Ultimativny tuning svetiel - svetla na 14 voltov
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
Ultimativny tuning svetiel - svetla na 14 voltov
Ahojte,
skusali ste merat na svojom aute, ze ake je napatie na zapnutej ziarovke predneho svetla pri beziacom motore ?
Spravne by malo byt skoro rovnake ako na svorkach alternatora (14 voltov).
Tak je to pri novom aute, pri starom to moze klesnut vplyvom kadejakej korozie na 10-12 voltov a svieti to podstatne horsie.
Ten tuning spociva v tom, ze sa znova natiahnu kable (najlepsie napriamo z baterie cez poistku a rele), aby to poriadne svietilo :-)
skusali ste merat na svojom aute, ze ake je napatie na zapnutej ziarovke predneho svetla pri beziacom motore ?
Spravne by malo byt skoro rovnake ako na svorkach alternatora (14 voltov).
Tak je to pri novom aute, pri starom to moze klesnut vplyvom kadejakej korozie na 10-12 voltov a svieti to podstatne horsie.
Ten tuning spociva v tom, ze sa znova natiahnu kable (najlepsie napriamo z baterie cez poistku a rele), aby to poriadne svietilo :-)
konkretne hodnoty
co som u seba nameral
bateria pred nastartovanim - 12,4 V
bateria pri behu motora (na volnobehu) 14,2 V
napatie na 4 hlavnych ziarovkach svetiel pri volnobehu v rozsahu 13,3 az 13,1 V
povedal by som - je tu velky priestor na zlepsenie. Kazdy pozna rozdiel, ako svietia svetla pred nastartovanim (napatie autobaterie) a po (napatie alternatora). tak skoro take zlepsenie ocakavam pri optimalej realizacii zapojenia.
bateria pred nastartovanim - 12,4 V
bateria pri behu motora (na volnobehu) 14,2 V
napatie na 4 hlavnych ziarovkach svetiel pri volnobehu v rozsahu 13,3 az 13,1 V
povedal by som - je tu velky priestor na zlepsenie. Kazdy pozna rozdiel, ako svietia svetla pred nastartovanim (napatie autobaterie) a po (napatie alternatora). tak skoro take zlepsenie ocakavam pri optimalej realizacii zapojenia.
Naposledy upravil/-a iurai v 14 Aug 2007, 13:13, upravené celkom 1 krát.
miesto volnobehu som mal napisat 'za behu motora'
alternator by mal davat cca 14 volta nezavisle od otacok
alternator by mal davat cca 14 volta nezavisle od otacok
qwerty napísal:figu sa do toho rozumiem, ale naco ti je super svietivost na volnobehu? volnobeh vyuzivam len ked vozidlo stoji alebo ked idem niekedy z kopca a nechcem brzdit motorom. ked je zaradena rychlost, alternator dava viac ako na volnobehu, nie?
- kadettc
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 407
- Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 16:11
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
iurai tym myslel aky je to rozdiel. :!:qwerty napísal:figu sa do toho rozumiem, ale naco ti je super svietivost na volnobehu? volnobeh vyuzivam len ked vozidlo stoji alebo ked idem niekedy z kopca a nechcem brzdit motorom. ked je zaradena rychlost, alternator dava viac ako na volnobehu, nie?
Astra F C20LET EDS ph.3(310ps)
Vivaro 1.9cdti VeCe Car Z19DTH Kadett C limo i200 Kadett C city 2,0
Vivaro 1.9cdti VeCe Car Z19DTH Kadett C limo i200 Kadett C city 2,0
- EsTo
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 1464
- Dátum registrácie: 31 Júl 2007, 13:56
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bardejov
- Bydlisko alt: Brno
- Kontaktovať používateľa:
Mne sa doslova "rozjasnilo" ked som minuly rok menil baterku aj alternator
Takze nieco na tom bude... 8)
Takze nieco na tom bude... 8)
Opel Omega B+ 2001 2.6V6 Sport 132kW Y26SE LPG
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla

-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Fajn napad mat cez den na ziarovke 11V a v noci 14,4V:)))
No predzit sa da aj tak ze sa na ziarovky spravy postupny linerany spinac bud PWM alebo cez tranzistor.Viete ako vchodove svetla ze sa tak pomaly rozzsietia...ale ja si myslim ze halogena sa skor vytrasie ako odpali, proste ak sa chodi po hrboloch a tak sa o vtedy vacsiou odpali.Mam halogenu co mam este zo stareho auta ma asi 12 rokov a stale svieti ale to vlakno je totalne natiahnute je vytrasene...je t len volfram ziadna ocel vysokej tvrdoti:D
No predzit sa da aj tak ze sa na ziarovky spravy postupny linerany spinac bud PWM alebo cez tranzistor.Viete ako vchodove svetla ze sa tak pomaly rozzsietia...ale ja si myslim ze halogena sa skor vytrasie ako odpali, proste ak sa chodi po hrboloch a tak sa o vtedy vacsiou odpali.Mam halogenu co mam este zo stareho auta ma asi 12 rokov a stale svieti ale to vlakno je totalne natiahnute je vytrasene...je t len volfram ziadna ocel vysokej tvrdoti:D
Ahojte, co si myslite o OSRAM NIGHT BREAKER ??
