matice?
4. z pantografu demontovať motorček - možno pred montážou označiť vzájomnú polohu motorčeka na tisíc-hrane, ja som to zabudol, ale dalo sa na to prísť.
Odporúčam pantograf odfotiť ako vyzerá v zloženom stave. Jednotlivé kĺby som opatrne po snímutí segerových poistných krúžkov vybral z puzdier. Treba skúsiť ťahať od seba za súčasného otáčania. Ale zvykne to ísť dosť ťažko. Ja som nakoniec použil medené kladivo, na závity som dal matice, aby som ich nepoškodil a vylisoval som ich na pootvorenom zveráku. Treba mať trpezlivosť a dávať pozor, aby sa nepolámali tie odliatky v ktorých sú votknuté čapy. Ja som to robil na pootvorenom zveráku. Potom som skontroloval čapy a náboje klzných ložísk. Bol na nich povlak, ktorý spôsoboval vŕzganie a ťažký chod. Ten som odstránil handričkou a nejakým riedidlom (to bola babračka, keď mi došla trpezlivosť, nakoniec som použil veľmi jemný brúsny papier, čo používajú lakýrnici). Potom som to namazal vazelínou a zložil tak ako bolo. Sú tam aj také veľmi tenké tesniace o-krúžky, ale už si nepamätám ich veľkosť. Tie je dobré vymeniť tiež.
Snáď ti to pomôže. Asi som to mal nafotiť a presnejšie popísať vtedy keď som to robil... Ale nie je to ťažké. Len pochybujem, že by sa s tým niekto babral v servise, tam odporučia výmenu pantografu, ktorý nie je najlacnejší...
1. demontovať ramená stieračov
2. demontovať umelú mriežku (pozdĺž spodnej časti čelného skla)
3. demontovať pantograf - dve skrutky/alebo matice?
4. z pantografu demontovať motorček - možno pred montážou označiť vzájomnú polohu motorčeka na tisíc-hrane, ja som to zabudol, ale dalo sa na to prísť.
Odporúčam pantograf odfotiť ako vyzerá v zloženom stave. Jednotlivé kĺby som opatrne po snímutí segerových poistných krúžkov vybral z puzdier. Treba skúsiť ťahať od seba za súčasného otáčania. Ale zvykne to ísť dosť ťažko. Ja som nakoniec použil medené kladivo, na závity som dal matice, aby som ich nepoškodil a vylisoval som ich na pootvorenom zveráku. Treba mať trpezlivosť a dávať pozor, aby sa nepolámali tie odliatky v ktorých sú votknuté čapy. Ja som to robil na pootvorenom zveráku. Potom som skontroloval čapy a náboje klzných ložísk. Bol na nich povlak, ktorý spôsoboval vŕzganie a ťažký chod. Ten som odstránil handričkou a nejakým riedidlom (to bola babračka, keď mi došla trpezlivosť, nakoniec som použil veľmi jemný brúsny papier, čo používajú lakýrnici). Potom som to namazal vazelínou a zložil tak ako bolo. Sú tam aj také veľmi tenké tesniace o-krúžky, ale už si nepamätám ich veľkosť. Tie je dobré vymeniť tiež.
Snáď ti to pomôže. Asi som to mal nafotiť a presnejšie popísať vtedy keď som to robil... Ale nie je to ťažké. Len pochybujem, že by sa s tým niekto babral v servise, tam odporučia výmenu pantografu, ktorý nie je najlacnejší...
Opel Astra Caravan G X20DTL
- Pecco
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 15:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: B.Bystrica
Re: Motorcek predneho stieraca
dik za radu a chcel by som sa spýtat ten doraz je v motorčeku????
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Motorcek predneho stieraca
Nie doraz, ale dobehový kontakt. Áno, je súčasťou prevodovky, tá zas tvorí jeden celok s motorčekom. Dá sa to rozobrať odvŕtaním nitov, tie je potom potrebné nahradiť skrutkami.
- p.s.
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 387
- Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 15:31
- Auto: Iná značka
- Bydlisko alt: Karlovarsko
- Bydlisko: KARLOVARSKO
Re: Re:
todle je sice dělaný na zafiře leč princip je u všech oplů stejnejAdrian3 napísal:A ako sa to rozoberá,. mám ten istý problém,baschor napísal:To je pravda, miešaš jablká s hruškami. Ja som mal problém, že stierače boli "lenivé", dokonca mi horeli káble pod palubovkou. Príčinou bol pridretý mechanizmus stieračov (ten pákový pantograf). Rozobral som to, vyčistil, vymenil O-krúžky a premazal medenou vazelínou, vymenil poškodené káble. Odvtedy idú ako nové...
http://www.club-opel.com/forum-tema/opr ... -opl-35184" onclick="window.open(this.href);return false;
opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 25 Aug 2009, 06:44
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Majcichov
Re: Motorcek predneho stieraca
Pozri o 5 odkazov dozadu, tam som to trochu napísal.
Opel Astra Caravan G X20DTL