po očiste EGR auto neťahá pri nízkych otáčkach

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Matino
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovský Hrádok

po očiste EGR auto neťahá pri nízkych otáčkach

Príspevok od používateľa Matino »

Zdravíčko, chcem sa opýtať či má niekto skúsenosť, že po vyčistení EGR ventilu auto stratilo ťah pri nižších otáčkach. Dnes som čiistil EGR-ko. Po dokončení roboty som auto naštartoval, trochu na voľnobehu popridával všetko klapalo ako malo. Asi po hodine (trochu som sa zohrial :cry: ) som sa išiel previesť no auto pri rozbehu do 2000 ot. len trhá. Od 2000 ot. keď zopne turbo auto šlape ako pred tým. A ešte niečo, keď vypínam motor auto čudne zklepe. Vie mi niekto poradiť čo som mohol urobiť zle? Motor Z19DT....Vďak
Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

EGR ti ostava zrejme pootvorene, alebo tam mas netesnost?
Len typujem... :roll:
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Matino
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Príspevok od používateľa Matino »

EGR vyzeralo že pracuje ako má. No rozmýšľam či problém nebude nejaké z tých kovových tesnení (guma sa skôr prispôsobí pri opätovnom založení). Najmä to, čo sa dáva do hadice, kt. privádza vzduch + spaliny do EGR-ka. Verím, že vyvŕtaná dierka problém nemôže robiť :?: Dnes to rozoberiem ešte raz a uvidíme... No von to bude musieť ísť ešte raz, keď vyrobím záslepku. Vtedy kúpim aj nové tesnenia.
Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

keď si čistil EGR-ko, vyčistil si aj kanáliky, čo vedú do škrtiacej klapky?
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Matino je dobré ho po montáži vyskúšať diagnostikou či pracuje. Tú dierku na obale cievky niečim uzavri, ja som tam dal skrutku.
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Matino
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Príspevok od používateľa Matino »

No hoši. Takže som to včera opäť rozobral a našťastie sa to umúdrilo. Astrička ide ako má. :lol: No chcem sa podeliť o skúsenosti.
1. rozobratie - podarilo sa mi to vyčistiť mechanicky šrobovákom a čiastočne technickým benzínom. Vyčistil som taktiež prívodnú trubku do EGR-ka a taktiež výstupné kolienko. Selenoid sa mi nepodarilo vybiť von. Dierka na obale zostala otvorená.
2. rozobratie - na vyčistenie som použil kuchynský čistič pre konvektomaty (namočil do neho a vypláchol pod tečúcou vodou). Sadze pustili kompletne aj v neprístupných miestach. Selenoid som opäť nevytĺkol. Preto som striekačkou popri ňom a do vyvŕtanej dierky, nastriekal niekoľko krát čistidlo a následne namazal VD-čkom. Do vyvŕtanej dierky som narezal závit M5 a uzatvoril šróbkou (tak ako Kesi). A po zložení sa tešil ako malé dieťa. :)

Jupaza1 neviem čo máš na mysli nakoľko som si myslel, že na diesloch škrtiaca klapka nie je. :?: No stále sa len učím nakoľko som amatér. Jediný vývod z EGR je však len kolienko nie žiadne kanáliky. Mal by som prečistiť aj škrtiacu klapku?
Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Na jedne strane EGR máš trubku od výfukového potrubia a na druhej strane (príruba na saní) sú také dve vodorovné štrbiny cez ktoré spaliny vstupujú do sania. (tie asi myslel Jupaza)
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

Áno, myslel som tie kanáliky čo vedú do sánia. Já mám 110kW a tam a aj nejaká klapka na saní(podľa mňa škrtiaca), kedže ja na ňu pripojená hadica prívodu vzduchu a pod ňou sú kanáliky, čo vedú od EGR a tie som mal takisto znečistené - upchaté. Ako to je na Tvojej neviem, ale myslím si, že to bude podobné
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Jupaza ale teraz neviem čo myslíš.
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

zrejme myslíme obidvaja na to isté. Na mojej 110 kw VeCe, tam kde sú natáčacie klapky sánia(myslím tým celé teleso sánia) je z pohľadu z predu na pravej strane tohto telesa elektrická klapka, ktorá keď sa odmontuje, tak sú pod ňou kanáliky, ktoré vedú od EGR a tie som mal zanesené bordelom, plyny nemohli z egr odchádzať do sánia, neviem či je to zrozumiteľné preto prikladám aj foto (nieje to foto môjho motora, ale je to foto z netu, tak sú možné drobné odchyľky,ale na prvý pohľad je to rovnaké)
Obrázok
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Obaja myslíme to isté :wink:
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"