
po očiste EGR auto neťahá pri nízkych otáčkach
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Liptovský Hrádok
po očiste EGR auto neťahá pri nízkych otáčkach
Zdravíčko, chcem sa opýtať či má niekto skúsenosť, že po vyčistení EGR ventilu auto stratilo ťah pri nižších otáčkach. Dnes som čiistil EGR-ko. Po dokončení roboty som auto naštartoval, trochu na voľnobehu popridával všetko klapalo ako malo. Asi po hodine (trochu som sa zohrial
) som sa išiel previesť no auto pri rozbehu do 2000 ot. len trhá. Od 2000 ot. keď zopne turbo auto šlape ako pred tým. A ešte niečo, keď vypínam motor auto čudne zklepe. Vie mi niekto poradiť čo som mohol urobiť zle? Motor Z19DT....Vďak

Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
EGR ti ostava zrejme pootvorene, alebo tam mas netesnost?
Len typujem... :roll:
Len typujem... :roll:
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová 
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET

Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Liptovský Hrádok
EGR vyzeralo že pracuje ako má. No rozmýšľam či problém nebude nejaké z tých kovových tesnení (guma sa skôr prispôsobí pri opätovnom založení). Najmä to, čo sa dáva do hadice, kt. privádza vzduch + spaliny do EGR-ka. Verím, že vyvŕtaná dierka problém nemôže robiť :?: Dnes to rozoberiem ešte raz a uvidíme... No von to bude musieť ísť ešte raz, keď vyrobím záslepku. Vtedy kúpim aj nové tesnenia.
Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
keď si čistil EGR-ko, vyčistil si aj kanáliky, čo vedú do škrtiacej klapky?
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 21 Jún 2010, 17:34
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Liptovský Hrádok
No hoši. Takže som to včera opäť rozobral a našťastie sa to umúdrilo. Astrička ide ako má.
No chcem sa podeliť o skúsenosti.
1. rozobratie - podarilo sa mi to vyčistiť mechanicky šrobovákom a čiastočne technickým benzínom. Vyčistil som taktiež prívodnú trubku do EGR-ka a taktiež výstupné kolienko. Selenoid sa mi nepodarilo vybiť von. Dierka na obale zostala otvorená.
2. rozobratie - na vyčistenie som použil kuchynský čistič pre konvektomaty (namočil do neho a vypláchol pod tečúcou vodou). Sadze pustili kompletne aj v neprístupných miestach. Selenoid som opäť nevytĺkol. Preto som striekačkou popri ňom a do vyvŕtanej dierky, nastriekal niekoľko krát čistidlo a následne namazal VD-čkom. Do vyvŕtanej dierky som narezal závit M5 a uzatvoril šróbkou (tak ako Kesi). A po zložení sa tešil ako malé dieťa.
Jupaza1 neviem čo máš na mysli nakoľko som si myslel, že na diesloch škrtiaca klapka nie je. :?: No stále sa len učím nakoľko som amatér. Jediný vývod z EGR je však len kolienko nie žiadne kanáliky. Mal by som prečistiť aj škrtiacu klapku?

1. rozobratie - podarilo sa mi to vyčistiť mechanicky šrobovákom a čiastočne technickým benzínom. Vyčistil som taktiež prívodnú trubku do EGR-ka a taktiež výstupné kolienko. Selenoid sa mi nepodarilo vybiť von. Dierka na obale zostala otvorená.
2. rozobratie - na vyčistenie som použil kuchynský čistič pre konvektomaty (namočil do neho a vypláchol pod tečúcou vodou). Sadze pustili kompletne aj v neprístupných miestach. Selenoid som opäť nevytĺkol. Preto som striekačkou popri ňom a do vyvŕtanej dierky, nastriekal niekoľko krát čistidlo a následne namazal VD-čkom. Do vyvŕtanej dierky som narezal závit M5 a uzatvoril šróbkou (tak ako Kesi). A po zložení sa tešil ako malé dieťa.

Jupaza1 neviem čo máš na mysli nakoľko som si myslel, že na diesloch škrtiaca klapka nie je. :?: No stále sa len učím nakoľko som amatér. Jediný vývod z EGR je však len kolienko nie žiadne kanáliky. Mal by som prečistiť aj škrtiacu klapku?
Opel Astra Caravan H, 1,9 CDTi, 74 kW, 2007
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Áno, myslel som tie kanáliky čo vedú do sánia. Já mám 110kW a tam a aj nejaká klapka na saní(podľa mňa škrtiaca), kedže ja na ňu pripojená hadica prívodu vzduchu a pod ňou sú kanáliky, čo vedú od EGR a tie som mal takisto znečistené - upchaté. Ako to je na Tvojej neviem, ale myslím si, že to bude podobné
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
zrejme myslíme obidvaja na to isté. Na mojej 110 kw VeCe, tam kde sú natáčacie klapky sánia(myslím tým celé teleso sánia) je z pohľadu z predu na pravej strane tohto telesa elektrická klapka, ktorá keď sa odmontuje, tak sú pod ňou kanáliky, ktoré vedú od EGR a tie som mal zanesené bordelom, plyny nemohli z egr odchádzať do sánia, neviem či je to zrozumiteľné preto prikladám aj foto (nieje to foto môjho motora, ale je to foto z netu, tak sú možné drobné odchyľky,ale na prvý pohľad je to rovnaké)


Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan