Ahoj!
Všiml jsem si (bolestivá zkušenost - ruku na tom neudržíš), že se mi značně zahřívá svorka mínus pólu na autobaterii. Zdrojem je ta část, kde silný kabel je "zalisován" do těla té hliníkové svorky. Je to normální? Asi ne, ale co s tím, zřejmě bude přechodovej odpor uvnitř jak je to zalisovaný a kabel je asi v celku až k alternátoru. Ostatní body ukostření jsou v pořádku, čisté, nezaoxidované a hlavně jsou na dotek studené.
Neméte někdo nápad jak to elegantně vyřešit, nebo kde by se to dalo a za zhruba kolik peněz koupit?
Ps: když jsem s tím kabelem zahejbal v okamžiku kdy se točil ventilátor chlazení, tak se né moc ale znatelně jeho otáčky (produkovanej hluk) zvýšil.
Za rady a nápady ďěkuji.
Zahřívání svorky mínus pólu baterie
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Zahřívání svorky mínus pólu baterie
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Mám s tím zajet do originál Opela nebo to zvládne i zručnej autoelektrikář?
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Tak mám to hotové. Koupil jsem sadu obou svorek za cca 60,- Kč. Kabely jsem ucvaknul a namontoval nové svorky. Nyní je vše při nabíjení studené. Díky za rady a doporučuji si to na svých vozech také zkontrolovat, může to poškodit baterii nebo dokonce způsobit požár. Bylo to opravdu dost rozpálené, byť to na autě a jeho nabíjení nebylo na první pohled vůbec znát.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.