Corsa 1,5D - problem s vybijanim baterie
Corsa 1,5D - problem s vybijanim baterie
Ahoj chcel by som velmi pekne poprosit o radu. Manzelka ma Opel Corsu 1,5 D City, r.v. 1997, auto ma malo km, 65tis a manzelka ho pouziva vylucne na jazdenie v meste . Auticko slape bezproblemov az na jednu vec. Odvtedy ako som ho kupil v roku 1999 poskodene narazom do zadnej casti sa mi prejavuje zavada a to v nepravidelnych intervaloch, asi tak 2x do roka sa mi uplne vybije bateria a to tak, ze manzelka nastaruje bezproblemov, ide nakupit do obchodaku a ako opat nasadne do auta je uplne vybita bateria, t.j. po otoceni kluca sa nic nedeje, inokedy niekam v meste ide, potom odstavi auto a na druhy den uz nenastartuje, bateria je uplne vybita. Mal som auto viac raz v Opli servise kde mi vymenili 2x tzv diodovy mostik zial chyba sa stale sporadicky opakuje. Taktiez som mal auto u sukromneho elektrikara ten tvrdi ze vybijanie moze sposobovat autoradio, to je vsak originalne, tovarenske a vypina sa poctivo po vypnuti motora. Najprv som myslel ze to je bateriou, ze uz nedrzi energiu, tak som kupil novu, chyba sa vsak opakuje opat, ako keby nieco vybijalo bateriu. V aute mam kvoli tej chybe nainstalovany na palubovke taky multifunkcny merac, ktory ma v sebe aj voltmeter a podla napatia vidim kedy mam bateriu vybrat a dobit. Neporadi niekto co s tym, ako odsledovat co tu chybu sposobuje, popripade nema niekto podobne skusenosti?
ja by som povedal, ze by to mohla byt kombinacia zvysenej kludovej spotreby, a nedobijanej baterie - z dovodu castej jazdy v meste alebo nedostatocneho nabijacieho napatia
napatie pri beziacom motore v palubnej sieto by nemalo byt mensie nez 14 V
autoradio sa vypne vytiahnutim klucika ? alebo ho vypinate tlacitkom ?
napatie plne nabitej baterie bez zataze (odpojene svorky aspon polhodinu) ma byt cca 12,7 V. vybita tak 12,3 V
napatie pri beziacom motore v palubnej sieto by nemalo byt mensie nez 14 V
autoradio sa vypne vytiahnutim klucika ? alebo ho vypinate tlacitkom ?
napatie plne nabitej baterie bez zataze (odpojene svorky aspon polhodinu) ma byt cca 12,7 V. vybita tak 12,3 V
Radio sa da vypnut aj zatlacenim hlasoveho tlacitka aj vypnutim klucika, ja ho vzdy pre istotu vypinam aj zatlacenim hlasoveho tlacitka. Ak mam zapnuty motor tak voltmeter ukazuje stav napatie v rozmedzi 13-14V, skor sa hodnota blizi k tym 14V, ale tu hodnotu nedosahuje nikdy. Zda sa mi vsak divne ze by pocas casu straveneho v servise pri oprave, alebo u elektrikara neprisli na to ze ma auto male, nabijacie napatie z alternatora.