Myslite, ze bude vidno rozdiel oproti normalnym?
Ma s tym uz niekto skusenosti?
Kód: Vybrať všetko
http://www.autosuciastky.com/shop/index.php?page_id=info&info_id=420
Ma s tym uz niekto skusenosti?
...o 90% viac svetla, tomu pri ziarovke neverim (teda, zalezi s cim to porovnavaju)Posco napísal:Ahojte, co si myslite o OSRAM NIGHT BREAKER ??
Myslite, ze bude vidno rozdiel oproti normalnym?Kód: Vybrať všetko
http://www.autosuciastky.com/shop/index.php?page_id=info&info_id=420
Ma s tym uz niekto skusenosti?
pred tym som mal Philips Xtreme Power, bolo to lepsie ako "klasicka ziarovka"
ale zaujimavy je udaj pri "tuningovych ziarovkach" o zivotnosti ziarovky - polovicna, ba niekde len tretinova zivotnost oproti "klasickej" ziarovke
philips mi vydrzala cca 1/2 roka (svietim stale, aj v lete, to len tak medzi recou), potom som ale daval xenony, takze neviem ako dlho by este vydrzali.
rozdiel to bol (nechal som naschval staru/novu ziarovku na porovnanie) a bolo poznat - ale ked nie je s cim porovnavat, potom uz je to take krajsie svetlo "do strieborna", neviem ako by som to popisal. dost ale si myslim, zalezi od toho ci su svetla cire, alebo este "pokreslene sklo" a taktiez material, z ktoreho je parabola. a jasnacka, ich cistota.
rozdiel to bol (nechal som naschval staru/novu ziarovku na porovnanie) a bolo poznat - ale ked nie je s cim porovnavat, potom uz je to take krajsie svetlo "do strieborna", neviem ako by som to popisal. dost ale si myslim, zalezi od toho ci su svetla cire, alebo este "pokreslene sklo" a taktiez material, z ktoreho je parabola. a jasnacka, ich cistota.

mozno nasli nejaku nepodarenu standardnu ziarovku, ze su az o 90% lepsi.rado.c napísal:...o 90% viac svetla, tomu pri ziarovke neverim (teda, zalezi s cim to porovnavaju)
pred tym som mal Philips Xtreme Power, bolo to lepsie ako "klasicka ziarovka"
ale zaujimavy je udaj pri "tuningovych ziarovkach" o zivotnosti ziarovky - polovicna, ba niekde len tretinova zivotnost oproti "klasickej" ziarovke
niektore nie vsetky ziarovky so zlepsenou svietivostou maju znizenu zivotnost. niekde mam nejaky test ziaroviek
Este k Osramom, aj ked fotoaparat nie je meracie zariadenie
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3553358
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15 Dec 2006, 14:20
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
40 cd biela LED? a také si naozaj videl?mirrco napísal:A co by ste povedali na 100x bielych LEd diod?kazda ma cez 40Cd...???Teda 4000Cd na jeden svetlomet.odber by bol do 15watt, neviete niekto prepocitat aka je to svietivost 4000Cd vzhladom na Lumen?Pretoze tie silnosvietive halogenove ziarovky maju do 1600 lm :roll:
trochu šialenej matematiky :-P:
čo sa týka prepočtu cd (candela) na lm (lumen), musíš poznať vyžarovací uhol (steradián). príklad bežne dostupných vysokosvietivých LED:
- biela LED, 8 mm, 10000 mcd, vyžarovací uhol 15°, 15 sk/ks = cca 0,24 lm
- biela LED, 10 mm, 6500 mcd, vyžarovací uhol 20°, 10 sk/ks = cca 0,62 lm
- biela LED, 10 mm, 3000 mcd, vyžarovací uhol 30°, 15 sk/ks = cca 0,64 lm
- biela LED, 5 mm, 18000 mcd, vyžarovací uhol 15°, 115 sk/ks = cca 0,97 lm
ak by si chcel nahradiť tú silnosvietivú halogénovú žiarovku uvedenými LED:
- 1600 lm / 0,24 lm = 6666 kusov = cca 100.000 sk = plocha 65 cm2
- 1600 lm / 0,62 lm = 2580 kusov = cca 25.800 sk = plocha 51 cm2
- 1600 lm / 0,64 lm = 2500 kusov = cca 37.500 sk = plocha 50 cm2
- 1600 lm / 0,97 lm = 1650 kusov = cca 189.700 sk = plocha 40 cm2
ak si určíš priestorový uhol svetelného kuželu, ktorým chceš svietiť pred auto, môžeš si to prepočítať presnejšie. bude treba asi vybrúsiť nejakú šošovku s plochou 50 cm2. nezabudni to celé vynásobiť 2x, ak chceš 2 svetlomety
:-P :-P