Corsa 1,5D - problem s vybijanim baterie

Moderátori: bukelo, dulo

solide

Corsa 1,5D - problem s vybijanim baterie

Príspevok od používateľa solide »

Ahoj chcel by som velmi pekne poprosit o radu. Manzelka ma Opel Corsu 1,5 D City, r.v. 1997, auto ma malo km, 65tis a manzelka ho pouziva vylucne na jazdenie v meste . Auticko slape bezproblemov az na jednu vec. Odvtedy ako som ho kupil v roku 1999 poskodene narazom do zadnej casti sa mi prejavuje zavada a to v nepravidelnych intervaloch, asi tak 2x do roka sa mi uplne vybije bateria a to tak, ze manzelka nastaruje bezproblemov, ide nakupit do obchodaku a ako opat nasadne do auta je uplne vybita bateria, t.j. po otoceni kluca sa nic nedeje, inokedy niekam v meste ide, potom odstavi auto a na druhy den uz nenastartuje, bateria je uplne vybita. Mal som auto viac raz v Opli servise kde mi vymenili 2x tzv diodovy mostik zial chyba sa stale sporadicky opakuje. Taktiez som mal auto u sukromneho elektrikara ten tvrdi ze vybijanie moze sposobovat autoradio, to je vsak originalne, tovarenske a vypina sa poctivo po vypnuti motora. Najprv som myslel ze to je bateriou, ze uz nedrzi energiu, tak som kupil novu, chyba sa vsak opakuje opat, ako keby nieco vybijalo bateriu. V aute mam kvoli tej chybe nainstalovany na palubovke taky multifunkcny merac, ktory ma v sebe aj voltmeter a podla napatia vidim kedy mam bateriu vybrat a dobit. Neporadi niekto co s tym, ako odsledovat co tu chybu sposobuje, popripade nema niekto podobne skusenosti?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

A meral si aký je odber v kľude?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
solide

Príspevok od používateľa solide »

zial nie som az taky technicky zdatny, meraci pristroj sice mam, ale neviem ako ho mam prepnut aby sa merali ampere. Viem ze ked je bez nastartovaneho motoru napatie nad 12V tak je dobre, pod, treba nabijat baterku. V rozmedzi 13-14V , ked je motor nastartovany je optimal -:)
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ja by som povedal, ze by to mohla byt kombinacia zvysenej kludovej spotreby, a nedobijanej baterie - z dovodu castej jazdy v meste alebo nedostatocneho nabijacieho napatia

napatie pri beziacom motore v palubnej sieto by nemalo byt mensie nez 14 V

autoradio sa vypne vytiahnutim klucika ? alebo ho vypinate tlacitkom ?

napatie plne nabitej baterie bez zataze (odpojene svorky aspon polhodinu) ma byt cca 12,7 V. vybita tak 12,3 V
solide

Príspevok od používateľa solide »

Radio sa da vypnut aj zatlacenim hlasoveho tlacitka aj vypnutim klucika, ja ho vzdy pre istotu vypinam aj zatlacenim hlasoveho tlacitka. Ak mam zapnuty motor tak voltmeter ukazuje stav napatie v rozmedzi 13-14V, skor sa hodnota blizi k tym 14V, ale tu hodnotu nedosahuje nikdy. Zda sa mi vsak divne ze by pocas casu straveneho v servise pri oprave, alebo u elektrikara neprisli na to ze ma auto male, nabijacie napatie z alternatora.
kubo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 10 Mar 2008, 04:11
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa kubo »

ak pri nastartovanom motore ti voltmeter ukazuje 14V tak mas dobijanie v poriadku ja by som to skor typoval na nejaky predraty kabel ktori preraza na kostru alebo na starter, ked v nom mas vadne uhliky tak ten ti moze prerazat na kostru, a bateriu mas dobru?
solide

Príspevok od používateľa solide »

Baterka je zanovna. Keby boli vydrate uhliky to by startovalo auto v poriadku?
kubo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 10 Mar 2008, 04:11
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa kubo »

keby boli len tie uhliky tak auto by ti startovalo v poriadku lebo inak cela konstrukcia startera by bola ok len by ti to prerazalo alebo ten uhlikovy prach to moze robit
Napísať odpoveď

Návrat na "CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - ELEKTRO"